מיני קורס NLP – שיעור שמיני: איך להעשיר את החיים דרך חידוד חושים

אחרי שהגדרנו בברור מה אנו רוצים (מטרה מעצימ”ה) והתחלנו לפעול, כדאי שהחושים שלנו יהיו מחודדים ושנהיה ערים לאופן ההתקדמות שלנו. כך נוודא שאנחנו לא פועלים בלי להתקדם (פול גז בניוטרל) או שלא בכיוון הנכון. לצורך כך פיתחתי מודל קטן שמאפשר לנו לזהות היכן אנו  נמצאים מבחינת התנועה למטרה – ובהתאם לדעת מה לעשות.

מודל ערנות – מודעות

לצורך המודל, אני מבדיל בין ערנות לבין מודעות. ערנות הינה היכולת להבחין. מודעות היא היכולת לעשות משהו בנידון.

כשאני מדבר על נושאים מסוימים, בסדנאות שאני מעביר, אני נתקל לא פעם באנשים שאומרים לי: “אני מודע לבעיה שיש לי”, כשאני שואל אותם: “וכמה זמן אתה מודע?” מיד עולה להם חיוך מבויש על הפנים: “חמש, שש שנים בערך… אבל אני עובד על עצמי”. – “וכמה זמן אתה עובד על עצמך בנושא הזה?”  אני שואל,
וכאן תמיד יש חיוך מבויש בלי תשובה – שאליו אני בדרך כלל מגיב: “תפסיק לעבוד על עצמך, תתחיל לעבוד עם עצמך… כי אתה, ידידי, לא באמת מודע אלא אתה רק ער לבעיה”

ההבדל בין ערנות לבין מודעות (אמיתית) לתפיסתי היא ביכולת שלנו גם לעשות משהו בנידון וגם להתקדם לעבר מטרה מוגדרת נכון (הפתרון של אותה הבעיה) כך שנדע שאנו מתקדמים ויוצרים שינויים. מבחינת ה NLP זהו איננו תהליך של 7 שנים על ספת הפסיכולוג.

BDH_table4האדם המודע – הוא היחידי אשר ער למצב, ער להתקדמות שלו ופועל בכיוון שמקדם אותו, הוא בוחן את ההתקדמות שלו, מתקן ופועל.  לכל אחד מאיתנו יש מקומות שבהם אנו מודעים – תחומים מסויימים בחיים שלנו שבהם אנו ערים לעשיה שלנו, ערים להתקדמות שלנו, פועלים, עושים ומתקדמים.

האדם התקוע – זהו האדם אשר ער לבעיות שלו, ער למצב, יודע מה שצריך לעשות, יודע שהוא תקוע, על פי רוב גם יודעת מה עליו לעשות כדי לצאת מהתקיעות ו”משום מה” הוא לא ממש עושה – האדם הזה חווה תסכול רב עד כדי כאב, תוכלו למצוא אותם תקועים בעבודה שהם לא רוצים, מצד אחד רוצים לעזוב, מרגישים נורא בעבודה, אין להם מוטיבציה בגרוש מצד שני הם מתים מפחד שכן המשכורת טובה, תנאי הפרישה טובים, הם אולי בגיל מתקדם (ומי יקבל אותם בגיל הזה לעבודה?). אז זוהי דוגמה אחת מני רבות היכן אפשר למצוא אנשים תקועים. ישנם כאלו שתקועים בתוך זוגיות שמזמן אבד עליה הכלח, אבל מצד אחד מפחדים לעזוב (להשאר לבד? מי ירצה אותי?) מצד שני כבר לא נהנים לראות אחד את הפרצוף של השני… ויש עוד אלפי דוגמאות שונות, כל אחד מאיתנו יש לו נושא  כזה או אחר בחייו שבו אנו מרגישים את התקיעות הזו – וזה לא פעם מתסכל עד למאוד.

כדי לעבור מתקיעות למודעות על האדם להתחיל לעשות, למרות ואף על פי כל מה שעוצר אותו… במאמרים הבאים, נלמד תרגילים ותהליכים שונים ליצירת שינוי פנימי אשר יאפשר לנו לפרוץ את הגבולות ולהתחיל לעשות.

