איך לעקוף את ההכרה ולהעביר מסר בצורה סמויה?

אחד הדברים החשובים, שכל אחד שמתעסק
בהשפעה ושכנוע בין אם זה אנשי מכירות,
פוליטיקאים, מנהלים, מרצים, מורים
ואפילו
גם הורים ובני זוג, ירצה לדעת הוא:

איך להעביר את האג'נדה שלנו לצד השני עם מינימום התנגדות
(ואם אפשר גם בלי התנגדות בכלל)

ושניה לפני שאני מגלה גם לך איך גם ביכולתך
לעשות את זה בעצמך,
ובכך לתת גם לך את
אחד הכלים החזקים ביותר להעברת מסרים
ורעיונות בלי שהצד השני יתנגד בכלל,

כדאי שתהיה ער למספר גורמים חשובים
בדרך לשם אשר יקלו על העבודה שלך:

בוובינר שקיימתי בעבר עם מייקל בן-דוד
וטל מזור מחברת "מהלך פשוט"
סיפרתי על:

חמשת שלבי המכירה על פי ה NLP
בעוד שמדובר כאן על תהליכי מכירה,
השלבים הללו מתאימים לכל שיחה
שבה
אנו מעוניינים ליצור השפעה – שכן,
כל תהליך השפעתי ושכנועי
גם אם לא
מעורבים בו כסף או תשלום
– הוא סוג של תהליך מכירה.

בעוד שחמשת שלבי המכירה על פי ה NLP
הינם שלבים הגיוניים
והכותרות שלהם דיי מוכרות,
התוכן של כל שלב מביא שיטות פעולה ודרכי עבודה
מתקדמים מעולם ה NLP.

בדיסק ההקלטה של הוובינר
(שניתן למצוא גם בצומת ספרים)
:
אני נותן גם הרבה דוגמאות והסברים.

1. הצגה עצמית ו/או פתיחה חזקה
– משפט מעליות שיפתח לכם דלתות אצל הלקוחות
– יצירת סמכות, אמינות והכרות כמומחה
– כחלק מתהליך ההצגה העצמית

– יצירת חיבור מעמיק, תחושת הכרות,
ביטחון ועניין אצל הלקוח

– שליטה בתהליך המכירה ובשיחה

2. העמקת החיבור
– שליטה בתהליך המכירה ובשיחה
– שאלת שאלות, Small Talk והכרות
מעמיקה יותר – על מנת ליצור את החיבור המעמיק

– זיהוי סגנונות התקשורת של הלקוח
– על מנת לדעת כיצד לנווט את השיחה

– זיהוי מסנני התקשורת של הלקוח
– כדי לדעת איך להעביר את המסרים
הגלויים והסמויים בהמשך

– השתלת רעיונות תומכי השפעה ושכנוע

3. יצירת מתא"ר רצונות/צרכים, ערכים/אמונות
– יצירת מיפויים, תשאולים ואבחונים
על מנת ליצור רתימה לשלב הבא

– זיהוי והבדלה בין רצונות לצרכים
– מיפוי ערכים ואמונות משלימות
– השתלת רעיונות תומכי השפעה ושכנוע

4. חיבור תוצאות המתא"ר למוצר
– יצירת חיבורים בין הרצונות והצרכים
של הלקוח אל הרעיון שלנו (מוצר/שירות/רעיון/פעולה)

– שימוש בטקטיקות השפעה סמויות וגלויות
– השתלת רעיונות תומכי השפעה ושכנוע

5. סגירת עסקה, חיסונים והצטרפות עתידית
– בדיקת אפשרויות סגירה
– אבחון התנגדויות אחרונות (התנגדויות אמת/שקר)
ומינופם לסגירה

– סגירת עסקה – כן/לא בלבד
– חיסונים
– הצטרפויות עתידיות (והשתלת רעיונות לפעולות המשך)

כל שלב יכול לקחת בין דקה לחצי שעה,
תלוי במוצר/רעיון שרוצים להעביר

וכדאי לזהות התנגדויות לכל אורך
התהליך מהרגע הראשון, וזאת ע"י פיתוח חושים חדים

לזיהוי מיקרו-הבעות פנים ושפת גוף.

ובנוגע לכותרת המייל –
איך לעקוף את ההכרה ולהעביר מסר מבלי להתקל בהתנגדויות

כפי שהבטחתי, הנה השיטה:

א. חשוב לדעת מה רוצה האדם השני?
מה הוא מחפש, במה הוא מעוניין…

בין אם זה משהו שהוא שאל, או משהו
שאני יצרתי את הרצון שלו לדעת
.
{{ במאמר הזה לדוגמה, אני יצרתי את
הרצון לדעת איך לעקוף את ההכרה…
בכותרות המייל והמאמר}}

ב. להתחיל להעביר את התשובה לשאלתו/רצונו של הלקוח,
אבל לעצור שניה לפני שנותנים אותה ולומר:

"אבל רגע לפני שאני אגלה לך את XXX…..  

ג. וכאן להכניס את הרעיון שלך, האג'נדה שלך,
הדבר שאתה מעוניין שהצד השני יחשוב עליו

מבלי להתנגד אליו באופן ישיר –
{{וזה בדיוק מה שעשיתי גם במאמר הזה,

כי אני מאמין בדרכי הוראה דרך הדגמה,
כמו שבסדנאות ה NLP שאני מעביר,
המשתתפים תמיד חווים
את הנושא הנלמד,
כחלק מהלמידה שלהם –
כלומר לקבל לא רק תאוריה אלא בעיקר פרקטיקה!}}

ד. כמובן שבשלב הזה כדאי להשתמש בכל
המיומנויות של השתלת רעיונות
תומכי שכנוע באופן סמוי,

בדיוק כמו שאנו מלמדים בסדנאות של לשתול מחשבות.

ה. לחזור לנושא המקורי ולענות לאדם
השני על רצונו… וגם כאן, טיפ קטן:

טיפ שעזר לי לסגור דיי הרבה עסקאות
– "תנו את ה"מה" ולא את ה"איך"…

גם המומחה לשיווק מספר אחד בארץ:
אמיר הרדוף עושה את זה
בכל החומרים שהוא מחלק בחינם:

נותן רשימות גדולות של "מה"
ומי שרוצה את ה"איך" ישלם…

עכשיו, אם אהבת את המאמר, אז אני משער
שסדנת סודות ה NLP להשפעה תעניין אותך גם כן

לפרטים נוספים על הסדנה יש ללחוץ כאן

ושיהיה המשך שבוע מופלא,
מיקי ברקל

נ.ב.1 (טיפ קטן נוסף בכתיבה שיווקית)
אנשים תמיד קוראים את ה נ.ב.

נ.ב.2
אם מצאת את המאמר, הטכניקה
והטיפים הזה מעניינים ומעשירים אודה לך על 3 דברים:
א. תגובתך למאמר למטה
ב. פרגון דרך שיתוף המאמר בפייסבוק דרך כפתור השיתוף
ג. כתיבה של שאלות ובקשות על דברים שהיית רוצה ללמוד בנושא

קדימה הצלוח'ס ונתראה בכנס
מיקי ברקל

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אני מאוד נהנית לקרא את המאמרים שלך .הסירטנים שלך על 5 נקודות להצלחה גם מאוד יפים!תודה רבה!!

  2. נכון, יש כאן-במאמר הזה- רק תאוריה, ולא פרקטיקה. הכל במשלים כלליים.
    זה כמו עוד תהליך מכירה .
    לא מעניין.

