כיצד תגרום להם לחשוב שזה הרעיון שלהם – חלק ב’

(המאמר פורסם במגזין האלקטרוני למנהלים ויזמים: אמביציה)

בחלק א’ של המאמר, למדנו איפה ניתן וכדאי להשתמש באסטרטגיית “גרום לו לחשוב שזה הרעיון שלו”.
הכרנו את המלכודת שעלולה למנוע ממך
להשתמש באסטרטגיה הזו, הבנו שלפני
שנתחיל בכלל לגרום למישהו לחשוב שזה
הרעיון שלו – עלינו להגדיר מה הוא בדיוק
הרעיון ולמדנו בצורה שיטתית את הטקטיקה
הראשונה מתוך ארבע טקטיקות.

במאמר הזה, נכיר שתי טקטיקות נוספות
ואת הרביעית במאמר הבא.

2. שימוש בפסיכולוגיה הפוכה

כולנו מכירים את השימוש בפסיכולוגיה
הפוכה מהתקופה שהיינו ילדים. כשההורים
שלנו רצו שנעשה משהו וידעו שאנחנו נתנגד
לכל מה שהם יאמרו לנו, הם היו אומרים לנו
לא לעשות את אותו הדבר שהם רוצים שנעשה.
אז כילדים, היינו עושים להם דווקא, ועושים את
הדבר שביקשו שלא נעשה. כמובן שמי שצחק
אחרון היה ההורים.  אבל זו הדוגמה הפשוטה
של הפסיכולוגיה ההפוכה.

חשוב לדעת, לפני שתשתמשו בפסיכולוגיה הפוכה:
זה לא תמיד עובד ולא עובד על כל אחד. ואם
תשתמשו בזה בצורה חסרת אתיקה ושלילית
זה יכול גם להתפוצץ לכם בפנים בחזרה!

אבל, בשימוש נכון ועם האנשים הנכונים,
זה יעבוד כמו מטה קסם ואתם תצחקו אחרונים.

הרעיון המרכזי בטכניקה הזו היא לתמוך
ולקדם דעה, רעיון או התנהגות שהנם
הפוכים לרעיון או התנהגות שאנו רוצים להשיג.
מתוך הציפיה שזה יעודד את הצד השני לפעול
בצורה הפוכה למה שאנו מציעים (יעשה ‘דווקא’),
ובכך בעצם יעשה את מה שרצינו מראש
(שזה הפוך ממה שהצגנו)

דוגמה יפה, קיבלתי מאחד המתאמנים שלי
בסדנה שהעברתי בחברת הייטק גדולה
– יש לו לקוח אחד ספציפי, שהוא יודע עליו,
שהלקוח בטוח שכאשר העסקה לא כל כך טובה
עבור המשווק (המתאמן שלי) אז היי כנראה טובה
מאוד עבור הלקוח. ולכן, בכל פעם שהוא מדבר
עימו על עסקה זו או אחרת, בשלב מסוים הוא
מגיע לנקודה במשא ומתן שבה המשווק מתחיל
להסביר למה העסקה לא טובה עבורו.
בנקודה הזו הלקוח מתחיל להתחפר ולרצות לסגור
את העסקה כך, אחרי סיג ושיח נוספים, בסוף
המשווק “נשבר” ומסכים לעסקה ה”לא-טובה” הזו.
וכך בעצם יוצר מצב שהלקוח מנסה למכור למשווק
לסגור עסקה בסכום שהמשווק רצה לסגור עליו מלכתחילה.

דוגמה נוספת לשימוש בטכניקת הפסיכולוגיה ההפוכה,
היא כאשר משתמשים בעיקרון החוסר בתהליכי מכירה.
באופן עקרוני, איש המכירות רוצה למכור כמה שיותר,
אבל כאשר הוא אומר: “יש לנו רק 15 יחידות למכירה”
ויוצר את אפקט החוסר. הוא בעצם לכאורה אומר:
“אני לא אמכור יותר מ 15 יחידות” שזה הפוך למטרה
הראשונה שלו, למכור כמה שיותר. אחוז גבוה מאוד
של אנשים באוכלוסיה יגיבו בלחץ ויזדרזו לרכוש
את המוצר בעקבות ההצהרה הזו.

מכיוון שבדרך כלל דברים שאי אפשר להשיג,
הופכים להיות יותר נחשקים – ע”י שימוש בפסיכולוגיה
הפוכה, אפשר לגרום לאנשים לחשוב שאי אפשר
להשיג משהו או לעשות משהו – פעולה שתגרום לצד
השני לרצות את זה יותר.

בנוסף, מכיוון שטכניקת הפסיכולוגיה ההפוכה עובדת
על תגובת התנגדות למעביר המסר, בדרך כלל היא
תפעל פלאות עם אנשים בעלי אגו גבוה ו/או אנשים
שירגישו שכאילו לוקחים מהם את החופש לבחור
(דבר שבדרך כלל מייצר תגובתיות נגד
(על פי Reactance Theory).

