מיני קורס NLP – שיעור שני: חמשת עקרונות ההצלחה

את השיעור השני של המיני קורס NLP בחרתי להתחיל שלא מן ההתחלה, שכן כדי להבין יותר לעומק את האופן שבו נוצר ה NLP, יהיה עלינו לקרוא מעט מההיסטוריה שלו, ואת זה נשאיר לשיעורים הבאים.

בשיעור הזה רציתי דווקא שנתמקד בחמשת העקרונות שעל פיהן ננוע עם כל כלי שנלמד בשיעורים הבאים. על פי העקרונות הללו נפעל בכל תקשורת בין אישית ובכל תקשורת תוך אישית. וזו הבטחה אישית שלי אליך הקורא/ת: אימוץ עקרונות ההצלחה של ה NLP ופעולה על פי הם,  יביאו אותך ליצור את השינויים הגדולים ביותר ולהשיג את כל מה שתרצה בחייך.

מצד אחד, העקרונות הם די פשוטים. מצד שני, הפשטות שלהם היא מה עושה לפעמים את החיים קשים.
אני תמיד אומר: “קושי הוא פונקציה של ידע פלוס מיומנות”. כמו כן חשוב גם שנבדיל קשה למסובך. יש קשה וקל ויש מסובך ופשוט. דברים יכולים להיות פשוטים ויחד עם זאת קשים לביצוע – המידע יראה פשוט, המיומנות תיקח זמן.  אל תתנו לפשטות של העקרונות האלו להטעות אתכם. הטמעה וחיים על פי העקרונות האלו יביאו אתכם אל מחוז חפצכם.

עיקרון ההצלחה הראשון ע”פ ה NLP – דעו את שאתם רוצים.

רוב בני האדם פועלים בחייהם מתוך אינרציה, מתוך גישה של ‘מה שיגיע יגיע’, מעטים הם האנשים שפועלים מתוך ידיעה כללית של מה הם רוצים להשיג (אם בשיחה ספציפית עם אדם או אם בעסק שלהם) ומעטים יותר הם האנשים שממש מגדירים בצורה ברורה את מה שהם רוצים להשיג. אלה האחרונים הם אלו שבאמת מצליחים בחיים!

אמר החתול צ’שייר לעליסה: “אם את לא יודעת לאן את רוצה ללכת, לא משנה באיזו דרך תבחרי”
אני מוסיף ואומר – “אם אתה לא יודע לאן אתה רוצה להגיע, איך תדע לאן ללכת? (חוץ מלשאול חתול צ’שייר כמובן) וכשתגיע, איך תדע שהגעת?”

בתהליכי אימון בכלל ובתהליכי NLP בפרט, הדבר הראשון שקובעים זו התוצאה שרוצים ליצור. ב NLP קוראים לזה: “תוצאה בנויה כהלכה” – Well Formed Outcome.
יתרה מכך, על מנת להיות אפקטיביים בחיים, כדאי לכתוב את התוצאה ברמת פירוט גבוהה.
לענות לעצמכם על השאלה: “מהי התוצאה הספציפית שאני רוצה ליצור בשיחה הבאה שלי עם X?” או “מהי התוצאה המדויקת שאני רוצה ליצור בעסק שלי תוך שלוש שנים?”
בהתחלה, לשאול את השאלה הראשונה לפני כל שיחה עם אדם אחר עלול להראות כעומס בעשיה לאנשים מסוימים, אך זה רק בהתחלה. ככל שנתאמן יותר על לענות על השאלה הזו, כך זה יהפוך להיות קל יותר ומהיר יותר.
בדיוק כמו כשלמדנו לנהוג: בהתחלה להחליף הילוכים היה סיפור, עם הרבה מחשבות מסביב. אך אחרי שאנו נוהגים תקופה, החלפת ההילוכים מתבצעת באופן אוטומטי, אנו לא ממש חושבים על כך.
ישנו גם ערך מוסף למיומנות הזו. ה”מיינד” שלנו מתחיל להתכוונן יותר על הדברים שאנו רוצים בחיים במקום על הדברים שאנו לא רוצים בחיים. וכפי שאתם בוודאי יודעים: “אנו מקבלים בחיים את מה שאנו מתמקדים עליו יותר”.
נתמקד על בעיות – נקבל בעיות. נתמקד על הצלחות – נקבל יותר הצלחות.

