איך שותלים בפרסומות רעיונות על סקס בסוכריות לילדים

אחד הדברים שתמיד מפליאים אותי, זו הדרך הפשוטה להחריד שבה חברות עתירות משאבים וכוח משתמשות בפרסומות על מנת לשתול מסרים סמויים שיקדמו את המוצר שלהם.

אחת הדוגמאות הקלאסיות הוא הלוגו של פדאקס:

אם תסתכלו כך במבט מהיר, אתם רואים את האותיות והשם – אבל מה שאתם לא קולטים
והתת-מודע שלכם כן קולט זה את החץ שמוביל קדימה…

ראיתם אותו עכשיו שכיוונתי את תשומת הלב שלכם?  – גם עכשיו עדיין יש אנשים שעדיין לא ראו אותו
הוא שם בין ה E ל X ..  בדיוק בחיבור… בלבן.

כמו כן, דוגמה נוספת לפרסום ששותל מסרים סמויים תוכלו למצוא בחבילת סוכריות הסקיטלס:

תנסו למצוא את המסר הסמוי לפני שאתם עוברים לשורה הבאה שמגלה אותו 🙂

אני לא יודע מה איתכם אבל אני בטוח קונה SEX-plosion ואת זה מוכרים גם לילדים…

אבל אתם יודעים מה, אפשר להתווכח עם כל המסרים הסמויים הללו,
כן שותלים, לא שותלים, כן עובד, לא עובד…  לחברות הללו לא מזיק לנסות – מקסימום זה יצליח
הן חושבות לעצמן.

הדרך לייצור מסרים סמויים כאלו היא פשוטה:
השאלה הראשונה שעליכם לשאול היא:
מהו הרעיון או הרגש שאותו אנו רוצים לקשר למוצר שלנו?
השאלה השניה:
איך אנו יכולים לעורר רגש/רעיון כזה אצל האדם השני ולקשר אותו למוצר שלנו?

אז בפרסומות משתמשים בצבעים, בקולות, בתמונות ומסרים סמויים..
מה גם שאלו הן חברות עתירות כסף אשר יכולות להשקיע אותו בפרסומים עם מסרים סמויים..

אבל כל זה מתגמד כאשר תדעו כיצד להעביר את אותם המסרים הסמויים ואחרים,
במהלך שיחה עם העובד או הלקוח שלכם:

תארו לכם מצב שבו בשיחה עם הבוס, תעבירו לו מסר סמוי שאתם האנשים הנכונים בשביל התפקיד.
או שיחה עם לקוח, שהמסר הסמוי שמושתל אצלו הוא שאתם הכי מקצועיים שיש או המוצר שלכם הכי טוב/מוביל/מופלא וכד…

הקטע המצחיק הוא שזה כל כך פשוט לביצוע, שמרוב שזה פשוט זה נעלם מהעין ורק התת-מודע קולט אותו.
וזו בעצם העוצמה שלו.

אז איך עושים את זה? איך שותלים מחשבות בזמן שיחה?

חבר טוב שלי, שהוא קוסם מנטליסט במקצועו, אוהב לומר ללקוחות שלו כשהם נפגשים:
"אתם רוצים לקחת את הקוסם המקצועי ביותר, את זה שיתן לכם את השואו הטוב ביותר ויגרום למשתתפים בהופעה שלו להנות הכי הרבה"

ובעודו אומר את המשפט הזה – הוא מצביע על עצמו בצורה סמויה, בעודו מהנהן גם בראשו קלות.

אז מה באמת קורה כאן?
א. הוא אומר משפט שהוא אמת – נכון, כל אחד ירצה את הקוסם המקצועי ביותר, את זה שיתן את השואו הטוב ביותר וכו….  ולכן יוצר אצל הלקוח מחשבה/הרגשה של "כן"
ב. הוא מהנהן קלות בראשו, דבר שמחזק את תחושת/מחשבת ה"כן" אצל הלקוח.
ג. בעוד תשומת הלב של הלקוח נמצאת בדבריו ובהנהוניו של חברי, הוא מצביע על עצמו באופן קל ועדין
כשהוא אומר את המילים: "קוסם מקצועי", "זה שיתן.."  וכד..

עכשיו, מכיוון שתת-המודע שלנו לא עובד בקונספטים אלא בדוגמאות ספציפיות –
לדוגמה: אם אני אומר את המילה: כסא  – המילה כשלעצמה היא בסך הכל קונספט, שם עצם, אבל כדי להבין אותה – על תת-המודע לייצר דוגמית בתוך הראש, ולכן כאשר בסדנאות ההשפעה הסמויה בניהול שלי, אני שואל את המנהלים: איזה כסא יש לך בראש עכשיו? – כל מנהל נותן תיאור של כסא אחר, מכיוון שיש לו תמונה בראש של כסא ספציפי.

ולכן, בגלל התופעה הזו – כאשר ידידי אומר "קוסם מקצועי" ומצביע באופן סמוי על עצמו, סיכוי גבוה מאוד שהתמונה שתהיה בראשו של הלקוח זו התמונה שלו כקוסם מקצועי – והנה שתלנו מסר סמוי בראשו של הלקוח..

בשלב הזה תמיד יש איזה חוכם שאומר: "אני תמיד יראה את ההצבעה הזו" – ואני אומר: כמו שראית את החץ של פדאקס לפני שכיוונו לשם את תשומת הלב.

עכשיו, החוכמה היא לעשות את זה נכון! זה אומר בצורה הנכונה, בתזמון הנכון ובאופן הנכון.

בקרוב אני מעביר סדנת NLP נוספת על כיצד לשתול מחשבות,

וזו תהיה הזדמנות מעולה עבורך גם ללמוד איך לעשות את 'ההצבעה הסמויה' וגם ללמוד כלים נוספים להשתלת מחשבות™ תומכי שכנוע והשפעה במוחו של האדם השני.

לחץ כאן כדי לקרוא פרטים נוספים על הסדנה שתאפשר לך ללמוד וליישם השפעה סמויה והשתלת מחשבות™ 

נשתמע ונתראה

מיקי

נ.ב.
ואם באמת אהבת את המאמר וקיבלת ערך, אני מאוד אוהב תגובות בחזרה 🙂 (רמז, רמז..)

אנשים שנהנו מהמאמר הזה קראו גם את הפוסטים הבאים:

Comments

comments

3 תגובות על איך שותלים בפרסומות רעיונות על סקס בסוכריות לילדים

  1. מאת צבי‏:

    אהבתי את המאמר הזה ועוד הרבה מאמרים שלך…
    אשמח אם תיידע אותי על הרצאות וסדנאות שיהיו לך בעתיד 🙂

  2. מאת סטודיו z‏:

    החץ בלוגו של פדקס גלוי מזה עשרות שונים וכתבו עלי בכל ספר עיצוב בסיסי..אתה רציני ?

    • מאת מיקי ברקל‏:

      נכון מאוד שהוא גלוי מזה עשרות שנים ושכתבו עליו בכל ספר עיצוב בסיסי
      (דרך אגב, שמת לב שכתבת: "כתבו עלי בכל ספר עיצוב… ")
      כמות האנשים שמכירים את החץ ומתוך זה גם כמות האנשים אשר קוראים ספרי
      עיצוב בסיסיים או אחרים – היא בטלה בשישים לעומת הקהל הרב שלא רק
      שלא יודע/מכיר את החץ של פדאקס -גם היום לא שם לב אליו בכלל…

      ולכן זו דוגמה מופלאה, ולכן גם כתבו עליה בכל ספר עיצוב בסיסי 🙂
      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *