כיצד ליצור נחישות והתמדה בחיים ובעסקים

כיצד ליצור נחישות והתמדה בחיים ובעסקים בעזרת NLP

(זהו סיכום של סדנה שהעברתי לא מזמן, מקווה שתהנו ותשתמשו,
מבוסס על “חשוב והתעשר” של נפוליאון היל ביחד עם כלים של NLP)

כדי לייצר נחישות והתמדה קודם כל עלינו להבדיל בין השניים
ולהבין מה המטרה של כל אחד משניהם.
באופן עקרוני כדאי לנו ליצור נחישות, שכן הנחישות הינה הסטרטר שמניע את ההתמדה.

מה היא הנחישות?

החלטיות, עיקשות, דבקות במטרה, גמירת אומר,
הליכה עד הסוף, תקיפות, החלטה נחושה, אומץ
אדם נחוש הוא אדם הפועל להשגת מטרה מבלי להתכונן,
מבלי להתייחס, מבלי לקחת בחשבון בכלל את האפשרות
של כישלון. כלומר פעולה פרו-אקטיבית, שתלויה רק בי,
בהחלטה שלי להניע את עצמי לעשות משהו.

להיות נחוש זה לא מובן מאילו שכן רוב בני האדם מוכנים
לנטוש את מטרותיהם ואת יעדיהם ולהיכנע לנוכח הסימן
הראשון של התנגדות, קושי או תקלה.

המעטים הממשיכים למרות כל המכשולים עד שהם
מגיעים למטרתם. – הם הנחושים באמת.

לעומת נחישות ההתמדה היא:

אינרציה, כמו שאומר החוק הראשון של ניוטון:
“כל גוף שואף להשאר במצב בו הוא נמצא:
אם במנוחה – ישאף להישאר במקומו,
ואם בתנועה-ישאף לשמור על מהירותו
כל עוד שום כוח אחר לא יפריע לו”

אפשר להשוות את השניים לגלגל תנופה,
בהתחלה אנו מסובבים אותו בכוח הזרוע
במהירות (נחישות), ואח”כ עוזבים אותו
והוא מתגלגל לבד, מכוח האינרציה (התמדה).
כאשר מדי פעם אנו נותנים לו עוד סיבסוב
אחד קליל כדי להמשיך ולשמור על האינרציה שלו.
זה כמו אוטו צעצוע שאנו מגלגלים אותו על הריצפה
ארבע חמש פעמים ואז עוזבים אותו והוא נוסע מעצמו…


אז איך תייצרו נחישות ומשם התמדה בחיים,
בעסקים ובכל דבר אחר שאנו רוצים?

על פי נפוליאון היל, מחבר הספר “חשוב והתעשר” ישנם שבעה שלבים:

1. מטרה ברורה.
לדעת מה בדיוק אתה רוצה!
לא מעט אנשים נתקעים במקום כי הם
לא באמת מגדירים לאן בדיוק הם רוצים להגיע
מה בדיוק הם רוצים להשיג.

הגדרת מטרה ברורה,
נותנת לנו את הכיוון שאליו עלינו להתכוון
בכל פעם שאנו שוכחים לרגע או נתקלים בקושי.

חשוב שהמטרה תהיה מוגדרת בפשטות,
בבירור, במשפט אחד או שניים
ועם תאריך מתי זה תשיגו את זה!

ככל שהמטרה יותר גרנדיוזית,
כדאי לתת יותר זמן להשגתה,
אך יש לשים תאריך יעד!!!
ולהגדיר את המטרה באופן מדיד כלשהו
(שגם אחרים יוכלו לומר שהשגתם אותה,
והיא לא תהיה תלויה
בתחושות ורגשות בלבד)

2. שאיפה – להט, חשק, מוטיבציה
מניע חזק יאלץ אתכם לגבור על קשיים רבים
– כמו שאמר ויקטור פרנקל, כשציטט את ניטשה:
“כשהלמה מספיק חזק, האדם יעבור כמעט כל איך”

חשוב שהמטרה תהיה טובה:
מצד אחד מתגמלת מאוד מצד שני מאתגרת.
התמורה והאיתגור יוצרים ביחד יין-יאנג
שמתדלקים את השאיפה.

אם זה לא מאתגר,
בן האדם לא ירגיש סיפוק של עשיה והתקדמות
אם זה לא מתגמל,
בן האדם ירגיש ביזבוז ולא ירגיש תחושת עונג של השגה.

