לשמור על ריכוז – חלק א’

לשמור על ריכוז – חלק א’

“למה אני לא מצליח לשמור על ריכוז לאורך זמן ממושך?” שאלתי את המורה שלי באחד המפגשים שלנו.
“למה אתה רוצה לשמור על ריכוז לאורך זמן ממושך?” שאל אותי המורה בחזרה כהרגלו בקודש.
“כי כך אוכל לסיים דברים שהתחלתי”.
“זהו? רק בשביל לסיים דברים שהתחלת?” שאל אותי והמשיך: “תנסה רגע לחשוב, מהם כל הדברים שתוכל להרוויח מיכולת לשמור על ריכוז לאורך זמן ממושך”.
“המממ…”, התחלתי לחשוב, “א. אוכל לסיים דברים שהתחלתי כגון לכתוב מאמרים, לקרוא ספרים, לפתח חומר חדש לסדנאות, לפרסם את עצמי באופן יותר רציני ולקבל מטופלים.
ב. אני אהנה מכל דבר שאני עושה, תוך כדי שאני עושה אותו, מבלי שיהיו לי כל הזמן מחשבות על דברים אחרים שאני צריך לעשות, על בעיות שונות ומחשבות שלא רלוונטיות – אני אוכל להיות מרוכז לחלוטין במה שאני עושה.
ג. אני אהיה כולי מכוון לאותה עשייה ספציפית שאני עושה באותו הרגע, לחלוטין רק בזה”
חייך אלי מורי, ושאל “אז מה עוצר אותך מלעשות את זה? מלהיות מרוכז לחלוטין?”
“בכל פעם שאני מתחיל משהו, נניח מתחיל לכתוב איזשהו מאמר, כל מיני מחשבות קופצות לי לראש, כגון מה יהיה בסוף המאמר? מי יקרא אותו? מה יחשבו? מה יחשבו עלי? האם יבינו אותו? ומשם זה זורם לי לעוד לא עשיתי כביסה, וצריך לשטוף את הכלים, ויש לי גם בגדים לגהץ, והאופנוע צריך תיקון, ובעבודה לא הולך כל כך בקלות, ואני לא בטוח שאני מספק את הבוסים שלי והם עלולים לפטר אותי, ואני צריך את הכסף כי אני צריך לתמוך גם בהורים, ואם לא יהיה לי כסף לא אוכל גם לשלם בשביל הדברים שאני חייב לשלם, לא כל שכן לקנות את הדברים שאני מאוד רוצה לקנות כמו אופנוע גדול יותר, קורסים למיניהם, ספרים, או אפילו דברים בסיסים כמו אוכל, בגדים, חשמל, מים, שכ”ד. “השתתקתי לרגע, לראות כיצד יגיב מורי, אבל הוא הסתכל עלי, שתק ורק הרים גבות, כאילו אומר “זהו? זה הכל?” … אז המשכתי: “לא מספיק שכל המחשבות האלא עולות בי, גם פתאום אני מרגיש שקר לי ברגליים, ולא נוח לי בגב, והידיים כואבות לי, ומגרד לי בראש, ואני פתאום רעב וצמא, ואז מגיע השותף שלי לדירה מדליק את הטלויזיה והקולות של היריות, המכות, הצחוקים מושכים את תשומת ליבי… הסקרנות לדעת מה משודר שם, לפתע הוא פורץ בצחוק עם בת זוגתו, ואני מת לדעת מה הצחיק אותם כל כך, אני רוצה גם לצחוק ככה… ואז עובר לו זבוב טורדני שמשגע אותי, ולא עוזב, ואני טרוד בזבוב, ופתאום השותף שלי שואל “אתה רוצה לשחק? או לראות איזה פרק בסדרה סטאר-טרק?” ואני כבר לא כל כך בטוח אם אני רוצה להמשיך או ללכת לראות את הפרק או לשחק…. זה פשוט מוציא אותי מדעתי, כי אז אני לא גומר את מה שאני מתחיל”.

והמורה שלי יושב שם, מחייך בשקט ומתסכל עלי ועל התסכול שלי. “נו…?”
“מה נו? זה משגע אותי, ועוד אתה מסתכל עלי ככה, אני לא אוכל לשכוח את המבט הזה בפעם הבאה שאני אשב לכתוב משהו, או אנסה להתרכז בלעשות משהו ספציפי”.

