מיני קורס NLP – שיעור ראשון: מי מחזיק בהגה החיים שלך?

לצאת לנסיעת חייכם

דמיינו לעצמכם שאתם טסים לחו”ל, יורדים מהמטוס ונעמדים בתחנת האוטובוס לנסיעת חייכם והנה מגיע לתחנה אוטובוס ישן ומקרטע.
אתם עולים לאוטובוס והנהג מסמן לכם בתנועת יד גסה לנוע אחורה, אל עבר הספסל האחורי. אתם חוצים את האוטובוס לאורכו המטונף עד הסוף ומתיישבים על כיסאות הפלסטיק הדהויים.
ריח של אבק מהול בדלק עולה באפכם. אתם שומעים את טרטור המנוע והאוטובוס יוצא לדרכו לנסיעת חייכם.
האוטובוס רק החל לנוע, כאשר לפתע הנהג פונה פנייה חדה ימינה ויורד לדרך טרשית. בעוד הנהג מאיץ את האוטובוס הישן, הוא מקפץ, נוהם ומטרטר וממלא את האוויר בקקופוניה של רעשים שמתערבבים עם כל מיני צפצופים הבוקעים מהרדיו הלא מכוון.
מהחלונות קשה לראות דבר מבעד לענני אבק מחניקים. האוטובוס קופץ ורועד ואתם נחבטים מימין ומשמאל. כיסא הפלסטיק לא סופג את הזעזועים ואתם חשים כאבים בישבן.
וכך האוטובוס נוסע בפראות עד שהוא מגיע לתחנה ונעצר. אתם יורדים מהאוטובוס, מנערים את האבק מבגדיכם ומנסים להירגע מהנסיעה.

כאשר האוטובוס הישן מתרחק, מגיע לתחנה שבה אתם עומדים אוטובוס חדש ומודרני. נהג מסביר פנים מחייך אליכם ומסמן לכם באדיבות לעלות ולגשת אל המושב האחורי.
כשאתם חוצים את האוטובוס לאורכו ריחות נעימים עולים באפכם. אתם מגיעים למושב האחורי, מתיישבים ומגלים שהוא ממש עוצב עבור ישבנכם.
אתם יכולים להרגיש כאילו התיישבתם על כורסת טלוויזיה שנבנתה במיוחד לפי מידותיכם. הנהג החביב סוגר את הדלת, מניע את האוטובוס ויוצא לדרכו.
מוזיקה נעימה מתנגנת ברקע ודרך החלונות אפשר ליהנות מהנוף המדהים. הנסיעה רגועה ונעימה, מהירה אך בטוחה, עד שהנהג מגיע לתחנה ועוצר.
אתם יורדים מהאוטובוס, מודים לנהג על אדיבותו ומתכוננים לנסיעה הבאה של חייכם.

יש אנשים שמרגישים שהחיים שלהם הם כמו הנסיעה הראשונה: מלאים בטלטלות, אי נוחות ורעשים צורמים.
יש אנשים שמרגישים שחייהם חלקים ונעימים כמו הנסיעה השנייה.
ויש אנשים שמרגישים שהחיים שלהם הם לפעמים כאלו ולפעמים כאלו.
בכל מקרה, מה שמשותף לשתי הנסיעות הללו היא העובדה שאנחנו יושבים בסוף האוטובוס ולא באמת אוחזים בהגה של חיינו.

השאלה הנשאלת ב NLP היא: מי כן נוהגים בחיינו?
ההורים שלנו, הילדים שלנו, המורים שלנו, התרבות, הנורמות החברתיות, הפחדים, האוטומטים ועוד ועוד ועוד… רק לא אנחנו.
מצד אחד, נשמע מאוד קוסם להיות בשליטה ולא בתגובה, להיות “הקברניט של ספינת חייך”, להיות מוביל ולא מובל, אחראי ולא קורבן.
לשם כך בא הקואוצ’ינג ושם את ההגה בידיים שלכם. זו אחת הסיבות שהאימון תפס כל כך מהר וחזק – הוא פשוט מחזיר את השליטה לידיים שלנו (עד רמה מסוימת, שנדבר עליה בהמשך),
ומי לא רוצה להחזיק את ההגה של נסיעת חייו?

מצד שני, יש את גישות המזרח שאומרות: “אל תהיה בשליטה, תהיה בזרימה” –
Don’t be Human-Doing, Be Human-Being. תחווה את הדרך, תיהנה מהמסע. כשאתה בשליטה כל הזמן, אתה לא באמת נהנה.
כי אם תהיה הנהג, לא תוכל ליהנות מהנוף עד הסוף בלי להסתכן בתאונה. ומי רוצה תאונות בחייו?
גם לזה נתן האימון מענה דרך עבודה עם ערכים, עבודה על ה Being שלנו, המהות שלנו.
אך האימון מגיע עד לנקודה מסוימת ושם הוא נתקע. ובדיוק בנקודה הזו ה NLP ממשיך להתקדם אל מעבר לקשת בענן.

