מחשבות מטרידות מאוד – מסר מתת המודע?

מחשבות מטרידות מסר מתת המודע“הסרטים האלה שרצים לי בראש, פחד אלוהים ממש! אני מתביישת לספר לך עליהם. הם גורמים לי לרעד בכל הגוף. אני בקושי ישנה בלילה. הסרטים האלה לא עוזבים אותי גם ביום. כמה שאני מנסה, אני לא מצליחה להשתחרר מהם. הם מפחידים אותי פחד מוות”.

יש אנשים שזה נשמע להם מוכר.

מחשבות אימה העוסקות במוות מתאונה, איבוד לדעת או פגיעה בקרובי משפחה (לעתים קרובות בילדים) מטרידות לא מעט אנשים. יש אנשים שמדווחים על סרטי אימה שרצים להם בראש, יש כאלה השומעים קולות המדברים אליהם ואחרים מדווחים על תחושות פנימיות.

מרגע שהמחשבות האלה נכנסו, הן שם. לשווא ננסה להיפטר מהן. הן מפחידות ומעוררות חלחלה. החשש הוא שהמחשבות יהיו למעשים ויגרמו לביצוע בפועל של מעשים קיצוניים של פגיעה בנו, או בקרובים לנו. המאבק הפנימי במחשבות הללו ובמה שהן משדרות לנו, מתיש מאוד, ממש עד כלות הכוחות. הן עלולות לגרום לחרדות קשות ולדיכאון. רבים נמנעים מלדווח על כך, פן ייחשבו לחולי רוח וישלחו לאשפוז. במקרים קיצונים יותר אותן מחשבות יצליחו להתיש עד כדי כניעה ומאותו רגע הן הופכות לתכנית פעולה שעלולה לגרום לאיבוד לדעת, לפגיעה בקרובים לנו ואולי אפילו לריסוק מטוס על כל נוסעיו.

כמה חבל.

אם אותם אנשים היו יודעים שיכולה להיות למחשבות האלו פרשנות אחרת לגמרי, אולי היה נמנע אסון.

אחת מהנחות היסוד ה-NLP קובעת שמאחורי כל התנהגות ישנה כוונה חיובית. כלומר, הלא מודע תמיד פועל למענכם ולטובתכם. אבל, איזו כוונה טובה יכולה כבר לצמוח ממחשבות מעוררות חלחלה שכאלו?

קרה לכם פעם שגירד לכם באיזה מקום בגוף, נניח ברגל? בהיסח הדעת שלחתם יד לגרד. לאחר כמה דקות שוב גירד לכם ושוב נשלחה היד אוטומטית לרגל ואחר כך שוב זה קרה. ואולי היו הידיים עסוקות באותו רגע ואז גירד לכם? מעצבן, נכון? פתאום שמתם לב לרגל, הסתכלתם על מקום הגירוד לראות אם יש שם משהו מיוחד ושאלתם את עצמכם, מה יש לה לרגל הזו? עד לאותו רגע, לא התייחסתם לרגל. היא היתה שם, זה מובן מאליו. רק ברגע שזה התחיל להציק שמתם לב לקיומה. כי אחרת, מה יש לשים לב? היא שם, זה מובן מאליו.

ממש כמו התלמיד שמפריע למורה וכולם פתאום שמים לב אליו. הוא היה בכיתה כל הזמן, זה ברור ומובן מאליו. אבל, עכשיו, כשהוא מפריע, פתאום שמים לב אליו.

תלמידים חדשים של ויפאסנה (כן, אותה סדנת שתיקה מפורסמת שנמשכת עשרה ימים והדבר הכי קל בה הוא השתיקה) מתבקשים בשלושת הימים הראשונים להתרכז בחלק לכאורה זניח של הנשימה. באוויר היוצא מהנחיריים ופוגש בחלק העליון של השפה. שלושה ימים מלאים הם יושבים דומם ומתרכזים אך ורק באוויר שיוצא מהנחיריים ופוגש בשפה. פרט כל כך זניח ומובן מאליו של הנשימה. נסו את זה פעם. תנו נשיפה קצת יותר חזקה ותרגישו באוויר הפוגע בשפה. בשלושת הימים האלה מתחדדת הרגישות עד כדי כך, שגם הנשימה הקלה ביותר מורגשת ופתאום שמים לב אם עוצמת האוויר זהה בשני הנחיריים, אם האוויר חם או קר, מרגישים את הרעד הקל של השערות באף. פרטים שבשום מצב אחר לא הייתם שמים לב אליהם. כי הם מובנים מאליהם, ממש כמו הרגל שמגרדת, או התלמיד שבכיתה שמפריע, או מחשבות האימה שרצות בראש.

אז מה יש לנו שם בראש שכל כך מובן מאליו ולא שמנו לב אליו, עד שהגיעו מחשבות האימה?

אם המחשבות האלו מעוררות בכם חלחלה, מן הסתם לא הייתם רוצים שהן תתממשנה. אז מה כן? מה אתם כן רוצים שיקרה? בררו לעצמכם את התשובה האמיתית והכנה. זו תשובה שרק אתם יודעים באמת. אני יכול להציע דוגמה, אבל היא רק דוגמה. היא יכולה להתאים רק לחלק מכם וקרוב לוודאי שזו לא התשובה שבאמת מתאימה לכם.

אם לדוגמה, תסריט האימים כרוך במוות שלכם וזה לא מה שאתם באמת רוצים, אז מה כן? אולי התשובה היא שאתם דווקא רוצים לחיות? זה נשמע מובן מאליו, נכון? כל כך מובן מאליו שבכלל לא צריך לחשוב על זה. מובן מאליו ממש כמו האוויר היוצא מהנחיריים ופוגש בשפה העליונה, כמו הרגל שלא שמתם לב אליה עד שגירדה, או הילד בכיתה שאיש לא שם לב אליו עד שהפריע.

