8 טקטיקות להשפעה ושכנוע

אנשים מסתובבים בחיים שלהם עם רעיונות שונים,
עם מחשבות שמסתובבות להם בראש על האופן שבו דברים פועלים,
על סיבות, על משמעויות. חלק גדול מהמחשבות הללו הינן מחשבות
שנוצרו מתוך דפוסי חשיבה שלמדנו כשהיינו צעירים יותר.

כאשר אנו באים לשכנע מישהו, המטרה שלנו בדרך כלל היא
לשנות איזו שהיא מחשבה שכבר מסתובבת לו בראש
אחרת, לא היה טעם לשכנע אותו. הוא היה חושב ופועל בדיוק
כפי שאנו חושבים ופועלים.

במאמר הבא, ריכזתי לכם 8 טקטיקות שונות להשפעה ושכנוע
מתוך הניסיון העשיר והספרות העניפה שצברתי במהלך השנים.

8 טקטיקות שכל אחת מהן תעצים אותך לשנות את דעתו
של האדם שמולך, ולשכנע אותו ברעיונות שלך לכשתצטרך.

1. משיכת תשומת לב –
יש לא מעט דרכים לעשות את זה, בין אם ע”י הבניית המסר בצורה
מרתקת ומעניינת ובין אם יצירת עניין דרך שימוש באינטונציה משתנה.

דרכים נוספות כוללות: שפת גוף עירה אך מדוייקת,
מסרים הבנויים אפקטיבית מבחינת התחביר שלהם,
תוכן בעל משמעות לאדם השני ו/או קישור לנושאים כואבים
או מרתקים את האדם השני ועוד…

ככל שתמשכו ותחזיקו בתשומת ליבו לאורך זמן רב יותר
כך יתאפשר לכם להעביר לו את המסר שלכם בצורה משכנעת יותר,
או אפילו לשתול לו מחשבות, בזמן שתשומת-הלב שלו מכוונת לכיוון אחד
וכמו קוסם שמכוון את תשומת ליבכם ליד ימין ובינתיים ביד שמאל
הוא מכניס משהו לכיס.

 

2. זרימה והובלה
אחת המילים שיוצרת אנטגוניזם לרעיון שלכם היא המילה: “לא”
ואנשים משתמשים במילים “כן, אבל” כסוג של “לא” בתחפושת,
וכך הם מקבלים את אותה התנגדות סמויה אצל האדם השני.

תזכרו מה אתם מרגישים כאשר מישהו אומר לכם: “כן, אבל”.
התחושה הפנימית הזו יוצרת מעיין התנגדות לאדם או למסר שלו,
רק מעצם זה שהוא אמר לכם “כן, אבל”. ובכך התנגד בצורה חצי-סמויה.

החוכמה היא לזרום עימו – כלומר להסכים עימו על הרעיון שלו
או על זה שהוא חושב כך… ורגע לפני שאתם קופצים – הכוונה היא
להסכים עימו תקשורתית בלבד – כלומר במקום להשתמש במילים
“לא”, “כן, אבל” וכד.. להשתמש במילים “כן, ו…” או “וגם…”
כדי למנוע את ההיווצרות של התנגדות סמויה ולפתוח את ההקשבה
והמוכנות שלו לקבלת המחשבות שלכם.

כאשר אתם זורמים עם האדם שמולכם, עם הרעיון שלו
עם המסר שלו ולכאורה מסכימים עימו – נוצרת זרימה בתקשורת
זרימה שמאפשרת לכם להוביל אח”כ לכיוון חדש מבלי
שהאדם יתנגד…

נניח שאני רוצה לומר למישהו שהרעיון שלו לא רלוונטי בכלל לדיון.
אם אומר לו: “כן, אבל זה לא ממש רלוונטי לדיון”
הוא יתנגד (כמעט באופן אוטומטי) בגלל ה”כן, אבל”
וינסה להוכיח שהרעיון שלו מאוד רלוונטי.

לעומת זאת אם אני אומר משהו בסגנון של:
“כן נכון, ואם תשים לב גם שבעודך מדבר על הנושא שלך
תוכל גם לחשוב על העניין הזה מצד נוסף ולהבחין שבצורה מסויימת
זה לא ממש רלוונטי לדיון שלנו כי  א’ ב’ וג’ ומה שיכול להיות
יותר רלוונטי הוא A B ו C …”

וכך יוצרים זרימה והובלה לכיוון שלנו.

 

3. סמכותיות
אנשים מקשיבים לאנשים שנתפסים כסמכות בעיניהם,
אנשים רוצים להתקרב לאנשים שנתפסים כסמכות בנושא מסויים,
אנשים רוצים לעשות את מה שאנשים שנתפסים כסמכות אומרים.
מקדמת דנן, יש לנו “חיווט מיוחד” במוח לאנשים הנתפסים כסמכות
בין אם זו סמכות מדומה ובין אם זו סמכות אמיתית.

יש דרכים רבות להיתפס כסמכותי, או כסמכות בנושא מסויים
אחת מהן היא הלבוש שלנו – מדים של שוטר, חלוק לבן של רופא
חליפת עסקים מעונבת, אלו הם חלק מה”עטיפות” אשר מעבירות
מסר של סמכות בצורה סמויה – גם תעודות הישג התלויות על הקיר
מעבירות מסר סמוי של “אני בעל סמכות בנושא – כדאי להקשיב לי”
בגלל זה רופאים יכולים לשתול מחשבות וליצור אמונות אצל הלקוחות שלהם
בין אם בכוונה ובין אם בשוגג (ולצערי המקרה השני נפוץ יותר)

במחקר שעשו עם אחיות שנתנו הוראות התנהגות לאנשים אחרי
אירוע לב, גילה ד”ר צ’יאלדיני (אחת הסמכויות הגדולות בנושא השפעה)
שהחולים מקשיבים ופועלים יותר להוראות של אחיות שבחדר שלהן
היו תלויות תעודות ההישג שלהן לעומת אלו שבחדר שלהן
לא היו תלוית תעודות הישג כלשהן.

העטיפה היא דרך אחת להשיג סמכות, דרך אחרת היא להשתמש
בשפה ובמסרים הבנויים בצורה אפקטיבית, בצורה נכונה ליצירת
אותה חוויה של סמכות אצל הצד המאזין.
בין אם זה שימוש בשיחה אגבית על הישגים שלי, עשיה שלי,
גורמים רמי מעלה שעימם עבדתי והגענו לתוצאות וכד..
ובין אם זה טקטיקות של “השאלת סמכות” דרך חיבור של
המסרים שלנו לאנשים שנתפסים כסמכות.