האדם השקוע – זהו האדם אשר שקוע בעשיה שלו, עושה פול גז בניוטרל, עושה המון – לא מתקדם ולא ער לכך שלא מתקדם – בדרך כלל הוא ירגיש שהוא מתעצל בעודו מפספס את העובדה שהיומן שלו עמוס לעייפה והוא עושה המון – לא פעם בצורה לא ממוקדת, יורה לכל הכיוונים, לא בוחן ולא מבצע בקרה באם הוא מתקדם בכיוון הנכון או לא. עבדתי פעם עם אשה בת 30 אשר הגיעה אלי עם הטענה שהיא עצלנית והיא לא עושה מספיק – היא רצתה למצוא דרך לעשות מספר דברים שהיא כל הזמן דוחה. כשבדקנו את היומן שלה גילינו כמה עובדות מעניינות שכאילו נשמטו מעיניה – היא הייתה מנהלת במשרה מלאה, אמא לשני ילדים, מנהלת את משק הבית, מטפלת באביה החולה ועושה תואר שני. היומן שלה היה מפוצץ והיא הייתה בטוחה שהיא עצלנית כי היא כל הזמן דוחה כמה דברים שהיא רוצה לעשות. האמת היא שהיא עשתה המון, רק באופן לא מכוון. דוגמה נוספת היא אותם עצמאים בעלי עסק קטן שהולכים למפגשי נטוורקינג ונפגשים שוב ושוב עם עוד ועוד אנשים ועדיין לא מצליחים לסגור את החודש – יש להם מאות “חברים” ברשימת הנטוורקינג שלהם, אבל כמות ההפניות שהם מקבלים שואפת לאפס.

כדי לעבור משקיעות למודעות על האדם לפתח את הערנות שלו, את היכולת להבחין באם העשייה שלו מקדמת אותו או לא, האם היא מביאה אותו לתוצאות שהוא רוצה, לפתח יכולת בקרה וסינון, הפרדה בין המוץ לתבן. לפתח חדות חושים – שבה אנו נתעסק במאמר הזה.

צל של אדם – זהו אדם שהיה יותר מדי זמן תקוע או שקוע והרים ידיים. הוא חי-מת, זומבי. אפשר למצוא אותו אי שם תקוע באיזה משרד שכוח אל במסדרונות הארוכים של הבירוקרטיה. שחוק עד העצם, כבר לא מאמין שבכלל הוא יכול או שקיימת האפשרות עבורו לעשות משהו אחר.  אנשים מגיעים למצב הזה, אחרי שנים של שחיקה – זהו מעיין נקודת מפלט מהכאב והתסכול, זהו עולם של הכחשה, חוסר חשק לדעת וחוסר חשק לעשות.

הדרך היחידה להעיר אדם כזה, זה להשתמש בשוק חשמלי…  לא פעם פיטורים עושים לצל של אדם את השירות של השוק החשמלי, ומאלצים אותו להתחיל לנוע. מאידך יש כאלו אשר יושבים בבית כבר שנים, מאשימים את כל העולם במצב שלהם, אין הרבה מה לעשות איתם – סיכוי סביר שאנשים אלו לא יגיעו להנחיה או טיפול. כי אם הם היו עושים זאת, הם בעצם מודים שיש להם בעיה ובכך הופכים להיות האדם התקוע. ואז הרבה יותר קל לעבוד עימם.

ואתם? איפה אתם נמצאים בתחומים השונים של חייכם? מספיק שתזהו את המיקום שבו אתם נמצאים כדי לפתוח לכם את ההזדמנות להפוך להיות ‘האדם המודע’ – ואז, תתפסו אותה בשתי הידיים – אל תוותרו, לכו עד הסוף עבור עצמכם!  זה ישנה לכם את החיים.

חדות חושים

היות וחמשת עקרונות ההצלחה של ה NLP הנם עקרונות אוניברסליים, הם עובדים גם ברמת המאקרו (כאשר יש לנו מטרה ארוכת טווח כגון: אני רוצה לבנות עסק שמגלגל X ש”ח נטו בשנה), או מטרות מיקרו – אני רוצה שהבחורה תחייך אלי או אני רוצה לקבל העלאה במשכורת כלומר בתהליכי תקשורת בין אישיים. חדות החושים שלנו תעזור לנו לפתח מצד אחד את הערנות, מצד שני לתת לנו חיים עשירים, גמישות מחשבתית והתנהגותית.

יתרה מכך, מכיוון שאנו יכולים ללמוד רק ממה שאנו יכולים להבחין בו. כשאנו יכולים להבחין בדבר מה, אנו יכולים לבחון את ההתקדמות שלנו. אנו חווים (תופסים) את העולם בעיקר דרך חמשת החושים וכך אנו בונים לעצמנו את המפה של המציאות. (כפי שהסברנו במאמר הקודם, במודל התקשורת של ה NLP)
מה שאנו לא תופסים בחושים, לא קיים שם עבורנו. אי לכך סף הרגישות של החושים הוא זה הקובע עד כמה עשירות או עניות יהיו מפות המציאות שנייצר בתוך הראש. באם החושים הללו כהים, המפות שנעשה יהיו עניות בפרטים. ככל שהחושים הללו יהיו חדים יותר, כך הם יקלטו פרטים רבים יותר, כך המפות שנעשה יהיו עשירות יותר, כך החוויות שלנו יהיו עשירות יותר, וכך גם יהיו לנו יותר אפשרויות פרשנות ותגובה…

מפות עשירות  = חוויות עשירות = חיים עשירים.
מפות עניות = חוויות עניות = חיים עניים.

