מיני קורס NLP – שיעור חמישי: איך לבנות מטרה עם מנוע סילון רב עוצמה?

כדי להשיג מטרות בקלות, רצוי להיעזר בכל דרך ומנוע שיכולים לעזור לנו. בשיעור של היום נסביר שני עקרונות קריטיים שיעזרו לנו לגייס את המוטיבציה החיובית ואת המוטיבציה השלילית לבניית המטרה המעצימ”ה. המאמר ינחה איך ליצור בדמיון סרט שמצד אחד מעורר בנו תשוקה גדולה המושכת קדימה ומצד שני מעורר בנו פחד גדול שדוחף אותנו להתרחק ממה שאנו רוצים להתרחק ממנו. כך, נבנה מוטיבציה כמנוע סילון: מצד אחד יונק אוויר ומהצד שני דוחף אותו ותורם לעשייה שלנו הנעה חזקה במיוחד.

העיקרון השלישי במטרה מעצימ”ה: צור צביון

כאשר בונים את המטרה המעצימ”ה מתוך כוונה שהיא באמת תעצים ותמשוך אותנו לבצע אותה (בלי שניפול למלכודת הדחיינות) עלינו להקפיד על שני סוגים של פרטים.
א. שימוש בשפה תיאורית.
ב. הגדרת ההקשרים.

א. שימוש בשפה תיאורית
שפה תיאורית מתארת את מה שאנו רואים, שומעים וחשים. למשל: האדם מולי עומד זקוף, מחייך, מישיר מבט אלי, כשידיו מונחות על מותניו. לעומתה, שפה פרשנית מפרשת את מה שאנו רואים, שומעים או חשים. כגון: האדם ממולי צוחק עלי או מזלזל בי.

תחשבו שאתם מייצרים סרט. המצלמה יכולה “לראות” תנועות, תנוחות ומימיקה ו”לשמוע” קולות, רעשים ואינטונציה. אך היא איננה יכולה “לראות” פרשנויות כגון זלזול, שמחה, אהבה או כעס. כדי להיות אפקטיבים עלינו לתאר את המטרה שלנו בשפה תיאורית ואת זה עושים דרך שאלות כגון: כשתשיג את התוצאה המעצימה מה תראו? מה תשמעו? מה תרגישו?

ב NLP אנו מבססים את ה”תוצאה הבנויה כהלכה” על החוויה החושית, שכן אנו תופסים ומקודדים את העולם דרך החושים (בז’רגון: אופנויות). הקידוד הזה יוצר את המפה הפנימית שלנו אשר מזינה את הלך הרוח שלנו, והשילוב ביניהם מניע את ההתנהגות שלנו. דרך ההתנהגות משיגים את ה”תוצאה הבנויה כהלכה” הרצויה.

נניח שהמטרה היא “להיות אסרטיבי יותר”. לפיכך נשאל שאלות כגון: כשתהיה אסרטיבי, איך תדע שאתה אסרטיבי? מה תרגיש בדיוק? איפה תרגיש את זה? מה תראה? מה תשמע? מה אחרים יראו וישמעו?
את התיאורים החושיים של השפה התיאורית אפשר למדוד. את התיאורים של השפה הפרשנית אי אפשר למדוד ויכולת המדידה היא מה שעוזר לנו להשיג את התוצאה שלנו. לכן, השימוש ב”להיות אסרטיבי” מייצר שפה פרשנית שאינה אפקטיבית להשגת מטרה שלנו.

שפה תיאורית תהיה:
1. להישיר מבט אל האנשים שעימם אני מדבר.
2. לדבר בקול רם, שישמעו אותי.
3. לעמוד יציב ובראש מורם.

כאשר נגדיר את מה שאנו רוצים להשיג בשפה תיאורית, אפשר יהיה:
1. למדוד את זה.
2. לדעת שהגענו לזה.
3. המיינד שלנו ידע לאן בדיוק לכוון את ההתנהגות שלנו.

ב. זיהוי ההקשרים שבהם היינו רוצים את התוצאה
בשלב זה של יצירת הצביון עלינו להגדיר את ההקשרים הספציפים (הסיטואציות) שבהם היינו רוצים את המטרה שלנו.

באיזה תחום בחיים הייתי רוצה להתנהג כפי שהגדרתי בסעיף א’? (עבודה, לימודים, זוגיות או משפחה?). הגדרה כוללנית מדי עלולה ליצור מצד אחד כלליות שיוצרת עומס ושיתוק (ואז אנשים דוחים דברים) או חוסר איזון ונזקים בתחומים אחרים מצד שני. הרי יש סיטואציות שבהן להיות אסרטיבי זה מעולה ויש סיטואציות שבהן היינו מעדיפים להתנהג אחרת.