דוגמה של “השאלת סמכות” תהיה:
“בסדנה שאני מעביר בסוף החודש, אני מלמד את הטקטיקות
של ביבי נתניהו ושל ברק אובמה להשפעה על קהלים גדולים”.

עכשיו, יצרתי אפקט הילה ו”השאלתי סמכות” דרך שימוש בשמות גדולים, של אנשים
שנחשבים למוצלחים בדיבור בפני קהל, וההילה הזו “הושאלה”
לסדנה שלי..

 

4. שימוש בהוכחות חברתיות
זהו עוד אחד מעקרונות ההשפעה של ד”ר צ’יאלדיני,
אנשים הם כמו עדרים – הם על פי רוב פועלים לפי הרוב.
בין אם זה כדי לחסוך לעצמם תהליכי קבלת החלטה
ובין אם זה כי הם מניחים שאם הרוב פועל כך, אז כנראה זה נכון…
לא משנה הסיבה, כשיש לכם הוכחה חברתית כלשהי
לרעיון שלכם – שאחרים מאמינים בו, שאחרים חושבים אותו
הסיכוי לשכנוע הצד השני פשוט עולה בכמה רמות

כך בכל אופן חושבים מומחי הפרסום בעולם. 🙂
אחת מהשיטות שלהם לפרסם היא להשתמש בדמויות מוכרות,
סלבריטאים, לפרסום של מוצרים…
כאשר הסלבריטאי משתמש במוצר – אחת ההנחות הסמויות
של לא מעט אנשים היא (עד כמה שהיא נשמעת אבסורדית לפעמים):
“אם הוא משתמש בזה, והוא יודע מה טוב כי הוא לא יאפשר לעצמו
להיתפס עם משהו לא יפה/יעיל/יוקרתי/טוב (מחקו את המיותר)
אז כנראה זה טוב וכדאי לקנות את זה”

זוהי דוגמה קלאסית לשימוש בהוכחה חברתית.
ניתן כמובן לעשות את זה גם ע”י הבניית המשפטים שלכם בשיחה
ודרך שיחה אגבית, לשתול את המחשבה ש”כולם משתמשים בזה”
או “כולם חושבים כך” בצורה סמויה.

כשהייתי צעיר יותר, ונמצא בסצנת המועדונים והמסיבות
הייתי מעורב בהפקה של מסיבות ענק בחוות היען באילת.
אחת הדרכים שהמפיקים היו משתמשים בה כדי לגרום
לקהל רב להכנס למסיבה הייתה להתחיל את המסיבה ב 11 בלילה
אבל, להחזיק את האנשים בחוץ, בתורים ארוכים (למרות שבפנים עדיין היה ריק)
הסיבה הייתה, שאנשים היו מגיעים, רואים את התור הארוך בכניסה,
מניחים שבפנים גם מלא ולכן התור ארוך, היו חונים ומצטרפים לתור.

וכך לאורך כל תחילת הערב (כשעתיים מרגע פתיחת הדלתות)
היו בחוץ יותר אנשים מאשר בפנים, ועוד ועוד היו מצטרפים אליהם
בכל רגע…    זהו כוחה של הוכחה חברתית.

 

5. עיקרון החזרה
בין אם המסר נכון או לא, ככל שתחזרו עליו יותר ויותר
כך הוא ישתל במוחו של המאזין.
בעולם הפרסום יודעים שאדם צריך להיחשף לרעיון כלשהו
בסביבות 6 פעמים עד שהוא מתחיל לקלוט אותו.

ככל שתחזרו בצורות שונות על המסר שלכם במהלך השיחה
כך הצד השני יתרגל אליו, ובסוף תיווצר אצלו הרגשת מוכרות
כאילו הוא מכיר את הרעיון הזה, הוא מרגיש מוכר ונוח.
ואז יהיה לו הרבה יותר קל לקבל את הרעיון שלכם ולחשוב את
המחשבות שאתם רציתם שהוא יחשוב – והרי לכם שכנוע.

החוכמה היא לחזור על הרעיון בדרכים שונות! ולא באותו אופן בדיוק
וטיפ קטן – עדיף 6-7 מודעות קטנות במגזין אחד מאשר מודעת דף שלמה
החזרתיות של המודעות תיצור את העירנות ותחושת ההכרות עם המסר
עד שהאדם ישים לב אליהן בצורה מודעת ויקח לתשומת ליבו.

 

6. עוצמתי ומעצים
בהעברת המסר על מעביר המסר להיות עוצמתי (להבדיל מכוחני)
כאשר שניים מתווכחים, בדרך כלל האדם העוצמתי, הבטוח ביותר בעצמו
ובמסר שלו – הוא זה שינצח.
וכאשר אתם מעצימים את האנשים שמאזינים לכם, הרבה יותר כיף וקל להם
לקבל את הרעיונות שלכם, את המסרים שלכם – כי זה מעצים אותם.

אחת הדרכים ליצירת תחושה של עוצמה (וגם של סמכותית)
היא שימוש בשפת גוף יציבה! – עמידה על שתי הרגליים מבלי להתנדנד
שמירה על קול יציב, שלא נשבר או מאבד את האינטונציה שלו.
חיזוק הביטחון העצמי שלך בעצמך ובמסר שלך.

– צעקות, הן לא בהכרח עוצמתיות יותר – נהפוך הוא,
דווקה אדם שמדבר יותר בשקט יכול להתפס כעוצמתי יותר מאשר
אדם שצועק.  ואדם שיודע להשתמש בהפסקות דיבור, פאוזות מכוונות
בצורה אפקטיבית – יתפס, לרוב,       כעוצמתי יותר.

וכדי לגרום לצד השני להיות מועצם מהרעיון או מהמסר שלכם,
עליכם גם להבנות את המשפטים שלכם בצורה כזו שמעבירה
מסר סמוי בסגנון של: “כדאי לך להקשיב לי כי זה יאפשר לך להיות
טוב יותר, חזק יותר, מהיר יותר, עוצמתי יותר”
כאשר המסר הזה שתול בתוך השפה שלכם, המשפטים שאתם משתמשים
המילים שאתם אומרים – אתם תעצימו גם את הצד השני,
דבר שמעצים באופן מיידי את הסיכויים שלכם לשכנע ולהשפיע.

