סודות ההשפעה של ה NLP בשירות עורכי הדין – שאלות כפיה מוצלבת

עו”ד א. ישב אצלי: אני רוצה ללמוד עוד איך להשתמש בכל הטכניקות המגניבות הללו שאתה מלמד עם השפה, מיקי, אני יודע שיכולים להיות לזה הרבה שימושים בליטיגציה”

“בוודאי שיש לזה” עניתי לו עם חיוך, “אפשר להשתמש בטכניקות השונות שאני מלמד למכירות ולניהול באופן ישיר גם בתהליכים בבית המשפט”

“אוקי,” אמר עו”ד א. “תן לי דוגמה.   יש לי עד מטעם הצד השני, שכל פעם שאני שואל אותו שאלות, הוא עונה תשובות מתחמקות. עכשיו אני צריך גם שיענה לי עניינית או לפחות להראות לשופט שהוא לא אמין, העד הזה.  מה היית עושה איתו?”

אחרי חשיבה קצרה, עניתי לו:  “מה יקרה לדעתך אם תוך כדי תשאול ורגע לפני שאלה קריטית מבחינתך, תשאל את העד את השאלה הבאה:”

נעמדתי, התקרבתי לעו”ד א., הסתכלתי עליו מלמעלה, במבט חודר ושאלתי בטון רציני מאוד: “אני רוצה לשאול אותך שאלה חשובה, ואני רוצה שתחשוב טוב טוב לפני שאתה עונה לי”.
עשיתי פאוזה קצרה והמשכתי:
מה תעדיף? לענות בענייניות לשאלות הבאות שלי ובכך להעלות את הסיכויים שלך לניצחון, כי השופט יראה בך אדם אמין או להמשיך להתחמק בתשובותיך, מה שבוודאות יפגע לך בסיכויי הניצחון כי תגרום לשופט לפקפק באמינות שלך?

עו”ד א. חייך.  הוא זיהה את מה שעשיתי וחייך.
“אני יכול לראות מספר דברים שעשית”: הוא אמר, “למרות שזה לא מדוייק בשפה משפטית ועם עיבוד קל אפשר בקלות להתאים את זה ישירות לבית המשפט”,
“אז קודם כל, אני שם לב שהנחת שהוא כבר מתחמק בתשובות שלו וגם יצרת לו מעיין גבול ברור מאוד שלא כדאי לו להמשיך ולהתחמק, כי אז הוא יפגע בעצמו – מה שיעלה את הסיכויים שהוא יענה בענייניות לשאלות הבאות”

“יפה”, עניתי “שמת לב לאג’נדה הבסיסית של השאלה, אבל עכשיו, בוא וננתח מה בדיוק השאלה עושה – וכיצד בונים שאלות כאלו”

סודות ה NLP להשפעה סמויה - כיצד לשתול מחשבות

שאלות כפיה מוצלבת

הרעיון הבסיסי בשאלות כפיה (כפיה יחידנית, כפיה כפולה וכפיה מוצלבת) הוא שאנו נותנים ללקוח שתי אופציות לבחור מהן, ובכך נותנים לו הרגשה שהוא בשליטה.

הגאונות של שאלות כפיה מוצלבת היא ביצירת שינוי תפיסתי בעיני הצד הנשאל, כך שזה מקשה עליו לחשוב בדרך המקורית שבה הוא חשב, ומשנה לו את תפיסת המחיר והרווח משתי האופציות הניתנות.

אם במקרה דנן, הנשאל חשב שהרווח שלו מהתחמקות מהשאלות הוא שיפוי הסיכוי לנצח, ומענה ישיר וענייני יצור פגיעה בסיכויי הניצחון שלו.  שאלת הכפיה המוצלבת משנה את “כללי המשחק” והופכת את המחיר של מענה ישיר להיות המחיר של ההתחמקות. והרווח של ההתחמקות להיות המחיר של המענה הישיר:

בהתחלה:
מענה מתחמק      —רווח—>   שיפור סיכויי הניצחון
מענה ישיר וענייני  —סיכון—>   פגיעה בסיכוי הניצחון

אחרי השאלה:
מענה מתחמק   —סיכון—> פגיעה בסיכויי הניצחון
מענה ישיר וענייני  —רווח—> שיפור סיכויי הנצחון

בשאלה יש מספר מבנים לשוניים מכוונים נוספים:
מה תעדיף: לענות לי בענייניות לשאלות הבאות שלי ובכך להעלות את הסיכויים שלך להשמיע את הצד שלך, כי השופט יראה בך אדם אמין או להמשיך להתחמק בתשובותיך, מה שבוודאות יפגע בך  כי תגרום לשופט לפקפק באמינות שלך?

