בואו ללמוד להיות מומחי NLP!

המסלול המקיף והמקצועי בישראל

תעודות בילנאומיות חתומות ע"י ד"ר בנדלר מייסד השיטה בעצמו

מערך ליווי מקיף הדואג להפוך אותך לטוב/ה ביותר

מסלול מוכר לשכת המאמנים בישראל

להיות מומחה NLP – זה לשנות קודם לך ואז לאחרים את החיים לטובה!

מיקי ברקל

מסלול הכשרת מומחי NLP
מסלול הכשרת מומחי NLP
pasted image 0

מה תלמדו במסלול ההכשרה המקיף למומחי NLP

אלו הם רק חלק מהנושאים שתלמדו כשתצטרפו למסלול המקיף

מערכות יחסים

תגלו איך להפוך את מערכות היחסים האישיות והעסקיות שלכם לעשירות ומספקות

מוטיבציה

תלמדו כלים לפתח ולחזק את המוטיבציה שלכם ושל אחרים להניע כל תהליך שתרצו

תקשורת מעצימה

תרכשו כלים ומיומנויות להשתמש בתקשורת שלכם להעצים את חייכם וחיי הסובבים אתכם

הגשמה והעצמה

תייצרו מסלול מעצים להגשמה עצמית לכם ולאחרים

פחדים ופוביות

תשחררו את הפחדים והפוביות שעוצרים אתכם ותדעו כיצד לעשות את זה עם אחרים גם כן

שחרור העבר

תקבלו כלים וטכניקות לשחרור מחשבות ואירועי עבר תוקעים, לכם ולאחרים

פתרון קונפליקטים

תפתרו קונפליקטים פנימיים שעוצרים אתכם ותדעו כיצד לעשות את זה עם אחרים.

אמונות מגבילות

תחליפו אמונות מגבילות שמונעות מכם להתקדם, עם אמונות מעצימות ותדעו לעשות את זה עם אחרים.

חוסר ודאות

תמצאו את הכוחות והמשאבים הפנימיים שלכם להתמודד בקלות במצבי חוסר ודאות בחיים ובעסקים

בריאות

תוכלו לעשות תהליכי הרזיה, השמנה, התמודדות רגשית עם מחלות פיזיות או פסיכוסומטיות ועוד

דיגום מצויינות

תדעו איך למפות ולדגום את תהליכי החשיבה האוטומטים של האנשים המצויינים בתחומם וללמוד לפעול באופן דומה

אוטודידקטיות

תפתחו את היכולת ללמוד ולהבין תהליכי NLP מתקדמים מתוך ספרות ואינטרנט.

המלצת ד"ר בנדלר, מייסד ה NLP:

"אני ממליץ על מיקי ברקל והמכללה שלו בישראל. מיקי הינו מאסטר טריינר NLP מעולה, אשר התחיל את הכשרותיו אצלי, לפני למעלה משני עשורים, והכשיר חלק גדול ממורי ה NLP המובילים בישראל. איכות התלמידים שלו, שאני פוגש בהסמכות ההוראה ( Trainer's Training) שלנו גבוהה מאוד, כך שיש למכללת "NLP לשם שינוי" צוות מורים איכותיים.
מסלול הכשרת מומחי NLP
ד"ר ריצ'ארד בנדלר
מייסד ה NLP

תכני המסלול המלא לאנשים שרוצים לעזור לאנשים

מסלול דו-שנתי

** ניתן לקחת גם קורס אחד מתוך כל המסלול על פי תנאי הכניסה

Certified Practitioner of NLP

מנחה דמיון מודרך – דרגה I

סמסטר א'

28 מפגשים של 6.5 ש"א פעם בשבוע

Certified NLP Coach

מוכר לשכת המאמנים בישראל

סמסטר ב'

3 מפגשים של יומיים מלאים אחת לחודש

Certified Master Practitioner of NLP

סמסטר ג'

21 מפגשים של 8 שעות אקדמאיות פעם בשבוע

אצל מי תלמדו להיות מומחי NLP

כל המנחים שלנו הינם בוגרי המכללה והוסמכו כמורים ע"י מייסד השיטה, ד"ר ריצ'ארד בנדלר.
המוטו שלנו:
לא מוותרים לך, לא מוותרים עליך!

מה אומרים עלינו הבוגרים שלנו?