וככל שהצד השני יותר אמוציונלי, כך עולים
הסיכויים שהטכניקה תפעל מעולה.

אב שרוצה לגרום לבנו בן הטיפש עשרה לקנות
מתנה לאחותו מכספו שלו, אחרי יצירת לחץ קל
על תחושת החופש של הבן, כך שהבן יתמרד
מעט יותר – יאמר משהו בסגנון של:
“בכל מקרה, מה שלא תעשה, אני לא מרשה
לך לקנות מתנה לאחותך הקטנה עם הכסף
שיש לך בקופה. אתה צריך לשמור על הכסף
הזה ושיישאר בקופה”.

דוגמה נוספת לדיאלוג של שימוש בפסיכולוגיה
הפוכה, מהסדרה האוס:
האוס פונה לחברה שלו קאדי: “אני זקוק לעצה שלך,
בנוגע לארוחת הערב עם אימא שלך ביום חמישי”
קאדי:  “זה יום ההולדת שלי”
האוס: “אני יודע, אני בא בטוח,  אבל לווילסון יש
כרטיסים לפסטיבל הסרטים “הונג קונג” ומאז הפרידה
הוא על הפנים.  לא הייתי מסוגל לומר לו שאני לא בא.
אז אם במקרה תראי אותו, אולי תוכלי לציין בפניו
כמה זה חשוב (הארוחה עם אימא)”.
קאדי חושבת קצת ועונה לו: “כדאי שתלך איתו”
האוס “מה? אני לא יכול. זה יום ההולדת שלך.”
קאדי: “זה בסדר, נחמד מצידך שאתה דואג לחבר
הכי טוב שלך, ואם להיות כנה, כפי שתגלה במוקדם
או במאוחר, אמא שלי מאוד לא קלה. לך עם וילסון”

בסצינה הבאה, האוס נכנס למשרד של וילסון ואומר:
האוס: “וילסון, אני זקוק לעצה שלך. פסטיבל
הסרטים הזה…”
וילסון מתפרץ: “הכרטיסים האלו נמצאים ברשותי
כבר חודשיים!”
האוס: “כן, אני בטוח בא”.
וילסון: “טוב”
האוס: “אבל ביום חמישי יש לקאדי יום הולדת,
ואמא שלה מגיעה…  זה קטע של ארוחת ערב.
ואני חשבתי שאם תראה אותה, אולי תוכל לציין
בפניה כמה זה יעציב אותך”.
וילסון: “אתה חייב ללכת! יום ההולדת של החברה
שלך? איך תפספס”
האוס: “זו אפילו לא שאלה, יש לה כזה כל שנה.
לעומת זאת, באיזו תכיפות נפרדים מאהבת חייך?
בסדר, לך זה קורה הרבה יותר מאחרים, אבל עדיין…”
וילסון: “אני ילד גדול. נראה לי שאשרוד.”
האוס (בעודו יוצא מהמשרד ומחייך בינו לבין עצמו):
“אני בהחלט אפצה אותך על זה.

אלו הן שתי דוגמאות נפלאות שבהן האוס גורם
לצד השני גורם לבוא עם הרעיון לשחרר אותו
מאיזו התחייבות שלא בא לו לקיים

3. שיטת הדיבור מסביב:

במקום לדבר על הרעיון עצמו באופן ישיר,
בשיטה הזו אנו סובבים סביב הרעיון מבלי
לומר אותו. לגעת בנקודות זהות או משיקות,
לדבר בשפה כללית, כפלי משמעויות ורמיזות
כך שבסופו של דבר הרעיון יצוץ לאדם בראש מעצמו.

יש לא מעט טקטיקות בשיטה הזו,
אך מפאת קוצר היריעה נפרט רק חלק מהן:

1. טקטיקת הטיפטוף
השיטה הזו היא השיטה האיטית ביותר
שכן היא בדרך כלל מערבת לא רק דיבורים
אלא מעשים שונים והיא גם נמשכת הרבה
יותר זמן מהשיטות האחרות. מצד שני השיטה
מוודאת שהרעיון יגיע מהצד השני.

דוגמה קיצונית לדיבור סובב (אשר מכיל אלמנטים
נוספים שאינם רק שיחתיים אלא התנהגותיים)
הינה כאשר בחור רוצה לעזוב בחורה, אבל לא רוצה
לפגוע בה ולא רוצה לומר לה באופן ישיר שעליהם
להיפרד. הוא רוצה שזה יבוא ממנה.  כל ההתנהגויות
שלו, כל הדברים שעליהם הוא מדבר, הסרטים שהולכים
לראות, הנושאים שעולים לשיחה מכוונים לפרידה –
אבל הוא לא אומר את המילים עצמן, הוא לא מעלה
את הרעיון עצמו, אלא גורם לבחורה להרגיש מספיק
רע בזוגיות מצד אחד ויוצר הרבה אירועים שמדברים
על פרידה מצד שני.  אמנם הדוגמה הזו הינה אחת
הדוגמאות הקשות לצפיה (ולחוויה) אך כדוגמה
זו דוגמה נפלאה לדיבור מסביב.

