מקרה אירוע: להשתחרר מכלא הפחד. סיפור אמיתי.

להשתחרר מכלא הפחד, להשתחרר מחרדה“אני מרגישה כמו אדם הכלוא בתוך עצמו” אמרה לי סימונה כשנפגשנו, “אני לא מעזה לצאת מאילת, או אפילו להתרחק מהבית. החרדות תופסות ומשתקות אותי וזה קורה לי בכל פעם שאני מנסה. זה התחיל לפני חמש שנים בעת נסיעה לצפון. היינו בפקק באיילון ופתאום זה בא, אני לא יודעת מאיפה ולמה. הרגשתי מחנק והתקשיתי לנשום. דפיקות הלב שלי נשמעו לי כמו תופים וכל הגוף שלי הזיע. הייתי תקועה בפקק בלי יכולת לזוז או לחנות בצד. לולא הבת שלי ברכב, הייתי נוטשת ובורחת. הרגשתי חסרת אונים וחסרת שליטה. זה קרה לי שוב, בנסיעה אחרת, בלילה, ומאז אני לא מעזה לצאת מהעיר. הנקודה הכי צפונית שלי היא ככר טורונטו (ככר היציאה מאילת), יותר צפונה מזה אני פשוט פוחדת.

הבת שלי מתחננת כבר שנתיים שאקח אותה לפסטיגל וכל פעם אני מוכרת לה תירוצים ומספרת שלא מאשרים לי מהעבודה. בתוכי אני נקרעת, אבל אין מצב שאני מספרת לה שאני פוחדת. אני המשענת היחידה והביטחון שלה. איך אני יכולה לספר לה שאני סובלת מחרדות? אני אוהבת ספורט ופעם הייתי הולכת קילומטרים. היום אני לא מתרחקת יותר מ- 300 עד 400 מטר מהבית. כשאני צריכה לצאת לסידורים, אני פוחדת שאתקף בחרדה ולכן כל הזמן אני מחפשת נקודות מילוט, לאן אפשר לברוח שלא יראו אותי עד שאירגע. אין רגע שאני לא חושבת על זה. מה לא ניסיתי? הלכתי לפסיכיאטר שנתן לי כדור בשם ויפאקס כדי שאוכל לתפקד ביומיום, אך זה לא עוזר לי בנסיעות. הייתי בטיפולים פסיכולוגים, דיקור סיני ודיקור יפני, נוירו פידבק, הילינג, טיפול עם פעמונים ומה לא. כלום לא עזר, אני באותו מצב כבר חמש שנים. לצערי, אני סקפטית ומיואשת. קשה לי להאמין שאיזה טיפול יעזור לי”.

הסיפור של סימונה אינו שונה במהותו מחרדות אחרות, כמו למשל חרדת טיסה, חרדת קהל, ומפוביות מסוגים שונים. המקור לחרדות לא תמיד ברור לאדם. סימונה סיפרה שהפעם הראשונה שחשה בתסמינים דומים הייתה כשהייתה נערה וטיילה עם נער בן גילה בפארק. מאז זה נעלם עד שחזר לפני כחמש שנים כך פתאום וללא סיבה הידועה לה.

בעבודה בגישת ה- NLP עם חרדות מסוג זה יש להתייחס לכמה נקודות:

  1. החרדה עצמה. היא תוקפת דווקא ברגע שבו הכי קשה להתמודד אתה. אין בחרדה עניין רציונאלי. אפשר אמנם לומר ללקוח שזה רק בראש ושבעצם אין שום סכנה ממשית והנה תסתכל, שום דבר רע לא באמת קורה. האם זה עוזר? ממש לא. אפשר, במקרה של חרדת טיסה, להכניס אותו לקוקפיט של מטוס ולהסביר לו עד כמה הטיסה בטוחה. הוא אכן יאמין לטייסים, אבל החרדה תישאר. במקרה של סימונה, נעזרתי בטכניקה של תנועות עיניים, כדי לסלק את החרדה. כמו כן, שיניתי את העוגנים שמפעילים את החרדה והפכתי אותם להלכי רוח של הנאה. כך הבטחתי שלהבא, אם יופעל עוגן שבעבר הפעיל את החרדה, הוא יעורר הפעם תחושות של הנאה.
  2. הפחד מהפחד. זהו הפחד שמגביל את הלקוח ומונע ממנו לצאת ולבצע את הדברים שהוא רוצה, שמא תתקוף אותו החרדה כאשר אינו מוגן ונמצא ללא שליטה (במטוס, בפקק ברכב וכ’). הסובלים מחרדת טיסה למשל, חשים בפחד הרבה לפני ההמראה ולעתים קרובות עוד בבית, לפני הנסיעה לשדה התעופה. זהו רגש שיש להתייחס אליו בנפרד מהחרדה עצמה. הפחד הזה מלווה בדרך כלל בסרטים שרצים בראש.
  3. הרווח הסמוי מהחרדה. החרדה, כמו כל התנהגות אחרת, נמצאת משום שיש צורך בה. היא לא באה סתם. לא תמיד אנו מודעים לרווח הסמוי שהלא מודע משיג מעצם קיום החרדה (או כל התנהגות אחרת). יש לה כוונה טובה, יש לה מסר ואם נתעלם ממנו, החרדה תחזור שוב ושוב ולא משנה מה הטיפול בו ננקוט. הלקוח מתקשה בדרך כלל לקבל את העובדה שיש לו רווח סמוי. מבחינתו, הוא רק מפסיד. במקרה של סימונה, ההפסד היה ברור, עד שהיא גילתה בעצמה, תוך כדי אחד התהליכים שביצענו, שהחרדה נועדה לשמור עליה, להגביל את תנועותיה למקומות בטוחים ומוכרים. על המונחה למצוא דרכים אחרות על מנת לשמור על הרווח הסמוי.
  4. האמונה המגבילה. לא משנה איזה תהליכים יעבור הלקוח בקליניקה. הוא יתקשה להאמין שלאחר שנים רבות של סבל נוראי ואין ספור ניסיונות לטפל בזה, אפשר במספר זעום של פגישות בקליניקה, לצאת ולנסוע או לטוס ללא חשש. זו אמונה מגבילה. אמנם תחושת הפחד נעלמה, אך גם אין אמונה שמה שעובד בקליניקה יעבוד באמת גם בחוץ. אמונה כזו תמנע מהלקוח לצאת ולהתנסות. אין מה להסביר במצב כזה אבל יש דרכים יעילות מאוד לסלק במהירות אמונות מגבילות ולצאת לדרך.
  5. סימן להצלחה. זו הייתה אחת השאלות הראשונות ששאלתי את סימונה: “איך תדעי שהצלחת?” מהו הסימן הברור, העדות וההוכחה עבורך, שאכן יצאת מזה? “כשאוכל לנסוע בלי פחד” היא אמרה, אך זה לא הספיק. “לנסוע לאן? לקיבוץ אילות? לתל-אביב? לקרית שמונה? לטוס לחו”ל? הרי אם טיסה לחו”ל היא הסימן ואין לך תקציב לזה, לעולם לא תדעי שהצלחת”. “אוקיי הבנתי” היא אמרה. ” הסימן הוא נסיעה ליטבתה. היום אני לא מסוגלת להגיע לקיבוץ אילות אז על נסיעה ליטבתה אין מה לדבר. אם אוכל לנסוע עד ליטבתה, אוכל להמשיך הלאה ומבחינתי זה סימן מספיק ברור. יותר מזה אני לא צריכה”. קביעה מראש של סימן ההצלחה ע”י המונחה היא הכרחית להצלחת התהליך. רק השגתו תיתן ללקוח את ההוכחה להצלחה. אחרת, תמיד יישאר הספק אם הטיפול אכן הצליח במלואו, או שמא זו הייתה רק הקלה מסוימת ומוגבלת.

נפגשתי עם סימונה ארבע פעמים. לאחר המפגש השני היא דיווחה לי בהתרגשות בטלפון הנייד שהיא הלכה מביתה בשכונת שחמון, דרך הכביש העוקף עד לאזור התעשייה (מרחק של כחמישה קילומטרים, הלוך ושוב) ועכשיו היא בדרך הביתה וסליחה על ההתנשפות, אבל היא לא מאמינה שזה קורה לה, היא מרגישה נפלא. לאחר המפגש השלישי היא נסעה לבד למחסום היציאה מאילת פעמיים. פעם ביום ופעם בלילה. היא אמנם התחילה להרגיש סימנים קלים של חרדה, אך זה לא מנע ממנה לנסוע. מיד לאחר המפגש וביצוע תהליך נוסף בעוגנים, היא נסעה שוב למחסום והרגישה נפלא. “פשוט נהניתי מהנסיעה” היא אמרה. שום דבר מהסימנים של פעם לא נשאר. למחרת היא נסעה ליטבתה וגם הפעם הרגישה נפלא. היא הייתה נרגשת ומאושרת. “אני מרגישה ששערי הכלא נפתחו ויצאתי לחופשי. סוף סוף השתחררתי.”

בחודש דצמבר 2013 טסה סימונה עם בתה לפסטיגל. היא קיבלה “אישור ממקום העבודה”.

באותו בוקר קיבלתי הודעת SMS: “עוד שעה אני טסה”. ההודעה השנייה הייתה: “אני במטוס, עד כה הכל בסדר”. ההודעה השלישית הייתה: “נחתתי. היה אחלההה אני פשוט אוהבת אותך איש יקר”. כשחזרה התקשרה, עדיין נרגשת. “הרגשתי נפלא”, היא אמרה. “כל רגע בנסיעה ברכתי אותך. לו היית כאן, הייתי מחבקת אותך. לעולם לא אשכח איך עזרת לי”. אני מודה שגם אני התרגשתי.

סימונה הפכה ל”חברה” שלי בפייסבוק. בקיץ 2014, כמעט שנה לאחר הטיפול, גיליתי שהיא מטיילת באורלנדו ולאחר מכן בלאס וגאס ומשם ממשיכה לאירופה. לאחר שחזרה פגשתי בה באקראי. היא חיבקה אותי בחום ונראתה מאושרת. “שינית לי את החיים. טיילתי בעולם והרגשתי נהדר”.

* הסיפור אמיתי לחלוטין. השם ומספר פרטים מזהים שונו, כדי לשמור על חיסיון הלקוחה.

זאב טהר-לב
מאסטר ב- Time Line Therapy ,NLP, ו- (IEMT (Integral Eye Movement Therapy
מנחה מטופלים באילת. דוא”ל: teharlev @ gmail. com

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…