לכל אחד מאיתנו יש דפוסי אישיות שונים, חלק מדפוסי האישיות הללו משפיעים על האופן שבו אנו לוקחים החלטות ועל האופן שבו אנו מניעים את עצמנו. דפוסי אישיות אלו גם פועלים כפילטרים של תקשורת ומגדירים את האופן שבו תת-המודע שלנו אוהב לקבל מידע. כאשר מנהל, איש מכירות או איש שירות יודעים לזהות את דפוסי האישיות/ הפילטרים האחראים על קבלת החלטות או על הנעה אצל הצד השני, הם יכולים להעביר מידע באופן שיקדם את קבלת ההחלטה או המוטיבציה לפעול, בין אם זה עובד, לקוח, קולגה או מנהל.
ב NLP זיהו כ 61 דפוסי אישיות שונים, בסדנאות לומדים בין 2 ל 5 דפוסים בהתאמה לזמן ולכמות התרגולים הרצויים.
בין התכנים שתלמדו תחת נושא זה:
א. הכרות עם הפילטרים של התקשורת
ב. כיצד הפילטרים הללו משפיעים על ההחלטות והמוטיבציה שלנו ושל אחרים
ג. כיצד מתקשרים באופן שיעבור את הפילטרים הללו
ד. נכיר מספר פילטרים (דפוסי אישיות) ונלמד כיצד לדבר עם כל אחד
ה. נזהה את הפילטרים שלנו, ואילו שאלות עלינו לשאול את עצמנו על מנת לקבל החלטה ו/או לייצר מוטיבציה עצמית.