כיצד תתחברו להוויה של עוצמה ותושיה – לפי ה NLP

 

כיצד תתחברו להוויה של עוצמה ותושיה – לפי ה NLP.

ב NLP אחת מהנחות היסוד אומרת
שלכל אדם יש את כל המשאבים הפנימיים להם הוא זקוק.
רק שמסתבר שלא תמיד הוא יודע כיצד להגיע אליהם
בזמן שהוא באמת זקוק להם.
משאבים פנימיים הינם הלכי רוח (States of mind)
כגון: אושר, ביטחון, עוצמה, רכות, חמלה,
ובעצם כל ערך שהוא שם עצם מופשט.
ב NLP לשמות העצם המופשטים הללו אנו קוראים נומינליזציות:
נומינליזציה הינה כל פועל שנהפך לשם עצם.
כלומר בכל פעם שעושם החפצה (הפיכה לחפץ) של פועל.
ואז זה נשמע כאילו אפשר לתפוס אותו בידים
ולהכניס אותו למריצה,
אך בפועל אי אפשר לעשות את זה.
אף פעם לא ראיתם ביטחון נוסע על אופניים או
עוצמה מכינה שוקו או אפילו אושר בתוך קופסה.
אך הם נשמעים כחפצים.
כשבא אדם ורוצה “יותר” ביטחון עצמי,
זה נראה או נשמע כאילו זה ניתן לשקילה
או מדידה, כאשר בפועל זה לא.
או לדוגמה מישהו שרוצה שתהיה לו אהבה בחיים.
(לא פעם אני נותן לו קופסה ריקה ואומר שהיא מלאה באהבה,
רק צריך לשאוף אותה פנימה (-; )
אם נעשה בירור קטן נגלה קודם כל שכשאדם רוצה “יותר”
ביטחון עצמי, הוא בעצם מתכוון לתחום מאוד ספציפי בחייו
כגון: עמידה מול קהל, להתחיל עם בחורה, לעבור טסט וכו’.
בעצם, הוא רוצה לפעול בצורה מסויימת שמבטאת ביטחון עצמי.
אחד הדברים המעניינים הוא שלאותם אנשים יש ביטחון העצמי
בתחומים אחרים בחייהם. כשהם נשאלים:
“האם אתה בטוח שאתה יודע לאכול עם סכין ומזלג,
(עד כמה שהשאלה מוזרה) האדם עונה עם הרבה ביטחון עצמי – “בוודאי”.
ואנו כמנחי NLP רואים שיש הלימה בין שפת הגוף שלו לבין דבריו.
עכשיו השאלה שאני שואל כ NLPיסט היא:
“כיצד ניקח את הביטחון העצמי הזה
ו”נייבא” אותו למקום אחר, לדוגמה אל עמידה מול קהל?
וזהו בעצם חלק גדול מדרך השינוי ב NLP על רגל אחת:
כיצד לייבא הלך רוח חיובי (משאב) ממקום אחד למקום שבו אנו זקוקים לו יותר.
במילים אחרות אפשר לומר: כיצד לשנות את התוכן, בעוד ההקשר נשאר אותו הדבר.
למשל, במקרה הספציפי הזה: התוכן הוא ההתנהגות הספציפית (עמידה מול קהל)
וההקשר הוא האופן שבו אנו מתנהגים בהתנהגות הספציפית.
כך שנוכל לעמוד מול קהל בעוצמה, או בביטחון עצמי, או בכל משאב אחר (ולפעמים גם באוסף משאבים).
יש טכניקות רבות ב-NLP  לשינוי הלכי הרוח (States of mind).
אנו נלמד כאן טכניקה אחת אפקטיבית:
אחרי שביררנו מהי הסיטואציה הרלוונטית שבה המתאמן זקוק לנגישות
למשאב ספציפי ואז ביררנו מהו המשאב (הלך הרוח) שהוא היה רוצה
להיות בו באותה הסיטואציה, עושים את התהליך הבא:
א. לעורר את ההלך הרוח הרצוי (משאב):
מספיק שהאדם נזכר בזיכרון כלשהו
שבו הוא היה מחובר למשאב ספציפי כדי שהוא יתחיל להרגיש אותו בגוף:
נחזור לדוגמתנו עם הלך הרוח של ביטחון עצמי:
כאשר הוא ענה – “בוודאי” לשאלתינו: “האם אתה בטוח שאתה יודע לאכול עם סכין ומזלג?”
בום – הוא התחבר מייד לביטחון העצמי שלו.
ב. יצירת עירנות לתחושות בגוף.
בעודו חווה את הביטחון העצמי, עלינו ליצור אצלו עירנות לתחושות שלו בגוף:
“שים לב לתחושות שיש לך בגוף, ככה זה מרגיש כשיש לך ביטחון עצמי”.
“זוהי ההרגשה של ביטחון עצמי. שים לב איפה בדיוק אתה חש אותה? ומה בדיוק אתה חש?”
“שים את היד שלך במקום שבו אתה חש את הביטחון העצמי”.
