למה מידע וידע לא מניעים אנשים – ומה כן?

למה מידע וידע לא מניעים אנשים – ומה כן?

כאשר אתם באים לסגור עסקה, לערוך משא ומתן ו/או אפילו להביא את ילדכם לעשות שיעורי בית.
האם אתם מגיעים עם אוסף של טיעונים והסברים למה אתם הכי טובים, ולמה כדאי לסגור איתכם עסקה או מה יצא לו מזה שיעשה שיעורי בית?

אם עניתם כן, אז יש לכם כאן הזדמנות במאמר הזה ללמוד משהו חדש.
משהו שאולי אתם מכירים, אבל כנראה לא מיישמים.
משהו שישומו ייקח אתכם לרמה הבאה שלכם בתקשורת, מכירות, ניהול מו”מ והשפעה.

כי מסתבר שאנשים לא פועלים על פי טיעונים רציונלים, זה לא מה שמזיז ומניע אותם לפעול.

אלא ההרגשה מניעה אנשים לפעולה.
בין אם זו
הרגשת דחיפות, או הרגשת פחד מהפסד, הרגשת הזדמנות להרוויח או הרגשת עוצמה.

ה”פולניות” שבחבורה למדו את זה מזמן, ולכן מניעות אנשים דרך סחיטה רגשית:
“זה בסדר אל תמשיכו לקרוא, אני אכתוב רק בשביל עצמי”  (-;

בעוד שזה עבד המון בעבר (ואפילו אצל הרבה אנשים זה עובד עד היום) השיטה הזו מקנה יותר אוייבים מאשר אוהבים

והחוכמה היא לא רק להניע אדם לפעולה אלא גם להביא אותו לאהוב אתכם ולעשות את הפעולה מתוך רצון ושמחה.

דמינו לעצמכם מה יקרה בחיים שלכם ומה תרגישו, אם האנשים מסביבכם לא רק שיעשו כרצונכם – אלא יעשו את זה מתוך אהבה, רצון, חשק ושמחה?
בין אם אתם מנהלים, אנשי מכירות או אפילו הורים לנערים מתבגרים.

ההבנה הגדולה ביותר שיכולה להיות לכל אדם אשר עוסק במלאכת התקשורת הבין אישית אומרת:

“אנשים לא זוכרים את מה שאמרת להם – אנשים זוכרים איך שגרמת להם להרגיש”

ובתוך כל זה, עדיין יש לנו כל מיני פרטים ומידע שעלינו להעביר לצד השני.

השאלה הגדולה שאני מציב בפניך היא:
איך בדיוק בעודך מעביר/ה את המידע הרציונלי תגרום/י לצד השני להרגיש את הרגשות הנכונים כדי שיפעל באופן שבו תרצה/י שהוא יפעל?

כאשר בניתי את סדנת סודות ה NLP להשפעה ושכנוע (לחץ כאן לפרטים)
השאלה הראשונה שעלתה לי הייתה השאלה הזו, כי לשתול מחשבות על מנת שלאדם השני יהיו מחשבות כאלו ואחרות בראש
זהו בזבוז זמן. מכיוון שרגשות מניעות אנשים ולא מחשבות!

ולכן, העמקתי בסדנה בנושא והגעתי לתשובה לשאלה הזו בשני מישורים:

המישור הפשוט (שאותו אני אסביר בהמשך)
והמישור המעמיק (שאותו אני מעביר בסדנה הדיגיטלית, בגלל שזהו תהליך מובנה)

וכמו נל”פיסט טוב, אני אתחיל מהסוף במישור המעמיק לומדים כיצד להבנות שרשראות השפעה אשר ייצרו את הרגש שיניע את:
הלקוח לקנות,
העובד לפעול עם ראש גדול,
הילד לעשות את שיעורי הבית,
והבחורה לתת לך מספר טלפון.
ואת זה כפי שאמרתי באפשרותך ללמוד בעצמך בסדנה הדיגיטלית:

סודות ה NLP להשפעה ושכנוע – לפרטים על הסדנה הדיגיטלית יש ללחוץ כאן

במישור הפשוט:
א. חשוב מהו הרגש שיניע את הצד השני לפעול.
ב. בעודך מתקשר את המידע שלך, חשוב על הרגש שברצונך לעורר בצד השני.

אם בנית נכון את האינטואיציות שלך, מיומנויות התקשורת וההשפעה שלך אז זה יקרה באופן אוטומטי.

