זה היה המסר שקפץ לי בחלון באחר האתרים שביקרתי…
"וואו, זכיתי…. אייפד 2, איזה מגניב" חשבתי לעצמי, "כבר כמה זמן שאני רוצה אחד, והנה הגיע הזמן שלי גם…"
(לא שאני צריך אחד, אבל, היי.. אם זכיתי -אז למה לא?)
מייד לחצתי על המודעה שהודיעה לי שזכיתי ואז אמרו לי שהם רק צריכים לשאול אותי
שתים שלוש שאלות על מנת לבדוק שאכן אני זכאי לקבל את האייפד 2 הזה…
אז כמו שאני משער שאתם מתארים לעצמכם – הנה פרסומת מחוכמת,
מילה אחת "פיספסתי" שם – או שאולי לא.. וזאת המילה "הזדמנות"
שכשלעצמה היא אחת ממילות העוצמה בשיווק (וכן, אני יודע, יש אומרים שהיא כבר שחוקה,
אבל שחוקה או לא – היא עדיין עובדת על רוב האוכלוסיה)
מסתבר, שזכיתי בהזדמנות לזכות באייפד 2, ובתנאי שאני אתן את מספר הנייד שלי
כדי שיוכלו לשלוח לי שאלות טריוויה עם ההזדמנות לזכות באייפד, ב 5 ש"ח לשאלה,
עד 100 שאלות בחודש.. 🙂
ממש הזדמנות… או שמה משהו אחר..?
אנשים שיודעים להשתמש בשפה בצורה מדוייקת יכולים באופן סמוי לגעת לנו בכפתורים החמים
ודרך זה להביא אותנו לקנות מהם, לפעול ו/או לעשות משהו עבורם – הטובים באמת גם יביאו אותנו לעשות את זה מתוך שמחה, כיף והכרת תודה.
החוכמה הגדולה היא באמת להכיר את השפה, כיצד הבנייה מדוייקת של המשפט, שימוש במילים הנכונות
ויצירת "סרט" מרגש בראשו של המאזין/קורא יניעו אותו לפעולה על פי העיקרון הראשון של ההשפעה הסמויה.
העיקרון אומר: "אנשים פועלים מתוך רגש, שנוצר מתוך מחשבה, שנוצרת מתוך אירוע כלשהו"
אם אנו יודעים כיצד לכוון את האירוע שיצור את המחשבה, נוכל לעורר את הרגש הנכון שיניע לפעולה שנרצה שהם יעשו. ואם נהיה טובים באמת בזה – אז אנשים גם ישמחו לעשות עבורינו. ואין הרגשה יותר מספקת מלרתום ולהניע אנשים לפעול עבורינו כשהם עושים את זה מתוך שמחה, כיף והכרת תודה, לא כך?
אנשים משפיעים בצורה סמויה כל הזמן, מבלי לשלוט בזה
עכשיו, אני לא יודע עד כמה אתם ערים לעובדה המצערת שהאנשים שמסביבכם כבר משתמשים בטכניקות ובשיטות להשפעה סמויה כל הזמן. בין אם בעזרת השפה המדוברת ובין אם דרך שפת הגוף או האינטונציות שלהם, הם יוצרים 'אירוע' אשר מעורר מחשבות מאוד מסויימות בראשכם, ומתוך המחשבות הללו מתעורר לו איזה רגש שמניע אתכם לזוז (והרבה פעמים גם באי-נוחות מסויימת).
ואני בטוח שגם לחלק מכם זה קרה, שהנעתם מישהו מתוך אותו חוסר נוחות… ואח"כ בדיעבד, שאלתם את עצמכם – איך עשיתי את זה? לא התכוונתי לגרום לה/לו להרגיש כך, אבל זה מה שיצא…
ולכן, על מנת להיות מסוגלים להשפיע בצורה סמויה אבל אפקטיבית, כזו שתגרום לאנשים לנוע בכיוון שאתם רוצים,להרגיש את הרגשות שאתם מכוונים אליהן ולעשות את ה"סרטים" הנכונים בראש – כדאי קודם כל לדעת לאן אתם מכוונים!
שתי השאלות שיעזרו לכם להניע ולרתום אנשים בצורה סמויה ואפקטיבית:
תשאלו את עצמכם-
"מה אני רוצה שהצד השני ירגיש מהתקשורת שלי עכשיו"?, או
"מה על הצד השני להרגיש על מנת שהוא יפעל בדרך שאני רוצה שהוא יפעל"?
ברגע שיש לכם את התשובה לזה, שאר עבודת ההשפעה כבר תהיה הרבה יותר קלה…
אני קורא לזה – תקשורת מכוונת תוצאה, ואם עדיין לא הצלחתם להביא את עצמכם לפעול מתוך התקשורת המכוונת הזו והייתם רוצים להיות טובים באמת בהשפעה סמויה ושימוש בתקשורת מכוונת תוצאה עליכם לפתח מיומנויות כגון:
* הגדרת תוצאת השיחה באופן אוטומטי ומהיר
* זיהוי הרגש המניע והגדרתו תוך אלפית שניה
* שימוש במילות עוצמה (כאלו הטעונות ברגש הנכון) כדי להפעיל את הרגש שזיהיתם
* הבניית משפט מדוייק למטרה, שיצור את ה"סרט" הנכון בראשו של הצד השני
* יכולת יצירת "סרטים" בראש השומע אשר יעוררו את הרגש המניע לפעולה
* ומתוך כל זה הנעת ורתימת אנשים לפעולה בכיוון המטרות שלכם בשמחה, בכיף ובהכרת תודה.
אז אם בא לכם לפתח את המיומנויות הללו, הסדנה שמתחילה ביום ראשון הבא היא ממש בשבילכם:
לפרטים נוספים על סדנת ה NLP – איך "לשתול מחשבות" כדי לגרום לאנשים לעשות את מה שאתם רוצים
הקליקו על קישור זה:
ונשתמע בהמשך…
חג שמח וקדימה הצלוח'ס
מיקי
נ.ב.
אם אהבת את המאמר, נהנת ממנו וקיבלת ערך – אני נורא אוהב פרגון.. (רמז, רמז)
סיבל זוארץ
27 דצמ 2011אחלה מאמר מיקי! בהחלט מעניין! שיתפתי
meitar
27 יונ 2014אהבתיייי מאדדדד