לדעת לסלוח

לדעת לסלוח

“למה אתה נראה כל כך עצבני?” שאל אותי המורה שלי.
“כי הבוס שלי העלה לי את הסעיף היום” התחלתי לספר.
כעבור 20 דקות שאני מספר בדיוק את המקרה על כל פרטיו,
ומתאר את הבוס על כל מגרעותיו,
ומאשימו בכל עוונותיו, וכועס ושוצף עליו ועל מעשיו, עוצר אותי מורי, מסתכל עלי ושואל:
“מתי כל זה קרה?”
“בשבוע האחרון, במהלך כל השבוע. מזל ששבת היום ואני לא עובד אחרת הוא היה גם היום מטריף אותי לחלוטין.”

-” אז למה אתה לא סולח לו?”
-” מה זאת אומרת למה לא?!!! כי לא מגיע לו שאסלח לו!!!” אמרתי בזעם מה על מורי, אשר בכלל העלה את האופציה שאני אסלח לו.

המורה שלי הסתכל עלי וחייך קמעה, “מה יקרה אם תסלח לו?”
-” מה זאת אומרת , מה יקרה!?!, כל המקרה לא היה בכלל באשמתי, אז למה שאני אסלח לו, שילמד לשים לב לפרטים המדויקים לפני שהוא מאשים!!”
-“כן, כן,” אמר מורי בחוסר סבלנות, ובכל זאת המשיך להקשות עלי את החיים “אבל נניח שתסלח לו, מה יקרה? ממה אתה מפחד??”
-“אני לא מפחד משום דבר!”
-“אז למה אתה לא סולח לו?”
-“למה שאני אהיה הפראייר שלו!?! הוא ידפוק אותי ואני עוד אסלח לו על זה!?! אין שום סיבה שבעולם שאסלח לו!”

המורה חייך..
– “אתה שם לב באילו טונים אתה מדבר כבר למעלה מחצי שעה?”
-” כי הוא עיצבן אותי”
-“אבל הוא לא פה עכשיו, נכון?” אמר מורי, והתחיל לחפש במבטו מסביב…
-“לא הוא לא פה עכשיו” אמרתי בחוסר סבלנות מופגן… לא מבין לאן המורה שלי מושך.

מורי המשיך: “אפשר להראות לך משהו?”
-“בוודאי” אמרתי. מתוך צפייה ללמוד משהו חדש…
-“אמרת שאתה לא רוצה לצאת פראייר, ושלא מגיע לו שתסלח לו, נכון?”
-“כן”, הסכמתי במעין אי נוחות, איכשהו ראיתי לאן מורי מנסה להוביל אותי…
-“תגיד לי בזה הרגע ממש, הוא לא פה פיזית, אלא במחשבותיך נכון?”
-“כן”
-“והוא ממשיך להרגיז אותך”
-“כל הסיפור כולו מרגיז אותי”
-“עכשיו, אתה יודע הרי שכשאתה כועס, היחידי שסובל באמת מהכעס הוא הגוף שלך, נכון?”
-“כן”
-“כלומר אתה מעניש את עצמך ברגעים אלו, על מה שקרה במשך השבוע…”
-“אבל…”
-“רגע, בלי אבל “ קטע אותי מורי והמשיך “לפני שאתה מצדיק את העובדה הזו, היא עדיין קיימת. יום שבת היום, אתה לא בעבודה, הבוס בכלל לא בסביבה, ובכל זאת הגוף שלך סובל מהעצבים שאתה נכנס אליהם בכל פעם שאתה נזכר במעללי הבוס במשך השבוע. נכון עד כאן, עובדתית?”
-“כן” עניתי במעיין חוסר אונים מול נכונות דבריו.
-“לא היית רוצה חופש ביום שבת מהבוס וממעלליו? לא היית מעדיף להיות מסוגל לספר את הסיפור אבל מבלי להתפוצץ מעצבים כל פעם מחדש?”
-“בוודאי שכן” עניתי נחרצות. “אבל איך אני יכול, הסיפור ממש ממש מרגיז אותי?”
-“או!” אמר מורי במעיין התלהבות של מישהו שמצא את המטמון. “עכשיו אתה מוכן ללמוד, שמת סימן שאלה ולא סימן קריאה, עכשיו יש לאן לצמוח, אם זה מעניין אותך ללמוד משהו מכל הסיפור הזה…”
-“בוודאי שכן, תמשיך… אני מקשיב”