בשלב הזה האדם בד”כ יסמן מקום אחד ספציפי (בד”כ בחזה – אם כי לא תמיד)
או יסמן עם ידיו ויאמר בכל הגוף
– כאשר עלינו להבחין בשפת הגוף שלו ולא להקשיב למילותיו –
הוא בד”כ יסמן עם ידיו איפה זה מתחיל ולאן זה זורם.
כעת עלינו לשאול אותו על זה.
ג. חיזוק המשאב.
בעודו מתחיל לפתח עירנות לתחושות בגוף,
אפשר לבקש ממנו לחזק ולהעצים את התחושות הללו.
אם יש זרימה בכיוון מסויים, לבקש ממנו לחזק את הזרימה הזו,
לשאול באם יש צבע שמתאים להרגשת הביטחון הזו,
ולדמיין בועה גדולה מקיפה אותו מתמלאת בצבע הזה
וככל שמתמלאת יותר כך הרגשת הביטחון העצמי מתעצמת ומתחזקת.
עלינו לבחון את שפת הגוף שלו כל הזמן
ולראות שתחושת הביטחון העצמית שלו באמת הולכת ומתעצמת.
ד. בדיקת המשאב
כדי לבדוק באם המשאב נגיש ועוצמתי
עלינו קודם כל לעורר הלך רוח סתמי.
ואת זה עושים ע”י תהליך קטן שנקרא שבירת הלך רוח: Break State.
זה לשאול שאלה שאיננה רלוונטית לשום דבר כגון: “איך אומרים את שמך ברוורס?”
או “מהן שלושת הספרות האחרונות של תעודת הזהות שלך?”
או כל שאלה אחרת שזורקת את האדם למצב סתמי כלשהו.
ואז כשאנו רואים בשפת הגוף שלו שהוא בהלך רוח סתמי –
אנו מבקשים ממנו ליצור שוב את הבועה עם הצבע הרלוונטי
והתחושות המלוות אותה במכה אחת.
ובוחנים את שפת הגוף שלו – האם הוא חזר להלך רוח של ביטחון עצמי.
ה. שבירת הלך רוח.(Break State)
ו. עירור המצב המצוי.
* עירור – מהמילה לעורר
כאן מחברים את האדם שוב אל אותה הסיטואציה,
שבה הוא רוצה יותר ביטחון עצמי,
כגון: “תיזכר בסיטואציה שעליך לעמוד מול קהל”
ברגע שהוא מתחיל להראות את התגובות הלא-רצוניות
(היינו שפת גוף) שהוא מתחיל להכנס לפחד
או לכל הלך רוח לא אפקטיבי, עוברים במהירות לצעד הבא:
ז. עירור המשאב.
“עכשיו מהר צור את הבועה עם הצבע הרלוונטי
ותחושת הביטחון החזקה שלך בעודך מסתכל
על הסיטואציה שבה עליך לעמוד מול קהל”
“חזק את הצבעים בבועה ועימם את תחושת הביטחון שלך
בעודך בוחן את הסיטואציה של העמידה מול קהל”
וכך הלאה.
ח. שבירת הלך רוח. (Break State )
ט. חזרה על סעיפים ו’ עד ח’ עוד פעמיים שלוש.
י. בדיקת אפקטיביות התהליך.
עכשיו, עלינו לבחון באם יש לו הלך רוח חדש בכל פעם
שהוא חושב על הסיטואציה של עמידה מול קהל,
סיטואציה שבעבר הוא הרגיש בה פחד או הלך רוח לא אפקטיבי אחר.
מבקשים ממנו לחשוב על הסיטואציה של עמידה מול קהל
ובוחנים מהן התגובות הלא רצוניות שלו (שפת גוף)
באם היא שונה משפת הגוף שהייתה לו בהתחלה כשהוא חשב על עמידה מול קהל.
יא. הוכחה קוגניטיבית
כל מה שנשאר עכשיו זה שהוא ילך ויעמוד מול קהל
כדי לגלות עד כמה תחושת הביטחון העצמית שלו עלתה.
מספר עקרונות חשובים לתהליך הזה:
1. ככל שהלך הרוח המצוי, ה”בעייתי” (תחושת הפחד בדוגמה להלן)
יותר חזק, כך עלינו לחזק את הלך הרוח הרצוי, האפקטיבי יותר!
2. אפשר ליצור בשלבים א’ עד ד’ יותר מהלך רוח אחד
ואז בכלל אנו יוצרים הלך רוח רצוי חזק במיוחד:
ביטחון ועוצמה. ביטחון עוצמה וסקרנות. ביטחון, עוצמה, הקשבה ושלווה. וכך הלאה.
הכל תלוי בתהליך הבירור הראשוני שאנו עורכים עם המתאמן.
כאשר כל משאב אנו עושים בנפרד ומחברים אותו עם הצבע שלו לבועה.
3. בתהליך הבירור עלינו לבחון עם המתאמן האם המשאב הזה מתאים לו,
האם אין לו שום התנגדות פנימית להרגיש את ההרגשה הספציפית הזו
(לדוגמה ביטחון עצמי) בסיטואציה הזו. זה נקרא ב – NLP “בדיקה אקולוגית”.
