תהליך ליצירת שינוי התנהגותי לחיוב

תהליך NLP: תכנות התת-מודע ליצירת עמידה במילה במטרות שנקבע השנה.
 
בכל שנה מחדש, בעולם אנשים יושבים להם לקראת חודש ינואר ומתחילים לכתוב את המטרות והיעדים שלהם לשנה החדשה,
הם קוראים לזה: New Years Resolutions.
 
לנו יש מזל, יש לנו פעמיים בשנה תחילת שנה – פעם אחת בשנה העברית ואם לא הספקנו לעשות החלטות וקביעת מטרות לשנה החדשה, מגיעה אלינו השנה האזרחית החדשה ונותנת לנו את ההזדמנות השניה. השאלה היא:
האם ניקח אותה או שניתן גם לה לחלוף לנו בין האצבעות? כמו הרבה הזדמנויות שאח"כ אנו אומרים לעצמנו: "למה לא תפסתי אותה" ומלקים את עצמנו, רק בשביל שבשנה הבאה נעשה את אותה ההתנהגות.
 
ומכיוון שכל שנה המודעות לקביעת מטרות לשנה הקרובה הולכת וגדלה יש יותר ויותר מאמרים וטכניקות, ובכלל עכשיו שכל תחום האימון הולך וצובר תאוצה, על אחת כמה וכמה.
 
אז הנה תהליך ליצירת שינוי ממוקד כדי שכשנקבע מטרות השנה, נעמוד בהן לשם שינוי. התהליך בנוי על מספר טכניקות של NLP
אתם יכולים להשתמש בתהליך כדי לעשות שינוי בעצמכם ולהשתמש בו ככלי בעבודתכם עם אנשים אחרים (אם כמאמנים, אם כמנחים ואם כמטפלים)
 
חלק 1
הרבה אנשים לא יודעים מה הם רוצים בדיוק, הם יודעים בערך או שהם יודעים מה הם לא רוצים או מה הם היו רוצים להפסיק,
היות שהעיקרון הראשון בכתיבת המטרה שאנו רוצים לפי ה NLP   הוא "מוגדר בחיוב" – עלינו תחילה למצוא 'מה כן' ולא 'מה לא'.
 
אז שבו בנוחות וענו (בכתב) על השאלות הבאות:
(כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד – אך מופנה לשני המינים)
 
חשוב על דבר שאינך רוצה בחיים, משהו שהיית רוצה לשנות בחיים שלך, אם זו התנהגות או הרגל או דרך מחשבה, שבשנה האחרונה השתמשת בהם לרוב, והיית רוצה שבשנה החדשה אתה תפסיק לעשות את זה.
 
1. מהו הדבר שהיית רוצה לשנות?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
2. כתוב את כל הסיבות למה אתה לא רוצה או לא אוהב את זה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
מספר שאלות מנחות:
א. מה הבעיה עם זה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
ב. למה יש לך בעיה עם זה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
ג.  כיצד זה מגביל אותך?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
ד. במי ניתן לתלות את האשמה בבעיה הזו?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
3. חשוב על הבעיה או הסיטואציה הבעייתית הזו בעתיד. בהנחה שלא שינית אותה.
    איך אתה מתנהג? מה אתה רואה? מה אתה מרגיש? מה אתה חושב?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
4. איך זה משפיע לך על החיים? איך זה משפיע על הסובבים אותך?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
5. איזה דבר חיובי ההתנהגות הזו מאפשרת לך להשיג?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
6. קום, תתמתח, שנה תנוחה, קח נשימה עמוקה, תחליף אנרגיה ועכשיו שאל את עצמך:
    אם אני לא רוצה את ___________________ מה אני רוצה במקום זה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
    כיצד אני רוצה להיות שונה? להתנהג שונה?
    מה אוכל לעשות או להרגיש במקום זה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
    מהן האפשרויות/החלופות הקיימות עבורי?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
 
חלק 2 – התחברות ליצירתיות למציאת הדרך ( טכניקת וולט דיסני)
עכשיו הזמן לקרוא לעזרה למספר דמויות שיש לנו בחיים, הדמויות הללו הינן בעצם תפקידים שונים שאנו משחקים בחיים שלנו בסיטואציות שונות.
 
