האם אתם יודעים את המחיר?

האם אתם יודעים את המחיר?

מטריצת מחיר-רווח

אחת הדרכים לכוון את התודעה שלנו ליצירת הנעה בכיוונים שונים.

כשאנו באים לבחון את המטרות שלנו לחיים, או בכלל כל שינוי שהיינו רוצים לעשות, כדאי יהיה לנו להיות ערים לאופן המלא שבו הדברים נתפסים ב’לא-מודע’ שלנו.

לא פעם, אנו מונעים מעצמנו לעשות דברים או מחבלים בדרך ובהצלחה שלנו מכיוון שיש לנו מניעים נסתרים שאנו לא מודעים אליהם.

מיפוי מלא של הרווחים והמחירים יאפשר לנו ליצור ערנות מלאה לכיוון התנועה שלנו. דבר זה יאפשר לנו לקחת החלטות בצורה ערנית יותר.
ו/או לשאול את השאלות האפקטיביות ליצירת התקדמות ומעקף על חלק מהמחירים.

יצירת מוטיבציה דרך הכוונת התודעה

בנוסף, היכולת שלנו לכוון את התודעה (תשומת הלב) לאזורים מסוימים במפה היא זו שתאפשר לנו ליצור מוטיבציה ולפעול בכיוון.

האמת היא שבדרך כלל התודעה שלנו מכוונת באופן אוטומטי, בגלל כל מני סיבות ונסיבות אם מהעבר ואם מההווה ואז המוטיבציה שלנו נוצרת בהתאם.

ולכן כאשר עושים מיפוי מלא של הרווחים והמחירים כדאי לשים לב לאיפה התודעה שלנו מופנית. בעקבות זה נבין את הסיבות לאופן הפעולה או חוסר-הפעולה שלנו בנושא הנדון.

הכיוון האוטומטי של התודעה הינו דפוס התנהגותי מקובע. מי שער לדפוס הזה יכול להשתמש בכלי NLP ולעשות בו שינוי בצורה משמעותית ובכך לסובב את חייו לכיוונים חדשים הרבה יותר אפקטיביים.

בכל מקרה, תוך כדי תהליך התשאול אנו יכולים לכוון את תודעתו ואת תשומת ליבו לאזורים במטריצת המחיר-רווח אשר תיצור תנועה ומוטיבציה בכיוון הרצוי.
החוכמה מבחינת ה NLP היא להפוך את זה לדפוס חדש, אפקטיבי יותר עבור האדם.

רמת התשאול הראשונה

מושגי הבסיס

כאשר באים למפות את המחירים והרווחים יש לבחון מספר אלמנטים שהשילוב ביניהם יוצר את מטריצת הרווח והמחיר:

רווח: כל דבר שאנו רוצים להשיג, רוצים לקבל ושעושה לנו טוב. כל מה שמגשים או מממש לנו ערכים מסוימים ונותן לנו בסופו של דבר “עונג”.

מחיר: מחיר הוא הדבר שיהיה עלינו לשלם אם בדרך לעשיית השינוי ואם בעשיית השינוי עצמו. בין אם הוא מחיר רגשי, כספי, התנהגותי, מחשבתי וכד..
כל דבר שיהיה עלינו לוותר עליו ו/או אפילו הרגשת סיכון על מחיר אפשרי, הינה מחיר בפני עצמה. גם אם בסופו של עניין המחיר לכאורה לא שולם – לדוגמה, אדם המסתכן באיבוד חלק מכספו כאשר הוא משקיע אותו בעסק חדש, יכול להיות שהוא לא יאבד את כספו כי העסק הצליח – אז המחיר של איבוד כספו לא שולם, אך האדם כן שילם מחיר רגשי אם וכאשר הוא הרגיש את רגשות הסיכון בדרך – הפחדים. בסופו של דבר מחיר הוא ה”כאב” שיהיה עלינו לשלם בדרך זו או אחרת.

* בדרך כלל לעשיית שינוי כזה או אחר ישנם רווחים שונים ומחירים שונים.
עלינו להיות ערים לכולם על מנת שנוכל לזהות את גורם התקיעות ואת האופן שבו אפשר לעשות שינוי כדי לייצר מוטיבציה לשינוי והנעה לפעולה בכיוון השגת המטרה.

לכל תהליך שינוי יש גם שני צדדים – עשיית השינוי או אי-עשיית השינוי.

לכל צד יש את הרווחים והמחירים שלו.

לדוגמה: השינוי הרצוי – להפסיק לעשן..

מצד אחד יש רווחים ומחירים להפסקת העישון ומצד שני יש רווחים ומחירים לאי-הפסקת העישון.

שוב, המקום שאליו מכוונת התודעה ויחד עימה תשומת הלב שלנו, הוא זה שיגדיר את סיכויי ההצלחה והמוטיבציה שלנו להשיג את המטרה.