 

7. שליטה במסגרת התקשורתית
מי ששולט במסגרת שולט בהשפעה.
אדם שמרכיב משקפיים ורודים – יראה את העולם כורוד.
אדם שמרכיב משקפיים שחורים – יראה את העולם כשחור.
שניהם יראו את אותה הכוס, רק שכל אחד יתמקד על החצי המלא
או הריק, בהתאמה.

כבני אדם אנו יצורים שייוצרים משמעויות כל הזמן ומכל דבר…
כאשר אנו רוצים להעביר מסר מסויים ואנו רוצים שהצד השני
יקבל את המסר שלנו – כלומר ישוכנע.
כדאי יהיה לנו לבחור עבורו את המשקפיים שדרכם הוא יבחן את המסר.

המשקפיים הללו יהוו את המסגרת שתיתן את המשמעות למסר
ולכן זה חשוב לשים לב לאופן שבו אתם משוחחים, לדרך המדוייקת
שבה אתם מעבירים את המסרים שלכם. כך שתוכלו לשתול את המסגרת
הנכונה שדרכה האדם המאזין לכם ישפוט את המסר שלכם בצורה הנכונה.
או לייתר דיוק, בצורה האפקטיבית למטרה שלכם.

 

8. אופנות המסר: ויזואלי, שמיעתי או תחישתי
כלל האצבע אומר:
“תאמר את זה כמו שהם אוהבים לשמוע את זה,
תראה את זה כמו שהם אוהבים לראות את זה,
ותחבר אותם אם הם אוהבים להתחבר לזה”.

זה כבר מחייב אותך ללמוד לקרוא אנשים ברמת השפה שלהם,
ללמוד לזהות את הדרך שבה הם אוהבים לקבל את המידע שלך.

יש אנשים שהנראות חשובה להם, הם מדברים בשפה ויזואלית
הם יאמרו משפטים כגון: “הרעיון הזה נראה טוב” או “זה לא בהיר לי מספיק”
– תראה להם, תכתוב על הלוח, תשתמש במצגות, תצייר דיאגרמות
הם אוהבים לראות כדי להבין.

יש אנשים שהשמע חשוב להם, הם מדברים בשפה שמיעתית
הם יאמרו משפטים בסגנון של: “הרעיון הזה נשמע לי” או “זה רועש מדי”
– תסביר להם, תדבר בלבד, תשתמש בשפה שמיעתית (“תקשיב רגע”, “איך זה נשמע לך”?)
בלי תמונות, בלי מצגות – והכי חשוב – לוגי ורציף, נקודה אחרי נקודה
הם אוהבים להקשיב כדי להבין.

ויש אנשים יותר תחישתיים, הם מדברים בשפה של תחושות ורגשות
הם יאמרו משפטים בסגנון של: “אני מתחבר לרעיון שלך” או “זה לא יושב לי עדיין”
– תחבר אותם, תן להם משהו פיזי להתעסק עימו, תחליף עימם מקומות
תנועו בזמן השיחה, תן להם דוגמה פיזית שהם יוכלו להתנסות בעצמם
הם אוהבים להתנסות בעצמם כדי להבין.

וכך הצד השני לא יהיה עסוק ב”לתרגם” את דבריך לאופנות (ויזואלי, שמיעתי, תחישתי)
הרגילה שלו – אלא יהיה עסוק בלתת לך את מלוא תשומת הלב
ומי שתופס ומושך את תשומת הלב של הצד השני – מגדיל את הסיכויים שלו
להשפיע ולשכנע.

——–
ישנם עוד טכניקות ועקרונות רבים, יחד עם זאת באם תשתמשו בחלק מהטכניקות והעקרונות
שלמדתם כאן, אתם תעצימו ותגדילו את הסיכויים שלכם להשפיע ולשכנע ברעיונות שלכם
והשילוב בין הטכניקות והעקרונות שכאן, ישלש את הסיכויים שלכם להשיג את מה שאתם
תרצו להשיג מהצד השני.

ואם אהבתם את המאמר, תגיבו למטה וגם שתפו את חבריכם
קדימה הצלוח’ס
מיקי ברקל

 

נ.ב.
כדי ללמוד עוד איך תשתמשו בטכניקות הללו ועוד-
תוכלו לרכוש את צילומי הוידאו של סדנת סודות ההשפעה של ה NLP – לחצו כאן

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. מעמר מעניין וכובש / קצת שונה מהסגנון שלי אבל מעניין ביותר.
    בכל אופן אני חושבת ופועלת בסגנון שהו מקורב להשפעה וחיזוק עצמי של האחר, בכוחות עצמו.
    בידידות יעל מיגדל

    1. היי יעל,
      המון תודה, כיף לקרוא
      מאוד חשוב להעצים אחרים, זהו בהחלט חלק גדול מהעבודה שלנו
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  2. כמו תמיד, מאמר מקיף, מעניין, מסקרן ןנותן הרבה ערך.
    תודה:)

    1. מעניין. טקטיקה נוספת היא “הלובי”. דומה קצת ל”עדר”. משמעו גיוס לובי של תומכים ברעיון וציטוט הדברים שנאמרו על ידם כתמיכה ברעיון. לאנשים אנליטיים כדאי גם להוסיף נתונים מספריים (כמו 90% מאלה שנחשפו לדברים השתכנעו ותומכים ברעיון הזה…..) וכד’.
      תודה על הטיפים.

      1. היי מירי
        טיפים מעולים 🙂
        אם תפרטי עליהם קצת יותר – אשמח להעלות מאמר משלך לבלוג 🙂

        קדימה הצלוח’ס
        מיקי

  3. מיקי, נהדר
    כייף לקרא

  4. מיקי . שוב תודה על ריכוז המידע המעניין והאפקטיבי ליצירת שינוי. נהניתי מאוד .

  5. יישר כח! הלוואי ואדע לישם את אשר לימדת וזה עתה קראתי. אם כי אני חושבת שאנו מישמים לפחות חלק מהדברים באופן לא מודע. כאן הבאת את החומר באופן מובנה,כך שנשים לב לכל חלק ולכל דוגמה בצורה המתאימה. תודה לך,מדהים וזוהר!

    1. המון תודה חניאלה
      בהחלט החוכמה היא לדעת להשתמש במיומנויות ובכלים הללו בצורה מכוונת מראש
      ולא במקרה וללא שליטה ( כי אז אנו עלולים לשכנע בדברים שלא כדאי לשכנע איתם)
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  6. ערב טוב
    תודה איש יקר. אני נהנה כל פעם מחדש ומנסה להפנים את הרעיונות שלך.

  7. למיקי תודה רבה!
    קראתי את המאמר רק היום, והוא היה ‘בול פגיעה’ אחרי שיחה מתסכלת עם מישהי
    שרציתי לשתף אתה פעולה והיא, במקום זה, נסתה ללמד אותי איך לעבוד במגרש שלי,
    שהוא שונה מאוד מן המגרש שלה.
    אני בדרך כלל תמיד שואלת את עצמי מה יכלתי ללמוד משיחה, גם אם לא יצאתי ממנה
    כמובילה. כאן זה היה מתסכל, כי נראה לי שחוץ מן הנחישות שלה להוביל את השיחה,
    לא היה לי עוד מה ללמוד ממנה.
    או, לחילופין, ייתכן שנכשלתי בשיחה כי נכנסתי לעימות של “למי יש יותר גדול”.
    אני עדיין מתוסכלת מן השיחה הזאת, מה עוד שלא יצא ממנה שיתוף פעולה.

    1. היי זיוה
      אני מבין את התסכול מן השיחה, והאמת היא שעל מנת שיהיה אפשר ללמוד ממנה ולראות את השיעור
      השלב הראשון הוא לקבל את התסכול ולשחרר אותו, אולי לסלוח או להכיל.. מה שהכי יעבוד לך
      וכשתהיי בראש שקט יותר, רגוע יותר.. תקראי את מה שכתבת – נראה לי שהשיעור שלך כבר נמצא
      רק נשאר לך לראות אותו (-;

      כל הכבוד על העירנות שלך, והמוכנות שלך ללמוד מכל שיחה, זה לא מובן מאליו.

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  8. תודה רבה מיקי, מעניין ומשכיל (-:

  9. תודה. היה מעניין מאוד. חלק מהדברים ידעתי מנסיון בעבודה, בצורה לא מודעת,
    אבל הרחבת מאוד ומקדת לי את הדברים. ארצה ללמוד עוד.

    1. תודה חמדה
      יש את הסדנה שלנו בעוד שבוע

      שיהיה שבוע נפלא
      מיקי

  10. שלום
    כמי שקורא ומ נוי על החמרים שלך
    הייתי מציע שתערוך את החומר בגירסת הדפסה
    זה פשוט יותר נוח לקרא כך מאש לגלגל באתר..
    נקודה למחשבה

    תודה
    אלי

    1. היי אלי
      תודה על ההצעה
      שמח שאתה נהנה מהחומרים 🙂

      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  11. מיקי בוקר טוב
    רק היום קראתי את הכתבה
    הייתי צריכה אותה כהכנה לפגישה חשובה
    האמת שתמיד אתה מוסיף לנו עוד ועוד,
    חייבת לציין שאתה בן אדם חכם מאוד
    מה גם שהצחקת אותי על הבוקר
    אהבתי מאוד איך שאתה כותב ומציג כל סעיף וסעיף
    זה נותן הרגשה של עוצמה למי שקורא את הכתבה
    ועם זאת אני לא כל כך בטוחה שאצליח ליישם בפגישה
    אני אשב וארשום לי את מה שאני צריכה לגיד ,
    אשתמש בכתבה הזו
    תמשיך להעשיר אותנו
    אוהבים אותך ואת כל מה שאתה נותן

    1. היי רולא
      גם אם תיישמי רבע ממה שקראת, זה כבר יהיה הרבה יותר ממה שאת כבר מיישמת 🙂
      תשתמשי בלימודי ה NLP שלך – ראפור, שפה חושית ותראי איך זה מתחבר למה שקראת כאן

      קדימה הצלוח’ס וספרי איך הלך בפגישה
      מיקי

  12. בנוגע לשימוש בהוכחות חברתיות, גם כאשר מדובר על עסק שמציג ביקורות של לקוחות על מוצרים/שירותים יש לזה השפעה עצומה. לפי סקר רחב היקף של נילסן, 70% מהאנשים מאמינים להמלצות של לקוחות ו-99% להמלצות של מכרים ומשפחה – כאן כבר נכנס שיווק מפה לאוזן.

    1. היי דמיטרי
      המון תודה על ציטוט המקור :-]

      מיקי

  13. שלום מיקי
    אני חושב שאם זה אפשרי שתערוך את המאמרים באופן שראוי להדפסה [גירסת הדפסה] זה יועיל מאד למי שרוצה להשתמש בחמרים בצורה ניידת
    תודה

    1. היי אלי
      אין לי מושג איך עושים זאת כל כך..
      מיקי

  14. היי מיקי

    א. תודה, מאמר כרגיל מרתק ומעניין.
    ב. לדעתי במאמר הזה קצת פיספסת את השמיעתיים (אולי הרבה?)
    כי אילו היית מקליט אותו, רק אודיו, לי למשל היה הרבה יותר לעקוב אחרי כל הכתוב
    וגם היית יוצר אצלי חוויה הרבה יותר עוצמתית וכנראה שגם מעצימה.

    ואם… היית מצלם את המאמר הזה, היית משיג תשומת לב גבוהה הרבה יותר –
    גם לראייתיים, גם לשמיעתיים וגם לתחישתיים 🙂

    ושוב תודה על מאמר מרתק ומועיל.
    אלי כהן – וידאו טיפ.

  15. היי מיקי,
    היי לכולם,
    סקירה מעניינת מאד. אני מרשה לעצמי לחדד/להוסיף מספר נקודות.
    כמי שעוסקת בטלמיטינג/טלמרקטינג ב-15 שנה האחרונים (וכעצמאית מזה 4 שנים) ומן הסתם מנהלת המון שיחו מכירה אתן דגש לנקודות הבאות:
    העצמה – כלי חשוב ביותר. למה מתכוונת המשוררת? בפנייתי לארגונים/חברות ההתנגדות הרבה ביותר היא מן הסתם התנגדות המזכירה או כל עובד שכיר אחר בארגון. הגישה שלי היא לבוא בטוב. ואני משתמשת המון בהעצמת המזכירה לא ממקום מתחנף אלא ממקום אמיתי – גם אני הייתי פעם שם ויודעת כמה התפקיד לעיתים תובעני/מלחיץ. אני תמיד אנהל דיאלוג קליל קצת חוש הומור על מנת להגיע למנכ”ל או בעל החלטה אחר.
    אגו – בתהליך המכירה אנא וותרו ושחררו באהבה את האגו. הוא לא משרת אתכם כלל וכלל! לא רק שאני נטולת אגו אני מעמידה את הלקוח במרכז ואפילו מציינת (ומתכוונת!) את זה במהלך הדיאלוג. הלקוח האינטלגנטי מבין זאת ומי מאיתנו לא רוצה לקוחות כאלו…
    נוכחות – לדעתי ההוויה החשובה ביותר בתהליך המכירה , גם פרונטלי, גם בטלפון. כשאני מדברת עם הלקוח זה הוא ואני ושאר העולם יחכה…
    לא להתווכח/להתעמת עם הלקוח. לזרום איתו כפי שמיקי ציין אבל לגרות אותו להביט בזווית אחרת על התמונה.
    טונוטציה – אין ספור אימונים עברתי עד שהגעתי לטונוטציה המתאימה שפותחת הקשבה. אז תתאמנו!
    בהצלחה,
    כרמלה טלמיטינג

  16. הי מיקי,

    תודה על הטיפים, מוכרחה לציין כי המאמר הינו מרתק וסיפק לי כמה תובנות.
    ושוב תודה ושבוע מוצלח.

  17. כמו שאני ועוד רבים ששואפים למעלה בחיים ממליץ לחוות את הקורס
    אצל מיקי !

    אהבתי את ה – ״נ.ב. ״ בסוף
    מסכם יפה את המאמר 😉

  18. תודה רבה מיקייי אהבתיי מאדדד!!!
    נוסף לי עכשיו הרבה ידע חדש

    1. בכיף מיתר,
      אשמח לקרוא איך השתמשת בו בהצלחה
      קדימה הצלוח’ס
      מיקי

  19. מיקי תודה רבה !! ידע זה כוח .
    בברכה מיכאל century21

  20. מיקי תודה תודה, מאמר מדהים, מרתק וכמו תמיד לך ולמורים שלך יש את היכולת המקצועית והיסודית להסביר דברים באופן פרטני וברור לכל… ממליצה בחום על לימוד nlp בבית הספר של מיקי.

  21. מיקי שלום!
    אהבתי כל מה שקראתי.
    אני במיוחד אוהבת מי שמכבד את מי שכתב דברים בעבר ,ויש קרדיט ברור אליו.אני מכירה יותר מידי אנשים המתיימרים לאמר הרבה דברים חכמים ולא להזכיר ולו ברמז ממי הם לקחו ציטוט זה או אחר..או רעיון זה או אחר.אתה בבירור מזכיר ממי למדת את מה שאתה כותב.אני מאד מעריכה את זה .תודה רבה על מאמר מרתק,מועיל,ומכוון לתוצאות בתקשורת אנושית.
    נ.ב. מעדיפה את הביטוי” תודה רבה” על הביטוי” המון תודה״
    אז תודה רבה,מיקי
    ממלכה זילברמן ספקטור

כתיבת תגובה

כתובת
סניף מרכז: מכללת NLP לשם שנוי בצלאל 7, רמת גן
סניף דרום: הרצל 2,באר שבע
טלפון
פקס
דואר אלקטרוני
סגירת תפריט
×

עגלת קניות

תכני סמסטר ג’ – רב-אומן NLP

אסטרטגיות חשיבה Strategies

אסטרטגיות חשיבה הינן רצף של פעולות עיבוד מוחי שמובילות לתוצאה ספציפית. אפשר לומר שאסטרטגיה דומה לקומבינציה של כספת, ברגע שיש לכם אותה, אתם יכולים לפתוח סודות לעולם מופלא של מצוינות והצלחה.
בקורס נלמד:
– מיפוי פורמלי – כיצד ממפים אסטרטגיה By The Book.

– מיפוי שיחתי – כיצד למפות אסטרטגיה תוך כדי שיחה עם כל אדם.

– התקנת אסטרטגיות. (על עצמי ועל אחרים)

– העברת מסר דרך מבנה האסטרטגיה.


 סוגי אסטרטגיות שנלמד למפות:
– אסטרטגיות קבלת החלטות לשיפור מיומנויות קבלת החלטות.
– אסטרטגיות מוטיבציה – ליצירת מוטיבציה בנושאים שונים.
– אסטרטגיות למידה – לקיצור ושיפור מיומנויות למידה.
– אסטרטגיות איות להעלמת שגיאות כתיב.

– אסטרטגיות קימה מהירה בבוקר.
– ועוד..

רמות נוירו-לוגיות של שינוי Neuro-Logical Levels of change
אחת הדרכים לבחון רמות צברור (פירוט והכללה) של שינוי היא דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס:
– נכיר את הרמות הלוגיות השונות

– נדע לזהות באיזה גובה נמצאת כל הצהרה של המונחה

– נלמד לעלות ולרדת ברמות בהתאם לשינוי שאנו רוצים להשיג

– נלמד טכניקות ליישור(Align)  הרמות הלוגיות הללו.

– נלמד לדגום דרך הרמות הנוירו-לוגיות של דילטס.


אמנות באמונות – Belief work
אמונות הן אחד הפילטרים החשובים בתפיסת המציאות שלנו, בין השאר הן מקבעות את האופן שבו אנו מגיבים לעולם ומתוך כך האופן שבו אנו יוצרים לעצמנו את המציאות.
בקורס נלמד:
– לזהות אמונות דרך המבנה התחבירי שלהם.

– להבחין בהתנגשות אמונות ו/או אמונות סותרות אשר מונעות התקדמות.

– להבחין באמונות מגבילות אשר מונעות התקדמות, מתי הן מגבילות ומתי לא.

– תהליכי שינוי אמונות מגבילות ופתרון סתירה בין אמונות.

– תהליכי הגדרה והתקנה של אמונות מעצימות חדשות.

– מיפוי של מסלול אמונות מלא.

– שלושת האמונות החשובות להצלחת תהליכי הנחיה וכיצד להתקין אותן

– ועוד.


מטא-תכנות (דפוסי אישיות) Meta-Programs
מטא-תוכנות הינם הפילטרים הפנימיים והלא מודעים שאנשים משתמשים ע”מ לסדר את המציאות שלפניהם, להבין אותה, לקבל החלטות ולהתנהג על פיהם. אלו הם צירים המציינים את דפוסי האישיות של האדם.
בקורס נלמד:
– לזהות את המטא-תוכנות הראשיות והמשניות.

– כיצד המטא-תוכנות של אדם מכוונות את הבחירות שהוא עושה.

– כיצד להשתמש במידע כדי להשפיע על האדם בצורה אתית.

– כיצד לעזור למונחה להרחיב את עירנות שלו למטא-תוכנות שלו.

