איך לעקוף את ההכרה ולהעביר מסר בצורה סמויה?

אחד הדברים החשובים, שכל אחד שמתעסק
בהשפעה ושכנוע בין אם זה אנשי מכירות,
פוליטיקאים, מנהלים, מרצים, מורים
ואפילו
גם הורים ובני זוג, ירצה לדעת הוא:

איך להעביר את האג’נדה שלנו לצד השני עם מינימום התנגדות
(ואם אפשר גם בלי התנגדות בכלל)

ושניה לפני שאני מגלה גם לך איך גם ביכולתך
לעשות את זה בעצמך,
ובכך לתת גם לך את
אחד הכלים החזקים ביותר להעברת מסרים
ורעיונות בלי שהצד השני יתנגד בכלל,

כדאי שתהיה ער למספר גורמים חשובים
בדרך לשם אשר יקלו על העבודה שלך:

בוובינר שקיימתי בעבר עם מייקל בן-דוד
וטל מזור מחברת “מהלך פשוט”
סיפרתי על:

חמשת שלבי המכירה על פי ה NLP
בעוד שמדובר כאן על תהליכי מכירה,
השלבים הללו מתאימים לכל שיחה
שבה
אנו מעוניינים ליצור השפעה – שכן,
כל תהליך השפעתי ושכנועי
גם אם לא
מעורבים בו כסף או תשלום
– הוא סוג של תהליך מכירה.

בעוד שחמשת שלבי המכירה על פי ה NLP
הינם שלבים הגיוניים
והכותרות שלהם דיי מוכרות,
התוכן של כל שלב מביא שיטות פעולה ודרכי עבודה
מתקדמים מעולם ה NLP.

בדיסק ההקלטה של הוובינר
(שניתן למצוא גם בצומת ספרים)
:
אני נותן גם הרבה דוגמאות והסברים.

1. הצגה עצמית ו/או פתיחה חזקה
– משפט מעליות שיפתח לכם דלתות אצל הלקוחות
– יצירת סמכות, אמינות והכרות כמומחה
– כחלק מתהליך ההצגה העצמית

– יצירת חיבור מעמיק, תחושת הכרות,
ביטחון ועניין אצל הלקוח

– שליטה בתהליך המכירה ובשיחה

2. העמקת החיבור
– שליטה בתהליך המכירה ובשיחה
– שאלת שאלות, Small Talk והכרות
מעמיקה יותר – על מנת ליצור את החיבור המעמיק

– זיהוי סגנונות התקשורת של הלקוח
– על מנת לדעת כיצד לנווט את השיחה

– זיהוי מסנני התקשורת של הלקוח
– כדי לדעת איך להעביר את המסרים
הגלויים והסמויים בהמשך

– השתלת רעיונות תומכי השפעה ושכנוע

3. יצירת מתא”ר רצונות/צרכים, ערכים/אמונות
– יצירת מיפויים, תשאולים ואבחונים
על מנת ליצור רתימה לשלב הבא

– זיהוי והבדלה בין רצונות לצרכים
– מיפוי ערכים ואמונות משלימות
– השתלת רעיונות תומכי השפעה ושכנוע

4. חיבור תוצאות המתא”ר למוצר
– יצירת חיבורים בין הרצונות והצרכים
של הלקוח אל הרעיון שלנו (מוצר/שירות/רעיון/פעולה)

– שימוש בטקטיקות השפעה סמויות וגלויות
– השתלת רעיונות תומכי השפעה ושכנוע

5. סגירת עסקה, חיסונים והצטרפות עתידית
– בדיקת אפשרויות סגירה
– אבחון התנגדויות אחרונות (התנגדויות אמת/שקר)
ומינופם לסגירה

– סגירת עסקה – כן/לא בלבד
– חיסונים
– הצטרפויות עתידיות (והשתלת רעיונות לפעולות המשך)

כל שלב יכול לקחת בין דקה לחצי שעה,
תלוי במוצר/רעיון שרוצים להעביר

וכדאי לזהות התנגדויות לכל אורך
התהליך מהרגע הראשון, וזאת ע”י פיתוח חושים חדים

לזיהוי מיקרו-הבעות פנים ושפת גוף.

ובנוגע לכותרת המייל –
איך לעקוף את ההכרה ולהעביר מסר מבלי להתקל בהתנגדויות

כפי שהבטחתי, הנה השיטה:

א. חשוב לדעת מה רוצה האדם השני?
מה הוא מחפש, במה הוא מעוניין…

בין אם זה משהו שהוא שאל, או משהו
שאני יצרתי את הרצון שלו לדעת
.
{{ במאמר הזה לדוגמה, אני יצרתי את
הרצון לדעת איך לעקוף את ההכרה…
בכותרות המייל והמאמר}}

ב. להתחיל להעביר את התשובה לשאלתו/רצונו של הלקוח,
אבל לעצור שניה לפני שנותנים אותה ולומר:

“אבל רגע לפני שאני אגלה לך את XXX…..  

ג. וכאן להכניס את הרעיון שלך, האג’נדה שלך,
הדבר שאתה מעוניין שהצד השני יחשוב עליו

מבלי להתנגד אליו באופן ישיר –
{{וזה בדיוק מה שעשיתי גם במאמר הזה,

כי אני מאמין בדרכי הוראה דרך הדגמה,
כמו שבסדנאות ה NLP שאני מעביר,
המשתתפים תמיד חווים
את הנושא הנלמד,
כחלק מהלמידה שלהם –
כלומר לקבל לא רק תאוריה אלא בעיקר פרקטיקה!}}

ד. כמובן שבשלב הזה כדאי להשתמש בכל
המיומנויות של השתלת רעיונות
תומכי שכנוע באופן סמוי,

בדיוק כמו שאנו מלמדים בסדנאות של לשתול מחשבות.

ה. לחזור לנושא המקורי ולענות לאדם
השני על רצונו… וגם כאן, טיפ קטן:

טיפ שעזר לי לסגור דיי הרבה עסקאות
– “תנו את ה”מה” ולא את ה”איך”…

גם המומחה לשיווק מספר אחד בארץ:
אמיר הרדוף עושה את זה
בכל החומרים שהוא מחלק בחינם:

נותן רשימות גדולות של “מה”
ומי שרוצה את ה”איך” ישלם…

עכשיו, אם אהבת את המאמר, אז אני משער
שסדנת סודות ה NLP להשפעה תעניין אותך גם כן

לפרטים נוספים על הסדנה יש ללחוץ כאן

ושיהיה המשך שבוע מופלא,
מיקי ברקל

נ.ב.1 (טיפ קטן נוסף בכתיבה שיווקית)
אנשים תמיד קוראים את ה נ.ב.

נ.ב.2
אם מצאת את המאמר, הטכניקה
והטיפים הזה מעניינים ומעשירים אודה לך על 3 דברים:
א. תגובתך למאמר למטה
ב. פרגון דרך שיתוף המאמר בפייסבוק דרך כפתור השיתוף
ג. כתיבה של שאלות ובקשות על דברים שהיית רוצה ללמוד בנושא

קדימה הצלוח’ס ונתראה בכנס
מיקי ברקל

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אני מאוד נהנית לקרא את המאמרים שלך .הסירטנים שלך על 5 נקודות להצלחה גם מאוד יפים!תודה רבה!!

  2. נכון, יש כאן-במאמר הזה- רק תאוריה, ולא פרקטיקה. הכל במשלים כלליים.
    זה כמו עוד תהליך מכירה .
    לא מעניין.

