מיני קורס NLP – שיעור עשירי: במה להאמין כדי להצליח בגדול? (חלק ב’)

במאמר הקודם התחלנו במסע דרך הנחות היסוד של ה NLP, שהן אמונות מקדמות הצלחה המעצימות את האנשים שבוחרים להאמין בהן ומאפשרות לפעול בחיים מתוך תפיסה שעיקרה: “יש לי את היכולת להשפיע על הנסיבות, אני הוא הגורם המשפיע בחיי ואני יכול ליצור כל שינוי שארצה”.

5. אין צורך לתקן אנשים, הם עובדים טוב מאוד

People are not “broken” they work perfectly well.

הגישה ה NLP טוענת שכל ההתנהגויות שלנו כבני אדם מבוססות למידה. כלומר בשלב מסוים למדנו להתנהג בצורה כזו או אחרת, ועכשיו אנו מתנהגים כך באופן עקבי, כולל התנהגויות שאנו לא אוהבים או שמפריעות לנו כגון: חרדות, פוביות, דיכאונות, מחשבות טורדניות, התמכרויות למיניהן השונות וכד’.

הרעיון שעומד מאחורי הנחת היסוד הזו אומר שאם אנשים אינם מקולקלים והם רק למדו להתנהג בצורה דפקטיבית, כל מה שעלינו לעשות זה לגלות כיצד הם פועלים (כולל תהליכי החשיבה האוטומטית אשר מניעים את אותן ההתנהגויות) ואז ללמד אותם התנהגויות חדשות אפקטיביות, אשר יחליפו את ההתנהגויות הבעייתיות. ומכיוון שאנו יודעים בוודאות שהאדם יודע ללמוד התנהגויות – שכן הוא למד לעשות את ההתנהגות הבעייתית, אז נפעל בצורה אפקטיבית ללמד אותו התנהגויות חדשות.

הגישה הזו גם נקראת הגישה הגנרטיבית (יצרנית) לעומת הגישה הרדיאלית (רפואית). בעוד שהגישה הרפואית, מתייחסת אל הבעיה כאל קלקול שיש לתקנו, הגישה הגנרטיבית מתייחסת אל הבעיה כאל משהו נרכש אשר אפשר לרכוש התנהגויות נוספות אחרות ובכך למצוא התנהגות יותר אפקטיבית לאותה הסביבה.

ברגע שאנו רוכשים התנהגויות נוספות אחרות לאותה הסיטואציה יהיו ברשותנו יותר תגובות לבחור מהן, דבר אשר יגדיל את הגמישות ההתנהגותית שלנו. ומכיוון ששם המשחק ב NLP הוא שינוי, ואחד הדברים אשר מאפשרים שינוי גדול הוא הגישה שלנו, הנחת היסוד הזו מאפשרת לנו לפתח גישה גנרטיבית אשר תעצים אותנו גם כמנחי NLP וגם כבני אדם אשר עושים שינויים.

תרגיל קטן: עכשיו, תחשבו על התנהגות אוטומטית שיש לכם שאתם לא אוהבים. כזו שאתם חושבים שהיא שולטת בכם ולכם אין יכולת לשנות אותה, ותבחנו כיצד אתם מרגישים? האם המחשבה הזו מעצימה אתכם?
עכשיו, תחשבו על אותה ההתנהגות, רק שהפעם מתוך החשיבה שלמדתם להתנהג כך ויש לכם את היכולת (אם תדעו כיצד) ללמד אותה לאחרים, בנוסף בגלל שלמדתם אותה, אתם יכולים ללמוד התנהגויות חדשות יותר אפקטיביות במקומה. ותענו על השאלה הבאה: איזו התנהגות אחרת הייתם רוצים לעשות במקומה?

*חשוב מאוד שאת ההתנהגות החדשה תגדירו בחיובי שכן, משפט כגון: “אני לא רוצה להתנהג כך..” איננו מראה/אומר לתת-המודע כיצד כן להתנהג במקום.

אחרי שהגדרתם את ההתנהגות החדשה, תעשו אימון תאטרלי (כפי שהסברנו בפרק הקודם) על ההתנהגות החדשה מספר פעמים, עד שזה ירגיש לכם נוח ואמיתי. והנה לכם יצרתם את תחילתה של התנהגות נוספת חדשה, והתחלה של גמישות התנהגותית.