– כיצד להתגמש במטא-תוכנות שלו.

– כיצד מטא-תוכנות יכולות לעזור ולקדם מצד אחד ולעצור ולהגביל מצד שני ומה לעשות עם זה.

– כיצד לשנות מטא-תכנות מגבילות ולהתקין מטא-תוכנות חדשות.


דיגום – Modeling
דיגום זה הידע והמיומנות לבנות דגמי מצוינות מאנשים בעלי מיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים ברמה גבוהה מאוד.    הידע והמיומנות לבנות דגם כזה מאפשרות לנו כרבי-אומן ב NLP אח”כ לשכפל את המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים בחצי מהזמן שלקח לאדם שממנו דגמנו ללמוד אותם.
יתרה מכך, אחרי שיש לנו דגם שהוכחנו את האפקטיביות שלו – אנו יכולים ללמד אחרים לפתח את אותן המיומנויות, התנהגויות, יכולות ו/או כישורים, לבנות מזה סדנאות ואפילו לכתוב מזה ספר.
* כל ה NLP נבנה ע”י מיומנויות הדיגום של ד”ר ריצ’ארד בנדלר ופרופ’ ג’ון גרינדר
בקורס נלמד:
– טכניקת DTI להטמעת מיומנויות

– דיגום קלאסי – הטכניקות שבנדלר וגרינדר השתמשו כדי לדגום מצוינות

– דיגום הכרתי – הדרכים שבהם דילטס ואחרים משתמשים לדיגום מצוינות

– דיגום דרך תלת-תיאור

– כיצד בונים פרוייקט דיגום


זריזות לשון – Slight of Mouth
16 תבניות שיחה ותשאול אשר מאפשרות לעזור ללקוח לפתח עירנות ולשנות אמונות מגבילות וערכים באופן שיחתי וזורם, לפתור בעיות של הערכה עצמית ולשנות את האופן שבו המונחה תופש ומגיב לקשיים ואתגרים בחייו ובדרכו. וגם מאפשרות להשפיע וליצור שינוי אמונות שיחתי.

הנחות מוקדמות – Presuppositions
השימוש בהנחות מוקדמות להעברת מסר בכמה רמות אל הלא-מודע כטכניקה להטמעה והתקנה של אסטרטגיות ודיגומים. שימוש בתבניות השפה של מילטון. השימוש בהנחות מוקדמות הינו אומנות בפני עצמה. אחרי שתבינו כיצד משתמשים בהן, ולפני שתתחילו להשתמש בהן בצורה שבאמת משפיעה תוכלו ללמוד ולהכיר אותן בדרכים חדשות ומעניינות.

תבניות קו-זמן – Time Line Patterns
עבודה על רצף הזמן – כל אדם מקודד את רצף הזמן שלו בצורה אחרת, היכולת שלנו לזהות את הקידוד הזה, להגדיר את כיוון קו-הזמן ולערוך שינויים בעבר, בהווה ובעתיד דרך תבניות ותהליכי קו-זמן.
בקורס נלמד:
– זיהוי ומיפוי קו הזמן הפרטי של כל אדם

– אבחון בעיות התנהגותיות הנובעות ממבנה קו הזמן

– תהליך הכנסת שינוי בעבר

– שינוי מבנה קו הזמן

– ותהליכים נוספים


מיומנויות עמידה מול קהל – Presentation Skills
הבניה של סדנה מתוך הדיגום שביצעתם, ועמידה מול קהל להנחיית הסדנה הספציפית.
בקורס נלמד:
– מיומנויות עמידה מול קהל.

– שימוש בלולאות מכוננות ליצירת הטמעה.

– 4 MAT – כיצד להבנות את הפרזנטציה.

– בניה של סדנה.

– בניה של תרגילים להתקנת האסטרטגיות והדיגום.

– ראפור קבוצתי.

– עוגנים מרחביים.

– חדות חושים אל מול קבוצה.

– הבניית מדיטציות לקבוצה.

– אינטראקציה מול קבוצה.

– הבניית וחיזוק פרסונת הבמה שלכם.

– איך לכתוב שפת גוף להשפעה והעברת מסרים מדוייקת

– 9 רמות קשב והבנייה של מסר

– מיומנויות מישוב מתקדמות


תהליכי NLP מתקדמים – Advanced Sub-Modalities
 תהליכים מתקדמים בשימוש בתת-אופנויות.:
– Designer Swish 

– תהליך הסליחה והשחרור

– תהליך האבל והתמודדות עם אבדן, 

– תהליך שחרור מבושה ורגשות אשם

– התקנת תבניות החשיבה של אדם רזה,

– תהליך שחרור מתלות,

– תהליך שינוי מיקוד (טוב לטיפול בטיניטוס)

– ועוד…


פיתוח יכולת למידת NLP אוטודידקטית
מכיוון שהאינטרנט מלא בחומרים, טכניקות וכלים של NLP, היה חשוב למיקי ברקל, בבניית הקורס,
 להקנות לתלמידים את היכולת האוטודידקטית ללמוד גם בעצמם,
- כיצד למצוא חומרים,
- איך ללמוד ולהפנים אותם ככלים בארגז הכלים שלנו
- וכיצד להעביר אותם לאחרים.

פיתוח יכולות ומיומנויות רב-האומן
– הלכי הרוח של רב-האומן

– יכולת התמודדות אפקטיבית עם מצבי חוסר ודאות

– מיומנויות מנהיגות ורתימה

– מיומנויות חשיבה מחוץ לקופסה – חשיבה מרמה שניה ומעלה

– יכולות רטרוספקטיביות גבוהות

– יכולת אבחון ושינוי עצמית

– יכולת שיתוף בסיפורי השראה

– מיומנויות שיחה בכמה רמות לוגיות שונות


תכני סמסטר ב’ – השלמה למאמן NLP

הגדרת תהליך האימון והמאמן
– מהו אימון?
– תפקידי המאמן?
– במה נבדל אימון NLP מהנחיית NLP קלאסית
– הכרות עם הקוד האתי של לשכת המאמנים
– הטמעת הקוד האתי ככלי אימוני
– הגדרת הסכם אימון
– כיצד מתנהל מפגש אימון
– דילמות אימוניות ואתיתה

