17 הוירוסים המחשבתיים שהורסים לכם את העסק

לכולם יש פחדים כאלו ואחרים, כל אחד מהפחדים שלנו נובע מתוך וירוסים מחשבתיים.

וירוס מחשבתי הוא רעיון, וכמו שאומר ליאונרדו דיקפריו בסרט “התחלה”:

הטפיל המסוכן ביותר לאדם, הטפיל שהכי קשה להיפטר ממנו, הוא רעיון. רעיון ששתול בתודעתך, שמשתלט עליך, על תפיסת קיומך, ועלול לקחת ממך הכול. גם את חייך

בז’רגון המקצועי אנו קוראים לזה אמונה מגבילה, וההגדרה לאמונה היא:
רעיון שיש לנו מספיק הוכחות מהעבר שלנו שהוא אמיתי.

ולמה אני קורא לאמונה וירוס מחשבתי?
מכיוון שלאמונה יש שני מרכיבים:
א. החלק החושב
ב. החלק המוכיח
ותפקידו של החלק המוכיח להוכיח את מה שהחלק החושב חושב.
ומכיוון שכך, לא רק שהאמונה מתחזקת מאירוע לאירוע, היא גם מושרשת יותר ויותר לתוך התודעה ומשפיעה על יותר ויותר תחומים בחיי האדם שמחזיק באמונה הזו.

ומכיוון שלא צריך הרבה כדי להידבק בווירוס המחשבתי הזה, לא מעט מאיתנו סוחבים עמנו את הווירוסים המחשבתיים ולפעמים אנחנו לא מודעים לכך!
בדיוק כמו שאנו לא תמיד מודעים לכך שנדבקנו בווירוס רגיל, עד שאנו מתחילים להראות סימפטומים של מחלה.

אז מהם הסימפטומים של הווירוסים המחשבתיים השונים?

אם יש לכם סימפטומים כאלו, כנראה שנדבקתם בווירוס מחשבתי – וכדאי לכם (רק אם תרצו לשנות את מה שקורה לכם עכשיו בחייכם למשהו אחר) לעשות תהליכים לשחרור של אותם וירוסים מחשבתיים.

וירוס מחשבתי 1

  • אם לא נוח לכם לקבל כסף בצורה קלילה ואפילו בהתלהבות,
  • אם אתם שופטים לשלילה אנשים שאוהבים ומעריכים כסף,
  • אם אתם לא אוהבים לשווק, למכור או לקדם את העסק שלכם,
  • אם לא נוח לכם לגבות מחירים גבוהים ואתם מנסים להתחרות על מחיר נמוך,
  • ואם מצד אחד אתם מקנאים בעשירים על סגנון החיים שלהם ומצד שני אתם לא רוצים שיהיו לכם הבעיות שלהם.

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
כסף זה רע, או כסף זה משחית, או מרבה נכסים מרבה דאגה וכד..

וירוס מחשבתי 2

  • אם בדרך כלל יש לכם מעט מדי כסף ממה שאתם צריכים
  • אם אתם מחשבים כל גרוש ומקטננים על האגורה
  • אם אתם לא אוהבים לתת כסף כי מלכתחילה “אין לכם מספיק”
  • ואם אתם משקיעים יותר אנרגיה וזמן בלדאוג ולהרגיש רע על מצב של חוסר כסף מאשר בלעשות את הפעולות שיוציאו אתכם מהמצב.

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אין מספיק כסף”, “הכסף אף פעם לא מספיק”, “יש מחסור בכסף” וכד…

 

וירוס מחשבתי 3

  • אם אתם שופטים אנשים שגובים מחיר גבוה לטעמכם על הדברים שהם עושים: “איך הוא מעיז לגבות כל כך הרבה כסף על סדנה של שלוש שעות” או “מה? 650 ₪ לשעה?”  ואימרות דומות
  • אם אתם גובים מחיר נמוך על השירותים שאתם נותנים ועובדים קשה בשביל לשלם על הצרכים שלכם
  • ואם יש לכם עבודה שניה או שלישית שאתם לא אוהבים, אבל בגלל שאתם לא אוהבים אותה זה בסדר לגבות עליה סכומים גבוהים.

