מיני קורס NLP – שיעור שישי: איך ממיסים קרחון ענק?

כשמטרה תראה לנו בלתי מושגת כמו הרעיון של המסת קרחון, נמנע מהשגתה. רעיונות שנראים בלתי מושגים יוצרים עומס על הלא מודע שלנו ופוגעים ביכולת שלנו להשיגם. לעומת זאת כאשר נפרק את המטרה שלנו לחתיכות וצעדים קטנים, נוכל להשיגה מהר יותר וכמעט בוודאות. במאמר של היום נבין איך דרך בניית מטרה מעצימ”ה ניתן לפרק את המטרה לסדרת צעדים קטנים.

במאמרים הקודמים על עקרונות המטרה המעצימ”ה כיסינו את הנושאים הבאים:
מוגדרת בחיוב – יש לוודא שהמטרה תהיה מוגדרת בשפה חיובית: מה אתה כן רוצה ולא מה אתה לא רוצה.
עשה בעצמך – יש להגדיר את המטרה באופן שיתייחס למה שבשליטתך ולא מה בשליטת אחרים. כי אין לנו יכולת לשלוט על אחרים אלא רק על מה שאנו יכולים לעשות.
צור צביון – יש להשתמש בשפה תיאורית, כדי לתאר את המטרה בצורה ספציפית והגדרת ההקשר שבו אנו רוצים את המטרה שלנו.
יצב בסיס – יש לבנות את שני היסודות ליציאה לדרך – משאבים ומוטיבציה.

הקפדה על שני העקרונות הבאים: “מבחן ההשפעות” ו- “הצעד הבא” יאפשרו לך לסיים את בניית המטרה המעצימ”ה בצורה האפקטיבית ביותר, כך שהיא תעצים אותך לבצע אותה.

מבחן השפעות

ב NLP אנו מתייחסים לאדם כאל מערכת אקולוגית שלמה, בינו לבין עצמו ובינו לבין הסביבה.
מכיוון שהאדם הוא מערכת סינרגטית (גוף-שכל-רגש-רוח) אנו מאמינים שה’לא-מודע’ ער לאפשרויות השונות ושומר על  התפקוד הסינרגטי של המערכת הזו. לפיכך, מטרה שעלולה לפגוע בדרך כזו או אחרת באקולוגיה האישית שלנו – ה’לא-מודע’ שלנו “ימנע” מאיתנו להשיגה. לעומת זאת, אם המטרה שלנו תהיה אקולוגית – אנו נרתום את ה’לא-מודע’ שלנו בעוד דרך.

כמו כן, במהלך חיינו אנו לוקחים חלק במערכות שונות ובתחומים שגם ביניהם קיימת סינרגיה (כגון: מערכות יחסים עם אנשים שונים ותחומים כגון: עבודה, לימודים, משפחה וכו..). לכן, חשוב לוודא שגם כאן אין פגיעה במערכת ובקשרים ביניהם אלא שמתקיימת השפעה חיובית. בכל פעם שמופר האיזון בין המערכות השונות שביניהן מתקיימת הסינרגיה – ההשפעה תהיה על כל המערכת (האדם וסביבתו), ולא בהכרח לטובה. לכן על מנת שהמטרה תהיה מעצימה באמת, עליה להיות אקולוגית.

יש לנו שתי בדיקות אקולוגיות: אישית וסביבתית.

בדיקה אקולוגית אישית:
בדרך להשגת המטרה קיים סיכוי סביר שיהיו שינויים בהרגלים ובהתנהגויות. לכן, עלי לבצע “בדיקה אקולוגית” עם עצמי. בבדיקה זו אוודא שכל ה”חלקים” שבי מסכימים עם השינוי, שאין התנגדויות או קונפליקטים פנימיים, ושזה מתאים למטרות ויעדים אחרים בחיי.
את הבדיקה ניתן לעשות דרך שאלות כגון:
–    האם להשגת יעד זה יש מחירים והאם אני מוכן לשלם את אותם? או האם יש דרך אחרת להשיגה מבלי לשלם את המחירים הללו?
–    האם אני חש התנגדות פנימית כזאת או אחרת לשינוי הזה?