לכן נגדיר את ההקשרים שבהם אנו רוצים להיות אסרטיבים דרך שאלות כגון:
1. איפה ועם מי אנו רוצים את התוצאה הזו? מתי? כמה? תחת אילו תנאים?
2. מה עוד עלינו להביא בחשבון כשאנו בונים את המטרה הזו (זמן, אנרגיה, הקשרים)?
3. באילו סיטואציה השגת התוצאה שלנו תהיה לטובתנו ובאילו לא.

תרגיל ביצירת צביון:

  1. כתבו את התוצאה שאתם רוצים להשיג (אפשר לקחת את מה שכתבתם בתרגילים שבשיעורים הקודמים).
  2. עכשיו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
    איך אני אדע שהשגתי את מה שאני רוצה?
    איך אנהג? מה אראה? מה אשמע? מה ארגיש? מה אומר לעצמי?
    מה אחרים יראו? מה אחרים ישמעו?
    שאלו את עצמכם אודות התוצאה:
    עם מי/ מתי/ איפה/ לאורך כמה זמן אני רוצה ___________? (השאלה הספציפית שתשאלו תלויה בתוצאה שאתם מעוניינים להשיג).

העיקרון הרביעי במטרה מעצימ”ה: ייצב בסיס

כמו כשבונים בניין ורוצים שהוא יעמוד לנצח, ולכן משקיעים ביסודות שלו, כך לפני שיוצאים לדרך להשגת “התוצאה הבנויה כהלכה” שלנו, כדאי ליצור יסודות חזקים – לבנות בסיס איתן, שממנו נוכל לפעול ואליו נוכל לחזור בכל אימת שנתקע במעצורים, במכשולים או סתם בדחיינות.

הבסיס מורכב משני גורמים: א. המשאבים שלנו  ב. המוטיבציה שלנו.

א. משאבים
משאב הוא כל דבר אשר יכול לעזור להגיע ל”תוצאה הבנויה כהלכה”.
קיימים שני סוגים של משאבים.

  • משאבים פנימיים כגון: יכולות, מיומנויות, תכונות, אמונות, גישה, ידע, הלכי רוח, ניסיון, נוסחאות חשיבה וחוויות עבר.
  • משאבים חיצוניים: אנשים (מכרים, קשרים, עובדים), כסף, זמן, מקום או כל דבר שהוא איננו אני.

ראשית, אנו רוצים ליצור רשימה של כל המשאבים שעומדים לרשותנו. בדרך כלל נדיר שאנשים ערים למשאבים שלהם. מיפוי של המשאבים הפנימיים יוריד מאיתנו לחץ רב גם בשלב התכנוני וגם בשלב המעשי. בנוסף, הידיעה שעומדים לרשותנו משאבים תעלה לנו את הביטחון העצמי. את זה עושים דרך שאלות כגון:
1. אילו מיומנויות וכישורים*  יש לי שיכולים לעזור לי להשיג את המטרה שלי?
2. אילו תכונות** יש לי שיכולות לעזור לי להשיג את המטרה שלי?
3. אילו משאבים חיצוניים עומדים לרשותי ויכולים לעזור לי להשיג את המטרה שלי? (כסף, אנשים, חברים, מכרים, ציוד וכ”ו)

* מיומנויות וכישורים הם פעולות שלמדתי לעשות בחיי: לנהוג, למכור, לעבוד על מחשב, להקליד, לסרוג, לבשל, לשוחח שיחות חולין, ליצור קשרים וכדומה.

** תכונות הן מאפייני אישיות כגון: ממוקד, שקדן, יצירתי, אנרגטי, פרקטי, קפדן וכ”ו.

יש להכין רשימה של כל המשאבים שתזדקקו להם. אלו המשאבים שעדיין אין לכם ולכשיהיו לכם אותם הם יעזרו לכם להשיג את התוצאה הרצויה. רשימה זו תהפוך בהמשך ליעדי ביניים בדרך ל”תוצאה הבנויה כהלכה” שלכם.

שאלות מכוונות נוספות שאפשר לשאול כדי להתמקד במשאבים (שיש לכם או שעדיין אין לכם):
1. האם עשיתי את זה בעבר או עשיתי משהו דומה?
2. האם אני מכיר מישהו שעשה את זה בעבר שאפשר לפנות אליו?
3. מה אני יכול לעשות כדי להשיג את המשאבים שעדיין אין לי (יעדי הביניים)?