    1. שלום רפאל,
      קודם כל תודה על הכנות שלך ושמספיק איכפת לך כדי לכתוב
      יחד עם זאת נראה שזה ממש עבד חחחח כי פיספסת את הטכניקה,
      לא רק שהיא הודגמה במאמר, היא גם מוסברת בסוף…

      ממליץ לך לקרוא שוב, נראה אם תמצא אותה (-;
      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

  3. הי שמי שרית מאמנת חיים
    נהינתי מאוד התחברתי לכל התוכן הייתי מאוד שמחה להיות חלק , אך שאלתי היא :
    האם יש לי את האפשרות לחוות את החוויה בניו יורק בה אני מתגוררת , אם יש כזו איפשרות אשמח להיות מעודכנת ולקחת חלק . תודה בהצלחה !
    נ.ב
    אהיה בארץ באפריל למשך חודש בערך , האם בתקופה זו יש איזה סדנה ?

    1. היי שרית,
      אני שמח שאני יכול לתרום לך גם בניו-יורק הרחוקה..
      כרגע אין לנו תכנונים ספציפים לאפריל ו/או לניו-יורק
      אלא אם את רוצה לארגן קבוצה שתרצה לשכור את שירותינו מישראל לניו-יורק (-:

      באם את רשומה לבלוג, תקבלי עדכונים על כל דבר חדש כולל סדנאות שיהיו באפריל ובמהלך השנה
      ומאמרים וקטעי וידאו ואודיו נוספים.

      שבוע מופלא וקדימה הצלוח'ס
      מיקי

  4. הי, מיקי..
    אכן אתה שותל רעיונות למוחו של אדם…מקסים מקסים.
    נהנית לקרוא
    תודה על הכל

  5. מצויין, תודה.

  6. "ג. וכאן להכניס את הרעיון שלך, האג'נדה שלך,
    הדבר שאתה מעוניין שהצד השני יחשוב עליו
    מבלי להתנגד אליו באופן ישיר –
    {{וזה בדיוק מה שעשיתי גם במאמר הזה,
    כי אני מאמין בדרכי הוראה דרך הדגמה,
    כמו שבסדנאות ה NLP שאני מעביר,
    המשתתפים תמיד חווים את הנושא הנלמד,
    כחלק מהלמידה שלהם –
    כלומר לקבל לא רק תאוריה אלא בעיקר פרקטיקה!}}"
    לייק ענק! מסר בתוך מסר בתוך מסר… 🙂

    1. 🙂 שי
      יש יותר ממסר אחד בתוך כל מסר 🙂

      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

  7. שלום לך מיקי,
    אני מאוד נהנית לקבל את המיילים שלך, בעיקר נוח לי להקשיב לך בוובינר (כנראה אני טיפוס שמיעתי). המידע שאתה נותן מאוד מעניין, מעמיק ועובד.
    מזה כמה שנים אני עוסקת בחינוך ילדים והייתי רוצה לקבל ממך איך אפשר להשתמש בNLP מול ילדים: "NLP והשפעתו על ילדים" איך להתנהג עם ילדים – זה תחום עניין מאוד מדובר היום כי הילדים של היום הם לא כמו פעם והמבוגר נדרש לחפש דרכים אחרות , יצירתיות יותר על מנת להקשבה של ילד , ליצור איתו שיתוף פעולה.
    אמה

    1. היי אמה,
      תודה רבה 🙂
      שמח שאני יכול לתרום לך.
      אני אישית לא מלמד באופן ישיר כיצד להשתמש ב NLP עם ילדים,
      אבל יש מומחה NLP לעבודה עם ילדים, שמו דוב רויטמן
      תמצאי אותו בגוגל, אני ממליץ עליו
      קדימה הצלוח'ס
      מיקי

  8. מה קורה מיקי יאח

    אחלהההה של מאמר מאדדד מעניין אני לומד הרבה מאד מהבלוג שלך

    מחכה למאמרים הבאים

    תודה רבה 🙂

  9. נ.ב – חחח

    אם אפשר תעלה עוד מאמרים של שכנועים השתלת מחשבות וכו.. מאדדדדדד מעניין

  10. יפה, אהבתי!

  11. למרות האבסורד
    נהנתי שקימבנת אותי

כתיבת תגובה

    כתובת
    סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
    סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
    טלפון
    פקס
    דואר אלקטרוני
    סגירת תפריט
    ×

    עגלת קניות