6. הגורם הגמיש ביותר במערכת יהיה בעל השליטה הרבה ביותר בה

The system (person) with the most flexibility of behavior will have the most influence on the system.

הנחת יסוד זו הגיעה אל ה NLP מעולם הקיברנטיקה, השם המקורי הינו: Law of requisite variety העיקרון אומר שבכדי שמערכת תהיה יציבה כמות המצבים שיש למנגנון השליטה חייבת להיות יותר או שווה לכמות המצבים שקיימת במערכת.  אם נתרגם את זה למערכות יחסים בין אנשים –  אפשר לומר שבעל אפשרויות התגובה הרבות ביותר בתוך סיטואציה, אירוע או מצב נתון יהיה בעל הסיכוי הרבה ביותר להשיג את התוצאות שהוא מחפש.

בדרך כלל לרובנו יש התנהגות או תגובה אחת ספציפית שאנו חוזרים עליה שוב ושוב באותן הסיטואציות, זהו האוטומט, ופה אין לנו ממש בחירה אלא צמצום. לעומת זאת, כאשר אנו לומדים התנהגויות ותגובות נוספות לאותה הסיטואציה אנו מגמישים את עצמנו התנהגותית, יש לנו את האופציה לבחור באיזו דרך להגיב – ועכשיו אנו נהיה בשליטה עצמית אמיתית, דבר אשר מאפשר לנו להגיע לתוצאות שאנו רוצים.

שמתם לב כיצד ילד קטן רוצה משהו מההורים שלו, הוא מבקש את זה בעשר דרכים שונות, שבחלקן כוללות בכי, צרחות, אבל גם בקשה ישירה וגם בקשות עקיפות…  וכיצד ההורה, שיש לו רק מספר מצומצם מאוד של תגובות, מאבד את הסבלנות מהר מאוד ומגיע לצעקות על הילד?  במקרה הזה הילד שלט במערכת. אם להורה היו יותר תגובות אפשריות מאשר לילד, ההורה היה שולט במערכת.

אפשר להשתמש בתרגיל מהנחת היסוד הקודמת בכדי לפתח עוד ועוד התנהגויות לסיטואציה. בחודש הבא, נלמד כלים בכדי לשנות התנהגויות ו/או לייצר התנהגויות נוספות ובכך לפתח גמישות התנהגותית/מחשבתית.

7. לכל אחד יש את כל המשאבים הפנימיים להם הוא זקוק כדי להצליח

People have all the resources they need to succeed.

משאבים פנימיים הינם הלכי הרוח השונים כגון: מיקוד, ביטחון עצמי, מוטיבציה וכו…
כל אחד מאיתנו חווה את המשאבים הללו בסיטואציות שונות, הבעיה של רוב האנשים היא חוסר נגישות למשאב כזה או אחר ברגעים ספציפיים.

בא אלי פעם בחור לטיפול בבעיית חוסר ביטחון עצמי שיש לו. כאשר שאלתי אותו באם אין לו ביטחון עצמי בכלל, הוא טען שלא, אין לו. אך ענה אחרת כאשר שאלתי אותו באם הוא נוהג בכביש בלי ביטחון עצמי…
כאשר ביררתי לעומק יותר, מסתבר שהוא מאבד את הקשר שלו עם הביטחון העצמי שלו ברגע שהוא רוצה להתחיל עם בחורות. כלומר באותו הרגע – המשאב של הביטחון העצמי איננו נגיש אליו.  אך המשאב קיים, זה לא שהוא לא קיים אצלו.

בתהליכי ה NLP אנו יוצרים נגישות אל המשאבים הקיימים שלנו, מחזקים אותם ויוצרים השתלשלות אפקטיבית כלומר תהליך אוטומטי אשר מחבר את האדם אל המשאבים הרלוונטיים להצלחה בסיטואציה כזו או אחרת.

