דמיון מודרך – סיפור – ילדת הקינמון

דמיון מודרך – סיפור – ילדת הקינמון

דמיון מודרך - ילדת קינמוןמאז שהייתי קטנה היו לי נמשים. תמיד תהיתי אם זה יפה או מכוער ובכלל מה זה כל הנקודות האלה על הפנים ואיך זה יראה כשאהיה גדולה? ייעלם? יהפוך לכתמים או יישארו נמשים?

סבא שלי היה סופר את הנמשים כל פעם שראה אותי והיה טוען שצמח לי נמש חדש מפעם שעברה.

מילטון אריקסון היה מטפל בהיפנוזה והייתה לו יכולת מופלאה לגרום לאנשים ללכת אחריו באמצעות היכולת שלו קודם כל להצטרף אליהם ולאחר מכן הוא יכול היה לסייע להם ולהוביל אותם למציאות שתהיה קלה וטובה יותר עבורם.

אחד הסיפורים שאני הכי אוהבת שמספרים על מילטון אריקסון הוא על המפגש שלו עם ילדה בת שמונה זועמת וזועפת שאמה הביאה אותה בכוח לקליניקה שלו. הילדה הזו פשוט שנאה את כולם וגם את עצמה.

הסיבה שבגללה היא שנאה את כולם הייתה שהיו לה נמשים ובבית הספר היו מכנים אותה "ג'ינג'ית" וצוחקים עליה.

אריקסון פגש את הילדה הזועפת ואמר לה מיד: "את גנבת! את גונבת דברים. אני יודע אפילו מה גנבת. יש לי אפילו הוכחה שאת גנבת."

הילדה התגוננה מיד: "אף פעם לא גנבתי שום דבר!"

אריקסון המשיך: "אני יודע איפה היית בזמן שגנבת את מה שגנבת!"

הילדה כעסה מאוד.

"אני אגיד לך איפה היית ומה גנבת" המשיך אריקסון, "את היית במטבח, ליד השולחן, שלחת את ידך לקופסת העוגיות שיש בה עוגיות קינמון, לחמניות קינמון… ופיזרת מעט קינמון על הפנים שלך. את ילדת קינמון!"

אריקסון בעצם שינה את צורת המחשבה של הילדה. מילדה מסכנה שהילדים צוחקים עליה בגלל הנמשים, לילדה בת מזל שיש לה פירורי קינמון על הפנים.

הוא יצר בה כעס וזעם – זה המצב שבו היא הייתה כשהגיעה וזו השפה שבה יכלה לדבר. (הצטרפות)

לאחר מכן, יצר במוחה חלל ריק – כשאמר לה שהוא יודע איפה הייתה כשגנבה, ושיש לו הוכחה.

ואז יצר סיטואציה מבודחת שאפשרה לה להירגע.

ומכיוון שאהבה מאכלים עם קינמון הוא העניק לנמשים שלה שם חדש שמאפשר לה להרגיש אליהם רגשות חיוביים.

היכולת המופלאה של מילטון אריקסון הייתה בעצם ליצור מסגור מחדש (reframing) לקושי של הילדה. והוא הוביל אותה להלך רוח חיובי ביחס לנמשים שלה.

בעצם, אנו יכולים לעשות זאת עם כל רגש שלילי כלפי משהו בגופנו, לתת לו משמעות חיובית.

ילדת הקינמון כתבה לאריקסון מכתב:

"מר אריקסון היקר! היום חשבתי עליך….השנה אני בכיתה ו'. אתה בטח לא זוכר אותי כל כך טוב, אבל אם תראה את שם החיבה שלי, תזכור….

ילדת הקינמון.

אז תודה למילטון אריקסון בשם כל הילדות המנומשות…

ואנו יכולים ללמוד מכך, להצטרף ראשית להלך הרוח של המונחה, לאחר מכן ליצור אצלו סקרנות ולרגע ליצור חלל בלא מודע ואז להוביל להלך רוח חיובי ואחר וליצור מסגור מחדש של המציאות.

מי שחשוב לו להפוך למנחה בדמיון מודרך אריקסוניאני
ובקלות לעזור ללקוחות שלו לחוות רגיעה ושחרור, וליצור שינוי פיזי והתנהגותי
דרך חיבור לתת המודע – מוזמן להתמחות בהנחיית דמיון מודרך
בגישה האריקסוניאנית, יכול לעשות את זה בקישור הזה
.

בבליוגרפיה:
אריקסון, מ. (1996). קולו של מילטון אריקסון: סיפורים מטפוריים להיפנוזה ולתרפיה. הוצאת נורד.

אלה גבאי
NLP Master Practitioner
מחברת הספר "מדיטציה לכל סיטואציה – 64 מסעות בדמיון מודרך בהשראת ספר התמורות הסיני"
דוא"ל: ellamg6 [at] yahoo. com

כתיבת תגובה

    כתובת
    סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
    סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
    טלפון
    פקס
    דואר אלקטרוני
    סגירת תפריט
    ×

    עגלת קניות