מיני קורס NLP – שיעור רביעי: איך לבנות מטרה מעצימ”ה

אנשים מצליחים מכיוון שהם בונים לעצמם מטרות, אנשים מצליחים במיוחד בונים מטרות בצורה מיוחדת, שמעצימה ומקדמת אותם. בשיעור של היום ובשניים אחריו, נתמקד באופן שבו בונים מטרה מעצימ”ה. בחרתי להשתמש בראשי התיבות מעצימ”ה, כדי להקל לזכור את העקרונות לבניית מטרה בנויה כהלכה וגם כדי לצקת בהם משמעות.

מטרה מעצימ"ה

היום נתייחס לניסוח החיובי של מטרה מעצימה ולמיקוד במה שכן תלוי בנו להשגתה.

העיקרון הראשון: מטרה מוגדרת בחיוב

אחד הדברים המשמעותיים ביותר שעלינו להיות ערים אליו, הוא האופן שבו השפה משפיעה על הלא מודע שלנו. דיברנו כבר על מודל התקשורת, ושם הראינו כיצד המציאות החיצונית נקלטת על ידי החושים ויוצרת “ייצוג פנימי”, שעובר דרך הפילטרים של החושים.

הייצוג הפנימי הזה הוא גם תוצר השפה שלנו. מסתבר שהלא מודע שלנו עובד בתמונות, קולות ותחושות כאשר הוא מעבד מידע. ולמה חשוב לדעת את זה? מכיוון שאם הוא מעבד בתמונות – לא קיים אצלו מצב של “לא תמונה…” הלא מודע שלנו לא מעבד מסרים שליליים באופן ישיר, אלא קודם מעלה תמונה של אובייקט שאיננו רוצים, ורק אז הוא מוחק אותו, מטשטש אותו או שם עליו איקס.
לדוגמה, איך מעבירים בשילוט את המסר “אסור לעשן?” לוקחים תמונה/צילום של סיגריה ושמים עליה איקס. עדיין יש שם את התמונה של הסיגריה. הלא מודע שלנו, שהוא בעצם כמו ילד קטן, רואה את הסיגריה, נכון? יתרה מכך, השלט לא אומר לנו מה לעשות במקום. כך שכל מה שנשאר ללא מודע הוא להסתכל על הסיגריה ולנוע לכיוון שלה.

דוגמה נוספת לכך שהלא מודע לא מעבד מסרים שליליים: אני מבקש מכם לא לחשוב עכשיו על חמור כחול!
נכון, שחשבתם על חמור כחול? אי אפשר שלא לחשוב על דבר שלא רוצים לחשוב עליו מבלי לחשוב עליו.
לכן, לדוגמה, אנשי פעלולים המהלכים על חבל דק אף פעם לא חושבים “אסור ליפול”, אלא חושבים: “להישאר על החבל”.

תפקיד הלא מודע שלנו הוא להביא אותנו לאן שאנו מסתכלים, ובכך בעצם לאן שהתמונות בראש שלנו מכוונות אותנו. הלא מודע כאילו אומר: “אה, זה מה שאתה רוצה – הנה קח”. והוא ייקח אותנו ישירות לשם.
כך שאם אני רוצה “לא ליפול” – הלא מודע רואה את הנפילה. “להפסיק לעשן” – הלא מודע רואה את העישון. “לא לבכות יותר” – הלא מודע רואה את הבכי, ואז הוא אומר: “אה, זה מה שאתה רוצה – הנה, קח”, ומביא אותנו לשם.

לפעמים אני מסתכל על פרסומות נפוצות וחושב לעצמי: לו הם רק ידעו קצת NLP… לדוגמה: “אל תתעלם מהולך הרגל”, או הפרסומת שהייתה עד לא מזמן בטלוויזיה בנוגע להכאת ילדים – “אל תחזיקו את זה בבטן”.
מה רואה הלא מודע של הנהגים? “תתעלם מהולך הרגל”. מה רואה הלא מודע של הילדים? “תחזיקו את זה בבטן”.