על מנת לתדלק את השאיפה, הלהט, הרצון לסיפוק,
הצלחה והגשמה הקיימים בכל אדם
עלינו לוודא שכשאנו רק חושבים על השגת המטרה,
אנו מתמלאים באנרגיה ולהט.
בשביל זה על המטרה להביא לידי ביטוי ערכים שונים שלנו
– זה מה שייצר סיפוק ערכי/נפשי/רוחני
ולהביא לידי ביטוי רווחים פיזים כלשהם – סיפוק גשמי.

וכך בכל פעם שנחשוב על השגת המטרה, נתחבר לעוצמה של השאיפה

בסדנאות “הסוד מאחורי הסוד” ובקורסי ה NLP אנו גם לומדים כיצד לעשות
תהליכי הדמיה שמחזקים אותנו בכל פעם מחדש, במיוחד ברגעים שקשה.

והרעיון שעומד מאחורי זה:
צרו לכם תמונה מפורטת של השגת המטרה,
כמה שהתמונה תהיה יותר “חיה” יותר מפורטת יותר מופלאה
כך היא תמלא אתכם יותר בחשק ולהט – הגורמים שיעזרו לכם
להצית את הנחישות בכל פעם שתצטרכו אותה.

בנוסף, לפחות פעם ביום, עשו לעצמכם תהליך הדמיה שבה תראו את עצמכם
משיגים את המטרה שלכם.

3. ביטחון עצמי
בקורס ה NLP אנו מגדירים ביטחון עצמי כ:
“הידיעה או האמונה שביכולתך לעשות פעולה מסויימת בהצלחה”.
האמונה הזו, ביכולתך להוציא לפועל תוכנית,
תעודד אותך לבצע את התוכנית עד סופה.

אחת הטעויות הגדולות של לא מעט אנשים
היא הבלבול בין ערך עצמי לבין ביטחון עצמי.
בעוד שהגדרנו את הביטחון העצמי כאמונה
שאני יכול לעשות משהו מסויים
ערך עצמי – זה המחשבה על מה אני שווה.
– וזהו פרק שלם בפני עצמו, שלא קשור לנחישות
כמו שהוא קשור להרגשה העצמית של האדם עם עצמו ביומיום שלו
(ובא לידי ביטוי בגובה או גודל המטרות שהאדם מציב לעצמו)

בשיטת ה  NLP  יש מספר דרכים שבהן ניתן לחזק את
הביטחון העצמי.  בין אם זה תהליכי שינוי אמונות או חיזוק אמונות
או תהליכי הדמיה ועבודת דמיון מונחה או מודרך.

איך תחזקו את הביטחון שלכם בטכניקת NLP

א. זיכרון של ביטחון:
מכיוון שהמעגלים הנוירולוגים של תפיסת המציאות, זיכרון ודמיון
הם אותם המעגלים הנוירולוגים – מספיק שאנו נזכרים בזיכרון
רגשי כלשהו, ונזכרים בו בגוף ראשון (כלומר רואים את כל מה
שקרה, שומעים את כל מה שהיה, ומרגישים את כל מה שהרגשנו)
אפשר לחוות את אותה ההרגשה ברגע הזה עצמו.
ולכן – היזכר בסיטואציה שבה חווית ביטחון עצמי
אירוע שבו ידעת שביכולתך לעשות משימה מסויימת בהצלחה.

ב. מיקוד בתחושה:
ותתחבר לתחושות בגוף – מה אתה חש בגוף
כשאתה מרגיש ביטחון עצמי?
איפה בגוף אתה חש את תחושת הביטחון?
שים שם יד (כדי לפתח את המיקוד וההקשבה לגוף)
תתמקד בתחושה שאתה חש שם.

ג. הרחבת תחושת הביטחון העצמי
דמיין לעצמך כיצד התחושה מתרחבת לכל הגוף
ויחד עימה איך הרגשת הביטחון הולכת ומתעצמת גם כן.

וכך תחזק את תחושת הביטחון הזו עכשיו עוד ועוד
עד שזה ירגיש לך כל כך חזק שתהיה בטוח שאתה יכול
לעשות כל דבר ברגע זה.

ד. חיבור תחושת הביטחון למטרה.
עכשיו, שאתה מרגיש את תחושת הביטחון מעצימה אותך

תחשוב על השגת המטרה שלך, ותחזק את תחושת הביטחון
תחשוב על כל הפעולות שעליך לעשות כדי להגיע לשם
בעודך מחזיק ומעצים את תחושת הביטחון שלך.