בדיוק כמו כשברצונך להרגיז מישהו וזה מצליח. 🙂

בעודך מעביר את המידע הרלוונטי והרציונלי שים/י לב באם הרגש הזה מתעורר בצד השני? 
במידה ולא, עליך לפעול על מנת לעורר את הרגש הזה..

ויש מספר דרכים לעשות זאת:

א. ע”י שימוש במילים נכונות
לדוגמה המילה ‘רצח’ תעורר רגש אחר מהמילה ‘הריגה’. המילה ‘תינוק’ תעורר רגש אחר מהמילה ‘פעוט’

ב. ע”י שימוש באינטונציה אפקטיבית
האינטונציה שלנו מעוררת רגשות אצל אנשים אחרים יש הבדל משמעותי ברגש שנוצר בצד השני לאותן המילים אם אני משתמש באינטונציות שונות.  (כמובן שזה יותר קשה לעשות בכתיבה)

ג. ע”י כניסה בעצמך לרגש עצמו בעודך מדבר/ת עם הצד השני.
כאן חשוב מאוד שיהיה ראפור, (כימיה בין אישית טובה) על מנת שזה יהיה אפקטיבי.

ד. ע”י הבניה נכונה של משפטים
שיוצרים מחשבות שיוצרות את הרגש

(זה אחד הדברים שתלמד/י בסדנת סודות ה NLP – השפעה ושכנוע)

ה. ע”י יצירת סיטואציה
אשר תעורר את הרגש שברצונך לעורר.

לסיכום
אנשים מונעים על ידי רגשות!

אם ברצוננו להניע אותם לפעול עלינו להגדיר מהו הרגש הנכון ואז עלינו לעורר את הרגש הזה בזמן התקשורת שלנו איתם!
לא משנה על מה אנחנו מדברים הרגש הוא הדבר החשוב ביותר גם עם אנשים רציונלים (לכאורה).

אז על מי אתם רוצים להשפיע?
ומה תרצו שהוא ירגיש כדי שיעשה?
קדימה הצלוח’ס
מיקי ברקל

נ.ב.1
מכיוון שאני אוהב לכתוב מאמרים ולתת המון חומר בחינם, ומצד שני אני גם אוהב להתפרנס בכבוד הנה לכם פרסומת קטנה:

אם ברצונך לפתח מיומנות גבוהה בהשפעה על האנשים,
כדי שתהיה באפשרותך להניע כמעט כל אחד לעשות את מה שתרצה/י מתוך אהבה, רצון ושמחה

אני ממליץ לרכוש עותק של הסדנה הדיגיטלית:
למה מידע וידע לא מניעים אנשים - ומה כן?

נ.ב.2
אני גם אוהב תגובות למה שאני כותב, כך אני יודע שאנשים קוראים ונתרמים מזה 🙂

קדימה הצלוח’ס
מיקי

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. הי מיקי,
    אני מאוד אוהב את החומרים שלך
    לצערי אני מתגורר בחול ולא אוכל להגיע למפגשים

    האם יש דרך להעביר את הסדנה באינטרנט ?
    האם יש דרך לרכוש את הבונוסים המוצעים ?

    תודה
    יניב

      1. שלום מיקי ברקל, הניתוח שלך נכון וגם משעשע לדעת איך עובדות הפולניות ומצליחות. שונאים אותן ועושים מה שהן רוצות.

  2. יפה מאוד

  3. אהבתי את הגישה של נושא הרגש
    בהצלחה

  4. בדרך כלל אני לא קוראת את מליון המיילים בנושאים כנ”ל ואחרים, כי פשוט אי אפשר להשתלט על זה, ולמרות שהנושא בכותרת המייל מדבר אלי, אני מדלגת עליו במחשבה לחזור אח”כ ושנים אח”כ לא חוזרת..חהחה אבל משהו קרא לי לקרוא את המייל הזה וזה בדיוק התחבר לי לסדנת יוגה צחוק שהעברתי אתמול, שתמיד חשבתי שחשוב קודם כל להסביר את הרציונל כדי שאנשים יוכלו לדלג על המחסומים הרציונלים ולזרום עם הסדנה..והפעם שמתי לב שלאחרונה החלק התיאורטי קשה לי, ובתחושה שלי הוא גם קשה למשתתפים. ובמייל שכתבת מיקי, קבלתי את התשובה לסימני השאלה שעלו לי. וזה מתחבר לי בכלל בחיים שלי שירדה לי תובנה לאחרונה שאני יכולה לוותר על החלק הזה בי שנורא רוצה להבין, ולעבור הלאה, פשוט לעשות מתוך חיבור של הבטן, בלי להבין, עם להרגיש. אז תודה על ההארה..חהחה

    1. היי יעל
      כמו שאומרים, תסמכי על הבטן
      תודי לחלק שנורא רוצה להבין
      הסוד הגדול הוא “נעשה ונשמע”
      כלומר – מתוך העשיה – בדרך כלל ההבנה מגיעה..