4. עלינו להבין שהמעגלים הנוירולוגים של הזיכרון, הדמיון ותפיסת המציאות,
הינם אותם מעגלים נוירולוגים ולכן דבר מה שהתאמנו עליו בדמיון (לכאורה)
יתפוס גם במציאות, כל עוד דאגנו להבחין בהבדלים בתגובות הלא-רצוניות
(שפת גוף) של המתאמן ולוודא שהם שם!
(מחקרים מראים שתרגול של מיומנות בדמיון בלבד, אל מול תרגול אותה המיומנות
במציאות משפרת את המיומנות כמעט באותם האחוזים).
והקשר להוויה?
עכשיו, השאלה הנשאלת היא: איך זה מתקשר להוויה?
מבחינת ה NLP המילה הוויה הינה נומינליזציה בפני עצמה.
ולכן הייתי שואל: מה היית רוצה להיות ומתי?
שכן אפשר להתייחס להוויה כהקשר גדול יותר.
איך אני רוצה להיות ברוב הסיטואציות שבחיי?
ב NLP  אנו מבחינים בין שני הלכי רוח הוויתיים עיקריים:
 א. מצב תושיה (Resourceful)– מצב שבו כל המשאבים שלי נגישים,
אני יכול להכנס לאיזה הלך רוח שאני רוצה לפי בחירתי ועל ידי כך
גם ליצור התנהגויות חדשות. במצב הזה אנו מחוברים גם ליצירתיות שלנו
(שהיא משאב בפני עצמה), לעוצמה שלנו ובעצם לכל המשאבים האחרים.
ב. מצב חסר-תושיה (Unresourceful) – מצב שבו אנו חשים תקועים,
עומדים אל מול הבעיה ללא יכולת לנוע מעבר אליה או לפתור אותה או להתקדם בכלל.
אנו רחוקים מהמשאבים שלנו ולא מצליחים להתחבר אליהם. בד”כ תחושת קורבנות
(ולמי שמכיר את המונחים מצב של Taker  ו- Sucker).
בקורסי NLP לומדים כיצד לייצר את הלך התושיה שיהיה המצב ההוויתי שלנו
כלומר ההקשר הגדול יותר שמתוכו אנו פועלים בחיים האלה.
במקום שיהיו לנו עליות וירידות תהומיות בחיינו.
הדבר הזה יוצר אותנו כאפשרויות חדשות בחיינו.
רמות לוגיות:
רוברט דילטס (אחד ממפתחי ה NLP המאוחרים יותר)
פיתח מודל שנקרא “רמות לוגיות” שבו הוא בעצם ממפה
מספר רמות שבהן ניתן לעשות שינויים.
ככל שהרמה יותר גבוהה בטבלה,
כך שינוי בה, יעשה שינוי בכל אלו שמתחתיה.
רמה לוגית
השאלה המובילה
זהות
מי אני?
אמונות וערכים
למה?
יכולות
איך?
התנהגויות
מה?
סביבה
איפה? עם מי? מתי?
כל רמה מאפיינת את הרמה שמתחתיה, ובכך היא פועלת כההקשר (שדיברנו עליו מקודם).
כאשר ניצור שינוי ברמת הזהות עם המתאמן
או אז בעצם יצרנו שינוי ברמת ההוויה שלו – שינוי בהקשר הגדול יותר.
כיום ישנן אסכולות שמוסיפות עוד רמה יותר גבוהה מרמת הזהות וזוהי רמת היעוד/רוחניות.
האם אתם יכולים לדמיין לעצמכם עד כמה המתאמנים שלנו יועצמו כאשר
נלמד אותם לגלות ולערוך שינויים ברמת היעוד?
או מספיק שרק אפילו ניצור שם הלך תושיה
– אילו עוצמות חדשות ימצא אותו מתאמן לנוכח הדברים שעוצרים אותו בחייו?
באילו כיוונים חדשים ומופלאים הוא יתחיל לפעול?
כמובן, שבקורס ה NLP גם לומדים כיצד לערוך בדיקה אקולוגית
– כדי לוודא שאכן מה שהמתאמן בוחר יהיה לטובתו הגבוהה ביותר.
קדימה הצלוח’ס
מיקי ברקל
———————————————————–
מיקי ברקל, הינו מאמן, ומורה מוסמך ל NLP, הנציג הרשמי של ריצ’ארד בנלדר מייסד ה NLP בארץ.
מסמיך מאמנים להיות או?מני ורבי-או?מן ב-NLP – (NLP Practitioner & Master Practitioner)
מנכ”ל ובעלים של חברת: NLP לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה
תהליכי הסכמה והכשרה ב NLP לפרטיים ואירגונים.
www.forachange.co.il   נייד: 052-4442133 מייל:mickey@forachange.co.il
© כל הזכויות למאמר ולכל הכתוב בו שמורות למיקי ברקל ולחברת NLP לשם שינוי,מותר לפרסם, לשכפל, להעתיק, לצלם, להקריא, להקליט ולהעביר לכל אחד, בכל צורה שהיא ובלבד שהמאמר ישאר שלם כולל הקרדיט לכותב המקורי בסוף המאמר – ושיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…