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אי אפשר להרוויח הרבה כסף מהעבודה שאני אוהב לעשות”, “אסור לגבות הרבה כסף על העזרה שאני נותן לאנשים”, “זה לא לעניין לגבות סכום גבוה על השירות שאני נותן” ועוד בסגנון…

 

וירוס מחשבתי 4

  • אם לא העלית את המחירים שלך מאז שהתחלת את העסק שלך
  • אם אתם משווים את עצמכם למובילים ביותר בשוק שלכם ומגיעים למסקנה שאתם לא מספיק טובים לעומתם ובגלל זה אין לכם זכות לשים מכירים גבוהים יותר
  • אם אתם מנסים למשוך לקוחות ע”י יותר מדי מבצעים והנחות ופועלים מתוך יאוש
  • אם אתם מוכרים במחיר ממש נמוך והופכים את המחיר הנמוך לבידול שלכם ( מתחרים על מחיר)

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אנשים לא יקנו ממני אם אני אעלה את המחירים שלי”, “השירות שלי ו/או המוצר שלי לא מספיק טובים (בשביל לקחת מחיר גבוה)” וכדומה…

וירוס מחשבתי 5

  • אם אתם מהססים, משחקים בקטן או שיש לכם ספקות על עצמכם – המון.
  • אם אתם דואגים על מה חושבים עליכם או מה יחשבו עליכם, יותר מדי.
  • אם אתם מפחדים לטעות, דואגים להראות טיפשים, מפחדים מביקורת או לעג ובעקבות כך לא לוקחים סיכונים, לוקחים סיכונים קטנים מאוד או לא מנסים דברים חדשים.
  • אם המכיר שלכם נמוך מדי

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני לא מספיק טוב”, “אני כישלון”, “לא מגיע לי” וכד..

* זהו דרך אגב אחד הוירוסים המחשבתיים הבסיסיים ביותר, יש מצב שלא מעט וירוסים ואמונות מגבילות אחרים נובעים מתוך הוירוס המחשבתי הזה.

וירוס מחשבתי 6

  • אם אתם לא פועלים כי אתם מרגישים שקודם עליכם להיות טובים ב_____
  • אם אתם לא עושים כי לדעתכם עליכם להיות יותר טובים לפני שתעשו משהו…
  • אם אתם מוצאים את עצמכם עומדים במקום ולא מתקדמים כי “לפני שאני אתקדם עלי לשפר את המיומנויות שלי / הידע שלי / היכולת שלי .. וכו”

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני צריך להיות מושלם לפני שאני אוכל לפעול”
אלו הם הווירוסים של הפרפקציוניסטים, שחייבים שיהיה פרפקט לפני שהם יוכלו לפעול, אך מכיוון שהם לא פועלים הם לא מצליחים להשתפר ולכן תקועים בלולאת קסם שלילית אין סופית.
* אחת הבעיות עם הווירוס הזה היא שבאופן רציונלי זה נראה הגיוני, נכון ואפילו אצילי – אך בפועל זוהי שטות גמורה – זכרו: “האויב של הטוב הוא היותר טוב – ואין לזה סוף”

וירוס מחשבתי 7

  • אם אינכם מתקדמים כי אתם מנתח כל דבר עד דק (Analysis Paralysis)
  • אם אתם מתכננים, מתכננים, מתכננים אבל אף פעם לא מגיעים לידי ביצוע של כל התכנונים

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני צריך לראות את התמונה הגדולה לפני שאוכל לנוע קדימה”, “אני צריך לדעת הכל לפני שאני יכול לפעול” וכדומה..
* וזה לא הכי נכון, אין עליכם לדעת הכל אלא רק את הצעד הבא ואז לעשות אותו, בדרך כלל אחרי שעשיתם את הצעד הראשון, הצעד השני יהיה ברור יותר.

וירוס מחשבתי 8

  • אם אתם סובלים או לא אוהבים את ההצלחה של ה”מתחרים” שלכם, ו/או הייתם מעדיפים שהם יפשטו את הרגל.
  • אם אתם מסתכלים על המתחרים שלכם כאויבים ואף פעם לא כשותפים אפשריים למתן שירות טוב יותר לשוק.
  • אם אתם מנסים לשכנע לקוחות חדשים שאתם יותר טובים ע”י הבלטת החסרונות והחולשות של המתחרים שלכם בצורה זדונית, במקום לדבר רק על הערך הרב שאתם נותנים ולמה לקנות מכם זו ההחלטה הטובה ביותר.