אנו נתאר כל דמות, וכל דמות הינה בעצם הלך רוח מסויים שהיית בו בעבר, קח את הזמן להתחבר לאותה הדמות, לאותו החלק שבך שמייצג את הדמות הזו ופועל כמו הדמות הזו, תחשוב כמוה, תשב כמוה, תתנהג כמוה, תראה את החיים כמוה ותדבר כמוה.
הדרך האפקטיבית ביותר היא לא רק לשנות תנוחה בין דמות לדמות אלא ממש לנוע במרחב, להחליף כסא בין דמות לדמות (ובשביל כך תצטרך 3 כיסאות) או אם אתה עושה את התרגיל בעמידה, תמצא מקום שונה בחדר לכל דמות.
 
הדמות הראשונה תהיה דמות החולם.
החולם הוא אדם ששום דבר לא יכול לעצור אותו, הוא יצירתי בצורה יוצאת מגדר הרגיל, הוא לא מתחשב ברעשים מהצד או מבפנים אלא עסוק כולו בחלומות בהקיץ, הוא יכול לראות כל התנהגות אפשרית, כל מצב אפשרי, כל סיטואציה וכל תגובה אפשרית.
 
הדמות השניה תהיה דמות הראליסט – המציאותי.
הראליסט הוא אדם שמחובר חזק למציאות, הוא יודע כיצד לבצע דברים, איך לבנות תכנית עבודה פשוטה, עם צעדים פשוטים וישימים, להתקדם עימה ולפעול דרכה.
הדמות השלישית הינה דמות המבקר.
המבקר הוא בעל חשיבה ביקורתית, הוא יודע לבחון את הצעדים לעומק ולחדד אותם, כך שכל פעולה תהיה מדוייקת להפליא. תהיה פשוטה וישימה.
 
א. חיבור לחולם שאנחנו:
תזכור זמן שבו חלמת בהקיץ, היית יצירתי, הכל זרם לך והרגשת נפלא, היית שופע רעיונות, שב בכסה הראשון או עמוד במקום הראשון, וכנס לתנוחה של יצירתיות, שב/עמוד כאילו עכשיו אתה יצירתי ומלא רעיונות, מלא בהשראה, תרגיש את זה בכל הגוף,
ומתוך המקום הזה, כשאתה מרגיש את זה בכל הגוף תדמיין את עצמך פועל אחרת במהלך השנה הקרובה, תדמיין את הסיטואציות שבהן בעבר פעלת בצורה שאתה לא אוהב ועכשיו, תדמיין כיצד אתה פועל שם אחרת. חדש, שונה. בצורה חיובית, שעוזרת לך וגם לסביבה שלך.
 
וענה לשאלה הבאה:
כיצד אתה מתנהג אחרת? מה בדיוק אתה עושה? (אם היינו מצלמים אותך בוידאו מה ההתנהגויות שאתה עושה? מה המילים שאתה אומר? באיזו אינטונציה? מהי שפת הגוף – פיזית?)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
כיצד אתה חושב אחרת? אילו מחשבות חיוביות מסתובבות לך בראש בעודך פועל בדרך החדשה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
כיצד זה גורם לך להרגיש טוב יותר?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
עכשיו, תחשוב על העתיד, בהנחה שמעכשיו אתה מתנהג בדרך החדשה הזו – מה חדש קורה בעתיד שלך?
מה שונה? מה נהיה יותר טוב?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
עכשיו, תחשוב איך ההתנהגות החדשה יכולה גם לשרת אותך בלהשיג את הדבר החיובי שהשגת עם ההתנהגות הישנה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
דמיין סמל כלשהו שמסמל את ההתנהגות הזו, מתוך האנרגיה היצירתית של החולם, מתוך כל התובנות וההבנות החדשות.
סמל פשוט שכל פעם שתיזכר בו, תיזכר בדיוק באנרגיה הזו, האנרגיה היצירתית של החולם וההתנהגות החדשה האפקטיבית לחיים שלך. שתתנהג לפיה בעתיד הקרוב והרחוק.
 
ב. חיבור לראליסט שבנו
עבור לכסא השני/למקום השני. ותיזכר בזמן שהיית עם שתי הרגליים על הקרקע, היית ממוקד במה שקורה מסביב, ידעת מה עליך לעשות והלכת לעשות את זה. עמוד/שב בתנוחה של מיקוד, מכוונות גבוהה, ביטחון עצמי כאילו שאתה יודע מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות את זה. תתחבר לעוצמה הפנימית הזו של הידיעה שאתה יכול לעשות את זה, תזכר בזמן שבו עשית משהו מתוך ידיעה שאתה יודע כיצד מבצעים זאת, ולא הייתה לך שום בעיה לבצע את הפעולה הזו – זה יכול להיות משהו פשוט או משהו יותר מסובך, הבחירה שלך. כל עוד אתה מרגיש את זה בעצמות, את המיקוד, הביטחון, הידיעה, המכוונות הגבוהה לעשיה, המוטיבציה.
וכשאתה ממש מחובר לזה, עומד/יושב בדיוק בתנוחה הזו ענה על השאלות הבאות:
 
