איך תהפכו לבעלי השפעה כמעט היפנוטית על אחרים

בין השפעה לשכנוע יש עולם שלם
של מיומנויות, טכניקות, שיטות ועקרונות.
בעוד שבקורסי ה NLP אני מלמד חלק גדול מאלו –
בערכה הדיגיטלית: סודות ה NLP להשפעה
אני מלמד מספר טכניקות מדוייקות ואפקטיביות
להשפעה כמעט היפנוטית.

ואני תמיד נשאל ע”י תלמידים פוטנציאלים:
“איך אתה מצליח להפוך את התלמידים שלך
לכל כך אפקטיבים בשימוש בשפה שלהם,
כך שהם מפתחים יכולות השפעה כמעט היפנוטיות?”

מכיוון שאני בדרך כלל עושה את מה שאני מלמד,
כלומר מלמד את טקטיקות ההשפעה תוך כדי שימוש
בטקטיקות עצמן – לתלמידים יש הזדמנות ללמוד
במספר דרכים.

במאמר הזה, אני אלמד אתכם את הסודות שלי
ומהן ארבעת העקרונות שיכולים לעזור גם לכם
להטמיע במהירות רבה יותר את הטקטיקות
והמיומנויות להשפעה כדי שתוכלו להפוך
להיות בעלי השפעה כמעט היפנוטית על אחרים

עיקרון 1:  מודל לחיקוי

המיומנות הראשונה שפיתחנו כבני אדם
(ויש יאמרו נולדנו איתה) היא היכולת לחקות
אחרים וללמוד מתוך החיקוי הזה.
אמנם בבתי הספר הרגילים לא מנצלים את
זה מספיק כמו שאנו משתמשים בזה
בקורסי וסדנאות ה NLP שלנו,
אבל כל אחד “ספג” התנהגויות, תנועות
והבעות של המורים שהוא העריץ.

הסיבה לך היא אותו מנגנון למידה מתוך חיקוי.

ולכן, על מנת לשפר את מיומנויות ההשפעה שלכם
ולהיות אנשי השפעה כמעט היפנוטיים,
אתם רוצים ללמוד קודם כל אצל אנשים שמלמדים
דרך דוגמה אישית וזאת מתוך מספר סיבות:
א. הם חיים את מה שהם מלמדים
ב. אתם חווים הדגמה של העוצמה של
הטכניקות השונות בצורה חיה
ג. כאשר אתם לומדים את הטכניקה,
יש לכם תחושה של הכרות קודמת איתה
דבר שמאפשר למידה קלה יותר.
ד. נוצרת לכם האמונה בצורה לא מודעת
“אם הטכניקות הללו עובדות
– אז גם אני יכול להשתמש בהן”.

מעבר ללמידת הטכניקות והמיומנויות השונות
עם אנשים שמלמדים תוך כדי הדגמה.
אתם רוצים גם לבחור לכם מודל נוסף לחיקוי
– מישהו שלא מלמד, אלא מישהו שאתם מעריכים
על מיומנויות ההשפעה שלו, מישהו שמשפיע
באופן שבו אתם הייתם רוצים להיות מסוגלים להשפיע.

בין המפורסמים שבהם:
ברק אובמה, ביבי נתניהו, טוני רובינס ואחרים…
יכול להיות שאתם מכירים מישהו שהוא
אפילו לא מפורסם, אבל אתם מעריכים אותו מאוד
על האופן שבו הוא יודע להשפיע
– הוא גם יכול להיות מודל לחיקוי.

כאשר מצאתם לעצמכם מודל לחיקוי
תתיחסו אליו כאל מורה.
בין אם יש לכם קשר ישיר איתו ובין אם לא.
ההתייחסות שלכם אליו כאל מורה,
בעצם, מגדירה ללא-מודע שלכם להתחיל
ללמוד ממנו, לחקות אותו על מנת ללמוד,
לקלוט ו”לצלם” את מה שצריך על מנת
שגם אתם תדעו לפעול כך בעתיד.

מיהו המודל לחיקוי שלכם?

סודות ה NLP להשפעה סמויה - כיצד לשתול מחשבות

עיקרון 2: דרך מבטו של המורה

אחד הדברים ששמתי לב שהתלמידים
המוצלחים ביותר עושים בסדנאות שלי,
היה האופן שבו הם בחנו את הדרך
שבה אני מלמד.
בכל פעם שדיברתי, הסברתי, סיפרתי
סיפורים – הם צפו בי במספר רמות:
רמת התוכן – הקשבה לתוכן של דברי,
הסיפורים וההסברים.
הרמה השניה – רמת זיהוי ואיתור –
שבה הם חיפשו לשים לב מתי אני
משתמש בתבניות ובטקטיקות השונות
שלימדתי אותם.
הרמה השלישית – רמת הרצף, שבו
הם חיפשו לקלוט מהו הרצף שבו אני
מעביר את הטכניקות והטקטיקות
ומה זה יוצר אצלהם ואצל המשתתפים
האחרים בסדנה.
הרמה הרביעית – רמת השימושיות –
כיצד הם בעצמם יכולים להשתמש
בטכניקות וברצפים שהם מזהים.
הרמה החמישית – רמת ההקשרים –
איפה בדיוק הם יכולים להשתמש
בטכניקות הללו בחייהם.