      תודה על השיתוף הנפלא
      קדימה הצלוח’ס

  5. מאמרים שמשנים את כיוון החשיבה עלה והצלח

  6. אהבתי
    תודה על הידע והטיפים
    מקוה לישם…

  7. אהבתי

  8. מיקי היקר, הפסט מעניין, מועיל וכתוב מקסים- כמו שאתה יודע לכתוב. אהבתי את הכנות ואת ההומור באופן בו אתה מפרסם את הסדנה שלך בסוף, ואני ממליצה לכל מי שקורא את התגובה שלי ועוד לא פגש אותך פנים אל פנים- להגיע לסדנה. מי שכבר מכיר אותך לא זקוק להמלצה שלי- הלא כן?

  9. מנסיון אישי, יש המון במה שכתבת פה ואכן אנשים מונעים מרגשות ולא מסתם מילים או רק ממה שאומרים להם, אבל יש עוד משהו שאני שם לב אליו מאוד בזמן אחרון (כחלק מזה שאני שואף להשתפר כל הזמן בתקשורת בין אישית וחוקר המון)
    וזה שנכון אפשר ליצור תקשורת טובה כמעט אם כל אדם ובכל סיטואציה, אבל עדיין יש אחוז מסויים של סיטואציה שיראה שזה לא קורה בכל מחיר, ואז הסיבות יכולות להיות מכמה גורים, או בגלל האדם שממול שנמצא ברמה רגשית אחרת לגמרי, או שאתה לא יכל להתחבר אליו מכיוון שהרמה הרגשית שלו נמוכה בהרבה משלך ואתה לא מעוניין ליצור שם תקשורת, ועוד סיבות אחרות.
    אשמח לקבל את דעתך על מה שכתבתי…
    אבל בלי שום קשר לנקודה שציינתי, מאוד אהבתי את הדברים שכתבת והם הוכחה לדרך שבה אני יוצר תקושרת מעולה עם רוב בני האדם שאני פוגש 🙂

    1. היי אביב,
      אתה צודק, אי אפשר להתחבר לכולם בכל מצב ובכל סיטואציה,
      תמיד יש מקרי קיצון ותמיד יש מולך אדם נוסף, שהוא עולם שלם בפני עצמו.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  10. סלח לי, אבל בניגוד לכול המשבחים.
    גדולת אדם בין היתר, ביכולתו לתמצת את משנתו.
    נאלצת להעזר בטור אינסופי מתיש, כדי להעביר מסר קצר ואגב מאד טריביאלי:

    כול רגש מקורו במחשבה או בתחושה פיזית
    לכן אפשר לעורר רגש בעזרת שפה מילולית, שפת הגוף או כול גירוי חושי או תודעתי ישיר או עקיף.
    זו כול התורה, בדיוק ב-2 שורות.

    טוב מאוחר מאשר לעולם לא,
    אז טוב שהתפכחת והבנת שעליך לשנות את תכני סדנת לשתול מחשבות,
    והכי חשוב,
    זה בעיקר דגל אדום לכול הדוגלים בהמלצתך, נעשה ונשמע. בדיוק בגלל זה לא זיהיתם את הכשל,
    ששתילת מחשבה היא רק כלי בדרך לעורר רגש רצוי.
    ורק הנהנתם בהסכמה עיוורת כמו בחצרות הרבנים. תעודת עניות.

    במקום הכשל של נעשה ונשמע, ראוי להיכתב, כי בלי קשר לחשיבות ההבנה, אין גם תחליף לחוויה אישית.
    מילותי קשות מדי? יופי, הזכרון הצרוב יגן עליכם להבא.
    בהצלחה.
    ולא אני ממש לא נלפיסט. סתם אדם פשוט בעל היגיון בריא ושכל ישר.

    1. תום שלום,
      סולח לך 🙂
      אני סקרן לדעת, מי הוא זה שאמר “גדולת האדם בין היתר ביכולתו לתמצת את משנתו”?
      ועד איזו רמה לתמצת?
      כמובן שאפשר לתמצת כל דבר, השאלה היא האם התמצות יהיה אפקטיבי מספיק
      ולדעתי התשובה היא: לאנשים מסויימים כן, לאנשים אחרים ממש לא, ויש אפילו אנשים
      שמה שכתבתי יהיה קצר מדי עבורם.