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני בתחרות עם המתחרים שלי”, “אני חייב לנצח את המתחרים שלי”, “אני חייב להשמיד אותם”, “השוק שבו אני נמצא הוא מלחמה” וכדומה…

וירוס מחשבתי 9

  • אם אתם לא משקיעים בעצמכם, לא עושים ספורט, לא אוכלים נכון ולא נחים מספיק
  • אם אתם אומרים שסדר העדיפויות שלכם הוא: משפחה, עבודה ואז אתם – אבל בשטח אף פעם אין לכם זמן למשפחה או לעצמכם
  • אם אתם עובדים קשה אבל לא משחקים מספיק

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“זה בסדר לשים את עצמי בתחתית סדר העדיפויות”, “אני לא חשוב מספיק”, “לא מגיע לי” וכדומה…

 

וירוס מחשבתי 10

  • אם החברים שלכם ובני/בנות הזוג שלכם מתארים אתכם כוורקוהוליקים לחוצים
  • אם אתם מתייחסים לדברים שבאו לכם בקלות אחרת מהצלחה (לוקחים את זה כמובן מאליו)
  • אם אין לכם יותר מדי חוש הומור בעבודה שלכם ולא לוקחים דברים בקלילות או לוקחים הכל קשה
  • אם חסר לכם תשוקה בעבודה שלכם כי אתם מגדירים את העבודה כעבודה ולא ככיף
  • אם כל סיטואציה מרגישה כמלחמה, קרב, מאמץ יתר או סתם קשה

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני חייב לעבוד קשה כדי להצליח”, “כדי להצליח צריך לעבוד קשה”, “החיים קשים”, “החיים הם מאבק אחד ארוך ומי שרוצה להצליח צריך להתאמץ”, “כדי להצליח צריך להתאמץ” וכדומה…

וירוס מחשבתי 11

  • אם עסוקים (או מצליחים) בלשכנע את עצמכם לא לקפוץ קפיצות אמונה, מתוך הפחד לטעות
  • אם אתם מעידים על עצמכם עם גאווה סמויה (או גלויה) “אני פרפקציוניסט”
  • אם אתם מעריכים את עצמכם מתוך מה שאחרים אומרים עליכם, התדמית החיצונית שלכם או ההישגים שלכם

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני חייב להצליח” או “אני חייב להיות טוב” וכד..

וירוס מחשבתי 12

  • אם אתם כל הזמן ממהרים, רצים וממהרים – תמיד מנסים להגיע למקום אחר
  • אם אתם עובדים בטירוף, בדרך מבצעים יותר מפעולה ומשימה אחת בו-זמנית (מולטי-טסקינג) אבל לא מסיים כמעט שום דבר
  • אם אתם לא מצליחים להרגע או לישון כי אתם חושבים על העבודה שלכם כל הזמן (או רוב הזמן)

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אין מספיק זמן או אין לי מספיק זמן”, “אני אף פעם לא מספיק” וכדומה…

וירוס מחשבתי 13

  • אם אתם חושבים שאתם יודעים מה הלקוח רוצה מבלי לברר עמו
  • אם אתם מחליטים עבור הלקוחות שלכם, אבל מגלים שזה לא מה שהם רצו
  • אם אתם קובעים מראש מה הלקוח ירצה רק כדי לגלות שנשארתם בלי לקוחות

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני יודע מה הלקוח רוצה/צריך”  – מבלי שבדקתם איתו ואישררתם את המחשבות שלכם.

וירוס מחשבתי 14

  • אם אתם מוצאים את עצמכם עובדים כל הזמן לבד
  • אם אתם לא סומכים על אף אחד שיעשה את העבודה כמו שצריך
  • אם כשאתם כבר נותנים עבודה למישהו שיעשה עבורכם אתם מבקרים לה(לעבודה) ולו את הצורה
  • אם כשאתם כבר נותנים עבודה למישהו אחר והיא חוזרת, אתם אומרים לעצמכם: “ידעתי שלא הייתי צריך להעביר הלאה”
  • אם אנשים אומרים לכם שאתם ריכוזיים, או שאתם יודעים שאתם כאלה.

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני יכול לעשות הכל בעצמי, אני לא צריך אף אחד”, “אני חייב לעשות את הכל בעצמי, אחרת הדברים לא יתבצעו כפי שהם אמורים להתבצע”, “אני חייב להיות בשליטה, אחרת הכל ילך לעזאזל” וכד…

וירוס מחשבתי 15

  • אם אתם מגיעים למסקנות ש”מאוחר מדי” או “מוקדם מדי”
  • אם אתם חושבים שאתם “יותר מדי צעירים”, “יותר מדי זקנים”, “יותר מדי יפים”, “יותר מדי נחמדים”, “יותר מדי מתלהבים”
  • אם אתם עסוקים בהחבאת והצנעת המופלאות שלכם, עד שגם אתם שוכחים אותה
  • אם אתם מסרבים לחיות חיים אותנטיים למי שאתם באמת, מהפחד שלא יקבלו אתכם אם תגלו את מי שאתם באמת
  • אם אתם חושבים שאתם עוד לא מוכנים, או שזה אף פעם לא הזמן הנכון לעשות את מה שאתם רוצים. לא משנה מהם התנאים והנסיבות – יש לכם תמיד תירוץ למה זה עדיין לא הזמן ואתם עדיין לא מוכנים.

