רוצה, אבל לא עושה.

רוצה, אבל לא עושה.

במאמר הזה תכירו ארבע תופעות שיוצרות את המצב: רוצה, אבל לא עושה, למה זה קורה, ופתרונות אפשריים.

1. תופעת ה-overwhelming
2. גישת המחיר והרווח
3. גישת הפחד האמיתי
4. גישת הכל בזהות

אלו הן ארבע גישות שונות, שכל אחת מאפיינת בעיה מעט שונה ומציעה דרך שונה לפתרון.
כמובן למאמן NLP יש עוד כלים בארגז, אלו אינן היחידות – יחד עם זאת, הן משדרגות את ארגז הכלים בצורה משמעותית:

1. תופעת ה overwhelming

נוצרת כאשר המתאמן מדמיין לעצמו את המטרה/עשיה שעליו לעשות גדולה וענקית (והוא עושה זאת פשוטו כמשמעו)  כלומר הוא ממש מדמיין רואה את מה שעליו לעשות, והתמונה בראש שלו ענקית ובדרך כלל היא גם מאוד קרובה לפנים שלו.
תנסו לראות את עצמכם עושים כלים, רק שעכשיו תיקחו את התמונה הזו שאתם רואים (חלק רואים תמונה צבעונית וחלק שחור לבן) ותגדילו אותה, ותגדילו עוד, ועם כל הגדלה תקרבו אותה לפנים שלכם.
זה כמו לצפות במסך קולנוע ענק במרחק שהאף שלכם כמעט נוגע במסך.
מה קורה להרגשה שלכם כאשר התמונה כזאת ענקית וצמודה לאף שלכם? (זה דורש מעט עירנות פנימה לתוך הגוף), רוב האנשים בשלב הזה משתתקים אל מול התמונה הענקית הזו.

לא פעם, כאשר אני מדבר עם מונחה/מתאמן ובוחן מה בדיוק הוא עושה בתוך הראש לפני שהוא עושה משימה כזאת או אחרת, אני מגלה שהוא עשה לעצמו סרט כזה גדול, וככה קרוב לפנים שלו. ואז מה הפלא שהוא משותק? ומוצא את עצמו עושה דברים אחרים ודוחה כל הזמן?

זו גם היחודיות של מאמן NLP, היכולת לראות ולזהות אלמנטים שונים בשפת הגוף של המתאמן שלו.

הפיתרון:

יש שני פתרונות בעצם לתופעה הזו:
1. פתרון ה NLP הטהור: יצירת שינוי בגודל התמונה, להקטין אותה עוד ועוד, ולהרחיק אותה מהפנים למרחק נורמאלי (שימו לב איך ההרגשה שלכם משתנה כשאתם מקטינים את התמונה ומרחיקים אותה מהאף)
2. פתרון מתחום האימון (דבר שיוצר הקטנה של התמונה לבד) לקחת את המשימה ולפרק אותה לתת משימות קטנות.
בדוגמה שטיפת הכלים:
במקום “לשטוף את כל הכלים” המשימות הן:
א. לסדר את ערימת הכלים כך שהכוסות יהיו לחוד והצלחות לחוד
ב. לשטוף רק את הכיור, כך שיהיה נקי.
ג.  לסבן את הצלחות בלבד.
ד. לשטוף רק את הצלחות ולשים במייבש הכלים.
ה. לסבן ולשטוף את הכוסות בלבד
וכך הלאה.
(שם אחר לשיטה הזו: “המסת הקרחון” – קרחון ממיסים חתיכה, חתיכה)

2. גישת המחיר והרווח:

סיכוי סביר שהאדם ממוקד במחיר והרווח קצרי המועד ולא במחיר והרווח ארוכי המועד.
בדוגמה שטיפת הכלים:
המחיר קצר המועד: עמידה ושטיפה של כלים במקום לעשות משהו אחר, רווח קצר מועד (של עשיה שונה – נניח צפיה בטמבליזיה במקום) מנוחה, אין צורך להתאמץ, וכד…
ומה לעשות היע”ן (יחידת עיבוד נתונים = מיינד) יבחר תמיד ברווח על פני המחיר הללו:

פתרון:

שינוי המוקד של האדם במחיר של אי עשיית הכלים וברווח של עשיית הכלים.
שינוי המוקד הזה יצור תנועה:
רווח של כלים נקיים, יש עם מה לאכול, האשה מחייכת.
מחיר של אי עשיית הכלים: ריב עם האשה, סירחון במטבח, אורחים שעלולים להגיע יחשבו שלילי על המתאמן וכד..
כלל שהמחיר של אי עשיית הכלים יהיה גדול יותר בחוויתו של המתאמן, והרווח של עשייתם יהיה גדול יותר גם – הוא ינוע ויעשה את הכלים.

3 גישת הפחד האמיתי:

גישת הפחד האמיתי גורסת שיש שני סוגים של פחד – פחד אמיתי ופחד מופעל/מזוייף
הפחד המופעל/מזוייף הינו הפחד שאנו חשים: דפיקות לב, נשימה מהירה, זיעה קרה וכד – זהו פחד שאנו יודעים ומכירים אותו, וגם יודעים להפעיל אותו (לדוגמה: צפיה בסרט אימה)

הפחד האמיתי הינו פחד שאנו איננו חשים בו והדרך היחידה לדעת שהוא שם היא כאשר יש משהו שאנו רוצים לעשות אך “משום מה” אנו לא מגיעים אליו ולא מצליחים לעשותו – תמיד יש סיבות שבגללן “לא הספקנו” לעשות את אותו הדבר שאנו כן רוצים לעשות.

ואז כאן נכנסים נושאים כגון: פחד מכישלון ופחד מהצלחה…
זה כבר עבודת תשאול ובירור עמוקים יותר שעל מאמן ה NLP לעשות עם המתאמן בכדי להגיע לדבר שאותו מתאמן מפחד ממנו באמת, ואז דרך תרגילים שונים ליצור תפיסה חדשה של אותו הנושא.

אם זה רמיסגור (שינוי הקשרי של הפעולה – מסגור מחדש) או אם בכלים אחרים של ה NLP.
שהיריעה קצרה מלהכנס אליהם, כלים כגון: סוויש, מיפוי לרוחב, מחולל התנהגויות חדשות ועוד..

4. גישת הכל בזהות.

כאן אנו נכנסים יותר לעומקם של דברים,
זרמים מסויימים בעולם ה NLP גורסים שיש שינויים ברמות שונות (Neurological Levels)

א. שינוי ברמת הסביבה יצור שינוי קצר מועד (לדוגמה: החלפת תסרוקת/צבע לשיער, סיבוב של הרהיטים בבית, מעבר למשרד חדש) אלו הם שינויים ברמת הסביבה, הם משנים את ההתנהגות אך לא לאורך זמן – אחרי זמן מה, האדם חוזר אל הרגליו הישנים.

ב. שינוי ברמת היכולות/ מיומנויות – למידה של מיומנות חדשה + תרגול שלה.
שינוי ברמה הזו יצור שינוי קצת יותר ארוך, יחד עם זאת יש סבירות גבוהה שהאדם יחזור להרגליו הישנים. (כולל ניהול קלוקל של זמן)

ג. שינוי ברמת האמונות/ערכים – שינוי ברמה הנוירולוגית הזו יצור שינוי שיכול להשאר לאורך הרבה שנים ואולי לתמיד. אך לא מחייב.

ד. שינוי ברמת הזהות של האדם – שינוי ברמה הזו יצור שינוי מעמיק שישנה התנהגויות, אמונות /ערכים.  וזה בגלל שיש לנו צורך חזק להיות עקביים עם הזהות שלנו.
התרבות דורשת עקביות, זה כבר מובנה לתוך הנוירולוגיה שלנו (היע”ן = מיינד) הצורך החזק הזה שההתנהגות שלנו תהיה עקבית עם הזהות שלנו (מי שאנחנו חושבים שאנחנו) הוא זה אשר יכול לעזור אפילו לאנשים שסבלו בעבר מאלכוהוליזם, להיות נקיים, לשתות מדי פעם עם החברה אך לא לחזור להתנהגות אלכוהוליסטית בעוד שאנשים שמגדירים את עצמם כאלכוהוליסטים לעולם יחיו בצל הסכנה שאם ישתו כוס אחת, הם יחזרו לסורם ואלכוהוליזם.
(ד”א זו הסכנה הגדולה ביותר במתן תוויות לאנשים: מדוכא קליני, נרקומן, אלכוהוליסטית, בולמית וכו…)

ה. ישנה רמה נוספת שנקראת: Mission – שליחות, שינוי ברמה הזו יצור שינוי גם בזהות של האדם עצמו ויותר..

