למה הסוד לא תמיד עובד לי, ומה ניתן לעשות בנידון?

למה הסוד לא תמיד עובד לי, ומה ניתן לעשות בנידון?

למה הסוד לא תמיד עובד לי?
(ולא בהכרח בגלל ש”אני לא מאמין מספיק”)

ומה ניתן לעשות בנידון מהזוית של ה NLP.

אם נתקלת בסרט, כמוני, והוא הדליק אותך, נסחפת לרעיונות שהוא מציג והחלטת לבצע אחד לאחד את מה שאומר הסרט ובמשך שבועות וחודשים עשית מילה במילה ועדיין לרוב זה לא עבד – המאמר הזה הוא בדיוק עבורך.
מה הסוד מאחורי הסוד (מנקודת המבט של ה NLP) בכדי שהוא יפעל רוב מהזמן.
בסרט אומרים שיש שלוש פעולות שעלינו לעשות:
1. בקשו.
2. האמינו.
3. קבלו.
ויש מספר דוגמאות אנקדוטליות בסרט של אנשים שהצליחו לעשות זאת דרך הטכניקה הזו, לא רק זה, שלכל אחד מאיתנו לפעמים יש דוגמה אחת או שתיים למשהו שמאוד רצינו, ובלי לדעת איך זה פתאום קרה או הגיע אלינו.
כאן ישנה בעיה קטנה שאני קורא לה מתאם שגוי, שכן, בעוד שיש נניח 10 דוגמאות של אנשים שהצליחו בגדול עם שלושת עקרונות הסוד הללו, יש עוד מליוני אנשים שלא מובאים בסרט שלא הצליחו.
בדיוק כמו עם הדוגמה של: “כמה פעמים קרה לך שחשבת על מישהו ודקה אחרי זה הוא התקשר?”
השאלה הזו מכוונת את התת-מודע למצוא את הפעמים הללו, ואז אנו אומרים לעצמנו – וואו, אולי יש כאן משהו מעבר למה שאני יודע בעולם הזה, אולי יש לי “כוחות על טבעיים” או משהו כזה.
אך אם נשאל את השאלה: “כמה פעמים קרה לך שחשבת על מישהו ודקה אחרי זה אף אחד לא התקשר?”
אנו נגלה שיש הרבה יותר מקרים כאלו מאשר המקרה הקודם. עד כדי כך שהמקרה הקודם בטל בשישים.

יחד עם זאת, אם השימוש במתאם השגוי מחזק את ידינו בעשיה היומיומית שלנו, מחזק את האמונה שלנו בעצמו ובזכות האמונה הזו בעצמנו אנו הולכים ומבצעים פעולות שמקדמות אותנו בחיינו – אדרבה, תמשיכו להשתמש בזה.
עכשיו לנושא הרעיון שבסרט עצמו:
1. בקשו
2. האמינו
3. קבלו
זה אומר שאם אני אבקש מליון דולר, אני ממש אאמין בזה, ואני אשב בספה בבית שלי מבלי לעשות שום כלום בשביל זה, זה יגיע מעצמו. לי אישית קשה לקבל את זה, שכן זה הופך את האדם לסוג של אומניפוטנט, סוג של ‘כל-יכול’, סוג של אל. והיות שאני חי בתוך עמי, בעולם הפיזי הזה שבו יש מאות אלפי אנשים שמבקשים ומאמנים שיזכו בלוטו – ועדיין לא זוכים ועוד דברים נוספים שאנשים מבקשים ומאמינים ועדיין לא מקבלים.
החלטתי לבחון את זה מהפן ה NLPיסטי של הנושא, כלומר להוריד את זה לארץ, פחות רוחני יותר תכל’ס.
חלק א’: הפעולה החסרה
נתחיל במעשיה:
“מעשה בקבוצת אנשים ששטה בסירה, בנהר כאשר לפתע הסירה נתקלה בחפץ חד, וטבעה.
התחילו האנשים לטבוע, וזעקו לעזרה.

זרקו להם חבל.
אמר אחד מהם: מי שיכול, יחזיק בחבל ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב”ה שיציל אותי.

זרקו להם גלגל הצלה.
אמר אותו אחד: מי שיכול, יחזיק בגלגל ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב”ה שיציל אותי.

הגיעה סירה קטנה.
אמר המאמין: מי שיכול, יעלה אליה ויינצל, ואני כאדם מאמין סומך על הקב”ה שיציל אותי.

נשאר המאמין לבד, וטבע.