מה יהיו הפעולות הכי פשוטות שעליך לעשות בכדי להתחיל להתנהג בדרך החדשה החל מהיום?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
ואז כיצד תתנהג?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
מהן המחשבות הכי פשוטות שתחשוב כשתתחיל להתנהג בדרך החדשה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
מה תחשוב על עצמך? איזה אדם אתה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
מה תוכל לומר על אדם כזה שעשה שינוי כזה? איזה אדם הוא?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
האם אתה אוהב את מה שאתה רואה? את הדרך החדשה שבה ראית את עצמך מתנהג?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
מה בדיוק אתה אוהב בזה?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
איך זה גורם לך להרגיש?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
דמיין סמל כלשהו שמסמל את ההתנהגות הזו, מתוך האנרגיה הממוקדת של הראליסט, מתוך כל התובנות וההבנות החדשות.
סמל פשוט שכל פעם שתיזכר בו, תיזכר בדיוק באנרגיה הזו, האנרגיה הממוקדת של הראליסט וההתנהגות החדשה האפקטיבית לחיים שלך. שתתנהג לפיה בעתיד הקרוב והרחוק.
 
 
ג. חיבור לביקורתי שבנו
עבור לכסא השלישי/למקום השלישי.
תיזכר בפעם שבה היית ביקורתי, בחנת כל דבר לעומקו ולרוחבו ומצאת את כל הבעיות שבו רק בשביל למצוא מייד אחרי זה פתרון מדוייק יותר, חד יותר, טוב יותר. הביקורתי שבנו עוזר לנו לחדד ולדייק את הפעולות שלנו בכדי שבעתיד נפעל בצורה אפקטיבית ומדוייקת יותר כדי להשיג את המטרה שלנו. שב/עמוד בתנוחה של הביקורתי, הבוחן, זה שמחפש לבחון כיצד זה פועל וכיצד זה יכול להתקע.
 
לא פעם, כשאנו נמצאים בתוך סביבה שרגילה לראות אותנו פועלים בדרך אחת, כאשר אנו מתחילים לשנות את אופן הפעולה שלנו לסביבה קשה עם השינוי, כי הם רגילים למשהו אחר. ואז הסביבה פועלת לרעתנו, המטרה שלנו כאן היא  לרתום את הסביבה לשינוי שאנו מבצעים, כך שיהיה לנו פידבק חיובי מהסביבה, עזרה ותמיכה וכך השינוי שעשינו יוטמע בצורה מעמיקה יותר בחיינו.
 
תראה את עצמך מהצד, פועל בדרך החדשה, ותבחן את הסביבה שלך – כיצד היא מגיבה לפעולות החדשות שלך, לשינוי שעשית.
מי הם הסובבים אותך? אלו שאת הפידבק שלהם אתה מחשיב, אלו שיכולים להועיל ו/או להזיק לך מתוך הפידבקים שלהם?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
תראה את עצמך בעתיד הקרוב והרחוק פועל בדרך החדשה, ותבחן בעין ביקורתית את הסביבה, כיצד היא מגיבה לשינוי?
תבחן מי עלולים להוות מכשול או מעצור בדרך, אפילו מתוך האהבה שלהם אליך והעובדה שהם לא יודעים שעשית שינוי בחייך, בדרך התנהגותך ומחשבותיך? ורשום אותם קודם כל בקבוצות: (החברה מהעבודה, החברה מהמועדון, המשפחה וכד'..)
ואח"כ עבור קבוצה קבוצה ותבחן מי נמצא שם ומהי דרגת המכשול שהוא או היא עלולים להציב בפניך.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
תבחן מי עשויים להיות גורמי תמיכה, עוגנים, כאלו שיתמכו ויקדמו אותך בשינוי שעשית, כאלו שיפרגנו?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
כיצד תרתום את הסביבה שיעזרו לך ויתמכו בך בהתנהגות החדשה?
קודם כל גורמי התמיכה, העוגנים, אלו שיתמכו בך, (הרשימה השניה) – כיצד תוכל לרתום אותם לתהליך? מה תגיד להם?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
עכשיו, גורמי המכשלה, אלו שאיכפת להם ממך רק שכל עוד הם לא יודעים מה התכנון שלך, מה המטרה שלך וכיצד אתה הולך לבטא את זה/ להתנהג אחרת, חדש, שונה. עלולים להוות גורם מכשיל.(הרשימה הראשונה)
מה תאמר להם? כיצד תרתום אותם לתמיכה בשינוי שעשית?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
תראה את עצמך פונה אליהם ואומר להם את מה שכתבת, האם זה רותם אותם?
את מי שכן, סמן לעצמך V, את מי שלא, אילו דברים אחרים תוכל לומר להם כדי כן לרתום אותם?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
 