  1. המבנים בצבע החום נותנים את המבנה הבסיסי של השאלה: “מה תעדיף A או B” –  זהו המבנה הבסיסי של שאלת כפיה (כפולה, יחידה, מוצלבת – יש כמה סוגים, ואותם ניתן ללמוד בסדנאות ה NLP שלי)
  2. המבנים בצבע הכחול (מבני סיבה ותוצאה = X גורם ל-Y ) יוצרים את שינוי התפיסה בהצלבה, כך שעכשיו הרווח הנתפס מוצמד להתנהגות הרצויה מהנשאל וההפסד הנתפס מוצמד להתנהגות הלא רצויה.
  3. ה”כי” האדום זוהי הוספה של רציונליזציה הגיונית, כך שתחזק את החיבור שיצרנו (במבנה סיבה תוצאה נוסף)
  4. המבנה הירוק – זהו משפט פקודה מוסווית שאומרת לנשאל: “תגרום לשופט לפקפק באמינות שלך”
  5. בנוסף במבנה של השאלה יש קדם-הנחה שהנשאל התחמק עד עכשיו (זה מכוון להשפעה על השופט והמאזינים)
  6. וכל מה שמגיע אחרי הקדם-הנחה הזו, מכיוון שהוא בנוי במבנה של סבירות הגיונית – תת-המודע של כל המאזינים לוקח את זה כאמת. כלומר: המשך התשובות המתחמקות של הנשאל ייצרו אצל השופט פקפוק באמינות של הנשאל.

זוהי שאלה שנבנתה בשיטתיות על פי כללים פשוטים מתוך מטרות התנהגותיות מכוונות מראש.

כל עורך דין מתחיל, יודע שבליטגיציה בפרט ובעבודתו בכלל, חשוב להבנות את השאלות והטיעונים בצורה אפקטיבית. אבל האדם ברחוב שלא רגיל לזה, לא רגיל להבנות את התקשורת שלו בצורה אפקטיבית, עלול לחשוב שזה מניפולציות – וכאן חשוב לי להדגיש פתגם שאני אומר בכל תחילת סדנת NLP שאני מעביר, בין אם זה לאנשי המכירות של קוקה קולה וחברות נוספות או בסדנאות NLP לקהל הרחב במכללה:

“ההבדל שבין לדבר ולהתבטא
הוא כמו ההבדל שבין לשמוע ולהקשיב.
בעוד שהראשון הוא יכולת טבעית מולדת,
את השני כדאי לנו ללמוד, לשפר ולדייק –
במיוחד אם אנו רוצים תוצאות בחיים”

וזה קטע, כי אנשים לומדים שנים שהקשבה זו מיומנות, אנשים לוקחים את הדיבור שלהם כמובן מאליו – ורוב המאמרים העוסקים בהבניית תקשורת אפקטיבית, בנייה של משפטים, טיעונים, שאלות בצורה מדוייקת להשגת מטרות – נתפסים כמניפולציה או מכבסת מילים.

אני תמיד אומר שהמילים: “מכבסת מילים” הן, הן, מכבסת מילים אמיתית.

ותחשבו על זה רגע, בחייכם, בין אם אתם עורכי דין או אנשי מכירות, הורים או מנהלים, מה תעדיפו? להמשיך ולדבר בדרך הרגילה שלכם ובכך להמשיך ולייצר את אותן התוצאות שאתם יוצרים, כי “אם תעשו את מה שתמיד עשיתם, תגיעו תמיד רק לאן שהגעתם”, או שתלמדו כיצד להתבטא בדרכים אפקטיביות כך שתייצרו את החיים שמגיעים לכם, כי תדעו איך לדבר בצורה שתשפיע אפקטיבית על השומעים אתכם – בין אם הם עדים, שופטים, לקוחות, ילדים ו/או עובדים?  הבחירה היא שלכם, כי אלו הם החיים שלכם והתוצאות שלכם!

עכשיו, יש אנשים שמיד קולטים את העיקרון ומתחילים ליישם ויש אנשים שצריכים עוד רגע מחשבה כדי להבין עד כמה כדאי להם להתחיל לשים לב למילים שיוצאות להם מהפה וכיצד הם מתקשרים אותן.  במיוחד לכם, תזכרו בכל פעם שקרה לכם שאמרתם משהו למישהו וזה הסתיים ב: “לא הבנת אותי” או דברים בסגנון.

זה לא הוא שלא הבין!  זה אתם שלא העברתם את המסר בצורה אפקטיבית!

ובנוסף הסאבטקסט של המילים: “לא הבנת אותי” הם: “אתה גם אידיוט” – מה שדווקא עושה עוד נזק.

אז תחשבו על זה, ותבחנו עד כמה כדאי לכם שתלמדו כיצד להתבטא בצורה אפקטיבית, צורה שמשיגה לכם את התוצאות שאתם רוצים להשיג בחיים, צורה שתביא אנשים להתנהג בדרכים שתרצו שהם יתנהגו.