כשהגיע לעולם הבא, טען בפני הקב”ה: איך זה שכל החילוניים ניצלו, ורק אני טבעתי?!
ענה לו הקב”ה: שלחתי לך, חבל, גלגל וסירה ולא רצית להיעזר בהם.
האם חשבת שאני בעצמי ארד למים ואציל אותך בעצמי?!”
כך גם בלוטו, לא מספיק ש1. נבקש 2. נאמין ואז 3. נקבל – עלינו גם לשלוח טופס, כלומר לבצע פעולה כלשהי בכיוון.
אפילו בוב פרוקטור , אחד האנשים הבולטים בסרט מדבר בסדנאותיו ובספריו על כך שעלינו לעשות פעולות בכיוון המטרה שלנו, הדבר שאנו רוצים בו.
ב NLP כאשר בונים תוצאה עוצמ”תית+ (תוצאה בנויה כהלכה) יש שלב שלם שבו בונים את התהליך, את תכנית העבודה, את הפעולות שעלינו לעשות על מנת להגיע למטרה שאנו רוצים.
חלק ב. כיצד המיינד עוזר לנו או לא?

העניין הוא שברגע שאנו מכוונים את התת-מודע שלנו לכיוון שאליו אנו רוצים להגיע, הוא יעזור לנו לעשות את זה.
בשביל זה עלינו להבין את אחת הדרכים שלפיה עובד התת-מודע (המיינד),
היות שמסביבנו יש אין סוף מידע שמגיע אלינו דרך החושים שלנו, על התת-מודע שלנו לסנן את כל המידע הזה על מנת שלא נוצף במידע. התת-מודע מפעיל מסננות לפי מה שאנו קובעים לו, או לפי מה שהוא רגיל לסנן (לפי דברים שקבענו כשהיינו קטנים).
אפשר לומר שהתת-מודע שלנו עובד כמו גוגל, באינטרנט יש אין ספור אתרים על אין ספור נושאים, כאשר אנו כותבים בגוגל “הצלחה” גוגל יביא לנו את כל האתרים שמדברים על הצלחה ואת השאר הוא יסנן. כך בערך גם עובד התת-מודע.
הדוגמה הקלאסית לכך היא כאשר אישה בהריון, פתאום היא רואה ברחוב רק נשים בהריון.
בפעם הראשונה שאני יצאתי לרחוב עם עגלת התינוק שלי, ברחוב ראיתי רק אנשים עם עגלות של תינוקות – זה לא אומר שהם לא היו שם קודם, רק שקודם התת-מודע שלי סינן אותם, כי זה לא היה רלוונטי.
כך גם אדם שחושב שאין לו מזל, התת-מודע שלו יסנן את כל המקרים שבהם כן היה לו מזל, ויביא את תשומת הלב שלו אל כל המקרים שבהם לא היה לו מזל. ולהיפך, אדם שמאמין שיש לו מזל, יראה ויזכור רק את כל המקרים שבהם היה לו מזל.

זה אומר שמה שתאמינו בו יהיה נכון – עבורכם!!!

אם נקשר את זה לסוד, אז כאשר אנו רוצים משהו ספציפי ואנו מתחילים לחשוב עליו יומם וליל, אנו בעצם מתכנתים את המיינד שלנו מה לסנן ומה לא לסנן. כך שהוא יסנן את המידע שאיננו רלוונטי להתקדמות שלנו אל עבר המטרה שלנו.
שמת לב לכך שמשום מה כל העשירים מוציאים תמיד את ההזדמנויות הנכונות להתעשר?
א. זה כי המיינד שלהם מכוון למצוא אותם.
ב. כי הם גם יודעים לבחון אותן ולהחליט מהי הזדמנות נכונה ומהי לא.
לעומתם, שאר האנשים שלא למדו לחפש אחר הזדמנויות ולבחון אותן באם הן הזדמנויות טובות או לא, מחפשים משהו אחר. במקרה של המדינה שלנו, הם מחפשים מי ואיך דופקים אותם. ואתם יודעים מה – הם מוצאים את זה כל הזמן. למה? כי זה מה שהם כתבו ב”גוגל” של המיינד שלהם.

חלק ג. תכנות המיינד – השלב האחרון שכדאי להוסיף לתהליך.
בסרט אומרים, תראה את עצמך כאילו אתה יושב בתוך המכונית החלומית שלך, מה אתה מרגיש, מה אתה רואה, מה אתה שומע… כמה שיותר תראה את עצמך בתוך החלום הזה יותר פעמים כך יותר תאמין בזה וכך יש יותר סיכויים שתשיג את זה.
וכאן טמונה טעות קטנה!

חסרה פעולה אחת נוספת.
כי כאשר אני מדמיין משהו מספיק פעמים כאילו שהוא כבר קרה לי, המיינד יתחיל להתייחס אליו כאילו שהוא כבר קרה, ואם הוא כבר קרה, אין צורך לפעול בכיוון.

ב NLP יש מצב שנקרא חיבור (associated) וא-חיבור (Dissociated).
מצב חיבור –  Associated
הינו מצב שבו אנו נזכרים בארוע כלשהו, או מדמיינים אירוע כלשהו בגוף ראשון, כלומר אנו רואים את מה שקרה מתוך העינים שלנו.
במצב הזה אנו לא רואים את הגוף שלנו באירוע שאנו נזכרים או מדמיינים אלא רואים את מה שקרה, שומעים את מה שהיה ומרגישים את מה שהרגשנו ואם מדמיינים אירוע עתידי אז, רואים את מה שיקרה, שומעים את מה שיהיה, ומרגישים את מה שנרגיש.
מצב א-חיבור – Dissociated
הינו מצב שבו אנו נזכרים בארוע כלשהו, או מדמיינים אירוע כלשהו מגוף שלישי, כלומר כצופים על סרט או תמונה, אנו רואים את עצמנו בתוך הזיכרון או הדמיון. עכשיו יש את המידע הויזואלי והמידע השמיעתי אך אין את ההרגשות, אלא הרגשות אחרות (הרגשה ממעלה שניה), הרגשה לגבי מה שהרגשנו או איך שפעלנו בזיכרון הזה.
בסוד אומרים,
תדמיין כאילו אתה יושב במכונית החלומות שלך…
כאילו שהיא כבר שלך…
באחד הקורסים שהעברתי, דיברתי בדיוק על הנקודה הזו.. ואחת המשתתפות סיפרה שהיא רצתה לקנות אוטו מאוד ספציפי, היא חלמה עליו, היא ראתה איך היא נוהגת בו (גוף ראשון – לעומת לראות את עצמה נוהגת בו), איך היא שומעת את הרדיו וכל מה שהיא מרגישה בעודה נוהגת ברכב הזה..
לאחר תקופה כשהיא השיגה את הכסף כדי ללכת לקנות את האוטו הזה, היא הגיעה לחנות וההרגשה שלה הייתה שכבר היה לה את האוטו הזה ולכן היא קנתה אוטו אחר.
זה בעצם מה שקורה, למיינד נדמה שכבר השגתם את זה ולכן לא מפעיל את הגוף להשגת הדבר הרצוי.
אם כך מה כדאי לעשות?
אחרי שעשינו את כל מה שנאמר בסוד, ודמיינו לנו את הסיטואציה, ראינו את מה שראינו, שמענו את מה ששמענו והרגשנו את מה שהרגשנו, עכשיו עלינו ליצור מצב שבו התת-מודע מבין שזה דבר שעדיין לא הושג ויש לפעול על מנת להגיע אליו.
ואת זה עושים באופן הבא:

אחרי שעשינו את תהליך הדמיון המונחה שתואר בסרט.

  1. יוצאים מתוך הסרט/תמונה ומסתכלים על עצמינו, עד כמה שאנו נהנים בתוך הסרט/תמונה הללו.
  2. עושים את הצבעים של הסרט/תמונה יותר חיים, מגדילים את הסרט/תמונה עד שנרגיש חשק עצום להשיג את הדבר הזה.
  3. מדמיינים קו זמן, זהו קו דמיוני שמסמל את הזמן שלנו כאשר לכיוון אחד זה העתיד ולכיוון השני זה העבר.
  4. מסתכלים על העתיד, קובעים בערך באיזה תאריך בעתיד נרצה שמה שראינו בסרט/תמונה יקרה.
  5. מרחפים מעל קו הזמן ומכניסים את הסרט/תמונה לתוך הנקודה הזו בעתיד.
  6. עומדים בנקודה הזו ומסתכלים אחורה לעבר העבר (והיום הזה), רואים את כל ההתנהגויות, וכל מה שקרה כדי שהיום הזה יגיע.
  7. מרחפים שוב מעל קו הזמן וחוזרים לנקודה שמסמלת את היום הזה.
  8. מסתכלים קדימה ורואים כיצד כל מה שהולך לקרות מהיום והלאה יתאים את עצמו כדי שנגיע לתאריך שקבענו ושם יקרה מה שתכנתנו שיקרה.

ככל שתעשו את התהליך הזה מספר רב יותר של פעמים, כך המיינד יתכוון ויכוון את כל הפעולות שלכם כדי להגיע למקום הזה.
קדימה הצלוח’ס

מיקי

מיקי ברקל,
“NLP לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה”
תהליכי אימון והנחיה להשגיות ומצוינות בעסקים ובחיים בשיטת ה NLP.
www.forachange.co.il  נייד: 052-4442133 מייל:mickey@forachange.co.il
© ניתן לפרסם, לשכפל, להעתיק, לצלם, להקריא, להקליט ולהעביר לכל אחד, בכל צורה שהיא ובלבד שהמאמר ישאר שלם כולל הקרדיט לכותב המקורי בסוף המאמר – ושיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…