      אם מצאת עניין בדברים מה, טוב ואם לא, גם טוב 🙂
      בכל מקרה, תודה על שאיכפת לך מספיק בשביל לכתוב תגובה – אני
      תמיד מעריך אנשים שאומרים את דעתם.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  11. אהבתי. תודה .

  12. אהבתי…יופי של מאמר..הרי זה מאוד נכון..בהצלחה מיקי keep going

  13. לשתול מחשבות??????אתה יודע מי שותל מחשבות? חבל שאין לך מחשבות יותר טובות! ומטרות יותר טובות לידע שלך!

    1. שלום לך “מה זה משנה”
      כולם שותלים מחשבות כל הזמן, בלי לשים לב לזה אפילו.
      ולרוב שלא לטובתנו.
      רופא שאומר לפציינט שלו: “זה עומד לכאוב” שותל לו מחשבה, למרות שזה לא מחייב שזה יכאב!
      הורה שאומר לילד שלו: “תפסיק להתנהג כמו ילד רע” – שותל לילד מחשבה.
      כולנו, רוב הזמן עושים את זה – אז לא עדיף ללמוד איך לעשות את זה בצורה חכמה ומעצימה?
      כזו שתאפשר לנו להעצים את הסובבים אותנו?
      אני חושב שכן 🙂
      בכל מקרה תודה על האיכפתיות
      מיקי

  14. תודה על הידע וההרגשה

  15. היי מיקי ! ומה אתה עושה במקרה שאתה ניתקל במישהו שכבר למד את כל “השטיקים” הריגשיים האלה ולא יגיב כפי שאתה מצפה ? יש היום המון אנשים שמודעים, לומדים ומישמים טכניקות כמו שאתה מלמד. הוא גם לא יזדהה בפניך שהוא מכיר את דרכיך….למשל, אם מישהו מפעיל עלי טכניקות של תקשורת מסוימת או דרכים מניפולטיביות אני נסגרת מיד ומנפנפת אותו. יש לך דרכים אלטרנטיביות ואחרות ? או שהכי פשוט זה להיות אתה עצמך והכי כן שאתה מסוגל להיות ?

    1. היי צילה
      קודם כל, אין מישהו ש”למד את כל השטיקים” יש המון.
      ואם מישהו לא מגיב כפי שאני מצפה, כנראה שאני עושה משהו לא אפקטיבי.
      אם את נסגרת מול מישהו, סימן שהוא לא היה אפקטיבי, כי כנראה הוא לא רצה שתיסגרי, לא כך?
      בנוסף כשאת כותבת: “הכי פשוט זה להיות אתה עצמך והכי כן שאתה מסוגל להיות” – יש הנחה שזה או שאתה כן ועצמך או שאתה משתמש בטכניקות של תקשורת
      באופן עקרוני – אפשר גם וגם.. להשתמש בשפה בצורה אפקטיבית בעודך כן ואתה עצמך. זו בעיני הדרך הכי מדוייקת שיש 🙂
      קדימה הצלוח’ס

  16. מיקי שלום
    ההבחנה שלך שידע או מידע רציונלי לא בהכרח מניע לפעולה הוא נכון ומדויק
    מאידך גיסא רוב התגובות שלנו הן אוטומטיות ואימפולסיביות והדרך שאתה מציע
    מחייב השקעת מחשבה במטרת התיקשורת ובאופן הנכון להביא לידי מימוש
    של המטרה הזו אבל במקביל צריך לבלום את האימפולסיביות האוטומטית שלנו
    וכאן נשאלת השאלה איך אתה מלמד לעשות זאת ?
    בכל מקרה הצלחת להניע אותי לפעולה סימן שפעלת נכון
    שיהיה חג שמח
    חדוה

    1. חדוה,
      לגישתי כל התגובות שלנו הינן אוטומטיות
      אלו הן תגובות שלמדנו (“אולפנו”) מגיל קטן להגיב כך – אם דרך צפיה בהורים שלנו
      ואם דרך ניסוי וטעיה אוטומטים.
      בכלים שונים של ה NLP ניתן לאמן את המונחה להתנהגויות אוטומטיות חדשות יותר אפקטיביות
      כך שבהקשרים ספציפים התגובה האוטומטית והאיפולסיבית תהיה התגובה האפקטיבית
      כי היא תהיה תגובה מאומנת מבעוד מועד.
      במילים אחרות, כחלק מתהליך עבודת הנחיית הNLP ניתן “לתכנת” תגובות אוטומטיות חדשות.
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  17. היי מיקי, קראתי את מאמר שלך בנושא, אישית אני חושב שהוא רק אינפורמטיבי ולא מעניק שום כלי חוץ מלהגיע אליך לסדנה שיכול להיות ששם באמת יש כלים אמיתיים להצליח.