כיצד עובד המיינד?

כדי להבין את זה עלינו להבין קודם כל כיצד עובד המיינד שלנו לפי ה NLP.מבנה המיינד
כמו לכל דבר בצבא, גם למיינד יש שלושה חלקים:
החלק המודע (ההכרה), החלק הלא מודע (הנקרא לעיתים תת-מודע) והחלק הביקורתי שמפריד ביניהם שנקרא Critical Faculty.
– ההכרה אחראית על הזיכרון הזמני, כוח הרצון, החשיבה הרציונלית.
– הלא מודע אחראי על אוטומטים, הרגלים, דפוסים, אמונות, ערכי ליבה, רגשות, תפקודי גוף אוטומטיים, זיכרון ארוך טווח.
– ה Critical Faculty, ה CF, המתפתח מגיל שבע (לערך) ואילך, אחראי על החשיבה הביקורתית והרציונליזציה, הפרדה בין מציאות ודמיון וחשיבה אנליטית.
זהו גם החלק שמונע מאיתנו להשתכנע מכל דבר ולשנות את דעתנו בכל רגע. מכאן באה החשיבה הביקורתית והאנליטית.
ככל שהאדם יותר ביקורתי, החלק הזה יותר מפותח אצלו. יחד עם זאת, התקשורת בין ההכרה שלו ל”לא מודע” שלו קשה יותר בדרכים הרגילות.

מה ההבדל העקרוני בין אימון, היפנוזה ו NLP?

האימון מתעסק בראש ובראשונה עם החלק המודע (ההכרה), ורוב עבודת האימון היא עבודה קוגניטיבית,
כך שהאימון בעצם מתרגל אותנו לשבת במושב הנהג ומאפשר לנו השגת מטרות רבות. אך האימון עלול להגיע נקודה מסוימת ולהיתקע.
קורה שנקבעים יעדים, מטרות והגדרות עשייה, והמתאמן יוצא מהפגישה חדור מוטיבציה, אך חוזר אחרי שבוע מבלי לעשות דבר.
אם זה קורה שוב ושוב, לאט אבל בטוח נוצרות אצל המתאמן (ולפעמים גם המאמן) תחושות תסכול סמויות ואובד האמון באימון.
בגישות אימון מסוימות כאן יבצעו המאמן והמתאמן תהליכי שיקוף ועירנות בכדי לגלות מה עוצר את המתאמן בדרכו להשגת מטרתו ודרך זה ינסו
לעשות שינויים בתפיסת עולמו, גישתו והפרדיגמות שלו, על מנת שיוכל ליצור שינוי ולהשיג את מטרותיו.

לעומת האימון, קיימים תהליכי ההיפנוזה, המאפשרים לכאורה להרדים את ה-CF, כדי “לתכנת” את תת המודע בצורות יותר אפקטיביות.
בעבודה משותפת של המהפנט (שהוא בדרך כלל גם פסיכולוג קליני – לפי חוק ההיפנוזה בארץ) והמתאמן,
מצליחים לעבור בקלות מכשולים רבים שהלא מודע מניח בדרכו של המתאמן, בעיקר בגלל כל מי שנוהג לנו באוטובוס וחוויות העבר שלנו.

ב NLP מצאו דרך לקודד את השפה של המיינד ולעקוף את ה-CF בלי להשתמש בהיפנוזה כלל. (וכך גם אנו מלמדים את ה NLP בארץ)
הדבר מאפשר ליצור תקשורת ישירה עם הלא מודע שלנו, ולא רק בעזרת מתווך (מכיוון שבשלב מסויים המונחה לומד כיצד להפעיל את התהליכים בעצמו),
וכך לחולל את כל השינויים הרצויים בחיינו, בעיקר במקומות שבהם אנו תקועים ולא אוהבים את הדרך האוטומטית שבה אנו פועלים.
וליצור שינוי באמונות מגבילות, גישות, ערכים, החלטות עבר, ניסיון, אמונות קדומות ועוד תהליכים שיושבים בלא-מודע בשימוש בטכניקות השונות של ה NLP.