כל אדם, יכול להתמודד עם כל סיטואציה שבה הוא ימצא, ע”י התחברות למשאבים הפנימיים או ליכולות שלו, מבלי להסתמך על  גורם חיצוני. המשאבים שלנו באים לידי ביטוי בסיטואציות שונות, לפעמים התנהגות מסויימת שמופיעה באופן טבעי בסיטואציה אחת, יכולה להיות דווקא המשאב לו אנו זקוקים ביותר בסיטואציה אחרת.

לדוגמה: אנו יושבים עם חברים טובים בסיטואציה חברתית, כולם צוחקים ומשתטים. היכולת הזו להשתטות היא משאב נצרך ביותר במקומות בהם דאגנות שווא, רצינות יתר או פחד בלתי נשלט/חרדה משתלטים עלינו. לכן:
א. עלינו להיות מודעים למשאבים שיש לנו (בדרך כלל בהקשרים שונים).
אז ערכו רשימה של משאבים. אלו הם כל היכולות והלכי הרוח המעצימים שחוויתם אי פעם.
ב. עלינו לאפשר לעצמנו נגישות אליהם בכל סיטואציה (השתלשלות אפקטיבית).
ואת זה אפשר לעשות דרך השאלה: אם בסיטואציה X הייתי פועל מתוך ____ (המשאב הרלוונטי) כיצד הייתי מתנהג?
ולהקשיב לתגובה של הלא-מודע שלנו, שכן הוא מייד ייתן לנו את התשובה כיצד להתנהג – ואז אם נתנהג בצורה הזו, הלא-מודע יחבר אותנו במיידית למשאב הרלוונטי.
ג. עלינו לחזק את המשאבים הללו, כך שבסיטואציות הקיצוניות יהיה לנו משאב חזק במיוחד.
כדי לחזק את המשאבים יש ב NLP מספר תהליכים ביניהם: תלת-תיאור חיבור למשאב, ערימת עוגנים ומעגלי מצוינות. אשר נלמד אותם במאמרים הבאים.

ועכשיו, תשאלו את עצמכם,
למה כדאי יהיה לנו להפנים את הנחות היסוד הללו? מה אמונות מקדמות הצלחה אלו יאפשרו לנו לעשות אחרת ואיפה ספציפית?
באם נפנים את הנחות היסוד הללו, כיצד נתנהג חדש בחיים שלנו? בזוגיות שלנו? בעבודה שלנו? בלימודים?

בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור האחד עשר של המיני קורס NLP ובו נדבר על כיצד ניתן לבחון סיטואציות מכיוונים שונים, כמעט לדעת מה אחרים חושבים וכיצד להתנהג בצורה שתאפשר לנו להיות אפקטיביים יותר ומשפיעים יותר בתקשורת שלנו.. יש למה לצפות.

רוצה לקבל את כל שיעורי המיני קורס NLP לתיבת המייל שלך?
אנחנו שולחים את 12 שיעורי הקורס, אחד מדי כמה ימים, רק למי שממלא את הפרטים שלו בטופס שבצד או בעמוד “צור קשר“.

בינתיים, אם תחום ה-NLP מעניין אתכם ותרצו להיות מסוגלים להשתמש בתהליכים הללו בצורה מעמיקה יותר, בקורס NLP הקרוב תוכלו ללמוד, להעמיק וליישם את כל הדברים הללו על חייכם.
לפרטים נוספים על קורס NLP הקרוב לחצו כאן.

קדימה הצלוח’ס,
צוות NLP לשם שינוי

נ.ב.
אנשים שחשוב להם להטמיע מנחות יסוד מקדמות בהצלחה יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה. אשמח לקרוא על מה קרה לכם בעקבות התרגילים, איזה שינויים עשיתם ואיך זה עבד עבורכם.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. הי מיקי רק להגיד
    שללא ספק ללמוד איתך.nlp זו אחת ההזדמנויות להתפתחות אישית , לקרוא את הפוסטים שלך
    זו רמה אחת מעל כל מידע אוניברסיטאי ,בארץ ובעולם( רגב יודעת I have being ther )
    תודה על הלך הרוח המדוייק בכל פעם ושתמיד תשאר עוגן עבורי
    תודה

    1. היי נריה
      המון המון תודה על הפרגון.
      להזכירך – כל המזהה גדולה – בגדולתו מזהה 🙂
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…