ב. המוטיבציה שלנו
את המוטיבציה מבססים על שני מרכיבים:

  • מוטיבציה חיובית – שמושכת אותנו אליה – זה העונג. למוטיבציה הזו אנו קוראים תשוקה.
  • מוטיבציה שלילית – שדוחפת אותנו ממנה – זה הכאב. למוטיבציה הזו אנו קוראים פחד.

כדי ליצור לעצמנו מוטיבציה (הנעה) גבוהה ועוצמתית, כדאי לנו לבנות “מנוע הנעה סילוני“, בדיוק כמו שמנוע סילון מצד אחד יונק אוויר ומצד שני דוחף אותו. דרך מספר שאלות מסוים נוכל לבנות לעצמנו סרט שמושך אותנו מצד אחד ויוצר אצלנו תשוקה גדולה להשיגו ומצד שני פחד גדול שידחוף אותנו קדימה.

אם כך, עלינו לבחון מהם הדברים שיוצרים אצלנו את התשוקה העזה ומהם הדברים שיוצרים אצלנו פחד גדול שנרצה להתרחק מהם וביחד הם ידחפו אותנו להשיג “תוצאה בנויה כהלכה”.

כדי ליצור תשוקה נשאל שאלות כגון: למה אתם כן רוצים את זה? איזה שינוי חיובי זה יצור אצלכם בחיים? וכדי ליצור פחד דוחף נשאל: אילו דברים שליליים השגת התוצאה תמנע? למה לא להישאר במקום או להשיג משהו אחר במקום?

אחרי שבנינו בסיס יציב, אשר בנוי ממיפוי של כל המשאבים שיש לנו והמשאבים שעלינו להשיג ומ”מנוע הנעה סילוני” יש לנו מקום חזק מאוד לצאת ממנו לדרך ולא יהיה כמעט דבר שיעצור אותנו.

תרגיל להנחת בסיס איתן

שלב א’ – משאבים

  1. דמיינו את עצמכם אחרי שהשגתם את “התוצאה הבנויה כהלכה” שלכם וענו בכתב על השאלות הבאות (הערה: כדאי לכתוב כמה שיותר פרטים לכל שאלה, כדאי להקדיש לכל שאלה זמן ותשומת לב):
  • אילו תכונות עזרו לכם להשיג אותה?
  • אילו יכולות/מיומנויות עזרו לכם להשיג אותה?
  • אילו אמונות עזרו לכם להשיג אותה?
  • אילו אנשים עזרו לכם להשיג אותה?
  • איזה ציוד עזר לכם להשיג אותה?
  • אילו פעולות עזרו לכם להשיג אותה?
  • אילו התנהגויות עזרו לכם להשיג אותה?
  1. עיברו על הרשימה הארוכה שייצרתם וליד כל תשובה כתובו לעצמכם: “יש לי” או “עדיין לא”.
  2. רכזו את כל התשובות בשתי רשימות נפרדות: רשימת “המשאבים שיש לי” ורשימת “המשאבים שעדיין אין לי”
  3. בחנו את הרשימה הראשונה, ותבינו שיש לכם הרבה משאבים שיכולים לקדם אתכם לעבר השגת המטרה שלכם.
  4. בחנו את הרשימה השנייה וענו לשאלה הבאה: אילו מבין כל המשאבים שעדיין אין לכם יעזרו לכם להשיג את שאר המשאבים?
  5. עבור על הרשימה החדשה ושאל ואת עצמכם: איזה משאב אחד עדיין אין לי שאם אשיג אותו, יהיה הרבה יותר קל להשיג את כל השאר?

שלב ב’ – בניית מוטיבציה כמנוע סילון
תשוקה

  1. דמיינו את ה”תוצאה הבנויה כהלכה” בדיוק כפי שכתבתם אותה בהגדרת “צור צביון”.
  2. פרטו את כל הסיבות למה אתם רוצה אותה?
  3. מה השגת המטרה תעזור לכם להשיג בחיים?
  4. לאן זה יביא אתכם?
  5. מה תרגישו כשתשיגו את זה?
  6. אחרי שעניתם על כל השאלות, דמיינו את עצמכם שוב משיגים את המטרה שלכם. תעלו בדמיון תמונה גדולה, בהירה, צבעונית, חיה ואמיתית, עד שתרגישו תשוקה עזה להשיג את המטרה.
  7. קחו נשימה עמוקה, תחייכו לעצמכם, ואמרו לעצמכם:  “זה מה שאני רוצה, לשם אני הולך, את זה אני אשיג, את זה אני יכול להשיג, זה אפילו יכול לבוא בקלות, ואפילו זה יהיה מהנה מאוד להשיג את זה”

פחד דוחף (כאן אנו רוצים ליצור כמות גדולה של כאב!)