מכיוון שהתפיסה שלנו עובדת רק על מציאת הבדלים – ככל שהחושים שלנו יהיו חדים יותר, כך נמצא יותר הבדלים, כך נוכל לגלות יותר פרטים ולהעשיר את המפה שלנו של המציאות.

אמר גרגורי בייטסון, אחד האנטרופולוגים שבנדלר וגרינדר (מייסדי השיטה) למדו ממנו רבות: “התפיסה עובדת רק על הבדלים, קליטת מידע היא בהכרח קליטה של ההבדל בין דברים, כך שכל תפיסה של הבדלים מוגבלת ע”י סף קליטה. הבדלים שהם קטנים, עדינים או שמוצגים לאט מדי אינם נתפסים”.

מספרים על המיליונר היווני אונסיס שהיה נכנס לפגישות משא ומתן עם משקפי שמש כהים, הסיבה לכך הייתה כדי שלא יראו את העיניים שלו. ולא מפני שהעיניים הן “הראי לנשמה” אלא מסיבה אחרת לגמרי – מסתבר שכאשר משהו מוצא חן בעיננו האישונים שלנו מתרחבים. רוצים לדעת באם אתם מוצאים חן בעיני בחור או בחורה? רוצים לדעת שההצעה שנתתם קוסמת לאדם שמולכם? תציצו באישונים שלו / שלה. אם תראו שם התרחבות, סיכוי גבוה שכן…

החוכמה הגדולה היא לפתח את החושים שלנו, לחדד אותם מספיק כדי שנוכל לבחון את השינויים הקלים ביותר.

זה מה שמאפשר לשחקי פוקר לזהות באם יש לאדם ממולם קלפים טובים, לחוקרים המשטרתיים לזהות האם משקרים אותם או האם אומרים להם אמת, לחוקרי המכס לזהות מי מבריח לארץ מוצרי חשמל מתאילנד, למנחי NLP מקצועיים מה עובר על המונחה שלהם ועוד…  ככל שהחושים שלכם יהיו חדים יותר כך החיים שלכם יהיו מלאים יותר.

זה ההבדל בין אדם שיוצא לגינה ואומר: “נו שוין, עוד גינה” לבין האדם שיוצא לגינה ומריח את הריח של הפרחים, רואה את הגוונים השונים שבדשא, חש את הרוח הנעימה מכה עדינות על פניו, שומע את ציוץ הציפורים, נהנה מהצל של העצים וכו’…

בהכשרות ה NLP אנו מלמדים לחדד את החושים בתרגילים שונים במיוחד בתחום התקשורת הבין אישית. למצב בו אנו ממוקדים בכל מה שקורה מחוץ לנו ומסביבנו, ב NLP אנו קוראים: UpTime  מכוונות חוץ. זהו מצב שבו יש שקט בתוך הראש ואנו מכוונים עם כל החושים שלנו לקליטה של הסביבה. בד”כ אלו הם המצבים שבהם נמצאים אנשים בסיטואציות שדורשות ריכוז רב, מיקוד, שקט ודריכות. הספורטאים קוראים לזה להיות ב Zone, אצל המודטים זה נקרא להיות בכאן ועכשיו. במצב זה אין התבוננות פנימי, הלא-מודע שלנו נמצא בשליטה ואנו לחלוטין מתמסרים לקליטה של המידע מהסביבה…

אתם יכולים לתרגל את חדות החושים שלכם כאשר אתם משוחחים עם אנשים אחרים:

  • הבחנו לאיזה כיוון העיניים שלהם זזות כשהם מדברים
  • מהו גוון העור שלהם והאם הוא משתנה
  • מהו קצב הנשימה שלהם
  • האם הם נושמים מהאף או מהפה
  • מה עובי השפה התחתונה – אשר נוטה להתעבות כאשר האדם רגוע יותר…
  • האם אתם יכולים לראות את הדופק של האדם? לפעמים אפשר לראות את העורק בצוואר, לפעמים וריד ברקה ולפעמים תנועות קלות של השיער עם כל פעימה

החכמה הגדולה, אחרי שאתם מתחילים להבחין בכל השינויים הקטנים הללו, היא להתחיל להתכייל לאנשים.
להתכייל הינו המונח ה NLPיסטי ל- לשים לב לתבניות שינוי הקשורות להתנהגויות מסוימות.
היות ולכל אדם יש את מפת העולם שלו, וכל אדם בנוי מעט אחרת מאחרים, אז לכל אחד יש את המימיקות והשינויים הקלים בשפת הגוף, בנשימה ובפנים שמתקשרים להלכי רוח ספציפיים ומחשבות ספציפיות…

ברגע שאתם מסוגלים לזהות את השינויים הללו – ולשים לב לאיזה הלך רוח או מחשבה מתאימים אילו סימנים על אדם ספציפי – אפשר לומר שהתכיילתם עליו.