כדי שהתוצאה תהיה בנויה כהלכה עליה לעמוד במספר כללים:
א.    היא אמורה להיות תחת שליטתנו, כלומר מוגדרת בפעולות שאנו יכולים לעשות ולא אחרים.
ב.    מוגדרת בשפה תיאורית ולא שפה פרשנית.
שפה תיאורית היא השפה אשר מתארת את מה שאנו רואים או שומעים כגון: האדם ממולי עומד זקוף, מחייך, מישיר מבט אלי, עם הידיים על המותניים.
שפה פרשנית היא השפה אשר מפרשת את מה שאנו רואים או שומעים כגון: האדם ממולי צוחק עלי או האדם ממולי מזלזל בי וכד..
ג.    היא מוגדרת בחיוב – כלומר מה כן אני רוצה ולא מה אני לא רוצה… אם יש בתוצאה את המילה ‘לא’ כנראה היא לא בנויה כהלכה.
ד.    עליה להכיל את ההקשרים של התוצאה, כלומר איפה, מתי, עם מי וכמה?
ה.    עליה להכיר במחירים שאנו עשויים לשלם.
ו.    עליה להכיר במשאבים שיש לנו ו/או שעלינו להשיג בדרך.
ז.    עליה להימנע מכל פגיעה בך, בסביבה שלך ובסובבים אותך.
ח.    עליה להגדיר את הצעדים שעלי לנקוט כדי ליצור את התוצאה הזו.
בשיעורים הבאים נכנס לזה יותר לעומק.

עיקרון ההצלחה השני ע”פ ה NLP – תעשו את שיש לעשות

כאן נופלים רוב בני האדם. אנשים יודעים מה עליהם לעשות אך לא ממש עושים את הפעולות הללו. אנשים שמים את המילה שלהם אך לא עומדים בה, עושים לעצמם הנחות על ימין ועל שמאל.
ואין מה לעשות – אם לא תעשה, לא תשיג את מה שאתה רוצה להשיג!

יתרה מכך, אם תבנה את התוצאה באופן אפקטיבי, על פי כללי “תוצאה בנויה כהלכה”, יהיו לך גם הצעדים וגם המוטיבציה ואז כל מה שנשאר לך לעשות – זה לעשות.

אמר ויל רוג’רס (שחקן, קומיקאי ופרשן חברתי) : “גם אם אתה במסלול הנכון, אם לא תפעל – ידרסו אותך”
אמר פט גרוב (סופר, מנחה סדנאות ומאמן בינלאומי): “היקום מריע לפעולות לא למחשבות”
ככל שיותר רק תחשבו על מה שאתם צריכים לעשות, אתם תשארו באזור ה-‘אי-עשייה’. והרעיון הוא פשוט לעשות – לא משנה עד כמה טובה או לא טובה העשייה, כשעושים – מקבלים תוצאות, לומדים, צומחים ומתקדמים.
טוני רובינס (כותב הספר: “להעיר את הענק שבפנים”) אומר: “When you can’t – you MUST”. כך שאם אתם רוצים להצליח בחיים ובגדול: “כשאתם לא יכולים – אתם מוכרחים!”
זהו גם השלב שבו הרבה אנשים נתקלים בבעיות של חוסר מוטיבציה.  אני גורס שאם נתקלת בבעיית מוטיבציה, כנראה שלא בנית את התוצאה לפי עקרונות “תוצאה בנויה כהלכה”.  כאשר בונים “תוצאה בנויה כהלכה”, מקבלים מספר דברים:
א.    הרגשה טובה וחשק הנוצרים מחשיבה על התוצאה.
ב.    תכנית התקדמות בשלבים.
ג.    חיבור למשאבים וערנות לדרך.
כך שאם אתם מוצאים את עצמכם תקועים בשלב העשייה, תדליקו נורה אדומה בראש שתהבהב לכם עד שתבנו לכם “מטרה בנויה כהלכה” אפקטיבית, אשר תעצים אתכם בדרככם לאן שאתם רוצים להגיע.

עיקרון ההצלחה השלישי ע”פ ה NLP – חדות חושים ובקרה.

היכולת שלנו לעשות תהליך בקרה ולבחון באופן ברור האם אנו מתקדמים לעבר התוצאה שלנו או מתרחקים ממנה, היא אחת היכולות החשובות ביותר בדרך להשגת התוצאה הרצויה.
כאשר אנו עושים תהליך בקרה, אנו בוחנים האם העסק עומד ביעדים שלו בדרך לתוצאה הרצויה. יחד עם זאת, מכיוון שהעקרונות הללו אמורים לפעול גם בתקשורת בין אישית ותוך אישית עלינו להיות מסוגלים לבחון לדוגמה: האם במשא ומתן אנו מתקדמים בכיוון הרצוי לנו.
אונסיס, המיליונר היווני, תמיד היה מגיע עם משקפי שמש כהים לשולחן המשא ומתן. הוא ידע את אחד הסודות של עולם המכירות: כאשר יש משהו שמוצא חן בעיניך – האישונים מתרחבים. לא סתם אומרים “מצא חן בעיניו”.  האנשים שחידדו את חוש הראיה שלהם ומסוגלים ממש לראות את ההתרחבות של האישון (גם מעבר לשולחן המשא ומתן) מחזיקים ביתרון גדול על עמיתיהם שלא חידדו את חוש הראיה שלהם. כמובן שיש להם גם יתרון במשחק פוקר.
זוהי דוגמה אחת לאפשרויות הטמונות בחדות חושים – חדות חושים מאפשרת לכם לשמוע, לראות ו/או להרגיש באם מישהו משקר או דובר אמת, באם מישהו מסכים עמכם או לא – וכל זאת עוד לפני שהוא פצה את פיו.
ככל שנחדד את החושים שלנו, נוכל לדעת באם העשייה שלנו מקדמת אותנו לכיוון התוצאה שאנו רוצים או מרחיקה אותנו ממנה. ואם היא מרחיקה אותנו, אנו רוצים לעבור מיד לעיקרון הבא:

עיקרון ההצלחה הרביעי ע”פ ה NLP – גמישות התנהגותית.

היכולת שלי לשנות את ההתנהגות שלי בהתאם להתקדמות או להתרחקות שלי מהתוצאה שאני רוצה.
אם אני מסוגל להבחין שאני לא מתקרב לתוצאה שלי ויש לי את הגמישות ההתנהגותית הדרושה (דבר שנלמד הרבה ב- NLP) אזיי אוכל לשנות את ההתנהגות שלי בהתאם ולהתקרב יותר ויותר לתוצאה שאני רוצה.
אם זה בתקשורת שלי עם אנשים כגון: רתימת אנשים, ניהול, מנהיגות, זוגיות, הנעת אנשים, ואם זה בתהליכי עבודה שלי עם עצמי כגון: ניהול זמן, הפסקת דחייה והתחלת עשיה, מדידת אפקטיביות אישית ועוד..

ב- NLP ישנם כלים ותרגילים רבים לפיתוח של גמישות התנהגותית וחידוד של החושים. במאמרים הבאים ניתן תרגילים שונים כדי שתוכלו גם אתם לפתח את היכולות הללו.

מספר דברים שעליכם לדעת באם אתם רוצים לפתח את הגמישות ההתנהגותית שלכם:
א.    גמישות התנהגותית נובעת מגמישות מחשבתית.
ב.    היכולת שלי לשנות את דעתי ולצאת מקיבעונות מחשבה משפיעה על הגמישות באופן ישיר.
ג.    היצירתיות שלי תתפתח באופן ישיר ככל שהגמישות שלי תתפתח ולהפך.
ד.    עלי להיות מוכן לטעות – זהו חלק מהלימוד.
ה.    אם אני טועה, אני מתקן מיד- ואז אני גם צומח ולומד.
ו.    אין קיצורי דרך ללמידה, אבל יש קיצורי דרך ללמידה המסורתית (לקיצורי הדרך הללו קוראים NLP ).

עיקרון ההצלחה ההחמישי ע”פ ה NLP – לפעול מתוך גישת ההצלחה.

הגישה שלנו מכתיבה את האופן שבו אנו נפעל בחיינו. היא גם נותנת את ההקשר למחשבות שלנו.
אם אני ניגש לתכנית עבודה כלשהי בגישה של: “אני לא יודע אם זה יצליח, אני צריך לבחון את זה” – אזי גם הסיכויים שאני אצליח נמוכים יותר מאשר אם אני ניגש בגישה של: “אני אצליח ויהי מה” או “אני אצליח בכל מחיר” – אזיי בדרך כלל לא רק שאני לא נדרש לשלם את המחירים הכבדים (שרובינו לא מוכנים לשלם ומשום כך אנו גם לא עושים את המינימום הנדרש) אני גם אגיע אל התוצאות שאני רוצה בחיים.

הנה תופעה מעניינת לבחינה של הגישה שלכם:
לא פעם אני שואל אנשים שמבקשים ממני עזרה בתהליך של שינוי בחייהם: “מה אתה מוכן לעשות בשביל להשיג את השינוי הזה?”  האם תהיה מוכן לשלם 10,000$ כדי להשיג את השינוי בחיים שלך?”
– עכשיו, זה לא אומר שזה המחיר שאני גובה, אני גובה הרבה הרבה פחות. אך אם האדם מוכן לשלם את המחיר הזה, סימן שהוא מוכן לעשות את השינוי. הוא מוכן לעשות את האקסטרה מייל.  רוב האנשים אינם במקום הזה ולכן גם רובם לא עושים את השינויים שהם רוצים בחייהם.  ואם הם כן עושים שינוי, הוא בד”כ לא מחזיק הרבה זמן מעמד והם חוזרים להרגלים הישנים שלהם.

אם בונים את המטרה לפי עקרונות ‘תוצאה בנויה כהלכה’ אזיי גם יודעים את המחירים שעלולים לשלם בדרך – ובדרך כלל המחיר הרבה הרבה יותר נמוך ממה שחושבים מלכתחילה.

גישת ההצלחה אם כך אומרת:
“אין מחיר שאני לא מוכן לשלם על מנת להצליח”. ברגע שאני מוכן לשלם את המחיר הזה, הוא מפסיק להיות מחיר מבחינתי. האמת היא שאין גם אפשרות לבחון את הגישה הזו אלא דרך לחיות אותה – ואנשים שחיים בגישה הזו עד היום, הצליחו ומצליחים בגדול. הנחישות והמיקוד אשר נובעים מתוך הגישה הזו, תוביל אתכם בוודאות למטרה שקבעתם לכם.

עכשיו, תחשבו על אחד הדברים שאתם רוצים להשיג בחייכם ותענו על השאלות הבאות:
א.    האם המטרה שלכם עומדת בעקרונות ‘תוצאה בנויה כהלכה’?
ב.    האם אתם עושים ופועלים בכיוון או רק חושבים ומדברים על כך?
ג.    מה רמת הערנות וחדות החושים שלכם בדרך למטרה שלכם?
ד.    האם אתם משנים את אופן הפעולה שלכם ואת דרך החשיבה שלכם באם זיהיתם שאתם לא מתקדמים, או שאתם חושבים אותו הדבר עדיין ורק כועסים על עצמכם שאתם לא מתקדמים?
ה.    האם אתם מוכנים לעשות הכל, אבל הכל!, כדי להשיג את הדבר הזה שאתם רוצים?

ענו בכנות על שאלות אלו ותחלו בתהליך ערנות כלפי המטרה שלכם.
ואם תרצו להיות מסוגלים לעשות את התהליכים הללו בצורה מעמיקה יותר, בקורס NLP הקרוב תוכלו ללמוד, להעמיק וליישם את כל הדברים הללו על חייכם.
לפרטים נוספים על קורס NLP הקרוב לחצו כאן.

קדימה הצלוח’ס
צוות NLP לשם שינוי

בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור השלישי של המיני קורס NLP. יש למה לצפות.
בינתיים, אם הנושא מעניין אתכם, יש לנו גם שיעורי וידאו מוקלטים על חמשת עקרונות ההצלחה על פי ה NLP בחינם.
אם ברצונך לראותם לחץ כאן עכשיו

אנשים שחשוב להם להצליח ביישום עקרונות ההצלחה יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. דיברת על חדות חושים, מיקי, אבל לא הסברת איך משיגים את זה. או האם אפשר בכלל להשיג את זה? האם יש דרך באמת לחדד את החושים שלנו באופן פעיל, ללמד את העיניים שלנו להבחין בדברים ואת האוזניים שלנו לשמוע דברים, שבדרך כלל אנחנו מתעלמים מהם? אני מאמין שכן, יש דרך. האם תלמד אותה כאן, במאמרים שלך?

    1. בוודאי שיש דרך, בהכשרות וקורסי ה NLP אנו לומדים את זה באופן פעיל.
      במאמרים העתידיים אני אלמד גם כן כיצד לחדד את החושים…
      מיקי

  2. הי מיקי,
    כמה בהיר, נכון ופשוט.
    לפעמים אני רוצה להגדיר בצורה ברורה איך הגעתי מנקודה א’ לנקודה ב’ ומה שתיארת במאמר זה זו התשובה להצלחה.
    אשים עקרונות אלה מולי ולא אשכח בדרך (לכיבוש האוורסט…..) מה צריך לעשות כדי להצליח.
    תודה רבה על הפוסט המוצלח .
    ככל שאני קוראת חומרים שלך אני מבינה שאין מנוס ועליי להגיע לקורס.
    אז להתראות,
    חגית מאילת (שמפיקה כנסי חשיפה ללקוחות)

    חגית בן חמו | Hagit Ben-Hamo
    מנכ”לית סגולת החשיבה| General Manager
    קישורים עסקיים | שיווק | ייעוץ | הדרכה
    Business Networking | Marketing | Consulating | Training
    ת.ד. 11168 | Eilat| אילת | 88000
    טל.| 972-8-6315741 | 972-52-4617161
    info@sgulat.co.il | http://www.sgulat.co.il

  3. הי.
    לגבי נושא העשיה. “חכמים עושים יותר ומדברים פחות.
    חכמים שלא עושים דבריהם לא נשמעים.”
    ציטוט ממקור לא ידוע.
    תודה. אורנה.

    1. ב”ה
      פרקי אבות

  4. הי מיקי, הדברים שתיארת ב”חמשת עקרונות להצלחה” אכן משקפים נאמנה את המציאות, וכאן אני
    פונה לכל הספקנים, כשאני בונה תוכנית אין לי אפשרות שהיא תהיה לא סלולה ופתירה, במידה ודבר מה חוסם, באמצעות חשיבה והתבונננות לעומק, ימצא הפתרון, והכי חשוב זו ההתמדה והרצון ליישום בפועל

  5. כל הכבוד מעניין מאוד, ישר כוח

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…