איך תטפלו ב- "אני שונא את עצמי" מהזווית של ה IEMT

זהו מש"אני שונא את עצמי", "אני כועסת על עצמי"
אלו משפטים ששומעים לא פעם במהלך עבודה 1על1

כשבאים מהזווית המיוחדת של שיטת ה IEMT,
אנו מבחינים כאן בשלושה אלמנטים חשובים.

אלמנטים שמשום מה בלא מעט שיטות טיפול אחרות
לא נותנים עליהם את הדעת.

האלמנט הראשון – ואולי הוא האלמנט שכן מתעסקים עימו לרוב,
הוא האלמנט הרגשי – רגש השנאה, או הכעס.

הרגש הזה יכול להיות רגש הנובע מאסופה של מחשבות, פרשנויות וזכרונות
או הטבעה רגשית שנוצרה בגיל צעיר יותר – והאדם פשוט מהדהד אותה שוב
ומוצא לעצמו רציונליזציות הגיוניות מאוד – למה להרגיש כך כלפי עצמו.

ולכן בכל שיטה שאתם עובדים – המקום הראשון הוא לזהות מה המקור של הרגש
ולדעת לאבחן האם זו הטבעה רגשית המהדהדת שוב – או רגש הנובע מהרגלי חשיבה.

תוכלו לעשות את זה בקלות דרך השאלה: עד כמה הרגש הזה מוכר לך?

אם זהו רגש מאוד מוכר – סיכוי גבוה שזוהי הטבעה רגשית ועליכם לטפל באירוע המקור.
אם זהו רגש יחסית חדש – סיכוי גבוה שזהו רגש הנובע מהרגל חשיבתי בעייתי,
פרשנויות ו/או אמונות מגבילות – עליכם לברר אותן ולטפל בהן.

ב IEMT – ע"י הפרוטוקול הבסיסי מזהים במהירות באם זו הטבעה רגשית או לא
ואז ע"י טכניקת הנעת העיניים לצדדים על שישה צירים מדויקים
יוצרים שחרור של ההטבעה הרגשית

הדבר מאפשר ללקוח לשחרר כאב, כעס, אשמה, ורגשות קשים אחרים מעברו –
בתהליך של דקות ספורות.

ואז ניתן לעשות עבודה קוגניטיבית יותר, למידה וצמיחה.

האלמנט השני הוא "אני" שכועס או שונא.

והאלמנט השלישי הוא "עצמי"  שכועסים או שונאים אותו.

ב IEMT  הציעו דרך חדשה להסתכל על האופן
שבוא אנשים מייצגים לעצמם את כינויי הגוף במחשבה הלא מודעת.

ע"י תשאול 'פרוטוקול הטבעת הזהות' ניתן לגלות לפעמים שהייצוג הפנימי של "אני"
והייצוג הפנימי של "עצמי" עשויים להיות שונים לחלוטין.

באחד התהליכים שעבדתי עם בחורה צעירה בת 34,
שעברה אירוע טראומתי מאוד בגיל צעיר
וטענה (בין השאר): "אני כועסת על עצמי"

אחרי העבודה הראשונית עם 'פרוטוקול הרגש',
התפננו לעבוד עם הטבעות הזהות: "אני" ו "עצמי".

אחרי הסבר קצר על נושא הטבעות הזהות ואופן המענה על השאלות
(שיטת התשובה הקופצת – תענו את התשובה הראשונה שקופצת לכם בראש)
שאלתי אותה:

  • "ובת כמה "אני" שכועסת?
  • "בת 9" , היא ענתה.
  • "ואיפה נמצאת "אני" בת ה 9"?
  • "בחדר, לבד"
  • "ומה קורה סביב "אני" בת ה-9"?
  • "הדוד שלי רוצה נשיקה"

זה לבד כבר מעלה כמה מקומות שיש לתת את הדעת עליהם בתהליך העבודה 1על1

כששאלתי אותה לגבי "עצמי" את שאלות הפרוטוקול, להלן התשובות שלה:

  • "ובת כמה "עצמי" שכועסים עליה"?
  • "בת 5"
  • "ואיפה נמצאת "עצמי" בת ה-5"?
  • "היא בגן"
  • "ומה קורה סביב "עצמי"
  • "היא שותקת, יש הרבה ילדים שעושים רעש והיא שותקת"

עכשיו, עוד לפני שנשלים את העבודה עם הפרוטוקולים של ה IEMT
אני בטוח שאתם יכולים לראות כבר מספר אתגרים שעולים כאן.

כמו לדוגמה ש"אני כועסת על עצמי"

זה לא "אני" המטופלת בת ה 34 שנמצאת בקליניקה
אלא יצוג שלה מגיל 9 וכנ"ל גם עם עצמי.
אלו הן הטבעות זהות שנוצרו בגיל צעיר מאוד,
ואם לא ניתן אליהן את הדעת – נהיה עסוקים ב"לטפל" ב"אדם" הלא נכון.

בהכשרת ה IEMT הקרובה נלמד לזהות את הטבעות הזהות השונות,
וגם כיצד לעבוד איתן בצורה ממוקדת וישירה, ליצירת שינוי וריפוי.

לפרטים נוספים על הכשרת ה IEMT הקרובה לחצו כאן

קדימה הצלוח'ס
מיקי ברקל

אנשים שנהנו מהמאמר הזה קראו גם את הפוסטים הבאים:

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *