בין השפעה לשכנוע יש עולם שלם
של מיומנויות, טכניקות, שיטות ועקרונות.
בעוד שבקורסי ה NLP אני מלמד חלק גדול מאלו –
בערכה הדיגיטלית: סודות ה NLP להשפעה
אני מלמד מספר טכניקות מדוייקות ואפקטיביות
להשפעה כמעט היפנוטית.
ואני תמיד נשאל ע"י תלמידים פוטנציאלים:
"איך אתה מצליח להפוך את התלמידים שלך
לכל כך אפקטיבים בשימוש בשפה שלהם,
כך שהם מפתחים יכולות השפעה כמעט היפנוטיות?"
מכיוון שאני בדרך כלל עושה את מה שאני מלמד,
כלומר מלמד את טקטיקות ההשפעה תוך כדי שימוש
בטקטיקות עצמן – לתלמידים יש הזדמנות ללמוד
במספר דרכים.
במאמר הזה, אני אלמד אתכם את הסודות שלי
ומהן ארבעת העקרונות שיכולים לעזור גם לכם
להטמיע במהירות רבה יותר את הטקטיקות
והמיומנויות להשפעה כדי שתוכלו להפוך
להיות בעלי השפעה כמעט היפנוטית על אחרים
עיקרון 1: מודל לחיקוי
המיומנות הראשונה שפיתחנו כבני אדם
(ויש יאמרו נולדנו איתה) היא היכולת לחקות
אחרים וללמוד מתוך החיקוי הזה.
אמנם בבתי הספר הרגילים לא מנצלים את
זה מספיק כמו שאנו משתמשים בזה
בקורסי וסדנאות ה NLP שלנו,
אבל כל אחד "ספג" התנהגויות, תנועות
והבעות של המורים שהוא העריץ.
הסיבה לך היא אותו מנגנון למידה מתוך חיקוי.
ולכן, על מנת לשפר את מיומנויות ההשפעה שלכם
ולהיות אנשי השפעה כמעט היפנוטיים,
אתם רוצים ללמוד קודם כל אצל אנשים שמלמדים
דרך דוגמה אישית וזאת מתוך מספר סיבות:
א. הם חיים את מה שהם מלמדים
ב. אתם חווים הדגמה של העוצמה של
הטכניקות השונות בצורה חיה
ג. כאשר אתם לומדים את הטכניקה,
יש לכם תחושה של הכרות קודמת איתה
דבר שמאפשר למידה קלה יותר.
ד. נוצרת לכם האמונה בצורה לא מודעת
"אם הטכניקות הללו עובדות
– אז גם אני יכול להשתמש בהן".
מעבר ללמידת הטכניקות והמיומנויות השונות
עם אנשים שמלמדים תוך כדי הדגמה.
אתם רוצים גם לבחור לכם מודל נוסף לחיקוי
– מישהו שלא מלמד, אלא מישהו שאתם מעריכים
על מיומנויות ההשפעה שלו, מישהו שמשפיע
באופן שבו אתם הייתם רוצים להיות מסוגלים להשפיע.
בין המפורסמים שבהם:
ברק אובמה, ביבי נתניהו, טוני רובינס ואחרים…
יכול להיות שאתם מכירים מישהו שהוא
אפילו לא מפורסם, אבל אתם מעריכים אותו מאוד
על האופן שבו הוא יודע להשפיע
– הוא גם יכול להיות מודל לחיקוי.
כאשר מצאתם לעצמכם מודל לחיקוי
תתיחסו אליו כאל מורה.
בין אם יש לכם קשר ישיר איתו ובין אם לא.
ההתייחסות שלכם אליו כאל מורה,
בעצם, מגדירה ללא-מודע שלכם להתחיל
ללמוד ממנו, לחקות אותו על מנת ללמוד,
לקלוט ו"לצלם" את מה שצריך על מנת
שגם אתם תדעו לפעול כך בעתיד.
מיהו המודל לחיקוי שלכם?
עיקרון 2: דרך מבטו של המורה
אחד הדברים ששמתי לב שהתלמידים
המוצלחים ביותר עושים בסדנאות שלי,
היה האופן שבו הם בחנו את הדרך
שבה אני מלמד.
בכל פעם שדיברתי, הסברתי, סיפרתי
סיפורים – הם צפו בי במספר רמות:
רמת התוכן – הקשבה לתוכן של דברי,
הסיפורים וההסברים.
הרמה השניה – רמת זיהוי ואיתור –
שבה הם חיפשו לשים לב מתי אני
משתמש בתבניות ובטקטיקות השונות
שלימדתי אותם.
הרמה השלישית – רמת הרצף, שבו
הם חיפשו לקלוט מהו הרצף שבו אני
מעביר את הטכניקות והטקטיקות
ומה זה יוצר אצלהם ואצל המשתתפים
האחרים בסדנה.
הרמה הרביעית – רמת השימושיות –
כיצד הם בעצמם יכולים להשתמש
בטכניקות וברצפים שהם מזהים.
הרמה החמישית – רמת ההקשרים –
איפה בדיוק הם יכולים להשתמש
בטכניקות הללו בחייהם.
מסדנה לסדנה, ככל שזיהיתי יותר
איפה ומה עובד, דאגתי שהתלמידים
יחדדו יותר את הלמידה שלהם
ברמות השונות. על מנת שהם ישתפרו
מהר יותר וטוב יותר ביכולות ההשפעה
והשכנוע שלהם.
(ד"א זו גם הסיבה לכך שבמחזור הקרוב
אני מתחיל ללמד עם צילום וידאו
כך שהתלמידים יוכלו לראות את עצמם
לפני הסדנה ואחרי הסדנה)
צפו במורה שבחרתם,
צפו בוידאו של הרצאה שלו,
בחנו את הוידאו דרך חמשת הרמות השונות.
החוכמה הגדולה ביותר היא להתעלם
מהרמה הראשונה, רמת התוכן –
בעיקר כאשר מדובר בנאום שבו התוכן
פחות עקרוני לנו ללמידה
(כמו בנאום האחרון של ברק אובמה בישראל).
אתם רוצים להתמקד יותר בתבניות השפה שלו,
הרצפים שהוא מעביר את המאזין,
הרגשות שהוא מעלה, הקישורים שהוא יוצר
המבנה של הסיפורים שלו, הרגשות שהוא מעלה.
לכן, צפו בוידאו מספר פעמים – בכל פעם תתמקדו
ברמת לימוד שונה.
עיקרון 3 – התרגול הפנימי המודע והלא-מודע
כחלק מתהליך ההטמעה, נתתי למשתתפים
שיעורי בית, לתרגל את הטקטיקות השונות
שהם למדו בסדנה. במקביל, גם במהלך
השיעורים עצמם הם תרגלו, בין בצורה מודעת
ובין אם בצורה לא מודעת, כחלק מובנה
מתהליך הלמידה שלהם בשיעור.
כמו כן, בכל פעם ששאלתי אותם שאלות
ספציפיות על האופן שבו הם ישתמשו
בטקטיקות שלמדנו בסדנה, בעולם שלהם –
על מנת לענות על השאלה הזו,
עליהם היה לדמיין את עצמם
(בין במודע ובין ברמת הלא-מודע)
משתמשים בטקטיקה כזו או אחרת
בסיטואציות שונות בחייהם.
לכן, עכשיו, אחרי שזיהיתם טקטיקה ספציפית
כזו או אחרת אצל המורה שלכם, בין אם למדתם
אותה בסדנת סודות ה NLP, במאמר בבלוג שלי,
בקורס המתוקשב או בכל דרך אחרת.
דמיינו את עצמכם משתמשים בטכניקה הזו
בסיטואציות שונות של חייכם.
אל מול הילדים שלכם, אל מול בן/בת הזוג,
הבוס, העובד, הלקוח, המנהל בסופר
והמלצרית בבית הקפה.
ככל שתראו את עצמכם משתמשים בטקטיקה
יותר פעמים, כך הלא-מודע שלכם,
ירגיש יותר בנוח להשתמש בטקטיקה
אח"כ גם בעולם האמיתי.
עיקרון 4 – תרגול בעולם האמיתי
עכשיו, חשוב לדעת שאם רק
תקראו את כל המאמר,
תצפו במורה שלכם, תדמיינו
כיצד תשתמשו בטקטיקות,
טכניקות ומיומנויות השפעה שונות
בסיטואציות שונות בחייכם זה
יקדם אתכם במטרתכם להפוך
להיות בעלי השפעה כמעט היפנוטית
על הסובבים אתכם.
אך כמה שזה יקדם אתכם,
זה לא יביא אתכם להפיכת
כל הכלים והטכניקות למיומנויות
כך שלא תצטרכו לחשוב עליהן
והן יפעלו אוטומטית.
בשביל זה עליכם לעשות צעד אחד נוסף.
אומר המורה שלי ל NLP ד"ר בנדלר
"לא משנה כמה Input תעשו – אם
לא תעשו Output – לא תייצרו מיומנויות חדשות".
ובדיוק בשביל זה עליכם להתחיל לתרגל
גם את הטקטיקות בעולם האמיתי,
זה שמחוץ לראש שלכם.
יחד עם זאת, על מנת שלתרגול יהיה
ערך רב יותר – המטרה שלכם בתרגול
היא לתרגל! על מנת להתרגל!
אנשים מנסים לתרגל את הכלים ישר
כבר על ההתחלה, על אנשים אחרים
ואח"כ מתאכזבים מהתוצאה הירודה.
מה הפלא? זה כמו מישהו שלמד עכשיו
קרטה במשך חודש חודשיים, הוא עדיין
חגורה לבנה והוא מתפלא למה הוא לא
מצליח להגן על עצמו בקרב רחוב…
נכון שזה לא מפליא?
אותו הדבר גם בנוגע לתרגול!
שזו דרך אגב הייתה הסיבה העיקרית
מדוע איפשרתי לכל בוגרי סדנת סודות ה NLP
שלנו לבוא ולעבור את הסדנה שוב ושוב ושוב בחינם
כי זו תמיד הזדמנות מעולה לתרגל!
מעבר לזה שממחזור למחזור אני
מחדד את הטכניקות, שיטות ההוראה
משפר את התכנים ועוד..
ולכן, שורה תחתונה
תרגלו, תרגלו, תרגלו ואז תהנו מהתוצאות.
והנה ארגנתי עבורכם תהליך פשוט בן 6 שלבים
להטמעה מהירה של טקטיקות שפה
להשפעה כמעט היפנוטית:
א. תקראו, תצפו, תבינו ותלמדו טקטיקת שפה להשפעה.
ב. דמיינו סיטואציה שבה תוכלו להשתמש בה.
ג. תבנו את המשפטים הספציפים שבהם תשתמשו.
ד. תאמרו את המשפטים בקול לעצמכם, ולשותף תרגול
עד שהם יתגלגלו לכם בקלות על הלשון.
ה. בצעו שיחה רגילה במטרה לתרגל,
ושלבו בה את המשפטים שלמדתם.
ו. שימו לב לתגובות של הצד השני בכל פעם שאתם
משתמשים במשפט שהבנתם וחדדו את המשפט
לפעם הבאה.
כאשר תתחילו שיחה עם המטרה המוגדרת בראש: לתרגל,
אתם תגלו עד כמה בקלות תטמיעו את הטקטיקות השונות
ואיך לאט, לאט, מהר מאוד הן תהפוכנה להיות חלק ממכם
– מה שיהפוך אתכם בצורה הדרגתית
לאלופים בהשפעה כמעט היפנוטית על הסובבים אתכם.
אז לכו, למדו תרגלו ותשפיעו
קדימה הצלוח'ס
מיקי ברקל.
נ.ב.
נראה אם תמצאו את כל הטקטיקות שבהן אני השתמשתי במאמר הזה.
nuri bareket
30 מרץ 2013תודה רבה על כל הכתוב.
נהניתי מן הקריאה. למדתי הרבה מתוך כך שתוך כדי קריאה הבטתי אל עצמי, וזיהיתי טכניקות שאני משתמשת בהן בלא במודע. עכשיו, אחרי הקריאה אני יכולה להשתמש בהן במודע. לכן – תודה וחג שמח
מיקי ברקל
30 מרץ 2013היי נורי
איזה כיף לקרוא,
הרבה מן הטכניקות שלומדים ב NLP אינן המצאות אלא דיגום מאנשים שמשתמשים בהן בצורה מדהימה.
וכך אפשר ללמוד טכניקות חדשות או לחדד טכניקות ותיקות 🙂
קדימה הצלוח'ס
מיקי
יפעת
2 אפר 2013אחלה מאמר אבל תקצר פעם הבאה יש אנשים שזה הופך אצלם לסלט אני אוהבת תימצות בקיצור לא חפירות זה חשוב לי
מיקי ברקל
2 אפר 2013יפעת בשמחה,
תשלמי לי 🙂
אני כותב כמו שאני כותב כי כך אני אוהב לכתוב,
אם תרצי שאני אכתוב משהו מדוייק עבורך, שיתאים לך בצורה קצרה וממוקדת
ניתן לשכור את שירותי (-;
בכל מקרה, שמח שנהנית מהמאמר
קדימה הצלוח'ס
מיקי
נ.ב.
בסדנאות יותר קל לכוון לצרכיו של כל משתתף, כי אני רואה מי נמצא מולי
ויכול לכוון את האנרגיה, כמות המידע ואופן העברתו לאדם שמולי
במילה הכתובה, אני לא יודע מי בדיוק קורא ומי לא – כך שצריך לעשות משהו שיתאים עד כמה שאפשר לכולם…
יפעת
2 אפר 2013נכון אתה צודק בכל זאת אתה בהחלט לא ייודע את קהל הקוראים אתה יודע בכלללי אבל אני מאוד מתרשמת ממך ואשמח לעוד כתבות כאלה נהדרות ומעצימות תודה
מיקי ברקל
2 אפר 2013בשמחה 🙂
תעברי בבלוג יש המון
קדימה הצלוח'ס
מיק
מיכל מינצר
3 אפר 2013מיקי היקר, אני תמיד נהנית לקרוא את המאמרים שלך. לטעמי המאמר היה מפורט וגם תמציתי ומסודר במידה הנכונה. למדתי ממנו. אהבתי את זה שהעקרונות שהבאת בתחילתו היו למעשה הנחיות איך לקרוא את המאמר. וה"נ.ב." בסוף הזמין אותי לקרוא שוב ולגלות בו עוד דברים שמעבר לתוכן. "שכוייח" ותודה רבה.
מיקי ברקל
3 אפר 2013🙂 ,
תודה מיכל,
קדימה הצלוח'ס