עכשיו, דמיין לעצמך סמל כלשהו שמסמל את הפעולה של רתימת הסביבה לתמיכה בשינוי שעשית. מתוך אנרגיה ממוקדת של עשיה ומכוונות גדולה להצלחה, להשיג את השינוי שעשית ושישאר לשנים..
תראה את הסמל הזה, ודמיין את כל אחד מהאנשים ברשימות למעלה עם הסמל הזה מעל ראשיהם, כך שכשתפגוש בהם בעתיד, אתה תזכור בדיוק מה עליך לעשות ולומר בכדי לרתום אותם לתמיכה.
 
חלק 3 סיכום והתחייבות.
עבור לכסא/מקום הראשון ותיזכר בסמל הראשון.
תיזכר באנרגיה ובכוונה. קח את הסמל עימך ועבור לכסא/המקום השני.
תזכר בסמל השני, של המכוונות לעשיה, הראליסט. תיזכר בפעולות שאתה עומד לבצע.
מצא אדם שאתה יודע שיתמוך בך (המאמן שלך) והתחייב בפניו מתי אתה הולך לבצע את הפעולות הללו (שכתבת בחלק 2. בראליסט) וסמס לו ברגע שביצעת אותן.
סמס לו: א. כיצד אתה מרגיש עם זה? מה אתה חושב חדש על עצמך?
 
לך ותהנה מהדרך ומהשינוי החדש שעשית בעצמך.
 
מיקי 
מיקי ברקל,
'NLP לשם שינוי' – הצלחה במחשבה תחילה
תהליכי אימון והנחיה להשגיות ומצוינות בעסקים ובחיים בשיטת ה NLP.
www.forachange.co.il   נייד: 054-5382212
© ניתן לפרסם, לשכפל, להעתיק, לצלם, להקריא, להקליט ולהעביר לכל אחד, בכל צורה שהיא ובלבד שהמאמר ישאר שלם כולל הקרדיט לכותב המקורי בסוף המאמר – ושיהיה בהצלחה.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. מיקי ,אתה לא יודע מה עשה לי C.D.הראשון שנתת לי מתנה בערב עם שלוש הבנות ,ציפי,אוריאלה וליז קשקש.לא תארתי לעצמי מה יחולל בי ובנשמתי תוך 48 שעות .היריעה קצרה מלהכיל את השינוי שחל בי תוך 48 שעות .האסימונים ירדו אחד אחרי השני ,ואחר כך בשטף קצף .קודם כול הבנתי מי ניהל אותי כל השנים ,ואני חשבתי שאני מנהלת את חיי לדוגמה .אני כמו כולם חשבתי שצריך להסתכל פנימה על מנת לצמוח ,ואתם שניכם מוטטתם לי את האמונה שצריך להכנס פנימה ע”מ לחולל שינוי ,וכשהתחלתי להסתכל החוצה מצאתי מה נותר לתקן לשפר בקשרים עם יקיריי הגדולים, והפחות גדולים .המהפכה התחוללה מיד בתפיסת הערך העצמי שלי .מיקי מלא זמן אני עובדת על התת-מודע עם גדולים וטובים כמו ד”ר אריה קגן, גרציה אמיתי .יוסי קדמי,מיטל ויסמן . כפגועת ראש קשה ;מוות קליני ותרדמת של 5 חודשים .אני עושה הרבה שימוש בחומרים הללו על מנת לחולל פלאים בחיי .מיקי אתה יכול לכוון אותי היכן אני יכולה לקנות את כל סידרת “הכל אפשרי “?אם הוצאת אותה לאור.אני עקשנית ונחושה לקנותם, ואני אצליח .חג שמח כוכב חדש שלי ,כל פעם אני מתחברת לאדם שמגשים את מטרותיי,חלומתיי,אני מעולם לא עוצרת .ישנתי חמישה חודשים יותר מידי.ורדה .קיבוץ פלמחים .

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
מוכנים לשינוי?
השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם



×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…