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני יותר מדי _____” או “זה יותר מדי_______”

וירוס מחשבתי 16

  • אם יש לכם רשימת לקוחות שאתם יכולים להתקשר ולמכור להם מוצרים נוספים ואתם לא מתקשרים.
  • אם יש לכם פעולות שיווק שאתם יודעים שאתם יכולים לעשות בקלות, אבל אתם לא עושים אותן.
  • אם יש לכם הצעת מחיר (אחת או יותר) שרק מחכות שתסיימו אותן ותשלחו אותן ואתם משום מה לא מגיעים אליהן
  • אם יש לכם רשימת לקוחות ואתם לא שולחים אליהם מייל אחת לחודש לפחות
  • אם לא עלה בדעתכם שאתם מונעים מהלקוחות שלכם ומהלקוחות הפוטנציאלים שלכם את השירות המופלא שלכם, מכיוון שאתם עסוקים בהתעסקויות שונות אחרות ו”אין לכם זמן” להגיע לזה.
  • אם אתם מסתכלים על הטלפון בכל פעם שאתם צריכים לעשות שיחת מכירה והוא מרגיש כבד מאוד.
  • אם כשאתם חושבים על למכור, אתם חווים מחנק בגרון או התנגדות פנימית או סתם חוסר חשק או חשק חזק ללכת ולעשות משהו אחר

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“אני לא איש מכירות” או “כשמדובר במכירות – אין לי את זה” וכד..

וירוס מחשבתי 17

  • אם אתם חושבים שכסף יעשה אתכם מאושרים ושהוא יפתור לכם את כל הבעיות
  • אם אתם מחכים שמישהו יגלה אתכם
  • אם אתם חושבים שמשהו צריך לקרות לפני שתוכלו לקחת אחריות מלאה על לחיות את החיים שלכם ברמה הגבוהה ביותר שאתם יכולים
  • אם אתם תמיד מוצאים תירוץ למה אתם לא יכולים להיות מאושרים בזה הרגע

אז כנראה יש לכם וירוסים מחשבתיים מהסוג של:
“יום אחד, כש_________ יקרה, רק אז אני באמת אוכל להיות מאושר” וכדומה…

האם פיספסתי כמה? מה בנוגע לוירוסים המחשבתיים/ אמונות מגבילות שאתם מכירים אצלכם ולא מצאתם אותם פה? אתם מוזמנים להוסיף אותם למטה בתגובות.


[warning]בשלב הזה, רוב האנשים שזיהו את האמונות שלהם כאן, מיד מחפשים איזשהו הסבר רציונלי “למה יש לי את האמונה הזו?” ובדרך כלל גם מנסים למצוא איזשהו מקור מהעבר שלהם – וכאן אני ממליץ לכם לעצור!  לא רק שזהו בזבוז זמן משווע, זוהי מלכודת שעלולה לתקוע לכם את הווירוס המחשבתי עוד יותר עמוק בתודעה![/warning]

במקום זה עדיף להיות ערים לאופן שזה משפיע עליכם כרגע בהווה. לחשוב על המחירים שאתם משלמים בגלל שאתם מחזיקים את הווירוסים המחשבתיים הללו, ולחפש כל דרך אפשרית לשחרר אותם (בפוסטים נוספים אני אכתוב על דרכי שחרור אפשריים של האמונות המגבילות הללו בעזרת ה NLP)

ואם אין לכם סבלנות, ואתם רוצים לזהות בדיוק אילו אמונות יש לכם כבר ולהיפטר מהן כמה שיותר מהר – אולי כדאי שתקבעו פגישה אישית עימי 1על1 כדי להיפתר מאותן אמונות מגבילות / וירוסים מחשבתיים ותייצרו לעצמכם אמונות מעצימות במקום.

קדימה הצלוח’ס
מיקי ברקל

הסימפטומים שבתוך המאמר תורגמו ועובדו לעברית באישור בכתב מהאתר www.easisell.com

(C) כל הזכויות שמורות לכותבת המקורית מארג’ גאלנקו. כל הזכויות על התרגום והעיבוד לעברית שמורות למיקי ברקל.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. Fianlly! This is just what I was looking for.

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…