וכך קושרים את תחושות הביטחון העצמי
להשגת המטרה שלכם.

** כשנזכרים בפעם שהרגשתם ביטחון עצמי,
אם לא עולה לכם כלום, תענו לשאלה הבאה:
האם יש לכם ביטחון עצמי שאתם מסוגלים
להרים כוס מהשולחן?
ותעבדו עם ההרגשה שעולה.

4. תוכנית מוגדרת.
תוכניות מוגדרות, רשימה מסודרת, הגדרת שעות
– מעודדות התמדה.
לא משנה עד כמה התכנית רופפת,
עד כמה היא לא סגורה לחלוטין,
אם יש תכנית לעבוד על פיה,
והיא מפורקת לצעדים קטנים
דבר שמאפשר גם למדוד את
האפקטיביות של העשיה שלי,
החיים הרבה יותר קלים
ויהיה הרבה יותר קל ליצור נחישות והתמדה.

לא מעט אנשים נתקעים כאן
בשלב הכנת התכנית
הם יודעים מה הם רוצים
הם בטוחים שהם יכולים להשיג את זה
אבל כשהם באים לחשוב על בניית תכנית
הם מוצאים את עצמם דוחים ודוחים ודוחים.

כאן ניתן לעשות אחד משני דברים
א. להשתמש בתרגיל של הביטחון העצמי
אבל הפעם לחשוב על בניית התכנית במקום
על המטרה.  – זה אמור לעזור להתגבר על
הקשיים והדחיינות.

ואם זה עדיין לא עובד:
ב. לקחת מאמן NLP שיעזור לכם להתגבר
על המחסום המחשבתי/רגשי וביחד תבנו
תכנית עבודה.

5. ידע מדוייק.
הידיעה שהתוכניות שלך בנויות בהיגיון,
ומבוססות על ניסיון ותצפית מעודדת התמדה,
הידע המדוייק נוצר ישירות מסעיף 4.

ככל שהצעדים בתכנית שלך
יהיו יותר הגיוניים ופשוטים
בדרך אל המטרה:
א. גם תצבור ניסיון
ב. גם יהיה לך יותר קל לעשות אותם.

וכמו שכתבתי מקודם אפשר גם
לבנות תכנית עם ניסיון של אחרים
(בשביל זה יש יועצים ו/או מאמנים)

6. שיתוף פעולה, מעורבות וסביבה תומכת
שיתוף פעולה ומעורבות עם אנשים אחרים
יוצרת תמיכה ומקדמת יצירה של התמדה
שיתוף פעולה יוצר התקדמות מהירה יותר,
תמצא מיהם האנשים שעימם אתה יכול ליצור שיתוף פעולה,
סביבה תומכת – תמצא לך או מאמן, או קבוצת אימון,
או קבוצת אנשים שתומכים בעשיה שלך ובהתקדמות שלך.

מעורבות – ככל שתהיה יותר מעורב בעשיה שלך,
ותרגיש יותר מעורב בעסק, ותעשה!
כך ההתמדה תתפתח ביתר קלות.

7. כוח רצון
ההרגל לרכז את מחשבותיך בתכנון תוכניות
שמטרתן להשיג יעד מוגדר, והיצמדות לתכניות
הללו מתוך ההבנה שזה מה שיביא אותך ליעד שאתה רוצה.

עד כדי אפילו לכפות על עצמך לעשות את הדברים
שאתה יודע שכדאי לך לעשות ע”מ להצליח.
(הם כתובים בתכנית שלך)
לא לוותר אלא ללכת עד הסוף,
למרות ואף על פי כל רעשי הרקע.

לדעת לחסום אותם מתוך ידיעה ברורה שהם
רק מכשולים ואתגרים בדרך שהושמו שם ע”י
היקום כדי לחזק אותך במסע שלך לעבר המטרה שלך.

תזכור את המשפט הגדול של טוני רובינס,
האיש שממלא איצטדיונים להרצאות על מוטיבציה:
“When you cant – you must”
“כשאתה לא יכול – אתה חייב”

8. הרגל
התמדה הינה תוצאה ישירה של הרגל.
המוח קולט ונעשה חלק מן ההתנסויות
היומיומיות שמזינות אותו.

פחד, הגרוע שבאויבים,
ניתן לריפוי ע”י כפיית ביצוע חוזר
ונשנה של מעשים נועזים
– כל מי ששירת בצבא, במלחמה יודע זאת.
כפי המתואר בסעיף 7.