הגדרת והבניית מסגרות אימון ואופני הפעולה בתהליך האימון:
– יצירת הבהרת ציפיות
– מסגרת זמן
– מסגרת תשלום
– מסגרת עירנות-מודעות
– מסגרת מסוֹבב–מסוּבב
– מסגרת תפיסה כהשלכה
– מסגרת הצלחה ערכית מול הצלחה פיזית
– מסגרת הסכמה
– מסגרת כאילו
– מסגרת משוב
– מסגרת שחזור
– מסגרת אקולוגיה
– מסגרת תש”ר

המודל האימוני היחודי לנו: מטריצת היזון:
הבניית מטריצה שתאפשר למתאמן ולמאמן ליצור, להתקדם לבחון ולתקן את הדרך והמטרה על פי 4 מרכיבים:
– הווית עוצמה
– מטרה מעצימ”ה
– תכנית פעולה – מפת הדרכים
– תהליכי בל”א – בקרה להצלחה אישית
המודל האימוני המבוסס על מטריצת היזון

מבנה תהליך האימון
המפגש הראשון – הכרה, אבחון ובחירת מסלול עבודה
המפגש השני – ציפיות והסכמי פעולה
מפגשי האימון הרגילים – בניית המטריצה ותהליכי אימון ה NLP עצמם
מפגש סיכום ופרידה
הבדלה בין אימון NLP ממוקד לאימון NLP לחיים (Life Coach)

מיומנויות האימון
11 מיומנויות אימון אשר חלקן נלמדות בקורסי האומן (Practitioner) ויחוזקו בקורס וחלקן ילמדו וירכשו במהלך הקורס עצמו.

חשיבה תוצאתית
צורת חשיבה מכוונת תוצאות ויצירת מציאות

גלגל החיים
הכרות עם התחומים השונים שבהם ניתן ליצור פריצת דרך ואימון לחיים מצד אחד, והתמקדות בתחום ספציפי אחד או יותר – מספר דרכי עבודה עם הכלי.
אבחון התנגשויות ערכיות בין תחומיות.
יישור ערכים בין התחומים השונים.

עבודת ערכים מתקדמת
ערכים הינם מצד אחד המוטיבטורים שלנו לעשיה ומצד שני ה”משקפיים” שדרכם אנו שופטים את העשייה שלנו.
– מיפוי ערכים
– מדרוג ערכים
– אבחון התנגשות ערכים
– אבחון כיווני מוטיבציה
– שחרור התנגשויות ערכים
– שינוי מדרוג ערכים
– הוספת ערכים לסולם הערכים האישי

חבלה עצמית
– זיהוי ואבחון תהליכי חבלה עצמית
– מיפוי חסמי הצלחה ואמונות מגבילות
– שחרור חסמי הצלחה
– שינוי תהליכי חבלה עצמית להעצמה עצמית.

ארגז הכלים של מאמן ה NLP
– מודל הרמות הנוירולוגיות של דילטס.
– מיומנויות תשאול מבוססות המודל של דילטס.
– תהליכי מתא”ר
– תהליך “שינוי היסטוריה אישית”
– תהליך “נפילה דרך”
– תהליך משמיד ההחלטות.
– תהליך יישור רמות נוירולוגיות
– תהליכי תלת-תיאור חיבור למשאב
– ועוד…

תכני סמסטר א’

5 עקרונות ההצלחה של ה NLP *
עקרונות שנדגמו מאנשים מצליחים במיוחד, בקורס ה NLP נלמד אותם, נבחן את האפקטיביות שלהם, ננסה אותם על עצמנו ונטמיע אותם כחלק מהחיים שלנו ומעבודתנו עם אחרים.

21 הנחות היסוד של ה NLP *
נכיר את הנחות היסוד של ה NLP אשר יאפשרו לכם לפתוח אפשרויות התנהגות חדשות, פיתוח אינטליגנציה רגשית גבוהה ודרכי חשיבה חדשות.

מודל התקשורת האנושית *
תלמדו ותבינו כיצד עובדת התפיסה, כיצד אנו יוצרים לעצמנו את המציאות, כיצד המחשבות שלנו משפיעות על הרגשות, ההתנהגויות והפסיכולוגיה מאחורי המשפט: “מחשבה יוצרת מציאות”

מבוא ללמידה מואצת *
הכרה של תהליך הלמידה של המוח, אשר מאפשר לנו ליצור למידה והטמעה מהירות יותר.
הכרות עם המלכודות השונות אשר מעכבות למידה והפנמה. זיהוי הזדמנויות למידה מהירות. שאילת שאלות המקדמות למידה.

תובנת הצמיחה וההתפתחות *
זיהוי מלכודת הצדקנות, איך אנו תוקעים ומונעים מעצמנו להתפתח, ומה ניתן לעשות בנדון.
הבנה של עוצמת ה NLP בשינוי תפיסה, עבודה ברמת תת-המודע, והטמעה של מיומנויות.

אבחון מטרת לקוח *
נלמד לזהות את ההבדל בין מטרות לבין תוצאות NLPיסטיות. וכיצד להשיגן.
למה אנשים הורסים לעצמם עוד לפני שיצאו לדרך.

ניהול מצבי רוח
מי שולט במצבי הרוח שלך? את/ה או הנסיבות? נלמד לנהל את מצבי הרוח שלנו,
להרחיב את המנעד הרגשי ולפתח גמישות רגשית והתנהגותית.
נפתח אינטליגנציה רגשית ויכולת להגיב בצורה אפקטיבית יותר למטרות שלנו.

תשאול קוביות
תכניקת התשאול האולטימטיבית לזיהוי נקודת רצון ומעצור.

הגדרת תוצאה מעצימ”ה *
הדרך להגדיר את מה שרוצים בצורה שתעצים אותנו ואחרים להשיג את זה
6 עקרונות ה NLP לתוצאה מעצימ”ה.

מודל תהליך השינוי ב NLP *
כלי לזיהוי המצב המצוי, כלי לזיהוי המצב הרצוי – ומה אפשר לעשות כדי להגיע מאחד לשני דרך הכלים והטכניקות של ה NLP.

מיומנויות תשאול תוצאה בנויה כהלכה
6 כלים נוספים להגדרת התוצאה הרצויה בהקשרים שונים ופיתוח מיומנויות הקשבה, תשאול ומיקוד על תוצאה אפקטיבית

מבוא לשינוי ומבנה הנחיית ה NLP הפרטנית
הבנת תהליך השינוי, עומקו, האפשרויות העומדות בפנינו ואופן הפעולה בעבודת הנחיית NLP פרטנית.