מסדנה לסדנה, ככל שזיהיתי יותר
איפה ומה עובד, דאגתי שהתלמידים
יחדדו יותר את הלמידה שלהם
ברמות השונות. על מנת שהם ישתפרו
מהר יותר וטוב יותר ביכולות ההשפעה
והשכנוע שלהם.
(ד”א זו גם הסיבה לכך שבמחזור הקרוב
אני מתחיל ללמד עם צילום וידאו
כך שהתלמידים יוכלו לראות את עצמם
לפני הסדנה ואחרי הסדנה)

צפו במורה שבחרתם,
צפו בוידאו של הרצאה שלו,
בחנו את הוידאו דרך חמשת הרמות השונות.
החוכמה הגדולה ביותר היא להתעלם
מהרמה הראשונה, רמת התוכן –
בעיקר כאשר מדובר בנאום שבו התוכן
פחות עקרוני לנו ללמידה
(כמו בנאום האחרון של ברק אובמה בישראל).
אתם רוצים להתמקד יותר בתבניות השפה שלו,
הרצפים שהוא מעביר את המאזין,
הרגשות שהוא מעלה, הקישורים שהוא יוצר
המבנה של הסיפורים שלו, הרגשות שהוא מעלה.

לכן, צפו בוידאו מספר פעמים – בכל פעם תתמקדו
ברמת לימוד שונה.

עיקרון 3 – התרגול הפנימי המודע והלא-מודע

כחלק מתהליך ההטמעה, נתתי למשתתפים
שיעורי בית, לתרגל את הטקטיקות השונות
שהם למדו בסדנה. במקביל, גם במהלך
השיעורים עצמם הם תרגלו, בין בצורה מודעת
ובין אם בצורה לא מודעת, כחלק מובנה
מתהליך הלמידה שלהם בשיעור.

כמו כן, בכל פעם ששאלתי אותם שאלות
ספציפיות על האופן שבו הם ישתמשו
בטקטיקות שלמדנו בסדנה, בעולם שלהם –
על מנת לענות על השאלה הזו,
עליהם היה לדמיין את עצמם
(בין במודע ובין ברמת הלא-מודע)
משתמשים בטקטיקה כזו או אחרת
בסיטואציות שונות בחייהם.

לכן, עכשיו, אחרי שזיהיתם טקטיקה ספציפית
כזו או אחרת אצל המורה שלכם, בין אם למדתם
אותה בסדנת סודות ה NLP, במאמר בבלוג שלי,
בקורס המתוקשב או בכל דרך אחרת.

דמיינו את עצמכם משתמשים בטכניקה הזו
בסיטואציות שונות של חייכם.
אל מול הילדים שלכם, אל מול בן/בת הזוג,
הבוס, העובד, הלקוח, המנהל בסופר
והמלצרית בבית הקפה.

ככל שתראו את עצמכם משתמשים בטקטיקה
יותר פעמים, כך הלא-מודע שלכם,
ירגיש יותר בנוח להשתמש בטקטיקה
אח”כ גם בעולם האמיתי.


עיקרון 4 – תרגול בעולם האמיתי

עכשיו, חשוב לדעת שאם רק
תקראו את כל המאמר,
תצפו במורה שלכם, תדמיינו
כיצד תשתמשו בטקטיקות,
טכניקות ומיומנויות השפעה שונות
בסיטואציות שונות בחייכם זה
יקדם אתכם במטרתכם להפוך
להיות בעלי השפעה כמעט היפנוטית
על הסובבים אתכם.
אך כמה שזה יקדם אתכם,
זה לא יביא אתכם להפיכת
כל הכלים והטכניקות למיומנויות
כך שלא תצטרכו לחשוב עליהן
והן יפעלו אוטומטית.
בשביל זה עליכם לעשות צעד אחד נוסף.

אומר המורה שלי ל NLP ד”ר בנדלר
“לא משנה כמה Input תעשו – אם
לא תעשו Output – לא תייצרו מיומנויות חדשות”.

ובדיוק בשביל זה עליכם להתחיל לתרגל
גם את הטקטיקות בעולם האמיתי,
זה שמחוץ לראש שלכם.
יחד עם זאת, על מנת שלתרגול יהיה
ערך רב יותר – המטרה שלכם בתרגול
היא לתרגל! על מנת להתרגל!

אנשים מנסים לתרגל את הכלים ישר
כבר על ההתחלה, על אנשים אחרים
ואח”כ מתאכזבים מהתוצאה הירודה.
מה הפלא? זה כמו מישהו שלמד עכשיו
קרטה במשך חודש חודשיים, הוא עדיין
חגורה לבנה והוא מתפלא למה הוא לא
מצליח להגן על עצמו בקרב רחוב…
נכון שזה לא מפליא?