כמובן שזו הדרך הארוכה לעשות את זה
אפשר לייצר הרגל ע”י עשייה ספציפית
של פעולה או מספר פעולות שוב ושוב
במשך 21 יום ברציפות.
המיינד שלך יתרגל לעשות זאת
באופן קבוע, והרי לך יצרת התמדה.

ב NLP ישנו כלי הנקרא:
מחולל התנהגויות חדשות
דרך הכלי הזה (שהיריעה קצרה
מלפרטו) ניתן לייצר התנהגות חדשה
שתייצר הרגל, תוך עבודה של 21 דקות.
בשילוב של אימון מנטאלי ואימון תאטרלי
שני סוגים של טכניקות דמיון מונחה

סיכום הדרך ליצירת נחישות והתמדה עם NLP

אחרי שעברתם על 7 השלבים
ודאגתם לייצר לעצמכם נחישות
ככלי ליצירת התמדה בנושא מסויים
בכל פעם בדרך שתיתקלו
במחסום, קושי או אתגר
תוכלו להפעיל את הנחישות שלכם
ובכך לשמר את ההתמדה.

כדי להפעיל את הנחישות
תשלבו:
א. חשיבה על המטרה
ב. תחושת ביטחון על השגת המטרה
ג. תחושת ביטחון על הדרך
ד. מיקוד בצעד הקטן הקרוב שבתכנית
וכך תכניסו את הנחישות שלכם לפעולה
תתגברו על המכשולים ותמשיכו בהתמדה בקלות.

קדימה הצלוח’ס
מיקי ברקל

נ.ב.
אם נהנתם, ומצאתם את המאמר הזה מועיל ומקדם
אני אשמח לתגובות למטה 🙂

————————————————————–
מיקי ברקל
לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה
תהליכי אימון והנחיה להשגיות ומצוינות בעסקים ובחיים בשיטת ה NLP.
© ניתן ואפילו כדאי להעתיק, לשכפל, לצלם, להעביר, להקליט, לתת במתנה, בכל צורה אלקטרונית או אחרת ובלבד שהמאמר ישאר שלם בנוסף לקרדיט לכותב המאמר בסוף.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מדהים ומרתק!!!

  2. מיקי שלום
    קראתי בשקיקה כל מילה שלך המאמר שלך פשוט נוגע בנקודות הכי נכונות לגבי הצלחה בימים אלו היתפטרתי מחברת ההיטק מצליחה והחלטתי לפתוח עסק עצמאי בתחום המתנות .. יש בי להט אדיר להצליח וכתבה שלך רק חידדה אצלי את המחשבה שזה הכיוון הנכון
    כל המילים פגעו בול במטרה
    תודה על כתבה מאלפת מבחינתי זה סוג של עידוד להמשיך ולעשות את אותם דברים עם הנחישות וההתמדה שבטח יביאו להצלחה הנני אמא ל4 ילדים ואני בת 40 מרגישה שממש בזמן המייל הזה הגיע אליי

    1. גלית שלום רב,
      כל הכבוד לך על האומץ וההעזה
      תשתמשי באנרגיות הללו שלך על מנת ליצור לעצמך את תכנית העבודה
      שהיא הדבר החשוב ביותר בשלב הראשון
      ואת תכנית השיווק והמכירות שהיא הדבר החשוב השני.
      ומייד להתחיל לעבוד 🙂

      שיהיה המון המון הצלחה

      מיקי

  3. מאמר מעולה!! מדוייק, הסבר בהיר ופשוט.
    תודה מיקי 🙂

  4. אתה איש מתוק!
    שימחת אותי!
    עלי לעשות חזור ושנן ע”מ להפנים..
    אני באופן אישי מכניסת תמיד גם את המונח..

    ובעזרת ה’.

  5. מיקי שלום!
    אכן כל מה שכתבת נכון, אבל צריך גם נחישות על מנת לתרגל את מה שכתבת, ורק עם תרגול ולאחר תקופה
    אפשר לשפר את הנחישות וההתמדה. כמו כל דבר בחיים, צריך קודם כל לרצות

    1. היי דורית
      אכן כן , כדאי לתרגל את מה שכתבתי
      כמו כל דבר בחיים.
      יחד עם זאת, ברשותך – המלצה קטנה
      תקראי את המאמר שלי על נושא: “השימוש האפקטיבי במילה אבל”
      ואז תקראי שוב את התגובה שלך 🙂
      תגידי לי מה את רואה.