כאשר מחברים את שני הצדדים: עשיית השינוי ואי-עשיית השינוי עם מושגי היסוד – רווח והפסד. אנו מקבלים ארבעה רבעים:

מחיר עשיית השינוי רווח עשיית השינוי
מחיר אי-עשיית השינוי רווח אי עשיית השינוי

ואם נתשאל על ארבעת הרבעים הללו – נהיה ברמת התשאול הראשונה.
רוב האנשים אכן פועלים באופן הזה, הם מתשאלים את ארבעת הרבעים הללו.

יחד עם זאת יש רווח ומחיר לתשאול ברמה הזו:
הרווח הוא תשאול מהיר יותר, פחות התעמקות בפרטים.
המחיר הוא פספוס של מהמורות נסתרות, שלפעמים דווקא המהמורה הנסתרת הקטנה שבדרך – היא זו שעושה את הפנצ’ר בגלגל. ואם נעלה עליה, השינוי יהיה מהיר יותר, קל יותר ומעמיק יותר.

רמה שנייה של תשאול:

מושגי הבסיס לרמה השנייה:

1. טווחי זמן:

בטווח הזמן אנו מוצאים שלושה טווחי זמן שהינם רלוונטיים וחשובים. התמקדות על כל אחד מהם יוצרת יותר בהירות והנעה בהתאם לתחום שבו התמקד האדם.

הטווח המיידי – זהו הדבר הראשון שיקרה – מצד אחד בעשיית השינוי ובצד שני באי-עשיית השינוי, ומדובר על הרווח או המחיר שהאדם ישלם בטווח של השבוע עד החודש הקרוב בדרך כלל. כמובן שהטווח המיידי תלוי בהקשר שבו עורכים את המיפוי.

הטווח הבינוני – הטווח הבינוני הוא הזמן שאחרי הסערה הראשונית, וזה אומר בין החודש הראשון לשנה הראשונה ולפעמים עד שלוש שנים.. שוב תלוי בהקשר שעליו עושים את המיפוי.

הטווח הרחוק – כאן אנו רוצים לבחון את המחירים והרווחים שיתקיימו לאורך הזמן, נניח בעוד 5, 10 או 15 שנה.. היכולת להסתכל מספיק רחוק מאפשרת ללקוח להיות ער למחירים מצטברים פוטנציאלים לאי עשיית השינוי, ולהסב את תשומת ליבו לדברים שבדרך כלל הוא לא ער אליהם.

2. אחוזי ודאות:

כמו בכל דבר בחיים יש אחוזי ודאות – יש מחירים שהם ודאיים ויש מחירים שהם בספק,
יש רווחים שהם ודאיים ויש רווחים בספק, אנו רוצים להיות ערים לכולם – כי לפעמים איזה שהוא מחיר שנמצא בספק דווקא הוא זה שעלול למנוע את ההתקדמות, וברגע שאנו יוצרים ערנות אליו אנו יכולים למצוא דרכים כדי למנוע את המחיר הזה או לבחון עד כמה האדם באמת מוכן לשלם את המחיר הזה. גם באחוזי הוודאות אנו מוצאים שלושה סוגים:

ודאי – כלומר 100% ודאות, האדם יודע שזה המחיר שבטוח הוא ישלם וזה הרווח שבטוח הוא ישיג. (כמובן שכל התשובות הן לפי תפיסת עולמו של הנשאל ולא המציאות עצמה)

אולי – 50% ודאות –  כלומר, יש סיכוי שהאדם ישלם את המחיר הזה לתפיסתו, ויש סיכוי שלא.. יש גם סיכוי לרווחים האלה וסיכוי שלא.

נדמה לי – 10% ודאות – אלו הם המחירים שיכול להיות, במקרה רחוק מאוד, בהסתברות נמוכה מאוד שאולי הם יקרו… כאן בדרך כלל נמצאים מחירים ורווחים שלתפיסתו של הנשאל, הינם רחוקים ולא באמת רלוונטים לכאורה. כי יכול להיות שכאן בדיוק נמצא המהמורה הקטנה שיוצרת את הפנצ’ר. – כאן בתשאול עלינו לשאול על אופציות אפשריות בתחום ה”נדמה לי” – לא פעם כאן אפשר למצוא אמונות מגבילות שמסתתרות מתחת לפני השטח, הרציונאל מבטל אותן כלא רלוונטיות, אך ברמת הלא-מודע הן משמעויות מאוד ואפילו הן החלק הגדול של הקרחון שנמצא מתחת לפני השטח.

מטריצת מחיר-רווח מלאה:

כאשר אנו מתייחסים לכל האלמנטים של רמת התשאול השניה גם כן, אנו מקבלים את המטריצה הבאה:

האם אתם יודעים את המחיר?

