משפט מעליות שיפתח לכם דלתות אצל הלקוחות.

כשאתם נפגשים עם אדם כזה או אחר, כיצד אתם מציגים את עצמכם?
האם ההצגה העצמית שלכם אפקטיבית?
האם היא קצרה או ארוכה?

האם היא מסוגלת להביא אתכם לפגישה עם אותו אדם?
האם היא מעוררת אצלו מספיק סקרנות או צורך כדי להיפגש עימכם?

תפקידו של משפט המעליות הוא בדיוק זה:
1.    להיות קצר וממוקד.
2.    לפתוח פתח לסקרנות או לעורר צורך.
3.    לקרוא לפעולה – שיחת טלפון, פגישה, פרזנטציה וכד'…

מה הקשר למעליות? או – כמה זמן יש לי בפועל?
תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה:
אתם נכנסים למעלית, לוחצים על כפתור הקומה החמישית, הדלת נסגרת ואתם מתחילים לעלות.
המעלית נעצרת בקומה הראשונה ונכנס המנכ"ל של חברה שכבר זמן מה אתם מנסים ליצור עימו פגישה ולא ממש מצליחים.
הוא לוחץ על קומה 4, יש לכם בדיוק 30 שניות לומר לו מי אתם ומה אתם רוצים ממנו…

מה תאמרו?
רוב האנשים יאמרו משהו בסגנון של:
"שלום, אני דני ואני יועץ אסטרטגי.."
"שלום, אני אבי כץ ואני סוכן ביטוח.."
"בוקר טוב, אני משה נעים ואני סוכן נדלן/מאמן מכירות/מוכר פרחים… וכד'"

מכיוון שהמשפטים הללו ממוקדים בך ולא במה יוצא ללקוח מזה,
הלקוח יכול לענות על ההצהרות הללו במילים: "אז מה?" – ובכל פעם שהוא יכול לענות כך, פספסתם!

מה כן לומר ב 30 שניות?
כדאי למצוא משפט קצר וקולע, אשר מציג אתכם דרך מספר שאלות ראשוניות:
א.    מה אתם רוצים להשיג במשפט הקצר הזה? – פגישה, שיחה טלפונית, בדיקה של האתר, מייל, כרטיס ביקור?
ב.    שאלת המ.ר.ש.ל: – מהו רווחו של הלקוח? – או בעברית פשוטה, מה יצא לו מזה? – מהפגישה, השיחה הטלפונית, בכלל מההיכרות עימכם?
ג.    מהם התועלות והיתרונות שלי כאדם או כעסק?  מה טוב בי?

בואו נשחק קצת:
1.    תרשמו שלוש סיטואציות שונות שבהם אתם עלולים להיפגש עם לקוח פוטנציאלי ומה אתם רוצים להוציא מהמפגש האקראי/ראשוני הזה?

לדוגמה: מפגש נטוורקינג, פגישה במעלית, פגישה בחניון, חבר מציג בין שנינו, משפט קצר בפייסבוק או טוויטר.. וכד'.

2.    תרשמו 3 תועלות שונות של העסק שלכם, שלושה דברים שבגללם כדאי ללקוח להיפגש עימכם? מה יצא לו מזה שיפגש עמכם? – שאלת המ.ר.ש.ל.

לדוגמה: חיסכון בכסף, מיקוד, שיפור ב…, צמיחה ב… וכו'..
אם אתם לא יודעים מהן התועלות של העסק שלכם, כדאי לכם לשבת עם מאמן NLP עסקי שידע לשאול אתכם את השאלות הנכונות בכדי שתגיעו לתועלות של העסק שלכם!

3.    תבחרו סיטואציה מהרשימה בסעיף 1, תרשמו משפט שמתאים לאותה הסיטואציה ומציג את אחת התועלות שלכם:

לדוגמה:" חבר מציג בין שנינו: – נעים מאוד, אני מיקי ברקל, אני הופך אנשי מכירות לתותחי מכירות.
או "נעים מאוד, מיקי ברקל, אני מביא עסקים לעליה במכירות דרך ניהול זמן אפקטיבי של המנהלים ואנשי המכירות" וכד'.

4.    תוסיפו משפט "קריאה לפעולה":
את המשפט הזה בונים לפי מה שאנו רוצים מההיכרות…
"בוא נשוחח בטלפון ונראה כיצד אנו משתפים פעולה"
"בוא ניפגש ונקדם אחד את השני"
"אני נותן מפגש אימון NLP עסקי חינם כשירות הכרות מעניין אותך לשמוע עוד או שהיית רוצה שכבר נקבע פגישה?"

5.    עכשיו צרפו את המשפטים וקבלו את משפט המעליות שיפתח לכם דלתות:
לדוגמה: "נעים מאוד, מיקי ברקל, מאמן אנשי מכירות להכפיל את המכירות שלהם דרך שדרוג מיומנויות הסגירה, כך שיחס הסגירה שלהם בחודש יעלה באופן ניכר, מעניין אותך לשמוע עוד או שהיית רוצה שנדבר בטלפון ונקבע פגישה?"
או "נעים מאוד, מיקי, מנכ"ל / בעלים (מילה שתעצים אותך בעיניו)  חברת: לשם שינוי – הצלחה במהירות המחשבה, אני מומחה ביצירת ריענון עובדים כך שהמוטיבציה שלהם תעלה והתשומות והתפוקות יעלו. נשמע לך מעניין או שבא לך להיפגש ולקבל מפגש אימון חינם שיתן לך הסתכלויות חדשות איך לשדרג את ההצלחה של העסק? לפי מה שאתה כמובן מגדיר הצלחה…"

תרגול, תרגול, תרגול
על פניו, משפט המעליות שיפתח לכם דלתות, בפעמים הראשונות ישמע מעושה, שכן אתם לומדים אותו בע"פ..
אך ככל שתתרגלו אותו מול המראה, תוסיפו לזה חיוך, לחיצת יד אמיצה, את הביטחון שלכם במוצר שלכם, ואת כל התקשורת שנוספת למילים (שפת גוף, אינטונציה וכד')… המשפט יהיה יותר אפקטיבי ויותר חזק.