  6. תשמע בגללך כעת אני מחבר דברים שלמדתי ואולי הפעם אני אצליח יותר תודה לך מיקי על העתיד

    1. היי קובי
      🙂 אתה מתכוון בטח, “בזכותי” (-;
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

      1. בגללך קרה שזה בזכותך מיקי , תודה מאחל לך הצלחה גם במה שאתה עדיין לא מצליח 🙂

  7. שלום מיקי.
    נדמה לי שהאתגר הגדול ביותר הוא היכולת להניע את הרצון לשלוף בכל פעם כלי נהדר ככל שיהיה, שמומחים מכל העולם , בכל תחום מספקים. אחרי שעובר ים משברונים או משברים, רק אז מזהים רצון לנוע אל עבר הכלי המתאים. בזמן המשבר לוקח לעיתים זמן לזהות עצמינו קפואים ולא נושמים. נדמה לי שלו היה מנגנון בגוף שהיה מזהה “קפיאה” של מחשבות, רגשות, נשימה וכדו’ היינו מרוויחים כולנו זמן שאולי נחוץ לן לגוף שיהיו . לסיכום הייתי אומרת שבשעת משבר אנחנו קופאים ולא מסוגלים לראות כלים אפשריים לנו וטובים. איכשהו אחרי המשברונים והמשברים עוברים מסתבר שהכלי החזק ביותר הוא החיים – התנועה בתוכם. אתה מיקי בר קל , קל כשמך, כמו איילה קלת רגלים אתה רץ קדימה מעבר לכל המכשולים. הלוואי ואפשר היה לדלג כך גבוה וקל. תודה על מה שכתבת וסליחה שהסטתי את הדברים למקום שהיה לי נח ורצוי להגיב לו. תודה, שרון

    1. היי שרון,

      נכון, מסכים עימך מאוד
      ויש שני דברים שאפשר לעשות בנדון (יש יותר, אבל נתמקד על 2)
      1. בעבודה עצמית:
      אם תתאמני ותעשי בכל יום את התרגיל של הביטחון העצמי ואת התרגיל של החזיית השגת התוצאה שלך
      מה שיקרה הוא שהמוח שלך יתרגל בכל יום לכוון על זה.
      וגם אם יהיו קצת בעיות בדרך, המוח שלך עדיין יתרגל לכוון לשם… כי אזורים מסויימים במוח
      שלך יתפתחו יותר (בדיוק כמו שבמוח של נגן כינור, החלק שאחראי על היד של הקשת מתפתח פחות מהחלק
      שאחראי על היד השניה שעימה הוא רץ על הסריגים בכינור)

      2. יש תהליכי NLP אשר יוצרים התניות קלסיות
      כך שבכל פעם שעולה קושי, באופן אוטומטי המוח שלך ירוץ לחיבור לעוצמה.
      גם את זה אפשר לתרגל מראש. פשוט תבני לך את העוצמה של הביטחון כמו בתרגיל במאמר.
      ואחרי שבנית לך את עוצמה הזו – תתחברי לעוצמה ותשימי את היד שלך במקום שבו היא מתחילה.
      וכך תוכלי לייצר לעצמך עוגן (התניה קלאסית) – תעשי את זה מספר פעמים.
      ואז תבדקי: תחשבי על משהו שגורם לך להרגיש הרגשה סתמית (סתם אבן שמונחת בחוץ וכד..)
      ושימי את היד באותה הנקודה מהתרגיל – ותבחני האם תחושת הביטחון מתעוררת ועולה.
      אם כן, אז יש לך עכשיו עוגן – “כפתור” שתוכלי ללחוץ עליו בכל פעם שתצטרכי את האנרגיות
      והעוצמה הללו.

      עכשיו, מתחיל תהליך ה”תכנות” של המוח.
      תחשבי על סיטואציה בעייתית, על קושי, כזה שכשאת חושבת עליו את נכנסת להלך רוח בעייתי,
      להרגשת תקיעות, להרגשה רעה כלשהי (כמובן בהקשר של המטרה שלך)
      ואיך שהרגשת התקיעות/קושי מתחילה, תשימי את היד בנקודת העוגן ותפעילי את האנרגיות
      והעוצמה של הביטחון ותתחברי אליהם.
      תעשי את זה פעמיים.
      ותחשבי עכשיו על הבעיה/אתגר ותבחני האם את מרגישה תקועה/רע/בעייתי או כבר לא.