לשבת במקום טוב באמצע

בשיטת ה NLP אנו אומרים: במקום שתשבו בסוף האוטובוס ותהיו מובלים על ידי ה”נהגים” של חייכם או שתשבו על כיסא הנהג ותהיו בשליטה, אך לא תוכלו באמת ליהנות מהנוף עד הסוף,
מה דעתכם לשבת במרכז האוטובוס?
כי אז תשבו מספיק קרוב לסוף האוטובוס כדי לשבת בלי מעש וליהנות מהנוף ומספיק קרוב לנהג כדי לתת לו הוראות לאיפה אתם רוצים לנסוע.
אני אומר שכבר ממילא יש לנו אוטומטים, אז מה דעתכם שנשתמש בהם בצורה האפקטיבית ביותר ו”נתכנת” אותם לפעול באופן שיקדם את האינטרסים שלנו?

ראשי התיבות של NLP הם:

Neuro – שמייצג את הנוירולוגיה שלנו, ובעצם כך את כל מערכת העצבים והתקשורת הפנימית ביניהן, אשר באה לידי ביטוי ברגשות ובהתנהגות.
Linguistics – מייצג את השפה ומיומנויות השפה שבהן אנו משתמשים כדי לתקשר בינינו לבין אחרים (תקשורת בין אישית) ובינינו לבין הלא מודע שלנו (תקשורת תוך אישית).
Programming – מייצג את כל ה”תוכנות” שיושבות בלא מודע שלנו, כל האוטומטים, ההרגלים, דפוסי החשיבה וההתנהגות, ובעצם כל דבר שחוזר על עצמו.

אפשר לומר שאם היינו מתייחסים למיינד שלנו כמחשב, יש  לנו שלושה סוגי תוכנות:
א. תוכנות אוטומטיות – אלו הן ההתנהגויות האוטומטיות, אלו שאנו לא שולטים בהן, כגון: מערכת הרבייה, הנשימה, מערכת החיסון, הדם ועוד…
ב. תוכנות אינטראקטיביות – אלו הן ההתנהגויות שאנו כן שולטים בהן, כגון התנהגויות ספציפיות שאנו רוצים לסגל ולהפעיל, להכין כוס קפה, לראות טמבליזיה וכו..
ג. תוכנות סוררות – התנהגויות שמצד אחד הן אוטומטיות, כלומר אין לנו שליטה עליהן ומצד שני אנחנו לא רוצים אותן, כגון: התפרצויות זעם, התקפי פחד, קנאה, שעמום וכו’…

להשתמש ב NLP זה כמו לשדרג את מערכת ההפעלה שלנו, כך שבמקום שהמיינד שלנו יפעל על מערכת הפעלה דוס, הוא יפעל על Windows 7.
ואז אפשר לשפר את התוכנות האוטומטיות, לשדרג את התוכנות האינטראקטיביות ואת התוכנות הסוררות להעלים, לשנות ולהחליף לפי רצוננו.

עד כמה הייתם רוצים לקבל שליטה על כל האוטומטים הסוררים הללו באמת?
הכלים, הטכניקות והמיומנויות שבארגז הכלים של שיטת ה NLP מאפשרים בדיוק את כל הדברים הללו.
בסדרת המאמרים הבאה נכיר ונתוודע לכלים שונים של ה NLP מהבסיס ועד טכניקות ה”תכנות” הבסיסיות.

תהנו,
צוות NLP לשם שינוי

נ.ב.
בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור השני של המיני קורס NLP. יש למה לצפות.
בינתיים, אם הנושא מעניין אתכם, ואתם רוצים לעזוב את המושב האחורי באוטובוס של חייכם ולעבור לאמצע…
בקישור הבא תוכלו למצוא את הפרטים המלאים על קורס ה NLP השלם:

כן, מעניין אותי לקרוא עוד – קח אותי בבקשה לדף הפרטים

אנשים שחשוב להם להצליח בנסיעת החיים שלהם יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה מיקי. מעניין ומעשיר (:

  2. מחכה בקוצר רוח למאי בכדי להתחיל את התהליך

  3. תודה מיקי, אני מחכה ל”מפגש הבא”

  4. יפה, השתמשת באופנויות השונות בכתיבת הטכסט , נתת הסבר בהיר פשוט ונקלט.יישר כוח

    1. תודה יעלה,
      זה כבוד לקבל מחמאה ממך

      אני אשמח באם תכבדי אותנו במאמר מדי פעם גם 🙂

      סופ”ש נפלא
      מיקי

  5. מיקי ,הסברת משהו מורכב ומסובך בדרך קלה להבנה,השימוש במטאפורת האוטובוס קולע למטרה. מחכה להמשך השעורים.

  6. לקרוא מאמרים אילו, זה כמו להקשיב לך בשיעור……קל פשוט, נכון! ומהנה 🙂

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…