ואם שמתם לב לזה, לפני 3 פסקאות בערך שמתי שאלת כפיה מוצלבת.
ואם לא שמתם לב לזה, תחזרו אחורה ותחפשו את זה 🙂

בדרך כלל אנשים שלומדים לבנות שאלות של כפיה מוצלבת ורואים את התוצאות המדליקות שנוצרות להם בחיים ובעסקים, רוצים לדעת מה עוד אפשר ושולחים לי מייל עם בקשה לעוד טכניקות נוספות. ובעוד אני אוהב לתת עוד (ובבלוג תמצאו עוד הרבה) בקורס סודות ההשפעה של ה NLP אני מלמד איך בדיוק בונים ואיך בדיוק משתמשים.

סודות ה NLP להשפעה סמויה - כיצד לשתול מחשבות

אז איך תבנו שאלת כפיה מוצלבת:

  1. רשמו את ההתנהגות שאני רוצה שהמאזין יעשה. נאמר אני מעביר סדנה ואני רוצה שאחד המשתתפים יעלה לבמה.
  2. רשמו את הסיכון הנתפס של עשיית ההתנהגות הזו. בדוגמה שלנו, נאמר הסיכון להתפדח.
  3. רשמו את ההתנהגות ההופכית, או מה שהצד השני עושה ואתם רוצים שיפסיק או לא יעשה. בדוגמה שלי – ההתנהגות היא שיסרב לעלות לבמה וישאר לשבת בכסאו.
  4. רשמו את הרווח הנתפס בראשו של עשיית ההתנהגות הזו.

לעלות על הבמה   —סיכון—>      להתפדח

להשאר לשבת     —רווח—>    מוגן, נהנה

  1. עכשיו צרו שני משפטים אשר מחליפים בין ההתנהגויות בהצלבה:
    A – לעלות על הבמה ולהנות
    B – להשאר לשבת ולהתפדח
  2. תכניסו למבנה שאלת כפיה: מה תעדיף A או B.
    מה תעדיף, לעלות על הבמה ולהנות או להשאר לשבת בכיסא ולהתפדח?
  3. תכניסו את כל זה למבנה שיחתי זורם (תכתבו כמו שתגידו את זה):
    תגיד לי, מה תעדיף, לעלות על הבמה איתי עכשיו ולהנות או להישאר בכיסא ולהתפדח? כי אני יודע לפדח אנשים” (חיוך)

והנה יש לכם שאלת כפיה מוצלבת אשר מניעה אדם לפעולה מסויימת.

כמובן שחשוב מאוד לדעת איך בדיוק לתקשר את זה כדי שזה יעבוד בצורה מושלמת.
אז אני סקרן, מה תבחרו, לבנות כאלו תבניות לבד, לחסוך כסף אבל להסתכן בחוסר הצלחה ופגיעה במערכות יחסים או שתלמדו את סודות ההשפעה של ה NLP איתי, תשקיעו בעצמכם קצת כסף ותלמדו להשתמש בזה בצורה אפקטיבית כדי שתעשו עוד הרבה הרבה יותר כסף? (-;
ואם אתם עורכי דין אז גם תוכלו להשפיע על העדים והשופטים בצורה אפקטיבית יותר.

אז קדימה, תתנסו, תהנו ותבחרו כיצד לפעול הכי נכון עבורכם.

קדימה הצלוח’ס
מיקי

נ.ב.
אשמח לקרוא את תגובותיכם למטה ולהגיב עליהן – וגם אם תשימו את השאלות שאתם בניתם אשמח לתת לכם משוב עליהן ולדייק אותן.

ואם תרצו ללמוד עוד כאלו – בואו לסדנה הקרובה של סודות ההשפעה של ה NLP – לחצו כאן לפרטים.

תוספת ראשונה מעו”ד א. :
בבית המשפט כדאי לדייק את השאלה ל: מה תעדיף: לענות בענייניות לשאלות הבאות שלי ובכך תעזור לעצמך, כי השופט יראה בך אדם אמין או להמשיך להתחמק בתשובותיך, מה שבוודאות יפגע בך כי תגרום לשופט לפקפק באמינות שלך?

 

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מצויין , אהבתי מאד!

  2. היי מיקי

    למדתי את ה-Nlp אצל יוסי קדמי, קראתי ספרים בנושא, אך כל פעם שאני נתקל במאמרים שלך אני יוצא מגדרי לנוכח הצורה בה אתה מוריד את הנושאים הללו,
    בברכה
    מנחם.

    1. תודה מנחם
      שמח שזה תורם לך 🙂
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  3. תודה על המידע

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…