2. שימוש בסיפורים
לא פעם אנו רוצים ליצור רעיון במוחו של אדם
אבל אם נתקשר אליו את הרעיון באופן ישיר,
סיכוי רב שהוא יתנגד אליו ולכן סיפורים
עושים את העבודה בצורה מצוינת.

מספרים על המלך צ’י שהיה במלחמה עם
המלך צ’ו. הוא החליט שהוא צריך עזרה ממלך
שכן על מנת לנצח בקרב ולכן הוא ביקש מהחתן
שלו צ’ון-יו שיפנה למלך השכן בשמו. צ’ון-יו שאל
את חותנו: איזו מתנה עלי לקחת למלך השכן?
אז המלך צ’י נתן לצ’ון-יו סכום מגוחך של 100
אונקיות כסף. צ’ון-יו ידע שזה עלול להעליב את
המלך השכן, וכדי לא להעליב גם את המלך צ’י,
חותנו הוא החל לגחך מעט.  “למה אתה צוחק”
שאל אותו חותנו.
– “פשוט נזכרתי שהיום בבוקר ראיתי איכר
מקריב רגל של תרנגולת וכוס יין לאלים ומבקש
מהם שיתנו לו שנה פוריה, אסמים מלאי תנובה,
ויקב שופע יין.  וחשבתי איך אותו איכר מצפה
לכל כך הרבה כשהוא נותן כל כך מעט”.
המלך צ’י הבין את הנקודה והעלה את הערך
של המתנה שלו למלך השכן.

כאשר משתמשים בסיפורים ומשלים,
לפעמים הנמשל גלוי ולפעמים הוא סמוי יותר.
יחד עם זאת, סיפורים ומשלים מאפשרים
להעביר רעיון מבלי לגעת בו באופן ישיר.

3. שימוש במטפורות ויזואליות
הסטת המחשבה של האדם השני מהנושא
המדובר ושימוש במטפורה ויזואלית כזו או
אחרת תאפשר לאדם להרחיב את מחשבתו
ולעלות עם רעיון משלו.
ניתן לומר משפט כגון: “לפתור את הבעיה הזו
זה כמו לשחרר קשר בספגטי…”
או נאמר שאני רוצה שהעובד שלי יגיע מוקדם
בבוקר, אני יכול לומר משפט בסגנון של:
“התרנגול המשכים קום הוא זה שזוכה בכל התרנגולות”

4. שימוש ברמיזות
כאן הרעיון הוא להעביר את המסר בצורה עקיפה,
כאשר שני הצדדים לכאורה יודעים על מה מדובר.
לדוגמה: “רוצה לעלות אלי לקפה?”
או דוגמה נפלאה מהסרט פרגו – באחת מהסצנות
בתחילת הסרט, רואים חוטף שמחזיק חטוף וקשור
במושב האחורי של הרכב שלו, כאשר עוצר אותו
שוטר על זה שיש לו פנס שבור. השוטר ניגש לחלון
ומבקש את הרישיונות של הנהג. הנהג פותח את הארנק
שלו ומציג את הרישיון לשוטר כאשר שטר של 50$
מבצבץ קלות מהצד והוא אומר לשוטר: “אני חושב
שאולי הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות הוא שנטפל
בזה כבר כאן ועכשיו”  – ובכך בעצם רומז לשוטר על
השוחד מבלי לומר לו באופן ישיר: “הנה שוחד, שחרר אותי”.

עד כאן להפעם ובמאמר הבא, נכנס לטכניקת הובלה
למסקנה הנכונה.
אחת הטכניקות אם לא ה..  טובות ביותר שיש
להשפעה ושכנוע דרך זה שגורמים לו לחשוב שזה
הרעיון שלו. בטכניקה הזו תוכלו להשתמש בשיחה
אחד על אחד, בתהליכי משא ומתן, באתר האינטרנט
כדי להניע אנשים לפעולה, בפליירים, בפרסומות
ובעוד דרכים נוספות.

אז עד הפעם הבאה, אם יש לכם שאלות, פרגונים ובעיקר הצלחות,
כתבו כאן למטה ושתפו אותנו.

קדימה הצלוח’ס
מיקי

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תענוג. כל הכבוד שאתה מחלק תוכן איכותי ממעלה ראשונה בחינם.
    תודה רבה!

    1. רם,
      בכיף ובשמחה 🙂
      שמח שאתה נהנה
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  2. מדהים
    תענוג
    כל הכבוד

    1. תודה אבי 🙂

  3. ממש כיף לקרוא את המאמרים שלך תודה רבה, מעשיר מעניין ומרתק תענוג, תודה תודה תודה

    1. איזה כיף לקרוא,
      המון תודה שלומית על הפירגונים 🙂

      מיקי

  4. תודה על המאמרים המעניינים. היכן אני יכולה למצוא את “כיצד תגרום להם לחשוב שזה הרעיון שלהם – חלק א”?. תודה ובהצלחה

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…