אז עכשיו… למה אתם מחכים? קדימה לעשות ולהצליח…
ככל שתתאמנו יותר, המשפט יהיה יותר שגור בלשונכם ואז הוא ירוץ יותר בקלות.. קדימה לשחק..

אתם מוזמנים להוסיף כאן את משפטי המעליות שלכם ונלמד ביחד מזה.

קדימה הצלוח'ס

מיקי ברקל

<!–[endif]–>

אנשים שנהנו מהמאמר הזה קראו גם את הפוסטים הבאים:

Comments

comments

10 תגובות על משפט מעליות שיפתח לכם דלתות אצל הלקוחות.

  1. מאת ori.b‏:

    היי מיקי. לאחרונה ביצעתי ניקוי של רשימות התפוצה שהייתי רשום אליהם. ונתקלתי גם בזו שלך. סימנתי לעצמי לקפוץ לאתר של בהזדמנות.לאחר כמה ימים בשעת ערב ישבתי לקרוא את הבלוג שלך ומאד התרשמתי. מהתוכן בבלוג, ומאופן כתיבתך האישי. ולכן נרשמתי שוב לרשימת התפוצה שלך.

    זה העדכון הראשון שאני מקבל ממך. לקחתי הפסקה באמצע העבודה לקרוא את הפוסט שעדכנת. כי אם לא עכשיו, אז לעולם לא : ) ככה זה אצלי.. בקיצור מה אומר.. פוסט מצוין שבמעט מאד מילים נתן לי כלים אמיתיים שאוכל להשתמש בהם כבר מחר! ואני מאד שמח שלא פיספסתי את ההכירות אתך ואם מה שאתה מציע.

    ori

  2. מאת אלי כהן‏:

    משפט מעלית מוצלח?

    נעים מאוד, אני אלי כהן, מנ"כל פאי מולטימדיה.
    מה דעתך על פרסום בהשקעה חד פעמית לא גדולה,
    שיביא לך לקוחות חדשים 24/7/365 ?
    אתה מעוניין לשוחח בטלפון או לקבוע פגישה?

    • מאת מיקי ברקל‏:

      היי אלי
      טוב, אפשר לחדד את זה עוד קצת…
      שים את הסוף קודם.
      "מה דעתך על פרסום שמביא לך לקוחות 24/7 כל השנה,
      בהשקעה חד פעמית קטנה?"

      פה אתה גם שואל אותו לדעתו – שזו כבר קריאה לפעולה, כך שהשורה האחרונה שלך קצת מיותרת,
      יחד עם זאת אם אתה רוצה פגישה או שיחה טלפונית אז תוריד את השאלה מהמשפט
      לדוגמה:
      היי אני אלי כהן, מנכ"ל פאי מולטימדיה,
      אני עובד עם חברות שרוצות פרסום שמביא לקוחות 24 שעות ביממה,
      בהשקעה חד פעמית קטנה,
      תעדיף שנשוחח בטלפון או שכבר נקבע פגישה?

      ועכשיו, תנסה את זה על חברים ותראה מה התגובה שלהם.

      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

  3. מאת איבון‏:

    הי.
    נהניתי לקרא את הכתוב ( להפוך איש מכירות
    לתותח מכירות)
    ברצוני להקים מיזם ( מלכר) . למיזם אני חייבת לגייס כספים
    ( ממליונרים או מחברות גדולות)

    רציתי לדעת אם את יכול לעזור גם בזה
    כי בסך הכל זאת בעצם סוג של מכירה
    אני מוכרת מיזם שעוזר לחלשים והם תורמים כסף
    ושמם כתורמים הולך ןמתעצם
    האם יש לך שיעור פרטי שיכול לעזור לי בכך
    המון תודה

    • מאת מיקי ברקל‏:

      היי איבון
      עקרונית אני יכול לעזור גם בזה,
      יחד עם זאת כדאי לך למצוא אנשים שמתמחים בתחום גיוס התרומות
      הם יודעים מה בדיוק להגיד ואיך בדיוק להציג את הדברים..

      http://www.ivolunteer.org.il/

      כאן תוכלי למצוא הרבה מידע בנושא

      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

  4. מאת רפי‏:

    האזנתי לתוכנית שהתארחת אצל מלינאק והיה מאוד כייף לשמוע אותך.
    אני עוסק בתחום הביטחון, וחשבתי לשלב את המשפט שאני כל כך מתחבר אליו באנגלית
    I do for you the security of tomorrow today
    מנסה להקדים תרופה למכה
    רפי

    • מאת מיקי ברקל‏:

      היי רפי,
      המשפט יפה יחד עם זאת הוא קצת כללי – איזה סוג של ביטחון?
      שמירה אישית? אנטי וירוס? קצת כללי מדי – תפרט/תמקד אותו קצת יותר..
      שיהיה יותר ברור.

      הדרך הטובה ביותר לבדוק באם המשפט שלך אפקטיבי הוא לומר אותו ל 10 אנשים שונים
      ולבדוק את התגובה הראשונית שלהם – אם יצרת עניין וסקרנות, בינגו – אם לא
      תחזור לשולחן הסרטוטים …
      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

  5. מאת חנוך‏:

    קצר וקולע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *