משפט מעליות שיפתח לכם דלתות אצל הלקוחות.

כשאתם נפגשים עם אדם כזה או אחר, כיצד אתם מציגים את עצמכם?
האם ההצגה העצמית שלכם אפקטיבית?
האם היא קצרה או ארוכה?

האם היא מסוגלת להביא אתכם לפגישה עם אותו אדם?
האם היא מעוררת אצלו מספיק סקרנות או צורך כדי להיפגש עימכם?

תפקידו של משפט המעליות הוא בדיוק זה:
1.    להיות קצר וממוקד.
2.    לפתוח פתח לסקרנות או לעורר צורך.
3.    לקרוא לפעולה – שיחת טלפון, פגישה, פרזנטציה וכד’…

מה הקשר למעליות? או – כמה זמן יש לי בפועל?
תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה:
אתם נכנסים למעלית, לוחצים על כפתור הקומה החמישית, הדלת נסגרת ואתם מתחילים לעלות.
המעלית נעצרת בקומה הראשונה ונכנס המנכ”ל של חברה שכבר זמן מה אתם מנסים ליצור עימו פגישה ולא ממש מצליחים.
הוא לוחץ על קומה 4, יש לכם בדיוק 30 שניות לומר לו מי אתם ומה אתם רוצים ממנו…

מה תאמרו?
רוב האנשים יאמרו משהו בסגנון של:
“שלום, אני דני ואני יועץ אסטרטגי..”
“שלום, אני אבי כץ ואני סוכן ביטוח..”
“בוקר טוב, אני משה נעים ואני סוכן נדלן/מאמן מכירות/מוכר פרחים… וכד'”

מכיוון שהמשפטים הללו ממוקדים בך ולא במה יוצא ללקוח מזה,
הלקוח יכול לענות על ההצהרות הללו במילים: “אז מה?” – ובכל פעם שהוא יכול לענות כך, פספסתם!

מה כן לומר ב 30 שניות?
כדאי למצוא משפט קצר וקולע, אשר מציג אתכם דרך מספר שאלות ראשוניות:
א.    מה אתם רוצים להשיג במשפט הקצר הזה? – פגישה, שיחה טלפונית, בדיקה של האתר, מייל, כרטיס ביקור?
ב.    שאלת המ.ר.ש.ל: – מהו רווחו של הלקוח? – או בעברית פשוטה, מה יצא לו מזה? – מהפגישה, השיחה הטלפונית, בכלל מההיכרות עימכם?
ג.    מהם התועלות והיתרונות שלי כאדם או כעסק?  מה טוב בי?

בואו נשחק קצת:
1.    תרשמו שלוש סיטואציות שונות שבהם אתם עלולים להיפגש עם לקוח פוטנציאלי ומה אתם רוצים להוציא מהמפגש האקראי/ראשוני הזה?

לדוגמה: מפגש נטוורקינג, פגישה במעלית, פגישה בחניון, חבר מציג בין שנינו, משפט קצר בפייסבוק או טוויטר.. וכד’.

2.    תרשמו 3 תועלות שונות של העסק שלכם, שלושה דברים שבגללם כדאי ללקוח להיפגש עימכם? מה יצא לו מזה שיפגש עמכם? – שאלת המ.ר.ש.ל.

לדוגמה: חיסכון בכסף, מיקוד, שיפור ב…, צמיחה ב… וכו’..
אם אתם לא יודעים מהן התועלות של העסק שלכם, כדאי לכם לשבת עם מאמן NLP עסקי שידע לשאול אתכם את השאלות הנכונות בכדי שתגיעו לתועלות של העסק שלכם!

3.    תבחרו סיטואציה מהרשימה בסעיף 1, תרשמו משפט שמתאים לאותה הסיטואציה ומציג את אחת התועלות שלכם:

לדוגמה:” חבר מציג בין שנינו: – נעים מאוד, אני מיקי ברקל, אני הופך אנשי מכירות לתותחי מכירות.
או “נעים מאוד, מיקי ברקל, אני מביא עסקים לעליה במכירות דרך ניהול זמן אפקטיבי של המנהלים ואנשי המכירות” וכד’.

4.    תוסיפו משפט “קריאה לפעולה”:
את המשפט הזה בונים לפי מה שאנו רוצים מההיכרות…
“בוא נשוחח בטלפון ונראה כיצד אנו משתפים פעולה”
“בוא ניפגש ונקדם אחד את השני”
“אני נותן מפגש אימון NLP עסקי חינם כשירות הכרות מעניין אותך לשמוע עוד או שהיית רוצה שכבר נקבע פגישה?”

5.    עכשיו צרפו את המשפטים וקבלו את משפט המעליות שיפתח לכם דלתות:
לדוגמה: “נעים מאוד, מיקי ברקל, מאמן אנשי מכירות להכפיל את המכירות שלהם דרך שדרוג מיומנויות הסגירה, כך שיחס הסגירה שלהם בחודש יעלה באופן ניכר, מעניין אותך לשמוע עוד או שהיית רוצה שנדבר בטלפון ונקבע פגישה?”
או “נעים מאוד, מיקי, מנכ”ל / בעלים (מילה שתעצים אותך בעיניו)  חברת: לשם שינוי – הצלחה במהירות המחשבה, אני מומחה ביצירת ריענון עובדים כך שהמוטיבציה שלהם תעלה והתשומות והתפוקות יעלו. נשמע לך מעניין או שבא לך להיפגש ולקבל מפגש אימון חינם שיתן לך הסתכלויות חדשות איך לשדרג את ההצלחה של העסק? לפי מה שאתה כמובן מגדיר הצלחה…”

תרגול, תרגול, תרגול
על פניו, משפט המעליות שיפתח לכם דלתות, בפעמים הראשונות ישמע מעושה, שכן אתם לומדים אותו בע”פ..
אך ככל שתתרגלו אותו מול המראה, תוסיפו לזה חיוך, לחיצת יד אמיצה, את הביטחון שלכם במוצר שלכם, ואת כל התקשורת שנוספת למילים (שפת גוף, אינטונציה וכד’)… המשפט יהיה יותר אפקטיבי ויותר חזק.

אז עכשיו… למה אתם מחכים? קדימה לעשות ולהצליח…
ככל שתתאמנו יותר, המשפט יהיה יותר שגור בלשונכם ואז הוא ירוץ יותר בקלות.. קדימה לשחק..

אתם מוזמנים להוסיף כאן את משפטי המעליות שלכם ונלמד ביחד מזה.

קדימה הצלוח’ס

מיקי ברקל

<!–[endif]–>

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. היי מיקי. לאחרונה ביצעתי ניקוי של רשימות התפוצה שהייתי רשום אליהם. ונתקלתי גם בזו שלך. סימנתי לעצמי לקפוץ לאתר של בהזדמנות.לאחר כמה ימים בשעת ערב ישבתי לקרוא את הבלוג שלך ומאד התרשמתי. מהתוכן בבלוג, ומאופן כתיבתך האישי. ולכן נרשמתי שוב לרשימת התפוצה שלך.

    זה העדכון הראשון שאני מקבל ממך. לקחתי הפסקה באמצע העבודה לקרוא את הפוסט שעדכנת. כי אם לא עכשיו, אז לעולם לא : ) ככה זה אצלי.. בקיצור מה אומר.. פוסט מצוין שבמעט מאד מילים נתן לי כלים אמיתיים שאוכל להשתמש בהם כבר מחר! ואני מאד שמח שלא פיספסתי את ההכירות אתך ואם מה שאתה מציע.

    ori

    1. אורי המון תודה,
      אני שמח שזה נתן לך ערך..

      שיהיה בהצלחה
      מיקי

  2. משפט מעלית מוצלח?

    נעים מאוד, אני אלי כהן, מנ”כל פאי מולטימדיה.
    מה דעתך על פרסום בהשקעה חד פעמית לא גדולה,
    שיביא לך לקוחות חדשים 24/7/365 ?
    אתה מעוניין לשוחח בטלפון או לקבוע פגישה?

    1. היי אלי
      טוב, אפשר לחדד את זה עוד קצת…
      שים את הסוף קודם.
      “מה דעתך על פרסום שמביא לך לקוחות 24/7 כל השנה,
      בהשקעה חד פעמית קטנה?”

      פה אתה גם שואל אותו לדעתו – שזו כבר קריאה לפעולה, כך שהשורה האחרונה שלך קצת מיותרת,
      יחד עם זאת אם אתה רוצה פגישה או שיחה טלפונית אז תוריד את השאלה מהמשפט
      לדוגמה:
      היי אני אלי כהן, מנכ”ל פאי מולטימדיה,
      אני עובד עם חברות שרוצות פרסום שמביא לקוחות 24 שעות ביממה,
      בהשקעה חד פעמית קטנה,
      תעדיף שנשוחח בטלפון או שכבר נקבע פגישה?

      ועכשיו, תנסה את זה על חברים ותראה מה התגובה שלהם.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  3. הי.
    נהניתי לקרא את הכתוב ( להפוך איש מכירות
    לתותח מכירות)
    ברצוני להקים מיזם ( מלכר) . למיזם אני חייבת לגייס כספים
    ( ממליונרים או מחברות גדולות)

    רציתי לדעת אם את יכול לעזור גם בזה
    כי בסך הכל זאת בעצם סוג של מכירה
    אני מוכרת מיזם שעוזר לחלשים והם תורמים כסף
    ושמם כתורמים הולך ןמתעצם
    האם יש לך שיעור פרטי שיכול לעזור לי בכך
    המון תודה

    1. היי איבון
      עקרונית אני יכול לעזור גם בזה,
      יחד עם זאת כדאי לך למצוא אנשים שמתמחים בתחום גיוס התרומות
      הם יודעים מה בדיוק להגיד ואיך בדיוק להציג את הדברים..

      https://www.ivolunteer.org.il/

      כאן תוכלי למצוא הרבה מידע בנושא

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  4. האזנתי לתוכנית שהתארחת אצל מלינאק והיה מאוד כייף לשמוע אותך.
    אני עוסק בתחום הביטחון, וחשבתי לשלב את המשפט שאני כל כך מתחבר אליו באנגלית
    I do for you the security of tomorrow today
    מנסה להקדים תרופה למכה
    רפי

    1. היי רפי,
      המשפט יפה יחד עם זאת הוא קצת כללי – איזה סוג של ביטחון?
      שמירה אישית? אנטי וירוס? קצת כללי מדי – תפרט/תמקד אותו קצת יותר..
      שיהיה יותר ברור.

      הדרך הטובה ביותר לבדוק באם המשפט שלך אפקטיבי הוא לומר אותו ל 10 אנשים שונים
      ולבדוק את התגובה הראשונית שלהם – אם יצרת עניין וסקרנות, בינגו – אם לא
      תחזור לשולחן הסרטוטים …
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  5. קצר וקולע

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…