כדי ליצור שינוי ברמה נוירולוגית כזו או אחרת ישנם מספר תהליכים בשיטת ה NLP, ששוב לא נכנס אליהם לעומק. מספיק שנאמר שאם האדם חושב שהוא “המפרנס” בבית, ולדעתו ה”מפרנס” לא אמור לעשות כלים – הוא ימצא אלף ואחת דרכים (באופן לא מודע אפילו) כדי לא לעשות את הכלים.

אם אדם חושב שהוא: “לא איש מכירות” – כמה שהוא ינסה למכור כי לימדו אותו דרכים ושיטות, הוא יתקל שוב ושוב בבעיות ובאי -הצלחה, ויוכיח לעצמו שוב ושוב שהוא איננו איש מכירות,
הוא גם ינסה להימנע מלמכור.

לכן בגישה הזו על מאמן ה NLP לבחון מה המשימה, ואיזה אדם עושה את המשימה הזו –
והאם המתאמן שלנו רואה את עצמו כאדם הזה או בזהות אחרת, אם הזהות שלו, לא אמורה לפעול בשיטה הזו – אז או לשנות משימות או לשנות זהות

קדימה הצלוח’ס
מיקי
——————————————————————————————–

מיקי ברקל,
מכללת “NLP לשם שינוי – הצלחה במחשבה תחילה”
הכשרות ותהליכי אימון והנחיה להשגיות ומצוינות בעסקים ובחיים בשיטת ה NLP.
www.forachange.co.il   מייל:office@forachange.co.il

© ניתן לפרסם, לשכפל, להעתיק, לצלם, להקריא, להקליט ולהעביר לכל אחד, בכל צורה שהיא ובלבד שהמאמר ישאר שלם כולל הקרדיט לכותב המקורי בסוף המאמר – וקדימה הצלוח’ס.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. היי מיקי מה ענינים זאת מרים. דיברת על הקטע של רוצה אבל לא עושה… אני בת 18 וחצי באמצע תיכון רציתי מאוד להרשם לקורס אני עובדת ואמרתי לאבא שלי שהוא ישלם מהחשבון שלו ואני ישלם לו כל חודש מזומן והוא לא הסכים…ניסיתי אני בעצמי שאני ישלם באשראי או בצקים מהחשבון שלי אבל הבנק לא מאשר כי המשכורת שלי לא ענקית…אתה מבין אני מאוד רוצה מאודדד וזה לא שלאבא שלי אין כסף כי לקורס אחר לא אכפת לו שאני ילך…אז מה זה אומר שלא רציתי מספיק?

    1. היי מירים,
      זה לא אומר שאת לא רוצה מספיק,
      זה אומר שכרגע עוד לא מצאת את הדרך על מנת להשיג את הקורס שאת רוצה, זה הכל 🙂
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  2. היי מיקי
    נושא מעניין מאוד סקרן אותי במיוחד סעיפים ד+ה
    מעניין אותי לדעת איך אפשר לעשות שינוי ברמת הזהות ובאמת להאמין
    בזהות המשודרגת לאורך זמן 🙂

    1. שלומי שלום
      שאלה מצויינת
      יש ב NLP לא מעט תהליכים אשר עוסקים בשינוי ברמת הזהות
      כאשר באופן עקרוני, שינוי ברמת הזהות מדבר על שינוי של אמונה על “מי אני”
      ברגע ששינית את האמונה הזו (ברמת תת-המודע) שינית את האמונה, נקודה.
      חשוב שבתהליך שינוי אמונה כזה השינוי באמונה יהיה שינוי מאמונה תוצאתית: “אני טיפש”
      לאמונה תהליכית: “אני מחכים יותר בכל רגע” – במקום: “אני חכם” שעלולה ליצור התנגשויות פנימיות ודיסוננסים.
      אחרי שעשית את תהליך שינוי האמונה, מיום ליום תמצא את עצמך עושה יותר ויותר פעולות אשר יוכיחו את היותך חכם
      כך שהאדם יגיע למסקנה (ובעניין הזה לאמונה ברמת הזהות) “אני חכם”

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  3. מאוד יפה המאמר כמו כל המאמרים שלך,
    השאלה היא איך עושים שינוי בזהות אם תוכל להסביר אפי’ בקצרה או להפנות למאמר אחר שלך.
    תודה רבה

    1. היי חיים,
      תודה על הפרגון.
      בנוגע לשאלתך, הצץ בתגובות שלי לשאר השאלות 🙂

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…