בדיקה אקולוגית סביבתית:

כשיוצרים שינויים בהרגלים ובהתנהגויות הסביבה מגיבה בהתאם. לכן כדאי לבצע “בדיקה אקולוגית סביבתית” ולוודא שאנו ערים למה שעשוי להשתנות, איפה זה עלול לפגוע, האם אני מוכן לזה (תשלום מחירים) בתמורה לרווחים וכיצד אתמודד עם זה או האם אני יכול למנוע את זה. מצד אחד אני נדרש לפתח חוסן, מצד שני עלי לוודא שזה מרגיש לי בסדר עם השינויים שעלולים לקרות בסביבתי.

את הבדיקה הזו ניתן לעשות דרך שאלות כגון:
–    איך השינוי ישפיע על המשפחה שלי? העבודה שלי? הלימודים שלי? החברים שלי? הזוגיות שלי? וכך לעבור על כל תחום בחיי.
–    מה יהיה שונה כתוצאה מהשגת התוצאה שאני מעוניין בה?

תרגיל לבדיקת האקולוגית האישית אל מול ה’לא-מודע’:
1. כניסה למצב אלפא בישיבה, הרפיה, רגיעה ומיקוד.
יש דרכים רבות לעשות את זה, השיטה הפשוטה ביותר היא לבצע סדרה של נשימות עמוקות ואיטיות: מכניסים אוויר לספירת 6, מחזיקים לספירת 2, מוציאים לספירת 8, מחזיקים לספירת שתיים וכך הלאה במשך דקה או שתיים. או עד שמרגישים שכל הגוף רפוי ותשומת הלב ממוקדת פנימה.
דרך נוספת היא לדמיין מד גלי מוח, אשר מחוגו יושב על הספרה 10, ועם כל שלוש נשימות עמוקות ואיטיות הוא יורד בספרה אחת. ועם כל ירידה של המחוג בספרה אחת, אפשר להרגיש את הגוף נרגע יותר לתוך הכיסא ואת השכל מתמקד יותר פנימה.
2. שואלים כלפי פנים: “האם יש בי חלק שמתנגד לשינוי הזה?”
3. מחכים לתגובה פנימית.
תגובה פנימית יכולה להגיע בצורת תמונה המלווה בתחושה כלשהי, קול או צליל המלווים בתחושה כלשהי, או רק תחושה… כל דבר שמגיע ייצור תחושה שתוביל להרגשה חיובית או שלילית.

* אם לא עלתה שום הרגשה/תחושה שלילית בעניין, סימן שאין התנגדויות וקונפליקטים פנימיים והמטרה טובה.

* אם כן עלתה הרגשה שלילית בכל צורה שהיא (תמונה, קול או תחושה) יש לעשות את תהליך הבירור.

תהליך בירור:
את תהליך הבירור ניתן לבצע באמצעות דיאלוג דמיוני עם אותו החלק שמתנגד על מנת להגיע לתשובה בהירה וברורה. לפעמים תהיינה תשובות ברורות ולפעמים מעורפלות. תמיד ניתן ל”תחקר” יותר לעומק, אך כדאי להיות רגישים לעצמכם ולבחון מדי פעם “האם אתם רוצים לעצור כאן או להמשיך ולהעמיק?”

1.    כניסה למצב אלפא – הרפיה, רגיעה ומיקוד. (ראו בתרגיל הקודם)
2.    (חשוב ביותר) להודות לחלק המתנגד, בוודאי יש לו סיבה טובה (גם אם אין לנו מושג מה היא!!!).
3.    לבקש ממנו את הסיבה על מנת לשמור על הכוונה החיובית הזו.
“אני יודע שהמטרה שלך היא לשמור עלי, ועל כך אני מודה לך, על מנת שאוכל לשמור על הכוונה החיובית ועדיין לעשות את השינוי, עלי לדעת מהי המטרה שלך? על מה אתה רוצה להגן?”