    לגבי מה שאתה מעביר במאמר זה הוא בעיקר תשתמשו בשאלות “חרדה” ו-“עוצמה”.
    ככה שמנהלים שעוסקים בתחום המכירות כבר צריכים לדעת את זה השאלה האמיתית היא האם הם משכילים גם לאמן את הצוות שלהם.
    לסיכום באמת שזה נחמד לקרוא אבל עדיף לקבל קצת יותר חומר שיעניק כלים מעשיים ופעילות יותר פרודוקטיבית.

    בברכה

    גיל חיים
    נשיא ויו”ר קבוצת
    H.G.C sales management

    1. היי גיל
      קודם כל, תודה על המשוב, שמח שאתה קורא בבלוג, אני מאמין שתמצא לא מעט מאמרים שכן יתנו לך כלים אמיתיים להצלחה במכירות, השפעה ושכנוע.
      שנית, במובנים מסויימים אני מסכים עימך שהמאמר הוא בעיקר אינפורמטיבי, הוא בא לשנות תפיסה של אנשים ובעיקר אנשי מכירות, השפעה ושכנוע
      לשנות את התפיסה שכדי למכור – “עלי לתת ללקוח כמה שיותר מידע” ל-“עלי לגרום ללקוח להרגיש _______”

      בנוסף, אם תעבור שוב על המאמר, תראה שיש שם כלי אחד מאוד מובחן ובנוי בצעדים
      א. בחר את הרגש שלדעתך יניע את הצד השני לפעול
      ב. תתמקד על הרגש שאתה רוצה לעורר בצד השני בעודך מתקשר את המידע שלך
      עשה זאת דרך 4 דרכים:
      1. תשתמש במילים הנכונות כדי לעורר את הרגש
      2. תשתמש באינטונציה אפקטיבית
      3. תעורר את הרגש בעצמך – האדם השני “ידבק” ממך (זה אם יש ביניכם כימיה)
      4. תבנה את המשפטים שלך בצורה אפקטיבית

      באופן עקרוני, אם תבצע את שלבים א+ב מספיק פעמים,
      אתה תראה שאתה יוצר באנשים את הרגש שאליו אתה מכוון
      רוב אנשי המכירות לא מכוונים את תשומת הלב שלהם ליצור רגש..

      עברתי על המאמר, לא מצאתי איפה אני אומר: תשתמשו בשאלות חרדה ועוצמה – ???
      אני חושב שבתהליך מכירה כדאי להעביר את הלקוח יותר רגשות מזה
      להתחיל מביטחון ואמון, לעבור לחיבור ופתיחות, אח”כ ללהט אח”כ להחלטיות.
      אם תעורר את הרגשות הללו ברצף הזה, אתה מעלה את סיכויי סגירת עסקה “כן”.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי ברקל

      1. היי מיקי, בהחלט תשובה מעניינת וכבר עברתי שוב על המאמר, ועל מספר דברים.
        אין ספק שהכתיבה שלך היא נכונה וגם עניינית.
        לא ציינת במאמר שלך שאלות חרדה או עוצמה, אני ציינתי את זה שלשם זה מוביל….

        בהחלט אחכה למאמר הבא שלך, אתה בין הבודדים שהקבוצה שלי עוקבת אחריו באופן קבוע.
        שיהיה בהצלחה…

        בברכה
        גיל חיים
        נשיא ויו”ר קבוצת
        H.G.C sales management

        1. 🙂 איזה כיף לקרוא שיש מי שקוראים את מה שאני כותב (-;
          חחחח

          שמח שאתם נהנים מהחומרים,
          הייתי מוסיף ששאלות חרדה או עוצמה – הן כיוון אחד של עוררות רגשות,
          וזה במודלים הישנים של מכירות (עדיין שימושי אבל רק ישן יותר (-; )
          במודלים החדשים מעוררים עוד מספר רגשות בדרך.

          מתי תרצו לקבל את המידע בצורה ישירה ואפקטיבית יותר?
          משהו פנים אל פנים, בסדנה אישית

          קדימה הצלוח’ס ושנה טובה
          מיקי

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…