לכן, על מנת שהלא מודע שלנו יידע מה בדיוק אנחנו כן רוצים, עלינו להגדיר את המטרה שלנו בחיוב.
במקום: אני לא רוצה להיות מדוכא יותר  –  מה אתה כן רוצה?
במקום: אני לא רוצה להיות לבד – מה את כן רוצה?
במקום: אני לא רוצה להרגיש בודד – מה אתה כן רוצה להרגיש?
במקום: אני רוצה להפסיק לדחות דברים – מה את רוצה להתחיל לעשות?

כשנגדיר ללא מודע שלנו לאן בדיוק אנו רוצים להגיע, מה אנו כן רוצים שיקרה, יהיה הרבה יותר קל לבנות את הדרך, יותר קל לדמיין את המטרה המעצימ”ה, והרבה יותר קל להשיג אותה.

זכרו: “תשומת הלב מכוונת על ידי השפה שבה אתם משתמשים. לשם זורמת האנרגיה ושם נוצרות התוצאות” (אחת מהנחות היסוד של ה-NLP).

תרגיל:

  1. חשבו על דבר מה שאתם לא רוצים בחייכם, משהו שאתם לא אוהבים בעצמכם או סיטואציה שהייתם רוצה להימנע ממנה.
  2. מנו את כל הסיבות למה אתם לא רוצים את הדבר הזה בחייכם.
  3. ענו על השאלה הבאה: אם אתם לא רוצים את הדבר הזה, מה כן תרצו במקומו?

העיקרון השני – עשה בעצמך

על מנת שהמטרה תהיה ברת השגה, עליה להיות מוגדרת במונחים של מה שתלוי בכם, ולא מה שתלוי באחרים.

מכיוון שהלא מודע שלכם יודע בתוך תוכו שאי אפשר באמת לשנות אחרים, אלא על ידי יצירת שינוי באופן שבו אנו פועלים, מדברים, מתנהגים וכדו’ – כל מטרה שתהיה מוגדרת בתלות באחרים, תעלה מראש את הסיכויים לחוסר הצלחה.

אם אני רוצה שאחרים יאהבו אותי – זוהי מטרה שתלויה באחרים. רק אם אדע מה אני יכול לעשות כדי שאחרים יאהבו אותי – אוכל לבצע את זה. או לדוגמה: אני רוצה למכור יותר. זו דוגמה קלאסית למשאלה שרבים מעלים בפני כשהם מגיעים להתייעצות במיוחד בתקופה הזו של מיתון. כאשר האדם אומר: אני רוצה למכור יותר – פעולת המכירה תלויה בו, אבל גם בצד השני שיקנה. לכן עלינו להגדיר את המטרה דרך הפעולות שתלויות רק באדם עצמו. למשל, אני רוצה להתקשר ליותר אנשים. זו פעולה שתלויה באדם עצמו בלבד ועל כן הינה בנויה כהלכה ומעצימה אותנו.

דוגמה נוספת: אני רוצה שבחורות יידלקו עלי.
השאלה הראשונה שאשאל תהיה – מה צריך לקרות כדי שבחורות יידלקו עליך?
איך אתה צריך להתנהג או מה עליך לעשות כדי שבחורות יידלקו עליך?
התשובות לשאלות הללו יתנו לנו הגדרה מדויקת יותר שמעלה את הסיכויים באופן ניכר לצורך השגת המטרה – וכך מעצימה אותנו.