המורה שלי חייך ואמר בקול שקט: “טוב, אחרי שרוקנת את כל מה שרצית, ואמרת את הכל הכל… האם הראש שלך עכשיו מלא בכל זה, או מעט יותר שקט?”
לפתע שמתי לב שבאמת הראש שלי יותר שקט בעודי מחכה ללמוד משהו מהמורה שלי, איזו תחושת הקלה, הוא באמת מצליח לגרום לי להיות מרוכז כשאני סקרן לדעת מה הוא הולך ללמד אותי עכשיו.
“וואלה, יותר שקט לי עכשיו… אבל זה בגללך , לא בגלל שאני בחרתי לעשות זאת. ואז אני תלוי בך כדי להיות מרוכז”.
“אני מאמין שהיו לך מקרים שבהם היית מרוכז נכון?” שאל מורי לפתע.
“בוודאי” נזכרתי במקרה אחד או שניים שבהם הייתי ממש מרוכז.
“מה הרגשת באותם הרגעים שהיית מרוכז? ” שאל מורי.
“המממ” ניסיתי להיזכר בחוויה. “היה לי מעין שקט פנימי… הייתי מודע אך ורק למה שאני עושה באותו הרגע, לא שמעתי כלום מהצדדים, לא ראיתי שום דבר אחר, אלא כולי מרוכז באותו הדבר שעשיתי בדיוק באותו הרגע… אפילו אני זוכר שלרגע עלתה בי מחשבה על משהו שהייתי צריך לעשות אחר כך ואני זוכר את עצמי אומר לעצמי בראש, מה שאח”כ זה אח”כ עכשיו אני עסוק בזה”.
“נפלא” צהל מורי, “כלומר הדבר הראשון בלהיות מרוכז לחלוטין הוא כושר החלטיות”.
“????? – החלטיות ???? ” שאלתי בתדהמה.
“בוודאי, כשאתה מחליט לעשות משהו, ואתה מחליט שלמרות כל מה שיכול למשוך את תשומת ליבך, אתה מחליט להישאר עם אותו הדבר שבחרת לעשות מלכתחילה. וזה גם מביא אותנו אל הדבר השני החשוב והוא יכולת בחירה”.
“רגע, רגע” עצרתי אותו, “לפני שאתה ממשיך לדבר השני, אולי תסביר קצת יותר על הדבר הראשון??”
“כל דבר בעיתו, אמרנו שדבר שני הוא יכולת בחירה, וזה בעצם גם בא לפני כושר ההחלטיות. אתה מבין, כל דבר שאתה בוחר לעשותו הוא כבר יותר מעניין משאר הדברים ולו בגלל שאתה בחרת בו והוא לא נכפה עליך. כך שתדאג תמיד שתהיה לך יותר מאופציה אחת. כי אופציה אחת זו כפייה, לא בחירה, שתי אופציות זו דילמה – זה או זה. אך אופציות מרובות מאפשרות לך לעשות בחירה אמיתית”.
“טוב אז איך אני בוחר, אם יש לי כל כך הרבה אופציות?”
“שאלה טובה”, אמר לי המורה, וכמנהגו בקודש ענה לי בשאלה “מה אתה חושב?”
לפעמים אני לא אוהב שהוא עושה את זה, זה מרגיז. אם אני הייתי יודע לא הייתי שואל!!! לקחתי לעצמי רגע לחשוב… “אולי לפי סדר עדיפויות, לפי סדר חשיבות או סדר דחיפות??”
הנהן מורי בראשו ואז שאל: “ואיך אתה קובע את הסדר? לפי מה אתה בוחר?”
“המממ, טוב קודם אני צריך שיהיה לי ברור מאוד בין מה למה אני בוחר, מה ההשלכות של כל בחירה, מה הכי מעניין אותי מכל הבחירות. אבל זה הרבה לעשות כל פעם שאני רוצה להיות מרוכז, לא??? ואז אני בכלל מתעסק בכל מיני דברים מסביב לפני שאני מגיע לנושא שבו אני רוצה לעסוק”, אמרתי בהתרסה.
“נכון” הנהן מורי והוסיף: “כשאתה רוצה לצאת לטיול של כמה ימים, אתה מכין תיק? אתה בודק את הדרך? אתה מוודא לאן אתה נוסע, עם מי, כמה זה יעלה וכו´, נכון?” ומבלי להמתין לתשובה המשיך: “ונניח שאתה טייל מנוסה, כל חודש יוצא לטיול בן יומיים-שלושה, האם זמן ההכנה שלך לא מתקצר פלאים???”
הבנתי לאן הוא חותר “טוב, טוב, אז צריך להתאמן בזה. כלומר, אם אני מבין אותך נכון, אתה אומר שכושר ריכוז זו מיומנות שצריך לתרגל אותה, נכון?”

מורי הנהן וחייך

“אז מה אני צריך לתרגל בכל פעם???”, שאלתי חסר סבלנות.
מורי החל לסכם: “א. לדעת מהן האפשרויות העומדות בפניך באופן ברור לחלוטין… את זה אתה יכול לעשות ע”י חשיבה, או כתיבה.
ב. לבחור את אופן העדיפות שלהן לפי חשיבות או דחיפות או עניין… תלוי מה אתה עושה.
ג. לבחור באחת מהאפשרויות לפי הסדר שחלטת.
ד. להחליט להיצמד אל אותה הבחירה ולפעול בה עד שתסתיים”.
“וזהו????” שאלתי חסר סבלנות, כי זה נראה לי כל כך הרבה…
“כן ולא, אתה יכול להתחיל עם דברים קטנים, כמו הכלים, הכביסה, סידור הארון ולאט לאט להתאמן עם דברים גדולים יותר כמו לכתוב מאמר, לעשות עבודה לאוניברסיטה, לבנות סדנא, לכתוב ספר וכו´… אבל כל זה רק שלב א´, בפעם הבאה נדבר על שלב ב´ – אחרי שכבר בחרת והחלטת איך תמשיך להיות לכל אורך הדרך מרוכז באותו הדבר שבחרת לעשות”.

כמו תמיד הוא משאיר אותי סקרן לגבי השיעור הבא…
נו טוב, יאללה לעבודה, מה אני רוצה לעשות עכשיו??

מה אתם רוצים לעשות עכשיו?

מיקי.

——————————————————————————–

מיקי ברקל,
“לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה”
תהליכי אימון והנחיה להשגיות ומצוינות בעסקים ובחייםבשיטת ה NLP.
www.forachange.co.il  נייד: 052-4442133  מייל:mickey@forachange.co.il
© ניתן לפרסם, לשכפל, להעתיק, לצלם, להקריא, להקליט ולהעביר לכל אחד, בכל צורה שהיא ובלבד שהמאמר ישאר שלם כולל הקרדיט לכותב המקורי בסוף המאמר – ושיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…