לא מעט אנשים ימצאו את תהליך המיפוי המלא מתיש, מעייף, לעיתים “חופר”, עמוס פרטים וכד..
ואכן הם צודקים – התשאול המלא, שגם יתן את מירב המידע על מנת לקחת החלטה מושכלת אמיתית.
החלטה אשר עושה ניהול סיכונים מול סיכויים – יש לו את המחיר והרווח שלו.

אחרי שאנו מבינים את אופן התשאול, את המהויות העמוקות שעומדות מאחורי המטריצה והמיפוי המלא ועוד יותר חשוב – מה כל שאלה יוצרת אצל הנשאל ולאן היא מכוונת את התודעה ותשומת הלב שלו – או אז זה מתחיל להיות מעניין.

כיוון התודעה ותשומת הלב למקומות שונים במטריצה, דרך התשאול, תייצר תנועה בכיוונים שונים.

כאשר כדאי להבין שיש שני סוגי הנעה:
הנעה שלילית – כלומר יש משהו שדוחף אותי לברוח ממנו (כגון: “אני לא רוצה להיות לבד” יוצר הנעה שלילית ליצירת זוגיות, או “אני לא רוצה להיות עני” וכד…)

הנעה חיובית – כלומר יש משהו שמושך אותי להגיע אליו (כגון: “אני רוצה זוגיות” או “אני רוצה כסף” וכד..)

עוד על הנעה שלילית וחיובית אפשר למצוא במאמר כיצד לבנות מנוע הינע סילוני“.
השאלות שאנו שואלים מכוונות את תשומת ליבו של האדם לכיוונים השונים, למידע השונה.

החוכמה הגדולה ביותר היא לא רק למפות את הרווחים והמחירים, אלא לדעת אילו שאלות לשאול על מנת לכוון את תודעתו ותשומת ליבו של המונחה ליצירת השינוי.

ועוד יותר חשוב זה גם, באיזה אופן ספציפי לשאול

דברים שלומדים בקורס אומן ה NLP – במטא-מודל – אמנות התשאול.

מקווה שתמצאו את המאמר הזה שימושי
קדימה הצלוח’ס

מיקי

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. פוסט מעניין ומאוד פרקטי.
    תודה מיקי.

  2. יופי של פוסט. ממוקד. ממצה. תודה וסופשבוע נהדר.

  3. נפלא . אהבתי . מעשיר וממקד.
    הרחבת כל כך לגבי הרווח וההפסד . אפשר להתאים זאתצ לכל תחום בחיים .

  4. כמו תמיד אחלה פוסט וגם רלוונטי למתאמן שיש לי ותקוע ברווחים ובמחירים בתווך הקצר. בהחלט הרחבת את תודעתי. תודה.

  5. שלום מיקי,
    אני שמח לומר ש”כדרכך”, כי אכן כדרכך, אתה מציג נושא מורכב באופן בהיר ופשוט, ומאפשר למאמנים (לי) לעשות אותו כמעט בטווח מיידי לכלי עבודה אפקטיבי.
    אני יוצא עימו לדרך ומקווה לא לשכוח לא לעדכן בהמשך.

  6. פוסט מעניין ומסוגנן היטב.
    יכולת הכתיבה שלך יוצרת עניין גם בנושאים מלאי פרטים.
    תודה!

  7. מעניין ומפרה – כרגיל – תענוג לקרוא ומאתגר ליישם
    בהערכה גדולה
    חיים רוטר

  8. היי מיקי!
    הייתי מגדיר
    מחיר הפסד ו- מחיר רווח
    לדעתי מחיר זה לא רק הפסד זה גם רווח
    תודה על כל הפוסטים העשירים

  9. היי רוני,
    לא כל כך יורד לסוף דעתך.??

    הכוונה ב”מחיר” היא לסיכונים ולמחירים שהאדם עלול לשלם בכל אחת מהאופציות.

    הכוונה ברווח- היא לדברים שהאדם ירוויח, ישיג בכל אחת מהאופציות.

    קדימה הצלוח’ס
    מיקי

  10. מאוד אהבתי את הפוסט. מאוד ממוקד ומטודי המאפשר עבודה רחבה וממוקדת יותר להשגת המטרה באופן מיטבי. מאוד עזרה לי הידיעה שמלבד בחינת אקולוגיה, ניתן וכדאי במידת הצורך להרחיב בנושא רווחים מחירים.

    תודה רבה לך על ההעשרה הזאת ובכלל,
    ברכות

    1. היי מירי
      בכיף ובשמחה,

      תהני וקדימה הצלוח’ס
      מיקי

  11. תודה מיקי
    מרחיב מאוד ונותן חלק חשוב להניע ולפעול במיוחד עם המנוע הסילוני
    תודה רבה רבה על כתיבה מדויקת

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…