למה כדאי לכם להצטרף למשפחת NLP לשם שינוי

מבנה מסלול הלימודים

מבנה הקורס: 
סה”כ: 359 שעות לימוד אקדמאיות המחולקות ל:
    >    187 ש”א פרונטליות בכיתה
    >    112 ש”א תרגול (בכיתת תרגול)
    >    60 ש”א סטאז’
– 28 מפגשים אחת לשבוע
– 2 חוברות עבודה עם כל החומר
– בונוס: תהליך סטאז’-סופרויז’ן בשווי 2500 ₪ מתנה לשנה

– קורסי בוקר / ערב / שישי

  • קבלת תעודות ההסמכה מותניית ב 100% השתתפות (ניתן להשלים בקלות יחסית)
  • הגשת כל מטלות הקורס
  • סיום תהליך הסטאסופרויז’ן
מיקום הקורסים:
מרכז: בסניף המרכזי: בצלאל 8, ק”ב, ר”ג 8 דקות מהרכבת, חניונים בכל האיזור
דרום: הרצל 2, מכללת NLP לשם שינוי, חניה במקום.
צפון: לב המפרץ

מבנה הקורס: 
124 שעות לימוד אקדמאיות המחולקות ל:
   >    88 ש”א פרונטליות, במבנה של 3 מפגשים בני יומיים מלאים אחד לחודש.
   >    36 ש”א תרגול בכיתה

השתתפות בקורס ההשלמה למאמן NLP מותניית בהשתתפות בקורס אומן Practitioner of NLP *
– חוברת עבודה עם כל החומר.
– מכיוון שהמסלול מוכר ע”י לשכת המאמנים הישראלית בסוף הקורס מקבלים תעודת השתתפות, ותעודת ההסמכה תתקבל אחרי סיום כל המטלות ע”פ הגדרות הלשכה.

– יש לעבור ראיון קבלה להצטרפות להכשרה כמאמן NLP

תעודה ההסמכה מותניית ב:

  • תעודת NLP Practitioner מוכרת
  • 100% השתתפות
  • הגשת כל מטלות הקורס
  • סיום תהליך הפרקטיקום על פי הגדרות הלשכה
  • סיום תהליך אימון אישי על פי הגדרות הלשכה

* מסלול מקוצר לבוגרי קורס NLP Practitioner ממכללות אחרות.
** לבעלי תעודת Practitioner ותעודת Master מטעם בנדלר, תינתן בנוסף תעודת NLP Coach מטעם ד”ר בנדלר.

מבנה הקורס: 
סה”כ 252 שעות לימוד אקדמאיות המחולקות ל:
  >    168 ש”א פרונטליות
  >    84 ש”א תרגול 
במבנה של 21 מפגשים בני 6 שעות שעון, אחת לשבוע
קורסי בוקר: 9:00 עד 15:00
קורסי ערב: 16:00 עד 22:00

תעודה ההסמכה מותניית ב:

  • תעודת NLP Practitioner מוכרת
  • 100% השתתפות
  • הגשת כל מטלות הקורס
  • הגשת מאמר פרוייקט דיגום

* מכיוון שקורס זה הינו מאתגר במיוחד, על בוגרי קורס NLP Practitioner ממכללות אחרות לעבור מכינה:  קורס כישורי חיים מנצחים, אשר יקנה להם שפה אחידה, גישה אפקטיבית וכלים נוספים להתמודדות אפקטיבית עם אתגרי רב-האומן Master Practitioner of NLP

שאלות נפוצות ותשובות מדוייקות

אם לא היו דרישות שוק, היינו מוסיפים עוד שיעורים, וזאת מכיוון שאנו פועלים מתוך מספר עקרונות החשובים לנו:
1. להיות התוצר של המוצר – חשוב לנו שתעברו תהליך אישי משמעותי ומשנה חיים – וכך אף אחד לא יאמר לכם ש”זה לא עובד”. 
2. מקצוענות – חשוב לנו שתהיו המקצועיים ביותר, ככה גם תשמרו על השם של המכללה.
3. מיומנויות – חשוב לנו שתפתחו מיומנויות, וזה דורש תרגול, משהו שבקורסים קצרים עלול להיות חסר
4. העמקה – לתפיסתו של מיקי ברקל, מייסד המכללה, ניתן לעבור ברפרוף על הנושאים השונים, כמו כשקוראים ספר, אבל למידה שמשלבת בתוכה הבנה, מיומנות ותפיסה רחבה של השיטה מחייבת העמקה – ובקורסים קצרים ההעמקה הזו נפגמת. 

רוב קורסי ה NLP בעולם מבוססים על מסלול בן שני סמסטרים: Practitioner ו Master Practitioner. 
אחרי הסמסטר הראשון – אתם יכולים לעשות הנחיות NLP ולהעביר את עצמכם ואנשים נוספים תהליכי שינוי רגשיים והתנהגותיים. 
במכללה שלנו, מיקי ברקל יצר, מתוך נסיונו הרב בשטח, מודל אימוני מבוסס NLP. ברקל בנה את קורס ההשלמה למאמן NLP, וקיבל עליו אישור מד”ר בנלדר.  (שנים אחרי גם ד”ר בנדלר הוסיף למסלול ההכשרה שלו, קורס מאמני NLP ).  תכנית הכשרת מאמני NLP של מיקי ברקל גם קיבלה הכרה על ידי לשכת המאמנים הישראלית.
כל זה בא לוודא שכשתלמדו אצלנו תקבלו את מסלול ההכשרה ברמה הגבוהה ביותר. 
 

בעוד שמנחה NLP עובד בעיקר על תהליכי שינוי רגשיים-התנהגותיים, מאמן ה NLP עובד בתהליכי עבודה 1על1 על מטרות ארוכות טווח, דרך מודל האימון ה- NLP’סטי הייחודי שפותח ע”י מיקי ברקל.

למאמן ה NLP יש ראיה רחבה יותר על כלל תחומי חייו של הלקוח שלו, ולכן תהליכי השינוי שעוברים עימו הוליסטים יותר.
כמו כן, חשוב לדעת, שרק מסלול ה-NLP המקיף שלנו שלנו מסמיך אותך כמאמן-קואוצ’ר NLP, בנוסף על הסמכות המנחה. רק אצלנו תעודת המאמן מוכרת ע”י לשכת המאמנים בישראל! וגם ע”י ארגון ה- NLP הבינ”ל וד”ר ריצ’רד בנדלר.

להבדיל ממספר מכללות בישראל, בזכות העומק והמקצועיות של ההכשרה אצלנו, יהיה באפשרותך להתחיל להתפרנס מהנחיית NLP כבר באמצע השנה הראשונה ללימודים. 
אנשים שמתחילים לעבוד בהנחיית NLP בעודם בתקופת הלימודים, כאשר יסיימו את הלימודים יהיו ברמת מקצועיות גבוהה ביותר. 

על מנת להתפרנס מהמקצוע בלבד, בסוף המסלול המקיף יהיו בארסנל שלך כמה וכמה הסמכות מקצועיות ויהיה באפשרותך להתפרנס מעבודת הנחיית NLP אחד על אחד, אימון NLP אחד על אחד, והעברת סדנאות NLP לקבוצות.

מכיוון שמיקי ברקל למד היפנותרפיה באנגליה לפני שהוא הוכשר ב NLP ע”י ד”ר בנדלר מייסד השיטה, הוא מכיר את ההבדל בין עבודת היפנוזה לעבודת NLP טוב מאוד.  מכיוון שבארץ אסור ללמד היפנוזה או לעסוק בהיפנוזה מבלי לקבל רשיון מהמדינה על פי חוק, ברקל בנה את כל מסלול ההכשרה ללא צורך להשתמש בהיפנוזה, אבל עם תוצאות מיידיות ומעמיקות

כמאמר הפתגם הידוע: “רק על עצמי לדבר ידעתי” ולכן אנו לא משווים את עצמנו לאחרים. מה אנו כן יכולים לומר לכם על המכללה שלנו:

  • מייסד המכללה: בונה הקורסים והמנהל הפדגוגי, מיקי ברקל, הוא ה Master Trainer of NLP היחידי בישראל שהוסמך ע”י ד”ר ריצ’רד בנלדר, מייסד השיטה.  הוא מוסמך כמורה בעוד מספר שיטות ולמד אצל כל הגדולים בעולם. 
  • חומר מקצועי:  לכל אחת מההכשרות יש חוברת נלוות עם כל החומר בפנים, (כולל 2 חוברות של 120 עמודים בסמסטר א’)  
  • השקעה בתלמידים:
    • נגישות לכל מורי המכללה, לכל שאלה אישית או מקצועית שיש.
    • נגישות למייסד המכללה, מיקי ברקל
    • לכל קורס יש קבוצת פייסבוק מקצועית סגורה
    • לכל קורס יש פורום מקצועי סגור באתר המכללה
    • כיתת תרגול שבועית – לכל החיים במתנה, ניתן לבוא, לתרגל ולהשתפר.
  • מוסד ותיק: מייסד המכללה, מיקי ברקל, נמצא בתחום למעלה משני עשורים.
    המכללה קיימת כבר 11 שנים.
    למכללה שלושה סניפים בארץ.
  • הכרה בין לאומית אמיתית: חלק מתעודות ההסמכה השונות מופקות וחתומות בידו של ד”ר בנדלר מייסד השיטה.
  •  מורי ההכשרה: כל הכשרה מועברת על ידי מספר מורים, ולא רק ע”י מורה אחד. הדבר הזה מבטיח שהתלמידים יחשפו לסגנונות שונים של NLP בסטנדרט אחיד וגבוה. כך במקום שהתלמיד ידגום ויחכה את הניואנסים של המורה היחיד, בחשיפה למספר מורים תת-המודע של התלמיד מבין שהוא יכול להביא את עצמו לידי ביטוי כ NLPיסט.
  • כיתות קטנות ואישיות: כל תלמיד יעבור את התהליכים האישיים שלו, כאשר הכיתות הינן כיתות קטנות אשר מאפשרות הכרות מלאה עם כל תלמיד, האתגרים שלו, הקשיים  שלו וההצלחות שלו.
  • מספר הסמכות במסלול אחד מנחה דמיון מודרך, אומן נלפ, מאמן נלפ, רב-אומן נלפ.
להתייעצות ראשונית השאירו פרטים
*שם מלא
* טלפון

אני מעוניינ/ת ב-



כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…