וכך ליצור דיאלוג ותהליך גישור בין החלק הפנימי שמתנגד לשאר.
את הדיאלוג יש לקיים עד שתתקבל הגדרה אופרטיבית לשינוי שאיננו חווה התנגדות פנימית.

התרגיל הבא, הינו תהליך בדיקה אקולוגית מקיף אשר מביא אל הערנות את המחירים האפשריים, וההשפעות החיצוניות. על דף נפרד ענו לשאלות הבאות:

תרגיל בדיקה אקולוגית
1.    האם להשגת יעד זה יש מחירים? ואם כן, מה הם?
2.    אילו מבין המחירים הללו הנך מוכן/ה לשלם?
3.    אילו מבין המחירים הללו אינך מוכן/ה לשלם?
4.    מה המחיר שתשלם אם לא תעשה את השינוי?
5.    כיצד השינוי ישפיע על המשפחה שלך? החברים שלך? הלימודים? הקריירה? הזמן הפנוי?
6.    למי עשויה להיות בעיה עם השינוי שלי?  איך אני מתכוון להתמודד עם זה?

הצעד הבא

הצעד הבא הוא בניית המסלול להשגת התוצאה הבנויה כהלכה, ויש לו שתי גרסאות פעולה:
א.    פעולת כדור שלג: שניים שלושה צעדים ראשונים שעלי לעשות כדי להתקדם לעבר המטרה.
ב.    בניית תכנית מדרגות / פירוק לאחור.

לצורך המיני קורס הזה, נתמקד בשיטה הראשונה. את השיטה השנייה לומדים בקורס מאמן NLP.

יש פתגם שאומר: “עם האוכל יבוא התיאבון” – לא פעם מצאתי את עצמי שוטף את כל הכלים במטבח, אחרי שלא ממש רציתי לשטוף את הכלים אבל אמרתי לעצמי – נשטוף רק כוס אחת. מסתבר בדיעבד ששטיפת הכוס האחת הזו היא בעצם “פעולת כדור השלג” – פעולה אחת, פשוטה, אשר גורמת לתהליך של כדור שלג שהולך וגדל…

לא פעם אנו עושים את זה בכיוון השלילי, אנו אומרים לעצמנו: “אני אשב לראות רק כמה דקות של חדשות בטלוויזיה.” שלוש שעות אחרי זה אנחנו עדיין צופים בערוצים השונים מחפשים מה לראות.

היות וזוהי כבר מיומנות שרכשנו, אז בואו ונשתמש בה גם בכיוון החיובי.
תשאלו את עצמכם: מהי הפעולה הראשונה הפשוטה ביותר שאני יכול לעשות בכיוון של המטרה?
הפעולה, שאם אעשה אותה, סיכוי סביר שכדור השלג יתחיל להתגלגל…

עבדתי עם מונחה שרצתה לרדת כל יום לעשות הליכה בבוקר, אבל משום מה אף פעם לא הגיעה לזה. בוקר אחד היא עייפה, ובוקר שני היא עסוקה ובשלישי קמה מאוחר וברביעי כבר התקלחה וכך הלאה והלאה תירוצים.
אחרי שיחת הגדרת מטרה מעצימ”ה התחלנו לעבוד על שלב הצעד הבא. שאלתי אותה:
מה צריך לקרות כדי שתצעדי בבוקר, לא כל יום, רק מחר בבוקר?
“אני צריכה להתלבש בטרינינג שלי דבר ראשון בבוקר ולרדת למטה.
–    “האם את יכולה להכין את הטרינינג כך שיהיה מול עיניך כשתקומי בבוקר?
–    “כן”
–    “האם תוכלי ללבוש את הטריינינג, זה הכל, לא לעשות הליכה ולא שום דבר אחר, רק ללבוש את הטרינינג מחר בבוקר?”
–    “זה בקלות אני יכולה לעשות”
–    “נפלא, אז מחר תלבשי את הטרינינג בבוקר… ותגידי, אחרי שתלבשי את הטריינינג, תוכלי לרדת למטה, לרחוב? לא לעשות הליכה, סתם לצאת מהבית לנשום קצת אוויר של בוקר.. ואפילו תתקשרי אלי כשתצאי, בסדר?”
–    “גם את זה אני יכולה לעשות בקלות”
–    “נפלא, אז קבענו, היום בלילה את מסדרת את הטריינינג, בבוקר לובשת אותו ויוצאת החוצה לנשום אוויר.. בסדר?”
–    “קבענו”