אותו הדבר גם בנוגע לתרגול!
שזו דרך אגב הייתה הסיבה העיקרית
מדוע איפשרתי לכל בוגרי סדנת סודות ה NLP
שלנו לבוא ולעבור את הסדנה שוב ושוב ושוב בחינם
כי זו תמיד הזדמנות מעולה לתרגל!
מעבר לזה שממחזור למחזור אני
מחדד את הטכניקות, שיטות ההוראה
משפר את התכנים ועוד..

ולכן, שורה תחתונה
תרגלו, תרגלו, תרגלו ואז תהנו מהתוצאות.

והנה ארגנתי עבורכם תהליך פשוט בן 6 שלבים
להטמעה מהירה של טקטיקות שפה
להשפעה כמעט היפנוטית:

א. תקראו, תצפו, תבינו ותלמדו טקטיקת שפה להשפעה.
ב. דמיינו סיטואציה שבה תוכלו להשתמש בה.
ג. תבנו את המשפטים הספציפים שבהם תשתמשו.
ד. תאמרו את המשפטים בקול לעצמכם, ולשותף תרגול
עד שהם יתגלגלו לכם בקלות על הלשון.
ה. בצעו שיחה רגילה במטרה לתרגל,
ושלבו בה את המשפטים שלמדתם.
ו. שימו לב לתגובות של הצד השני בכל פעם שאתם
משתמשים במשפט שהבנתם וחדדו את המשפט
לפעם הבאה.

כאשר תתחילו שיחה עם המטרה המוגדרת בראש: לתרגל,
אתם תגלו עד כמה בקלות תטמיעו את הטקטיקות השונות
ואיך לאט, לאט, מהר מאוד הן תהפוכנה להיות חלק ממכם
– מה שיהפוך אתכם בצורה הדרגתית
לאלופים בהשפעה כמעט היפנוטית על הסובבים אתכם.

סודות ה NLP להשפעה סמויה - כיצד לשתול מחשבות

אז לכו, למדו תרגלו ותשפיעו
קדימה הצלוח’ס

מיקי ברקל.

נ.ב.
נראה אם תמצאו את כל הטקטיקות שבהן אני השתמשתי במאמר הזה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רבה על כל הכתוב.
    נהניתי מן הקריאה. למדתי הרבה מתוך כך שתוך כדי קריאה הבטתי אל עצמי, וזיהיתי טכניקות שאני משתמשת בהן בלא במודע. עכשיו, אחרי הקריאה אני יכולה להשתמש בהן במודע. לכן – תודה וחג שמח

    1. היי נורי
      איזה כיף לקרוא,
      הרבה מן הטכניקות שלומדים ב NLP אינן המצאות אלא דיגום מאנשים שמשתמשים בהן בצורה מדהימה.
      וכך אפשר ללמוד טכניקות חדשות או לחדד טכניקות ותיקות 🙂
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  2. אחלה מאמר אבל תקצר פעם הבאה יש אנשים שזה הופך אצלם לסלט אני אוהבת תימצות בקיצור לא חפירות זה חשוב לי

    1. יפעת בשמחה,
      תשלמי לי 🙂
      אני כותב כמו שאני כותב כי כך אני אוהב לכתוב,
      אם תרצי שאני אכתוב משהו מדוייק עבורך, שיתאים לך בצורה קצרה וממוקדת
      ניתן לשכור את שירותי (-;

      בכל מקרה, שמח שנהנית מהמאמר
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

      נ.ב.
      בסדנאות יותר קל לכוון לצרכיו של כל משתתף, כי אני רואה מי נמצא מולי
      ויכול לכוון את האנרגיה, כמות המידע ואופן העברתו לאדם שמולי
      במילה הכתובה, אני לא יודע מי בדיוק קורא ומי לא – כך שצריך לעשות משהו שיתאים עד כמה שאפשר לכולם…

  3. נכון אתה צודק בכל זאת אתה בהחלט לא ייודע את קהל הקוראים אתה יודע בכלללי אבל אני מאוד מתרשמת ממך ואשמח לעוד כתבות כאלה נהדרות ומעצימות תודה

    1. בשמחה 🙂
      תעברי בבלוג יש המון
      קדימה הצלוח’ס
      מיק

  4. מיקי היקר, אני תמיד נהנית לקרוא את המאמרים שלך. לטעמי המאמר היה מפורט וגם תמציתי ומסודר במידה הנכונה. למדתי ממנו. אהבתי את זה שהעקרונות שהבאת בתחילתו היו למעשה הנחיות איך לקרוא את המאמר. וה”נ.ב.” בסוף הזמין אותי לקרוא שוב ולגלות בו עוד דברים שמעבר לתוכן. “שכוייח” ותודה רבה.

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…