איך תפרגנו לחברים ותקדמו את עצמכם

עוד מאמר בסדרת המאמרים: איך "לשתול" מחשבות מקדמות השפעה.      .

כמו שכולם יודעים, לאופן שבו אנו אומרים משהו, יש הרבה משקל על המסר שעובר לצד השני, יותר מאשר לתוכן הדברים.
כלומר לאינטונציה ולשפת הגוף שלנו יש השפעה רבה יותר על המסר מאשר למילים.

פרופ' מרחביאן ערך ניסוי שגילה שבהעברת מסרים (בעיקר רגשיים) לשפת הגוף יש 55% השפעה ולאינטונציה יש 38% השפעה על המסר המועבר – מה שמשאיר 7% למילים.

כאשר בחנתי את האינטראקציות של אנשי מכירות, לא פעם היה מאוד ברור מדוע הם קיבלו תגובה שלא ציפו לה, בעוד שהם היו עסוקים בתוכן של דבריהם, ובטוחים ששפת הגוף שלהם והאינטונציה שלהם תואמת ואפקטיבית, מה שקרה בפועל היה ששפת הגוף שלהם והאינטונציה העבירו מסר אחר, שונה מהתוכן – ובכך יצרו בלבול אצל הלקוח אשר הקשיב לתוכן דבריהם בעוד שתת-המודע שלו קשוב למסר הסמוי שמועבר ע"י שפת הגוף והאינטונציה.  (היה גם פער בין מה שהם חשבו שהם שידרו לבין מה שהם שידרו בפועל)

אם כך, למבנה של התקשורת שלנו יש השפעה רבה על המסר הנקלט בצד השני – יותר מאשר לתוכן.

יחד עם זאת, מסתבר שגם למבנה התחבירי של המשפט יש השפעה רבה על מה נקלט בצד השני – והבנה של כיצד זה עובד, תאפשר למתקשר לשתול רעיונות אצל השומע, מבלי שהשומע יהיה מודע אליהם.

דוגמה אחת קלאסית, אשר מוכרת ע"י כולם (וכבר שחוקה מרוב שימוש) היא השאלה:
"איך תרצה לשלם, במזומן או בכרטיס אשראי?"  – זהו משפט מורכב משני חלקים – אשר החלק השני שלו מושך את תשומת ליבו של הלקוח לשאלה על אופן התשלום, ועל מנת שהלקוח יבין את השאלה יהיה עליו לקבל את ההנחה המוקדמת שהוא רוצה לשלם…

בדיוק כמו בדוגמה הזו, אפשר להשתמש בתבניות שיחה (משפטים שבנויים בצורה מסויימת) אשר יוצרות הנחות מוקדמות שעל הצד השני לקבל על מנת שהוא יוכל להבין את המשפט…

דוגמה לכך היא התבנית:
"אני לא מכיר עוד שיטה כל כך אפקטיבית להשפעה סמויה כמו NLP, האם אתה מכיר אחת כזו?"

בתבנית הזו, בדיוק כמו בתבניות הנוספות שאני מלמד בסדנה "סודות ההשפעה של ה- NLP" אפשר לשים לב שהשאלה בסוף מכוונת את תשומת ליבו של המאזין לענות תשובה של כן או לא. אבל בתכל'ס זה לא משנה מה הוא יענה…

אם הוא יענה: "כן, אני מכיר את שיטת XYZ…."  – הוא מסכים באופן לא מודע לכך ש NLP היא שיטה אפקטיבית להשפעה סמויה.  אם הוא יענה: "לא…"  גם אז הוא מסכים לאותה הנחה מוקדמת שה NLP היא שיטה אפקטיבית להשפעה סמויה.

אז האם אתם מכירים עוד דרכים סמויות לשתול רעיונות כמו תבניות השיחה של ה NLP? 🙂

בואו נלמד איך בונים את תבנית השיחה מסוג: עוד… כמו…

1. תחשבו מהן התכונות שתרצו לחבר למוצר/רעיון שלכם ולשתול את זה באופן סמוי אצל אדם אחר.
2. תבנו משפט במבנה של: "אני לא מכיר עוד {רעיון/מוצר} כל כך {תכונות שרוצים לחבר} כמו {הסוג שלכם למוצר הזה}, האם אתה מכיר?"

דוגמה: נניח המוצר/רעיון הוא – מנהל הסניף
התכונה היא – נחוש ומדוייק

המשפט יהיה: "אני לא מכיר עוד מנהל סניף כל כך נחוש ומדוייק כמו מוישה גרוייס, האם אתה מכיר עוד מנהל סניף כזה?"

והאמת היא, אני מכיר עוד מספר דרכים לפרגן בצורה כל אפקטיבית בשימוש בתבניות שפה של ה NLP אשר ישתילו אצל האדם השני את הרעיון שלפרגן לעמיתים, זוהי מעלה בג'ונגל העסקי שלנו – ואם תרצו לדעת עד כמה באמת אפשר לשתול רעיונות כמו זה ויותר, בצורה סמויה אבל אתית! אצל אחרים – על מנת לקדם ולהתקדם, כדאי שתגיעו לסדנה –

"סודות ההשפעה של ה- NLP" 
ותגלו כיצד תתחילו לקדם ולהתקדם מהר יותר בעבודתכם ובחייכם.

נתראה ונשתמע בסדנה

וקדימה הצלוח'ס
מיקי ברקל

נ.ב. – אני לא מכיר עוד דרך כל כך טובה לפרגן לי ולחברים שלכם כמו לשלוח להם את הקטע הזה או לשתף אותם בפייס
(כמובן,  תעשו את זה  רק אם מצאתם את הערך פה) 

ואם נהנתם ולמדתם מהמאמר, אז תכתבו למטה…

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. אני לא מכיר אדם שמחוייב לאחרים ומקדם להצלחה כמו מיקי, האם אתם מכירים? 🙂

    תודה! עוקב אחר המאמרים שלך ושותה אותם בצמא.

    המשך עשיה מבורכת!

כתיבת תגובה

    כתובת
    סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
    סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
    טלפון
    פקס
    דואר אלקטרוני
    סגירת תפריט
    ×

    עגלת קניות