למחרת קיבלתי צלצול מהמונחה שהייתה כבר אחרי צעידת הבוקר שלה.
“מסתבר” שאחרי שהיא לבשה את הטריינינג, היא ירדה למטה לרגע לשאוף אוויר, שהרי היא כבר לבשה את הטריינינג, ואז היא גם עשתה צעידה, שכן היא כבר בחוץ.
למחרת היא התמקדה רק בללבוש את הטרייניניג, שמיד אחריו ירדה למטה, רק לשאוף אוויר, ועשתה עוד צעידה… וכך עד היום היא צועדת בכל בוקר, כאשר היא בסה”כ מתמקדת בללבוש את הטריניינג בבוקר.

אז, איך ממיסים קרחון ענק? בצעדים קטנים. מתמקדים בחתיכה קטנה בכל פעם.

ולכן, מהו הצעד הפשוט ביותר שאתם יכולים לעשות בדרך להשגת המטרה שלכם?
מהו הצעד הבא הפשוט ביותר שאתם יכולים לעשות? והבא אחריו? תתמקדו בשניים שלושה צעדים בלבד.

האם אתם יכולים לדמיין את עצמכם עושים את הצעד הפשוט הראשון?
אם כן ובקלות – אז תעשו את זה, ותתמקדו רק בצעד הזה, ותעשו אותו. ה’לא-מודע’ שלכם כבר ידע מה לעשות בהמשך.
אם לא, תמצאו צעד מקדים, פשוט עוד יותר…

בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור השביעי של המיני קורס NLP ובו נתאר את הסיבה שבגללה קשה לאנשים לעמוד במילה שלהם ואיך לפתור את זה. יש למה לצפות.

רוצה לקבל את כל שיעורי המיני קורס NLP לתיבת המייל שלך?
אנחנו שולחים את 12 שיעורי הקורס, אחד מדי כמה ימים, רק למי שממלא את הפרטים שלו בטופס שבצד או בעמוד “צור קשר“.

בינתיים, אם תחום ה-NLP מעניין אתכם ותרצו להיות מסוגלים להשתמש בתהליכים הללו בצורה מעמיקה יותר, בקורס NLP הקרוב תוכלו ללמוד, להעמיק וליישם את כל הדברים הללו על חייכם.
לפרטים נוספים על קורס NLP הקרוב לחצו כאן.

קדימה הצלוח’ס,
צוות NLP לשם שינוי

נ.ב.
אנשים שחשוב להם להצליח להשיג את המטרות שלהם דרך פירוקן לצעדים פשוטים ברי יישום יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה. אשמח לקרוא על מה קרה לכם בעקבות התרגילים, איזה שינויים עשיתם ואיך זה עבד עבורכם.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. שלום רב,
    תודה על השיתוף באחד מהשכורים שלכם
    מעוניינת לקבל את 12 שיעורי המיני קורס NLP לתיבת המייל של
    שנה טובה

  2. היי
    מאוד מעשיר לקרוא אותך
    אחרי שהייתי בשתי הרצאות שלך
    לכבוד הוא לי יהיה לזכות במיני הקורס שאתה מעביר
    חג שמח

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…