שיפור כושר ההבחנה וחדות החושים *
העלאת סף התפיסה האישית, יכולת זיהוי מיקרו-הבעות, יכולת זיהוי מה עובר על האדם השני משינויי שפת גוף מזעריים, העשרת המפה הפנימית שלנו – ומתוך כך העשרת החוויות האישיות

אמנות הראפור (כימיה בין אישית)*
נלמד לייצר כימיה אנושית עם כל אדם שנבחר, וכיצד נוכל לשבור ראפור בצורה מכובדת בסיטואציות רלוונטיות. כיצד להצטרף ולהוביל.

מודל CAPS *
זיהוי סגנונות תקשורת של האדם העומד מולי על פי מודל CAPS לאבחון סוגי תקשורת שונים, פיתוח המיומנות והגמישות לשוחח עם כל אחד בסגנון שלו.

מודל B-S-P * ואוריינטציה תקשורתית
זיהוי דרכי ההתבטאות והחשיבה של האדם מולך להעמקת הראפור. יכולת השלמת החוויה המלאה בתשאול ובבניית תוצאה מעצימ”ה.

מיומנויות תלת תיאור *
היכולת להיכנס לראשו של האדם שמולך. לבחון סיטואציה משלושה כיוונים שונים לפחות. הבנה מעמיקה של ההתנהגות שלנו ובחינת האפקטיביות שלה בסיטואציות שונות. ופיתוח אינטליגנציה רגשית.

מחולל התנהגויות חדשות *
כלי חזק ליצירה של התנהגויות חדשות ושינוי הרגלים התנהגותיים תוך עבודה של פחות משעה.

המשולש הקסום – פיתוח כריזמה וקסם אישי *
הבנת שלושת המרכיבים העיקריים בכריזמה וקסם אישי,
כלים נלמדים:
– חיזוק הביטחון העצמי.
– העלאת הערך העצמי.
– חיזוק הזהות העצמית.
– חיזוק האהבה העצמית.
– פיתוח גמישות התנהגותית רחבה.

תהליך מסע בין יועצים
אחד התהליכים המעמיקים ביותר לקבלת תובנות חדשות על אירועים, סיטואציות ודילמות. עוזר להעמיק את ההבנה שלנו. לקבל החלטות ממקום נקי וצלול יותר.

היררכיית הרעיונות
הבנה של מבנה השפה, תהליכי גישור בין אנשים, הבנה של האופן בו אנשים מכניסים את עצמם לפרדוקסים וכיצד לצאת מהם.

מיומנויות צברור
פיתוח היכולת לעלות ברמת ההכללה בשיחה, לרדת ברמת הפירוט, חשיבה לטרלית (לרוחב). יכולות גישור והשפעה. ויצירתיות מחשבתית.

מיומנויות תשאול מבוסס תחביר – מטא-מודל
פיתוח היכולת לזהות 21 מבנים לשוניים בשפה של האדם שמולכם: 21 תבניות תשאול מיוחדות לאיתור המידע שהלך לאיבוד. זיהוי אמונות מגבילות מתוך המבנה התחבירי של המשפט. 3 שאלות ליצירת שינוי באמונות המגבילות. מיומנויות תשאול כדי להגיע לעומק החוויה/ הבעיה. אופני תשאול בכדי לפתוח למונחה עוד אפשרויות פעולה / חשיבה.

3 מנגנוני הדיגום
הכרת 3 מנגנוני הדיגום שדרכם אנו יוצרים את התפיסה שלנו. כיצד הם פועלים. כיצד הם עוזרים לנו בחיים וכיצד הם הורסים לנו בחיים.

שפת ההשפעה – שיחה עוקפת הכרה – מילטון מודל
34 תבניות שפה שונות אשר נלמד לשזור בשפה היומיומית שלנו על מנת לקדם השפעה, שכנוע ושינוי ברמות שונות. עבודת שינוי עוקפת הכרה.

מערכות ייצוג פנימי
הכרת מערכות הייצוג VAKog * מהי מערכת הייצוג המובילה שלי. *זיהוי מהי מערכת הייצוג המועדפת עלי. * זיהוי ומיפוי מערכות הייצוג המועדפות והמובילות של האדם מולי. * ניהול שיחה דרך מערכת הייצוג המועדפת ליצירת הבנה בצד השני. * רמזי המבט, רמזי השפה ורמזי הגוף לזיהויי מערכות הייצוג.

תת-אופנויות – Sub Modalities
שפת הקידוד של המיינד. זיהוי, מיפוי, איבחון ושימוש בתת האופנויות
כלים נלמדים:
– ניתוח השוואתי (Comparative Analysis)
– מיפוי מפה-לפה (Mapping Across)
– תבניות סוויש (Swish Patterns)
– שינוי אמונות מגבילות
– עבודת סיפים.

עיגונים – Anchors
אמנות השימוש בהתניות קלאסיות: זיהוי, יצירה, שימוש והכחדה של התניות
כלים נלמדים:
– הכחדת עוגנים.
– ערימת עוגנים אופקית.
– ערימת עוגנים אנכית.
– שרשור עוגנים.
– עוגני סליידר.
– מעגל המצויינות.

מטאפורות ככלי ליצירת שינוי
כיצד בונים סיפור מטאפורי שמעביר מסר עוקף הכרה ישירות אל תת-המודע על מנת ליצור שינוי. פיתוח היכולת היצירתית לבנות סיפורים מטפוריים תוך כדי תנועה. שני כלים להבניה של מטאפורות עומק ומטאפורות שטח.

דמיון מודרך אריקסוניאני
בשילוב תבניות השיחה – מילטון מודל, הבניית מטאפורות עומק וכניסה למצב גלי אלפא ליצירת תהליכי דמיון מודרך אפקטיבים במיוחד.

מסגור ורמיסגור
הכרת מסגרות החשיבה שאנשים משתמשים בהן, הבניה של מסגרות למסרים שאנו רוצים להעביר.
כלים נלמדים:
– רמיסגור הקשר
– רמיסגור תוכן
– תהליך רמיסגור בשישה צעדים
– שיחה עם תת-המודע.

אסטרטגיות חשיבה
זיהוי ומיפוי אסטרטגיות החשיבה מודל TOTE אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות קבלת החלטות, אסטרטגיות מוטיבציה. זיהוי, מיפוי ושיבוש

ותהליכי שינוי נוספים:
– ריפוי מהיר מפוביה
– שחרור מטראומה
– שחרור מתלות
– התמודדות אפקטיבית עם ביקורת
– ראפור עם החזון
– שינוי אמונות מגבילות
– ועוד…