-“נניח שהייתי מלמד אותך טכניקה עתיקה להשתחררות מהכעס, מהעצבים, מהפגיעות ומהעלבות, טכניקה שהייתה מביאה אותך למצב שבו היית יכול לספר את הסיפור מבלי להתעצבן כל פעם מחדש, אלא ממקום של השלמה ו/או שוויון נפש – האם היית משתמש בה?”
-“זה תלוי” חיפשתי את המלכוד. מתוך הכרה עם המורה שלי, בטוח שיש פה מלכוד כלשהו…
-“עזוב אותך משטויות, אני לא מנסה לעבוד עליך, אתה כבר אמור להכיר אותי!” אמר מורי בחוסר סבלנות אל השטויות שלי.
-“טוב, כן, אם תלמד אותי טכניקה אשר עושה את כל זה, אז בטח שאשתמש בה, אני לא נהנה במיוחד לכעוס כשאני אמור דווקא ליהנות… יום שבת היום, אמור להיות יום מנוחה בעיקר מהעבודה ומהבוס.”
-“נפלא, עכשיו בוא ונבחן מצב היפותטי, נשים את הבוס שלך בצד לכמה דקות, נניח שמר X פגע בך / עלב בך ואתה כועס עליו. מי הוא זה שסובל יותר מבחינה נפשית ופיזיולוגית?”
-“אני, כי אני כועס, אז מערכת העצבים שלי היא זו שנמצאת במצב חוסר מנוחה, אצלי מיצי הקיבה משתוללים, והאולקוס חוגג”
-” כלומר כל עוד אתה כועס עליו, במקום להעניש אותו אתה מעניש את עצמך, לא כך?”
-“כן” עניתי בחוסר נוחות מה, שוב הוא מצליח להטיח את המציאות בפני…
-“עכשיו כשאתה סולח למר X מה קורה לכעס ולטינה שלך?”
-” בעיקרון הם מתפוגגים… אם אני סולח לו זה אומר שאני מוותר לו, אז אין טעם להמשיך ולכעוס.”
-“נהדר, כלומר זה שאתה סולח לו, בעצם זה לא משהו שאתה עושה לו אלא משהו שאתה עושה לעצמך!!! ולא סתם משהו אלא משהו נפלא. אתה משחרר את עצמך מהכבלים של העצבים והכעס. ואז האולקוס שלך לא חוגג, ואתה רגוע יותר, ופנוי רגשית וגופנית להינות מהשמש הנפלאה הזו של יום שבת.”
-“כל זה טוב ויפה, אבל לא קל לעשות!!”

-“קל וקשה זה סך הכל פונקציה של ידע ומיומנות – אם אתה יודע איך עושים ומיומן בזה אז זה קל, אם אתה לא יודע או יודע אך לא מיומן בעשייה אז בוודאי שיהיה זה קשה – אך לא בלתי אפשרי!

עכשיו לסלוח אתה יודע, נכון, אני מאמין שבמשך ימי חייך סלחת למספיק אנשים..
כמו אלו לדוגמה שעושים איזו טעות קטנה וחותכים אותך בכביש, ואז מרימים את היד בהתנצלות.
להם אתה סולח, לאלו שלא הרימו את היד, אתה עוד תספר את תולדות עבודתה של אמם בדקות הבאות, עד המקרה הבא…”
אמר בחצי חיוך. בעודי מהנהן לנכונות דבריו…

“אם ככה לסלוח אתה יודע. עכשיו צריך רק לבדוק מה מונע ממך לסלוח לכל אחד, בכל מצב, גם אם לא התנצל. רעיון שכשלעצמו מעלה התנגדויות פנימיות. מרגיש את זה??”
ועוד איך הרגשתי את ההתנגדות הפנימית שעלתה לי לרעיון שהוא העלה, אף על פי שלפי הלוגיקה שדיברנו עליה מקודם, דווקא היה עדיף לי אישית, שאוכל לסלוח לכל אחד, בכל מצב.

-“הטעות הבסיסית” המשיך מורי “נובעת מהסמנטיקה, ומהמטענים שאנו נושאים, כאשר אומרים ´לסלוח לו´ זה כאילו שאנו עושים משהו עבור אותו מר X שפגע בנו, ואז אנו חשים כאילו אנחנו פריירים. כי אנו נותנים לו משהו טוב תחת הרעה שהוא עשה. אך זו כל ההטעיה וכל האשליה בעצם. כי בזה שאנחנו כביכול סולחים לו – אנו לא עושים כלום עבורו, אלא אנו עושים בראש ובראשונה עבורנו!!”

לקח לי כמה דקות לעכל את הרעיון הזה, זה לא פשוט, זה לשנות אופן חשיבה עמוק מאוד – לשנות תפיסה מסוימת, וזה לא קל (טוב אני לא יודע איך ולא מיומן בזה עדיין).

“אז איך אני משנה אצלי את התפיסה ומעכל את הרעיון הזה שבעצם לסלוח לו זה בעצם משהו שאני עושה לי ולא לו?”
-“אני שמח ששאלת” ענה מורי בחיוך ענק “אחת האפשרויות היא להשתמש במילה ´לוותר´, וכאשר תחושת ה´פראייר´ עולה, לפתור אותה לפי ההיגיון שדיברנו עליו מקודם. איך אני פראייר אם אני בעצם מרוויח שקט נפשי מכל הסיפור הזה? האם השקט הנפשי לא שווה את זה???”
-“ועוד איך כן!” עניתי בנחרצות.

הסתכל עלי מורי, חייך בליגלוג קל ושאל אותי “נו???? האם אתה סולח לבוס שלך עכשיו?”
בעוד הזעם על הבוס שלי מתחיל לעלות, ואל מול עיניו השואלות של מורי, הכרחתי את עצמי לוותר לבוס, מתוך ההכרה שביום שאהיה מספיק מיומן בטכניקה החדשה הזו, אוכל להשתחרר בקלות מכל כעס וזעם שיעלו בי ובכך להעלות את איכות החיים שלי בעוד כמה מדרגות…

ומה איתכם, האם אתם כועסים על מישהו???

קדימה הצלוח’ס
מיקי

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. מכובדי,היש מחלי ממית יותר מכעס,איני כועס אך מתוסכל מבגידת גולדה דיין דומיהם,מהאטימות קהות חושים בה נמצאים,חברי כנסת ר, ממשלה שרים עובדי ממסדים ואחר׳ הכה עסוקים ב אני בקהות חושים אי דעת טימטום, מרצון האני עניות,זמין לכל שיתוף ב SMS ל 0508861337 אליהו לוחם ומפקד ביח מובחרות שנפצע אנושות,במל׳ יוהכ׳פר ומלח׳ ישראל,אב שכול ללוחמת שני ע׳ה פסיכותרפיסט חוקר נפש מח מהות החיים

    1. אליהו שלום רב,
      מתנצל על התשובה המאוחרת, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא.
      באופן עקרוני, כל רגש שאנו חווים הוא בחירתנו החופשית להמשיך ולאחוז ברגש זה, גם אם הוא לא תורם לנו, לא מקדם אותנו או אפילו פוגע בנו רוחנית, שכלית ו/או גופנית.

      אם התסכול מביא אותך לפעולה. אזי שאתה יודע שעליך לפעול – עדיף לפעול שלא מתוך תסכול, שכן, בנוסף לפעולה, אתה גם עסוק בלהעניש את גופךץ

      באם אינך פועל מתוך התסכול והוא לא מניעך לפעולה, כך שאין טעם לחוות את התסכול שכן שוב, זה לפגוע בגופך.

      בכל מצב, התסכול מגיע, חווים אותו, מבינים, סולחים! ואז בוחרים דרכי פעולה על מנת לשנות, ו/או להציב גבולות ו/או ליצור משהו חדש.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי ברקל

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…