אם לדוגמה אתם שואלים אותו שתיים שלוש שאלות של כן/לא שאתם יודעים שהתשובה עליהן היא כן, ואתם מתכיילים לכל הסימנים הלא מודעים של האדם כשהוא עונה לכם, אתם יכולים להיות מכויילים לתשובה “כן”.
וכך בכל פעם שהוא יחשוב על התשובה “כן” תוכלו לדעת שזה מה שהוא חושב.

תתרגלו את זה בזוגות:
א’ מתכייל ב’ מאמן.
א’ שואל את ב’ שאלות שהתשובה עליהן היא “כן” וב’ עונה בתוך הראש. – א’ מתכייל לסימני שפת הגוף.
א’ שואל את ב’ שאלות שהתשובה עליהן היא “לא” וב’ עונה בתוך הראש. – א’ מתכייל ל-‘לא’.
עכשיו מתחילים לשחק – א’ שואל שאלת כן/לא שהוא לא יודע את התשובה עליה, ב’ עונה בתוך הראש
ועל א’ לנחש באם התשובה הייתה כן או לא… וכך הלאה לתרגל עוד ועוד ועוד..

לוקח זמן לחדד את החושים לרמות הגבוהות של שחקי פוקר וחוקרי מוסד, יחד עם זאת, לא צריך להגיע לרמות הגבוהות הללו כדי להעשיר את המפות שלנו ודרך זה את החיים שלנו. ככל שנעשיר את המפות שלנו, יהיו לנו יותר אפשרויות – יותר אפשרויות משמע יותר יכולת לבחור ומתוך כך לצאת מהתקיעות או השקיעות ולהיות אדם מודע באמת. וזכרו, ככל שתתרגלו יותר – כך תשתפרו יותר – כך תעצימו ותעשירו יותר את חייכם.

בימים הקרובים ישלח אליכם במייל השיעור התשיעי של המיני קורס NLP ובו נדבר על מה שלעלינו להאמין כדי להצליח בגדול. יש למה לצפות.

רוצה לקבל את כל שיעורי המיני קורס NLP לתיבת המייל שלך?
אנחנו שולחים את 12 שיעורי הקורס, אחד מדי כמה ימים, רק למי שממלא את הפרטים שלו בטופס שבצד או בעמוד “צור קשר“.

בינתיים, אם תחום ה-NLP מעניין אתכם ותרצו להיות מסוגלים להשתמש בתהליכים הללו בצורה מעמיקה יותר, בקורס NLP הקרוב תוכלו ללמוד, להעמיק וליישם את כל הדברים הללו על חייכם.
לפרטים נוספים על קורס NLP הקרוב לחצו כאן.

קדימה הצלוח’ס,
צוות NLP לשם שינוי

נ.ב.
אנשים שחשוב להם להצליח בשכלול חדות החושים שלהם יודעים שמילים חייבות להיות מלוות גם בעשייה תואמת ולכן הם מסמנים לייק, משתפים את הפוסט עם חברים וגם רושמים כאן תגובה או שאלה. אשמח לקרוא על מה קרה לכם בעקבות התרגילים, איזה שינויים עשיתם ואיך זה עבד עבורכם.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. מיקי, המאמרים שלך, מצויינים……משתמשת המון גם בעבודה, גם ביום יום בכל מה שלמדתי גם בקורסי אומן וגם בהשלמה למאמן.אלמד בס”ד את לימודי הרב אומן בספטמבר.

    הכלים והמיומנויות שרכשתי בלימודי במכללת nlp עזרו לי לשנות הרגלים, להעצים את עצמי ואת אחרים.

    הבוקר קבלתי מייל מקסים ממתאמנת שהתלבטה בנושאים הקשורים לעבודתה, היא עברה באימון איתי, תהליך מדהים, קיבלה החלטה (ניתן היה לראות את הברק בעיניים שלה, ואת שפת הגוף כאשר שאלי אותה על התוצאה המעצימה שלה.)היא יישמה את ההחלטה , להמשיך ללמוד וגם להמשיך לנהל בי”ס במקביל. היא “נשמעה מאושרת” במייל שלה. “התקבלתי ללימודים”, היא כתבה לי במייל. עניתי לה שאני גאה בה ואיחלתי לה הצלחה.
    התרגשתי ושמחתי,זוהי תחושת העצמה וסיפוק עבורי.
    תודה, מיקי…..

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…