ומתי באמת חשבתם על עצמכם, על החיים שלכם? כמו שאומרת הפרסומת, זה שאתם נושמים לא אומר שאתם חיים. בסדר היום שלכם, במרוץ המטורף של קימה מוקדמת, להעיר את הילדים, להכין ארוחת בוקר, להלביש אותם, להכין להם אוכל לביה”ס, להסיע אותם בזמן, להספיק להגיע לעבודה בזמן, לעבוד יום שלם בעבודה שאולי אינה מספיק מתגמלת, לנסוע הביתה, לאסוף בדרך את הילדים, לארגן את הבית, ארוחות, ניקיונות, לרחוץ את הילדים, להשכיב אותם לישון, ליפול על הספה ולנקר מול הטלוויזיה. אחרי כל זה, מתי באמת חשבתם על עצמכם? רק על עצמכם? נתתם לכם, לעצמכם, את מלוא תשומת הלב? חשבתם שהחיים שלכם הם דבר מובן מאליו, ויש גם משפחה, ויש עבודה, וילדים וכל מיני התחייבויות, זה הרי מובן מאליו. כל כך מובן עד שבא הלא מודע שלכם ונותן לכם סטירה מצלצלת ואומר לכם ששום דבר לא מובן מאליו. הנה, איך זה מרגיש כשמאבדים את החיים?

אם לדוגמה, תסריט האימים שלכם הוא פגיעה בילדים, זה מפתיע אתכם. אתם הרי אוהבים את הילדים, זה מובן מאליו, אז מה פתאום, חס וחלילה, לפגוע בהם? אלא שבחיים האמיתיים מה שברור ומובן מאליו, לא תמיד מובן מאליו. אמא, מהפעם הראשונה שלה כילדה שנטלה בובה לידיה, רחצה, האכילה אותה ושמה אותה בעגלה, היא ציפתה לדבר האמיתי. והנה, כשזה הגיע והרטיט את ליבה, הוא גם בכה כל שעתיים והחריב את שנת הלילה. ילד אי אפשר להחזיר למדף בסוף המשחק, כמו בובה. הוא רוצה את תשומת הלב כל הזמן. זה בסדר גמור. אלא שכשזה מתווסף לשאר המטלות של עבודה ובעל ובית, ההתעסקות המרובה עלולה להפוך לנטל. זה אמנם לא גורע מאומה מהאהבה כלפי הילד, אבל נטל הוא נטל ובאיזה שהוא מקום מפסיקים לחשוב על האהבה ומתרכזים בביצוע המשימות והאהבה נותרת ברקע כאיזה דבר מובן מאליו, ממש כמו הנשימה, או הילד שבכיתה, או הרגל. ואז בא הלא מודע שלכם ומראה לכם איך זה מרגיש כשקורה משהו רע לילד שלכם.

כשאין הלימה בין ההתנהגות היומיומית שלכם לרגשות האמיתיים שלכם, אלה שחבויים עמוק פנימה, בא הלא מודע ומצלצל חזק בפעמון.

מאוד-מאוד חזק.

כי אחרת, מי היה שם לב אליו בכלל?

טוב, אז מה עושים?

קודם כל תגידו תודה ללא מודע שלכם על הכוונה החיובית המסתתרת מאחורי המחשבות האלו. כי המחשבות האלו הן בעדכם, הן לטובתכם.

עכשיו שאלו את החלק היצירתי של הלא מודע שלכם מה הוא מציע במקום אותן מחשבות, כך שינתן מענה לצורך שלכם, שאותו זיהיתם כגורם למחשבות האלו. פתרון שיגרום לכם, לדוגמה, להרגיש שאתם חיים, או שהקשר שלכם עם הילדים הוא קשר אמיתי ואיכותי של אהבה ולא רק של ביצוע מטלות.

התשובה הראשונה שקופצת לכם לראש היא בדרך כלל התשובה הנכונה. אני לא אתן לכם פתרונות. אבל, אם נתייחס לדגמאות שנתתי קודם, אז דוגמה של פתרון יכולה להיות קביעת זמן איכות לעצמכם, רק לעצמכם, בו תוכלו לעשות דברים שאתם אוהבים או שחלמתם לעשות – תחביבים, פעילויות, או כל דבר שהוא שלכם ורק שלכם. או קביעת זמן איכות שלכם עם הילדים שלכם. זמן איכות שאין בו מטלות, רק קשר של אהבה אמיתית וכנה.

אני חוזר ומדגיש שוב, אלו הן רק דוגמאות. התשובות האמיתיות הן שלכם ורק שלכם, תוך בירור עצמי שלכם עם עצמכם. רק עשו לעצמכם טובה ולאחר שתמצאו את התשובה, שאלו את הלא מודע אם הפתרון היצירתי החדש שמצאתם נותן מענה לאותו חלק של הלא מודע שלכם שהעלה את הבעיה ותבדקו שהוא לא יוצר התנגדות חדשה עם חלק אחר של הלא מודע שלכם. אתם רוצים פתרון אמיתי, כזה שלא יוצר בעיה אחרת עם עצמכם או עם הקרובים לכם. בדקו שהפתרון אכן אקולוגי ונכון עבורכם.

כשתמצאו את הפתרון, תתנהגו בהתאם. לכו ובצעו אותו.

כאשר תהיה הלימה בין ההתנהגות החדשה שלכם לרגשות שלכם, ייעלמו המחשבות המטרידות מעצמן.

בהצלחה!
זאב טהר-לב
מאסטר ב- Time Line Therapy ,NLP, ו- (IEMT (Integral Eye Movement Therapy
דוא”ל: teharlev @ gmail. com

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…