  1. מה יקרה בחייכם אם לא תשיגו את המטרה הזו?
  2. מה יפסיק לקרות בחייכם אם לא תשיגו את המטרה הזו?
  3. מה המחירים שתשלמו באם לא תשיגו את המטרה הזו?
  4. מי יפגע עם לא תשיגו את המטרה הזו?
  5. באיזה אופן בדיוק תסבלו אם לא תשיג ואת זה? (ואם התשובה שעולה לך היא: “אני לא אסבול במיוחד” – תמצאו תשובה אחרת לזה, למה כן תסבול אם לא תשיג את זה?)
  6. מה יקרה בהמשך החיים שלכם אם לא תשיגו את המטרה?
  7. עד כמה יכאב לכם? עד כמה יהיה לכם רע? עד כמה תסבלו?
  8. תדמיינו את כל ה”זוועות” הללו, בתמונות חיות כך שתבינו שאם לא תשיגו את המטרה שלכם, כל זה יהיה מנת חלקכם בחיים. תדמיינו תמונות גדולות ומזוויעות עד כדי כך שזה ממש יפחיד אתכם וידחוף אתכם לברוח מזה כל עוד אתם יכולים ולפעול בכיוון של השגת המטרה שלכם.

בניית המנוע משני החלקים

  1. תסתכלו על הסרט של הפחד הדוחף.
  2. תסתכלו על הסרט של התשוקה למטרה שלכם.
  3. תגדילו את הסרט של התשוקה שיהיה פי שלוש יותר גדול ועוצמתי וחי מהסרט של הפחד הדוחף.
  4. תחשבו עכשיו על המטרה שלכם.

עד כמה באמת עכשיו בא לכם להתחיל ולפעול בכיוון המטרה שלכם?
עד כמה חשק יש לכם לנוע בכיוון ולהתחיל לעשות את מה שעליכם לעשות כדי להשיג את המטרה הזו?

תרגישו את זה בעצמות, בשרירים, בראש, בלב ובכל חלק מהגוף שלכם ותחזיקו את זה, כי אנו עדיין לא ממריאים.

עכשיו, יש לנו עוד שני עקרונות חשובים לפני שפורצים קדימה, והם קריטיים מאוד!!! בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור השישי של המיני קורס NLP ובו נתאר את העיקרון החמישי: “מבחן השפעות” והעיקרון השישי: “הצעד הבא”. יש למה לצפות.

רוצה לקבל את כל שיעורי המיני קורס NLP לתיבת המייל שלך?
אנחנו שולחים את 12 שיעורי הקורס, אחד מדי כמה ימים, רק למי שממלא את הפרטים שלו בטופס שבצד האתר או בעמוד “צור קשר“.

בינתיים, אם הנושא מעניין אתכם ותרצו להיות מסוגלים להשתמש בתהליכים הללו בצורה מעמיקה יותר, בקורס NLP הקרוב תוכלו ללמוד, להעמיק וליישם את כל הדברים הללו על חייכם.
לפרטים נוספים על קורס NLP הקרוב לחצו כאן.

קדימה הצלוח’ס,
צוות NLP לשם שינוי

נ.ב
אנשים שחשוב להם להצליח ביצירת מטרות עם מנוע של סילון יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה. אשמח לקרוא על מה קרה לכם בעקבות התרגילים, איזה שינויים עשיתם ואיך זה עבד עבורכם.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. הי, קןראת את המאמרים ומפיקה בהם אור.
    שנים של קריאה הפכו אותי לבעלת ידע עצום אבל לא הזיז אותי לשום מקום 🙂
    משיעור לשיעור משהו קטן נפתח בי אותי מתחיל להאמין שזה לא מסכה אלא אני
    בשפה התיאורתית שכתבת במאמר הבנתי שאני תמיד שוללת כל דבר שקשור בי
    מחכה לשיעור הבא
    תודה

    1. היי אור,
      כיף לקרוא
      יש לא מעט אנשים שמגיעים אלינו לקורסי ה NLP עם ידע עצום
      ותסכול עצום עוד יותר שהם לא עושים את מה שהם יודעים שעליהם לעשות…

      בקורס חי, מעבר לכך שהם מקבלים את הכלים להתחיל לעשות
      הם גם עוברים תהליך שנותן להם “בעיטה בישבן” שמניעה אותם קדימה.

      יחד עם זאת, אני שמח שהמיני קורס כן נותן לך אור והזדמנות לצאת מהמקום התקוע.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…