    1. שלום רפאל,
      קודם כל תודה על הכנות שלך ושמספיק איכפת לך כדי לכתוב
      יחד עם זאת נראה שזה ממש עבד חחחח כי פיספסת את הטכניקה,
      לא רק שהיא הודגמה במאמר, היא גם מוסברת בסוף…

      ממליץ לך לקרוא שוב, נראה אם תמצא אותה (-;
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  3. הי שמי שרית מאמנת חיים
    נהינתי מאוד התחברתי לכל התוכן הייתי מאוד שמחה להיות חלק , אך שאלתי היא :
    האם יש לי את האפשרות לחוות את החוויה בניו יורק בה אני מתגוררת , אם יש כזו איפשרות אשמח להיות מעודכנת ולקחת חלק . תודה בהצלחה !
    נ.ב
    אהיה בארץ באפריל למשך חודש בערך , האם בתקופה זו יש איזה סדנה ?

    1. היי שרית,
      אני שמח שאני יכול לתרום לך גם בניו-יורק הרחוקה..
      כרגע אין לנו תכנונים ספציפים לאפריל ו/או לניו-יורק
      אלא אם את רוצה לארגן קבוצה שתרצה לשכור את שירותינו מישראל לניו-יורק (-:

      באם את רשומה לבלוג, תקבלי עדכונים על כל דבר חדש כולל סדנאות שיהיו באפריל ובמהלך השנה
      ומאמרים וקטעי וידאו ואודיו נוספים.

      שבוע מופלא וקדימה הצלוח’ס
      מיקי

  4. הי, מיקי..
    אכן אתה שותל רעיונות למוחו של אדם…מקסים מקסים.
    נהנית לקרוא
    תודה על הכל

  5. מצויין, תודה.

  6. “ג. וכאן להכניס את הרעיון שלך, האג’נדה שלך,
    הדבר שאתה מעוניין שהצד השני יחשוב עליו
    מבלי להתנגד אליו באופן ישיר –
    {{וזה בדיוק מה שעשיתי גם במאמר הזה,
    כי אני מאמין בדרכי הוראה דרך הדגמה,
    כמו שבסדנאות ה NLP שאני מעביר,
    המשתתפים תמיד חווים את הנושא הנלמד,
    כחלק מהלמידה שלהם –
    כלומר לקבל לא רק תאוריה אלא בעיקר פרקטיקה!}}”
    לייק ענק! מסר בתוך מסר בתוך מסר… 🙂

    1. 🙂 שי
      יש יותר ממסר אחד בתוך כל מסר 🙂

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  7. שלום לך מיקי,
    אני מאוד נהנית לקבל את המיילים שלך, בעיקר נוח לי להקשיב לך בוובינר (כנראה אני טיפוס שמיעתי). המידע שאתה נותן מאוד מעניין, מעמיק ועובד.
    מזה כמה שנים אני עוסקת בחינוך ילדים והייתי רוצה לקבל ממך איך אפשר להשתמש בNLP מול ילדים: “NLP והשפעתו על ילדים” איך להתנהג עם ילדים – זה תחום עניין מאוד מדובר היום כי הילדים של היום הם לא כמו פעם והמבוגר נדרש לחפש דרכים אחרות , יצירתיות יותר על מנת להקשבה של ילד , ליצור איתו שיתוף פעולה.
    אמה

    1. היי אמה,
      תודה רבה 🙂
      שמח שאני יכול לתרום לך.
      אני אישית לא מלמד באופן ישיר כיצד להשתמש ב NLP עם ילדים,
      אבל יש מומחה NLP לעבודה עם ילדים, שמו דוב רויטמן
      תמצאי אותו בגוגל, אני ממליץ עליו
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  8. מה קורה מיקי יאח

    אחלהההה של מאמר מאדדד מעניין אני לומד הרבה מאד מהבלוג שלך

    מחכה למאמרים הבאים

    תודה רבה 🙂

  9. נ.ב – חחח

    אם אפשר תעלה עוד מאמרים של שכנועים השתלת מחשבות וכו.. מאדדדדדד מעניין

  10. יפה, אהבתי!

  11. למרות האבסורד
    נהנתי שקימבנת אותי

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…