      אם תעשי את זה מספר פעמים על מספר סוגים של בעיות
      הלא מודע שלך יבין כיצד כדאי לו להתחיל לפעול והוא יתחיל לייצר אצלך
      מנגנונים חדשים של תגובה אפקטיבית יותר לקושי ואתגר.

      כמובן שכל מה שכתבתי לך כאן הוא על קצה המזלג ודוגמה פשטנית לתהליך מעמיק ואפקטיבי
      ואני תמיד ממליץ לעשות את הדברים הללו לראשונה עם מנחה או מאמן NLP מומחים
      כאלו שתסמכי עליהם שיוכלו לעזור לך ללמוד כיצד לעשות את זה בעצמך בצורה הטובה ביותר.
      כי אנשים שרוצים באמת להצליח, מוכנים בדרך כלל להשקיע בעצמם קצת יותר על מנת לקצר
      את הדרך אחר כך. ולהגיע למטרות שלהם מהר יותר.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  8. התרגשתי מהתשובה שלך מיקי, תודה.
    אני מתרגלת את הקשר המודע שלי אל המוח הלא מודע, בשעות דמדומי המוח, בכמה נושאים. למדתי את הקשר דרך תלמיד ומעריץ שלך. את הצד המשלים למדתי והבנתי דרך לימודי אבחון וטיפול בגישה נויירולוגית-התפתחותית-תפקודית. ומה שלמדתי שם כל כך אופטימי ומעודד וזו היכולת הנפלאה של המוח ללמוד וללמוד כדי לאפשר בעצם שיפור תפקודים לוקים, כולל ויסות חושים. החדש בשבילי בזכות דבריך זה שאפשר לעשות את זה גם בתחום רגשי, מחשבתי.
    מסתבר שכדאי לנו להבין ש”אנחנו מכון הכושר של המוח שלנו”. יום נחמד, שרון

  9. מאמר מעניין וחשוב
    תודה רבה

  10. פשוט מרתק,מועיל,ממוקד,ומתוק
    למרות שקראתי את הספר ועברתי על חלק מהפרקים כמה פעמים
    נהנתי שוב עם השילוב של NLP
    בקיצור תודה
    היה חזק

  11. מיקי אתה פשוט מדהים. הדברים כל כך נכונים מדובר בעניין יחסית עמוק ואתה מצליח להעביר את הדברים ברור וחלק אני מכירה ויודעת את הרוב אבל זה אחרת מה שמונח לי אי שם במוח או שמישהו פורש לי את זה כמפה ברורה על השולחן. מיקי המון תודות גם על שאר הטיפים החשובים בכל המיילים. תמשיך להצליח וגם לספר לנו! 

  12. שלום מיקי,
    אני דווקא מתקשה בבחירת המטרה שאני רוצה להשיג, להתמקד במטרה…
    אני עשיתי ועושה הרבה דברים, אני מכירה את המגבלות האובייקטיביים שלי ו.. זהו.
    השאר מבולבל

    1. עינת שלום רב,
      אם כך, כדאי לך לשבת עם מאמן או מנחה NLP שיוכלו לעזור לך למקד את המטרה שלך
      ומשם כבר יהיה לך הרבה יותר קל לפעול וליצר נחישות.

      הרבה פעמים בגלל יער סבוך, לא מצליחים להתקדם,
      החוכמה היא לא לפספס את קרחת היער בגלל כל העצים (-;

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  13. תודה רבה עזר לי מאוד

  14. ממש כלי ישומי
    אני מתכונן להפגש עם המורים שלי לימי הערכות בקרוב ואשמח מאוד לשתף אותם בחומרים אלו
    תודה מראש

  15. מיקי מה שלומך ?
    איך היית מגדיר דימוי עצמי ? לאיזה הגדרה הוא נכנס לדעתך ?
    הערכה עצמית ,זהות עצמית ? או שהוא הגדרה בפני עצמה ?

    1. היי אבי,
      דימוי עצמי זו הדמות שיש לי בעיני לגבי עצמי, הוא לא בהערכה העצמית או הזהות העצמית אלא קטגוריה בפני עצמה אשר מושפעת ומשפיעה על כל המשולש הקסום.
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  16. מיקי היקר ! פוסט כל כך מפורט עם רעיון ברור ובר ביצוע לא ראיתי הרבה זמו. בתור דחיין סידרתי אני מודה לך מאוד .

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…