תרגיל:

  1. חשבו על אדם שנמצא עמכם במערכת יחסים והייתם רוצים שישתנה בדרך כלשהי.
  2. כיצד הייתם רוצים שהוא ישתנה בדיוק?
  3. אם הוא היה משתנה, כיצד הייתם מרגישים?
  4. מה אתם יכולים לעשות היום כדי להרגיש כך? (מה תלוי רק בכם?).
  5. דמיינו את עצמכם מתנהגים באופן הזה, כיצד זה גורם לכם להרגיש?
    אם זה הביא אתכם להרגיש כפי שעניתם בסעיף 3, נפלא! עכשיו, המשיכו הלאה לסעיף 7.
    אם לא, ענו על סעיף 6.
  6. מה עליכם לשנות בהתנהגותכם על מנת שתרגישו כפי שעניתם בסעיף 3?
    חזרו על סעיף 5.
  7. דמיינו את עצמכם מתנהגים באופן הזה שוב מהתחלה ועד הסוף…
    עשו זאת שוב, שלוש פעמים, כאשר בין פעם לפעם אתם מוחקים את המסך.
  8. עד כמה זה מרגיש לכם נכון להתנהג כך עכשיו?

הערה: אם אתם רוצים לחזק את זה עוד, במאמר הקודם יש תרגיל שיכול לעזור לכם לתכנת את ההתנהגות הזו בצורה מעמיקה יותר.

בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור החמישי של המיני קורס NLP על איך לבנות מטרה עם מנוע סילון רב עוצמה להשגתה. יש למה לצפות.

רוצה לקבל את כל שיעורי המיני קורס NLP לתיבת המייל שלך?
אנחנו שולחים את 12 שיעורי הקורס, אחד מדי כמה ימים, רק למי שממלא את הפרטים שלו בטופס שבצד או בעמוד “צור קשר“.

בינתיים, אם הנושא מעניין אתכם ותרצו להיות מסוגלים לעשות את התהליכים הללו בצורה מעמיקה יותר, בקורס NLP הקרוב תוכלו ללמוד, להעמיק וליישם את כל הדברים הללו על חייכם.
לפרטים נוספים על קורס NLP הקרוב לחצו כאן.

קדימה הצלוח’ס.
צוות NLP לשם שינוי

נ.ב
אנשים שחשוב להם להצליח בהגדרת מטרה מעצימ”ה יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה. אשמח לקרוא על מה קרה לכם בעקבות התרגילים, איזה שינויים עשיתם ואיך זה עבד עבורכם.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה על ההכוונה , מועילה וממקדת מטרה
    השיעור השלישי חסר לי ,,אשמח לקבל את כל השיעורים

  2. אין ספק השיטה בהחלט יעילה!

  3. מאד מתרשם מהמיני קורס. הייתי מאד רוצה ללמוד יותר, אמנם בקנדה לא אוכל למצוא קורס בעברית. האם יש אפשרות ללמוד דרך האינטרנט או בסקייפ?

    1. אהרן שלום רב,
      יש קורסי NLP בוידאו בעולם,
      אני לא מאמין גדול בהם – אם אתה מחפש פיתוח מיומנויות
      על אחד כמה וכמה פיתוח מיומנויות של הנחיית אנשים.

      אם תצליח לארגן קבוצה של כ 15 איש, נוכל לפתוח קורס מרוכז בן שבועיים בקנדה בעברית 🙂
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  4. שלום, המאמר יפה וצודק.
    השאלה שלי היא לגבי המטלות: סעיף 6: מה עליכם לשנות בהתנהגותכם….. ניסיתי במשך שנה שלימה להתקשר לכלתי, כדי שתבין ותתקשר מדי פעם, אך לשווא.
    מה עוד עליי לנסות , כדי שארגיש שמחה כפי שעניתי בשאלה 3?
    ההרגשה שלי שכלתי, בניגוד לשאר הילדים הנשואים, מאוד מרחיקה את בני מהבית, כמו בקניית דירה במקום שידעה שלא נבוא לבקר. נכון וברור שגם בני מעורב בקנייה וידע זאת.
    יש לציין שהוא היה מאוד קשור לבית ואחותו. וברור שכלתי פוחדת מזה, וכל זאת למרות שרואה שאנחנו לא הורים מתערבים, ורואה את הקשר הטוב עם שאר הכלות והחתנים. בפגישות משפחתיות היא מדברת עם כולם.

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…